Ex-miesystävä-lapsen isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistunut

Vieras
Tämä kysymys voisi kuulua Yh- tai Vanhemmat-palstalle, mutta täällä keskustelu on vilkkaampaa. Tässä asiassa on kuitenkin pääasiassa ex-suhde ja kaikki se, mitä siitä on seruannut. Pyytäisin todella neuvoja tilanteessamme, joka ahdistaa minua.

Erittäin lyhyesti historia: olen tuntenut miehen n. 14v, ja tuona aikana tapailtu, taukojakin on ollut, alkuaikoina hänen tahdostaan, sillä hän tapaili muita niin vaimoaan kuin muita naisia. Minä en tätä edes tajunnut.

Mies loistava seuramies, taiturimainen keskustelija, rakastettava (näennäisesti, mutta se ei käynyt ilmi kuin vasta kuin piiiitkän ajan jälkeen), mutta todellisuudessa ei ajattele ketään muuta kuin itseään, vastuuntunnoton (esim. rupesin odottamaan lasta (suurin onni mikä elämässäni on kohdannut) , josta hän oli tietoinen, puhui yhteisestä perheestä jne., mutta katosi heti, koska en tehnyt aborttia, vaikka hän vaati - hänen edellinen naisystävänsä oli kuulema tehnyt!

Sairastuin vakavasti, hän lähti lomalle toisen naisen kanssa, koska ""suhteemme ei hänen mielestään ollut oikealla tunnetasolla"" ja koska minä olin tapaillut toisia miehiä"". Hänen mielstään hän sai /saa tapailla koko ajan ketä huvittaa, mutta minun olisi tullut istua kotona odottamssa, milloin hän saapuu. Siis hän ei koskaan myönnä pettävänsä, vaan kääntää kaiken niin, että hän on ollut kaikki vuodet uskollinen (mm. asunut taas muutaman vuoden vaimonsa kanssa, mutta kieltää sen) ja minä olen törkeästi pettänyt häntä. Hän voi saman keskustelun aikana vaihtaa väitteensä jostain asiasta aivan päinvastaiseksi. Hän valehtelee aivan älyttömistä asioista, myös vanhalle isälleen, ei nolostu tekemisistään, kun jää kiinni, onnistuu vakuuttamaan ja saamaan ihmiset puolelleeen, vaikka he periaatteessa ovat nähneet, minkäläinen hän on. Näin oli myös kohdallani, mutta onneksi ei enää.

Jätin hänet vuosia sitten. Emme olleet tapaillee muutenkaan kuin harvoin. Se sopi hänlle hyvin. Siinä vaiheessa kun hänelle selvisi, että tapailin jotakuta toista, hän aloitti uhkailut. Hän istui asuntoni edessä pistooli autossa (oli tapahtnut kerran aikaisemmin kun sanoin lopettavani suhteen) ja uhkasi ampua itsensä. Ei, ei hän itseään ammu, mutta...Hänjätti törkyviestejä, peloitteli minua ja lasta, soitin hätäkeskuskeen, joka oli hälyttänyt välittömästi poliisit paikalle. He kehottivat minua yöpymään jossain muualla, sillä pitivät tilannetta vaarlllisena ja nimenomaa niinpäin, että hän ampuu ensin minut, sitten lapsen ja ehkä itsensä.
Hän omistaa siis pistoolin ihan oikeasti. Hän pakeni poliisia ja he eivät löytäneet häntä. Mies istui myöhempinä päivinä jossain lymypaikassa tarkkailemassa minua, muutti samaanpikkukaupunkiin kyttäämään minua. Sain muuttamaan hänet pois, kun alotimme tuttavuutemme uudelleen.

Kesällä hän tutki puhelimeni. No ei siellä mitään ihmeellistä ollut. Vain ""Hyvän päivän""kyselyt eräältä monivuotiselta miestuttavalta (siis nimenomaa vain tuttavalta), joka oli tukenut minua sairauteni aikana. Tästä seurauksena hän uhitellen lähti ja jätti lapsen itkemään (kuinkahan monennen kerran) ja oli lähettänyt uhkaavan tekstiviestin ko. meihelle tyylliin näppien irtipitämisesstä ""hänen naisestaan ja lapsestaan"".

Nyt hän ei soita enää ja törkyviestitkin ovat loppuneet. Kuitenkin luulen, että hän joinakin öinä (ainakin pelkään) käy nurkissani kuten viime yönä, jolloin koiramme alkoi haukkua uhkaavasti klo 3 . Voi se tietysti olla jotain muutakin. Hän oli sotitanut lapselleni tällä viikolla ja udellut, tapaanko sitä-ja-sitä vai joitakin muita. No, en todellakaan tapaile ketään. Ei ole aikaa (työ ym.) eikä kiinnostustakaan.

Hän doittelee myös parille muulle lapselleni ja äidilleni. Kuulin siitä eilen. Äitini mielestä - vaatiessani lapsiani kertomaan siitä - se ei kuulu minulle laisinkaan (lapset täysi-ikäisiä), vaan puhelut ovat äitini ja exän välisiä samoin kuin puhelut exän ja lasteni välillä. Ja se ivallinen äänenpaino, mill' äitini tämän sanoi. Hän teitää kaikki viime vuoden tapahtumat, lähestymiskiellon (oli asianajajallani valmiina), miehen pistoolin kanssa istumiset, törkyviestit, valehtelut - ja kaikki tuntui olevan kuin tyhjää hänen todetessaan, että ""no sinähän riitelet kaikkien kanssa (ei pidä paikkaansa) ja jos sinä riitelet D:n isän kanssa, niin se on sinun asiasi"" Olin tyrimistynyt, sillä minusta ei todellakaan ole kysymys mistään pikkuriidasta! Minä pelkään yhä. Äitini tietää sen ja kaikki tapahtumat. Hän vain sanoi, ei kuule sinulle ollenkaan, vaikka me puhumme hänen kanssaan.! Uskoomatonta. Mies on mestarimanipuloija, sen olen jo huomannut, koska olin itsekin yksi ""uhri"", mutta äitinikin ja aikuinen poikani, jotka tietävät kaiken. Minuun mies ei pidä mitään yhteyttä eikä juurikaan lapseensa sen jälkeen kun hän ilmoitti elokuussa, että minä olen kuvottava pettäjä jonka kaameat teot tuhoavat hänen elämsänä yhä vuodenkin jälkeen.Minusta tämä on siarasta.

Täytyykö minun päästää hänet asuntooni tapaamaan lasta? Hän ei todellisuudessa ole kiinnostunut lapsesta lainkaaan, jo kauan sitten hän ilmoitti, että jos jätän hänet, voit olla varma, että hän ei sitten pidä mitään kontaktia lapseen. No, joka soitolla, kun hän on lapselleni soittanut, hän on udellut minun miesystvistäni! Lapsi on 9v. ja mies utelee jatkuvasti häneltä tällaisia. Mies soittaa aina silloin kun olen töissä.

Anteeksi tämä sekava teksti, mutta sekava on olokin, Tuskin nukuin viime yönä. Please, ulkopuolisten näkökantoja, neuvoja mitä tahansa. Olisin todella kiitollinen.

Please, tämä täysin identtinen juttu oli täällä jo vuosi sitten. Et viitsisi aloittaa taas samaa juttua uudestaan.

Käy haulla etsimässä se vanha juttu ja lue ne vastaukset, jotka silloin sait. Opitko edes mitään?

Juttusi on tosiaan melko sekavaa tekstiä. En saanut oikein kunnon käsitystä asioiden kulusta.

Minäkin kirjoittelin aikoinaan melko sekavaa tekstiä. Eikö nämä nimettömät palstat ole sitä varten, että on edes yksi paikka jossa joku kuuntelee ja antaa edes yhden sanan kommentin.

Älä välitä ikävistä ""lääkitys kuntoon/mene hoitoon"" kommenteista. Joillakin on ikävä tapa sotkeentua juttuihin.

Ota ammattiauttajiin yhteyttä. Netissä on täysi mahdottomuus antaa ohjeita näin vaikeisiin ongelmiin.

Tuo pistoolijuttu on vakava asia. Kuuluu poliisien valvontaan.
Laita se lähestymisjuttu uudestaan vireille. Saat elämäsi tasapainoon ainakin vuodeksi.

Tuskin lapsi voi hyvin noin tasapainottoman miehen seurassa. Siitä asiasta kannattaa neuvotella sosiaaliviranomaisten kanssa.

Yhteistyössä