ex-mies hävettää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en nyt ymmärrä miten pitäisi olla itsekriittinen sen suhteen että aikuinen mies on naama imettynä? enkä minä ole kertonut ainuttakaan valetta. mistä sellaista ajattelit?

Sen exän jutut enää ole yhtään sen enempää sun juttuja, kuin naapurin miehenkään jutut.

en kai niin sanonutkaan??!?!?! sanoin että hävettää. hävettää. hävettää.

Etpä taitais paljoa hävetä naapurin miehen fritsuja vai?

ei kai olisi syytäkään ellei naapuri olisi minun mies tai entinen mies tyhmäkö sinä olet?!?! :o

You got my point! :flower:

Mine too.

Owned

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
en nyt ymmärrä miten pitäisi olla itsekriittinen sen suhteen että aikuinen mies on naama imettynä? enkä minä ole kertonut ainuttakaan valetta. mistä sellaista ajattelit?

Tämä on tyypillistä semantiikalla kikkailua jota olen seurannut sivusta vuosia..ihmiset, kokemukseni mukaan etenkin naiset, harrastavat tätä paljon.

Ei kysymys ole siitä että se mitä sinä kerrot on _valhetta_ sen sanan perinteisessä merkitysessä vaan se konteksti minkä sinä luot sille tarinalle on pirun kaukana objektiivisuudesta, se on katkeruuden, huonon omantunnon ja vihan leimaama.

Sinä olit hänen kanssaan ja se kertoo sinusta jotain ihmisenä. Se mitä näet hänessä nyt oli hänessä aina joten se on myös osa sinua tavalla tai toisella.
Se mitä näet hänessä nyt peilaa myös sinua.

Ja tätä kukaan ei halua myöntää, ei miehet eikä naiset.

olet siis jotenkin pystynyt todistamaan sellaisen mukamasfaktan että ihmiset eivät voi täysin muuttua tai kääntää kelkkaansa? onnea sinulle. mistä voin lukea tästä tutkimuksestasi tarkemmin?

Sen exän jutut enää ole yhtään sen enempää sun juttuja, kuin naapurin miehenkään jutut.

en kai niin sanonutkaan??!?!?! sanoin että hävettää. hävettää. hävettää.

Etpä taitais paljoa hävetä naapurin miehen fritsuja vai?

ei kai olisi syytäkään ellei naapuri olisi minun mies tai entinen mies tyhmäkö sinä olet?!?! :o

You got my point! :flower:

Toivottavasti. Olen kyllä huomannut, että tyhmiä ihmisiä on aivan mahdoton saada oivaltamaan liian korkealentoisia juttuja.

minä ymmärrän ap:tä, kyllä hävettäisi minuakin. Ja takuulla hävettää sitä äijääkin vielä joskus. Fritsut ei tosiaankaan ole aikuisten juttuja.

siis hävettää jos esim työkaverit sattuvat näkemään kun vaihdamme lapsia viikonloppuna jossain yleisellä paikalla kun toinen on täynnä fritsuja ja lähtee siitä sitten tuunatun teiniautonsa kanssa kaasutellen liikkeelle. todellakin hävettää ja aivan suunnattomasti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Olisko aika alkaa ottamaan itse vastuuta omista valinnoistaan, vanhoistakin, huonoistakin? Ei se ole sun exän vika, että olet huonon valinnan tehnyt aikoinaan.

miten sitä vastuuta voisi tässä tilanteessa siis ottaa?

Ottamalla mukisematta vastaan valintojesi seuraukset.

ei se ole varmaan minun vastuullani jos exmies yhtäkkiä taantuu teinin tasolle itsekin?!

Ei, mutta tässähän oli kyse nyt siitä, että sua hävettää, että olet joskus seurustellu sen kanssa. Ja sehän on ollut sun oma valintasi.

oli oma valinta ja kuten sanoin niin se mies on ollut joskus aikuinen käytökseltään ja muutenkin normaali! en kai minä nyt mitään keskenkasvuista mukulaa olisi riesakseni ottanut. ja itsellä on kuitenkin kaikki hienosti niin kyllä se nolottaa että ihmiset tietävät että tuo on minun ex-mies. ihan siksi että se on noin taantunut ja on kuin mikäkin teiniretku itsekin taas vaikka ikää yli 30v

Voe voe. Sä taidat asua liian pienessä kylässä.

minä ymmärrän ap:tä, kyllä hävettäisi minuakin. Ja takuulla hävettää sitä äijääkin vielä joskus. Fritsut ei tosiaankaan ole aikuisten juttuja.

siis hävettää jos esim työkaverit sattuvat näkemään kun vaihdamme lapsia viikonloppuna jossain yleisellä paikalla kun toinen on täynnä fritsuja ja lähtee siitä sitten tuunatun teiniautonsa kanssa kaasutellen liikkeelle. todellakin hävettää ja aivan suunnattomasti!!!

Sun olis pitänyt huomioida ton mahdollisuus kun annoit sen panna sua.

Alkuperäinen kirjoittaja Naane:

Sun olis pitänyt huomioida ton mahdollisuus kun annoit sen panna sua.

ei tässä voisi kai panna ketään tuolla mentaliteetilla. tai ainakaan lapsia saada koskaan kenenkään kanssa. koska tuolla oli joskus tosiaan hieman eri meno kuin mitä nykyään. ja mistäs sitä tietää kuka menestyvä henkilö yhtäkkiä sekoaakin ja alkaa käyttäytyä kuin pahainen kakara koska näemmä niin voi käydä tosiaankin kenelle tahansa!

Ymmärrän täysin tunteesi ja häpeähän on tunne. En ymmärrä miksi täällä sua tuosta tunteesta mollataan!!!! Ihan niin kuin joku toinen voisi sanoa muille mikä tunne on väärä ja mikä oikea!!!Mua itseäni välillä hävettää ihan sikana nykyisen mieheni käytös miksei muka exän käytöstä saisi hävetä???? Ja miksei muka saisi hävetä, mitä pahaa siinä on??

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Tämä on tyypillistä semantiikalla kikkailua jota olen seurannut sivusta vuosia..ihmiset, kokemukseni mukaan etenkin naiset, harrastavat tätä paljon.

Ei kysymys ole siitä että se mitä sinä kerrot on _valhetta_ sen sanan perinteisessä merkitysessä vaan se konteksti minkä sinä luot sille tarinalle on pirun kaukana objektiivisuudesta, se on katkeruuden, huonon omantunnon ja vihan leimaama.

Sinä olit hänen kanssaan ja se kertoo sinusta jotain ihmisenä. Se mitä näet hänessä nyt oli hänessä aina joten se on myös osa sinua tavalla tai toisella.
Se mitä näet hänessä nyt peilaa myös sinua.

Ja tätä kukaan ei halua myöntää, ei miehet eikä naiset.

olet siis jotenkin pystynyt todistamaan sellaisen mukamasfaktan että ihmiset eivät voi täysin muuttua tai kääntää kelkkaansa? onnea sinulle. mistä voin lukea tästä tutkimuksestasi tarkemmin?

Näkisin että todistamisen taakka on sinulla.
Koska se mitä sinä käytännössä väität on seuraavaa : Ihminen kykenee muuttumaan täydellisesti ja että hänen nykyisellä ´minällä´ ei ole mitään tekemistä hänen vanhan ´minän´ kanssa.

Mitä minä väitän on seuraava, mielestäni yleisesti hyväksytty tosiasia.
Ihmisen perusluonne ei muutu, prioriteetit voivat muuttua syystä tai toisesta. Mutta kaikki mikä hänessä on on ollut siellä ´aina´.

Ihme porukkaa taas! mä en käsitä näitä kommentteja.. Jos ap:tä hävettää niin te haukutte siitä kuinka hän on joskus ollut kyseisen ihmisen kanssa. Koittaakaa ny olla välillä syyttämättä aina aloitusten tekijöitä oli tilanne mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Ymmärrän täysin tunteesi ja häpeähän on tunne. En ymmärrä miksi täällä sua tuosta tunteesta mollataan!!!! Ihan niin kuin joku toinen voisi sanoa muille mikä tunne on väärä ja mikä oikea!!!Mua itseäni välillä hävettää ihan sikana nykyisen mieheni käytös miksei muka exän käytöstä saisi hävetä???? Ja miksei muka saisi hävetä, mitä pahaa siinä on??

Ex on ex, ja hänen itsensä tekemät valinnat eivät kuulu enää kenellekkään muulle kuin hänelle itselleen.

Tässä ketjussa kikkaillee joku älyköksi itseään luuleva!!! Tiedä vaikka sinä Isä joku päivä itse häpeäist jonkun tuttavasi käytöstä...se on kuule ihan inhimillistä,sellaiseen voi sortua jopa itsensä korottava kukonpoikakin,joksi sinua luulen.

Ensinnäkin ap:lle :hug:

Mää sain kyl myös jaskan ja isän pointit ymmärrettyä, mutta se miten he sen kertoivat, olivat äkkiä loukkaavan oloisia, varsinkin jos aihe on jo itsessään herkkä ap:lle.

AP:lle yritä päästä exästäsi irti niin, ettei tuollaiset toiminnat vaikuta sinuun enää. Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka fritsu poskessa meneekin? Hänen häpeensä se on, ei sinun.

Yhteistyössä