Ex miehen muuttunut käytös.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rikosilmoitus?

• Äänestäjiä yhteensä
    1
  • Kysely suljettu .
V

vierailija

Vieras
Erosin exän kanssa kolme vuotta sitten yli 16 vuoden parisuhteen jälkeen, itseasiassa katkaisin suhteemme koska hän sai 40v kriisin, alkoi väkivaltaiseksi työstressin ja muun vuoksi, eikä suostunut terapiaan. Meillä on 3 yhteistä lasta, 15, 11 ja 6 vuotiaat. Ero tuli kun hän alkoi minun lisäkseni haukkua lapsia ja kävi käsiksi 12 v poikaan.
Alkuun eron jälkeen hän tyrkytti itseään takaisin, mutta jouduin hänelle sanomaan että koska lapset kertovat käytäksen olevan ennallaan, en suostu. Sosiaalivirasto toistaiseksi edelleen pakottaa lapset joka toinen viikonloppu isälleen.
Nyt sitten alkuun ex yritti tehdä mua mustasukkaiseksi raahaamalla naispuolista työkaveriaan lastenhakureissuille ja esim minigolfaamaan. Se mitä ex ei tiedä, on että tunnemme toisemme tämän naisen kanssa, ja hän kertoi minulle ex miehen suunnitelmat jo ennen kun lähti mukaan, ja hänen kihlattunsa on mukana juonessa myös. Kun siis mustasukkaiseksi tekeminen ei onnistunut, niin nyt on alannut uusi vaihe. Ex on kateellinen kaikesta. Ensin tuli hänen sisarensa kautta tietoon että hän on vanhemmilleen ja sukulaisilleen selittänyt kuinka saan kaiken maailmassa ilmaiseksi (olen työkyvyttömyyseläkkeellä) ja että olen vain keksinyt sairauteni. Kun tämän asian selvitin hänen kanssaan, hän lupasi oikaista jutut mutta toisin kävi... Tuli tuttavapariskunnalta viestiä, kuinka olen narkomaani, alkoholisti ja huora (pakolliset lääkkeet, muutama siideri noin kerran kuukaudessa ja sama miesystävä nyt yli 1,5v) ja oli yrittänyt saada tuttavia katkaisemaan välinsä minuun. Nyt sitten viimeisimpänä oli lasten aikana selittänyt vanhemmilleen ja sisaruksilleen että varastan lasten saamat lahjarahat, käytän ne omiin matkusteluihin ja viinaan yms. Samaan syssyyn oli selittänyt kuinka matkin häntä ostamalla samaa tavaraa kuin hän... mm blue-ray soittimen olen ostanut vuonna 2015, mutta hänen mukaansa matkin häntä, kun hän on sellaisen ostanut 2016 jouluksi. Samaa hän hokee smart tvstä... Ostin omani kun oltiin ja asuttiin yhdessä alkuvuonna 2014, hän osti vastaavan nyt keväällä, mutta minä matkin...
Mitä teen asian kanssa? Kaverit meinaa että rikosilmoitusta, mutta kostautuukohan lapsille?

Entä jos eläisit elämääsi, etkä keskittyisi exäsi sanomisiin? Teillä on nxt tuolla liian pienet ympyrät. Lapsillekin voit sanoa, että jätetään ne isän jutut nyt omaan arvoonsa.
Entä jos pitäisit noihin sanansaattajiin hieman etäisyyttä? Ei taida oikein onnistua elämä, jos teillä on yhteisiä tuttavia ja olet tiiviisti tekemisissä exäsi sisaren ym kanssa ja exä on koko ajan keskiössä.
Sinun kannattaa rakentaa oma elämä ja tilanteen ollessa mikä on, jättäytyä noista miehen sukulaisista ja yhteisistä tuttavista. Jos kysymyksiä tulee, voit sanoa, että et pääse uuden elämän alkuun ollenkaan, jos joudut jatkuvasti kuuntelemaan exäsi sanomisia sinusta. Kovin hienotunteisia nuo ihmiset eivät sinua kohtaan ole, kun kertovat sinulle kaiken mitä exäsi sinusta sanoo.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Nyt omaankin elämään vähän raitista ilmaa hei. Taidatte kaikki asua vähän liian pienellä paikkakunnalla ja kaikilla vähän liian vähän tekemistä. Ihmeellistä kuinka monella ihmisellä näyttää olevan säätöä ja sanomista teidän kauan sitten kuopattuun suhteeseen.

Minusta ystävyyteen ei kuulu juoruta kaverille kaikkea skeidaa, mitä hänestä on sattunut kuulemaan. Todellinen ystävä jättää ne juorut kertomatta eteenpäin kenellekään. Itse kokisin loukkaavaksi tuollaisen käytöksen mitä aloittajan tuttavat ja kaverit tekevät, ja hankkisin uusia ystäviä. Ylipäänsä nyt tuntuu, että kaikki aloittajan elämässä on jossain sidoksissa eksään ja suhteessa eksään, eikähän se voi olla ihan terve tilanne.

Mun oma äitini tekee samaa meille. Poliisi totesi että lähestymiskielto on paras oikeudesta haettuna. Kunnianloukkaus on toki mahdollinen mutta oikeudesta tulee todistaa kaikki jorinat. Ja poliisin mukaan ihmisten tulee käyttää järkeä kuulopuheissa (mikä on totta ja mikä ei). Ja ne jotka ei käytä niin ovatko edes ystäviä....?

Se on mustasukkainen, petetty, loukkaantunut ja välittää edelleen.

Jos mies ei ole ollut alkuun vuosiin millään tavalla väkivaltainen ja yhtä-äkkiä muuttuu, niin ehkäpä olisi ollut järkevämpää selvittää miksi. Oliko hän masentunut? Loppuun palanut? Jostain syystä pitkäaikaisen stressin uu uuvuttama? Joku muu sairaus

Yhteistyössä