EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bellamariia ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei ystäväiset! Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, taitaa olla 38+6 tänään. Välillä supistelee ja kerran yöllä ajattelin jo että alanko kellottamaan, mutta sitten nukahdin taas ja tilanne ohi. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt mallikkaasti, kohdunsuukin lyhentynyt niin kuin pitääkin. Lääkäri totesi ettei varmaankaan mene ainakaan paljoa yliajallle. Itsellä vaan meinaa välillä loppua usko - onko minuun unohdettu ohjelmoida se synnytyksen käynnistyminen;) No, päivä kerrallaan niinkuin tähänkin asti on pitänyt mennä. Onneksi vointi on edelleen ihan hyvä, mieli vaan malttamaton!

Sori kun oon aina niin huono kommentoimaan teidän toisten juttuja. Kyllä teidän kaikkien tilanteet on enemmän tai vähemmän selvillä ja olen hengessä tiiviisti mukana. Välillä käyn lukemassa haavelijoiden puolella Kermejen juttuja tippa silmässä. Matka sieltä tänne odotuksen loppumetreille tuntuu kuitenkin niin hirmu lyhyeltä ja toisaalta ihan mahdottoman pitkältä.

Ohoh menipä herkäksi:)) Aurinkoista talvipäivää ja hyviä vointeja kaikille!

tervehdys!

Epeli: Ihanaa, sulla ihan viimeset hetket masukkaana. Onneksi sulla vointi kuitenkin hyvä.

ööö.. en nyt muistakkaan mitä edellisellä sivulla oli..ajatukset harhailee ja on mulla ihan hyvä syykin! Tänään olin ekassa neuvolassa ja hellyyttävät sydänäänet saatiin kuuluviin! Oli se herkkä hetki, yhtä hymyä oltiin taas miehen kanssa =D
nyt menen laittaan iltapalaa noille tytöille

ÄssÄ rv9+4

Moikkelis!

Eilisessä ultrassa oli kaikki hyvin. Vauva on kasvanut normaalisti ja tällä kertaa tuli tyttö arvio ; ) Heh! Jännityksessä taitaa pikkuinen pitää meitä ihan viimeiseen asti.
Kohdunsuun tilanne on pysynyt samana, eli ei ole auennut enempää eikä kohdunkaula ole lyhentynyt, joten ei tarvitse enää kontrollissa käydä ja seuraava ultra on sitten ihan normin lääkärin tarkastuksen yhteydessä joskus viikolla 36...???

Olihan tuo viesti taas ihan omanapainen, mutta ei nyt ollut kellään oikein mitään kommentoitavaakaan...

Palataan taas, nyt lähden sohvalle löhöilemään : )

kauris 33+1

Huomenta!

Olen lähdössä kohta visiitille nauvolaan, supistukset ovat taas yltyneet lepäilystä huolimatta. Saa nähdä saako sitä nyt jo sairaslomaa, pahoin pelkään että en, koska neuvolassa on joku sijainen :(

Tosiaan, töissä olen joten kuten pärjännyt suppareiden kanssa mutta kaikki illat ja viikonloput menee sohvan ja sängyn pohjalla. Ei sen ihan näinkään pitäs mennä. Enää tuokaan lepo ei tunnu auttavan, vaan supistuksia tulee pitkin päivää ja ihan sarjoinakin välillä. Maha on hellän tuntuinen, vaikka itse supparit ei ole olleet kipeitä kuin pari kertaa.

Ilmeisesti saikkua saa vasta kun paikat aukeilee. Turhaa riskinottoa sanon mä, vaikka olenkin taas varmaan liian hysteerinen tän asian kanssa :) Harmittaa vaan kun ei oteta asioita vakavasti ja voidaan tutkimatta asiaa sanoa että ei sua mikään vaivaa...

Pikkuinen jyllää mahassa onneksi ihan normaalisti, potkuja satelee varsinkin illalla. Se huojentaa mieltä kummasti.

Nyt peukut pystyyn ja tutkimuksiin! Mukavaa päivää kaikille!

Naks 26 + 5

(.) taas..

Voi ihanuus! Mun np- ultra aikaistuikin poikkeuksellisesti ja pääsin sinne tänään. Siellä oli kaikki hyvin :)))))

Kauhee meininki pikkuisella. Poukkoili pitkin kohdunseiniä. Np-mitta hienosti 1mm. Viikkoja nyt 11+2.

Voi että... mä olen ihan sanaton onnesta :)))))))))))))))))))))

Hoppu

Onnittelut Hopulle hyvistä ultrakuulumisista!!!

Mites Naksin neuvola, mitä siellä sanottiin?

(.) ei ihmeempiä, kaksi päivää ollut ihan karmea iskiaskipu oikeassa pakarassa, tänään ei vielä niin pahana, mutta eiköhän se tässä työpäivän aikana kerää voimiaan taas.
Mutta kivaa on se, että mulla on töitä jäljellä enää vajaa 3 viikkoa!! Tosin tuntuu, ainakin vielä, ihan hassulta, että sitten mä jään kotiin vaan "odottelemaan". Vaikka nyt välillä onkin ihan valmis jo jäämään, mutta toisaalta taas sitten...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Maaria 31+4

Hurraa, kaksi päivää saikkua :) Kaikki oli päällisin puoli ok neuvolassa, ei tehty sisätutkiusta tai ultrattu. Sain aikaistettua kontorllikäyntiä sairaalassa ja pääsen syynättäväksi ensi viikolla. Jospa tilanne rauhottuu nyt viikonlopun aikana ja pääsis töihinkin maanantaina. Mut meinaan kyllä hakea saikka lisää, jos yhtään tuntuu siltä. Onneksi kohta on jo edessä viikon talviloma!

Eipäs tässä sen ihmeempiä, taidan siirtyä hömppäkirjallisuuden pariin ja paneutua tähän sairaslomalla oloon oikein kunnolla ;)

Terkkuja lomalta,
viimeistä virallista hiihtolomapäivää viedään ja kämppä on kuin suoraan työmaaleiriltä. Ukko tuolla teippaa kodinhoitohuoneen pistorasioita ja kattoja. Kohta pääsen sinne maalaamaan.

Päällisin puolin kaikilla siis kaikki hyvin. Hopulle onnittelut np-ultrakuulumisista ja Ässälle sydänäänistä? Mitäs, joko uskallatte päivitellä itsenne tuonne listaan :-) Epeliä jännäillään ja täällä ollaan edelleen hengessä mukana. Tässähän rupeaa jo odottelemaan seuraavaa synnytyskertomusta :-) Naksille rauhallista sairaslomaa. Onneksi pääset pian sinne polille tarkempiin tutkimuksiin. Kauristakin voinee onnitella tilanteen rauhoittumisesta.

Missäs meidän BM, Jazz ja Tehis ovat?

(.) Ei mitään fyysisiä vaivoja kummempia. Kurjia nuo issiasvaivat Maaria. Minulla vaivaa edelleen liitoskivut, vaikka vyöstä onkin suuri apu. Samoin olen nukkunut nyt pari kuukautta putkeen villasukat jalassa, kun suonenvedot ovat muuten iskeneet päälle, ja juuri tietenkin aamuyöstä. Kävin ylimääräisessä ultrassa mittauttamassa reisiluun pituuden ja pään leveyden, jotka kumpikin vastasivat samoja ja oikeita viikkoja. Pyysin katsomaan sukupuoltakin ja täytyy sanoa, että ei siitä mitään selvää saanut. Lääkäri sanoi, että ei tästä pysty mitään sanomaan ja sanoi, että suurin virhearvio tapahtuu siten, että sikiötä luullaan usein pojaksi, vaikka napanuora siellä yleensä heiluu jalkojen välissä, joten nyt sitten ollaan epätietoisuudessa, että kumpi sieltä oikein tulee. No kumpi tahansa on tervetullut tapaus, pääasia että olisi terve. Ai joo, taidan joutua polille synnytystapa-arvioon aikaisempien gynegologisten leikkausten takia, ettei tarvitse sitten h-hetkellä ruveta arvioimaan, että miten ruvetaan synnyttämään :-) Muutenhan sen olisi meillä tehnyt neuvolalääkäri viikolla n. viikolla 36.

Hyvää viikonloppua kaikille
toivottaa sämpy 30+1

Terveiset Intiasta! Oli ihana loma kertakaikkiaan, liian lyhyt vaan (viikko) ja yöllä palattiin kotiin. Miehen veli asuu Goalla ja käydään siellä pari kertaa vuodessa ja seuraavaksi meillä onkin (toivottavasti) nelihenkinen perhe kun matkustetaan marraskuussa sinne.

Tällä viikolla olen tuntenut hipaisuja ja lepatusta vatsasta. Vanhasta muistista tiedän, että ne on juuri niitä, ihana tunne. Lisäksi kun tultiin reissusta, meitä odotti kotona tieto, että mieheni on nyt myös virallisesti isä, eli hän siis adoptoi tyttäreni.

Sorry omanapainen viesti, tsemppiä kaikille!
Kirjottelen viikolla lisää

Voiko sf-mitta kasvaa viikossa 3 cm?

Näin mulla, arvelen kuitenkin mittausvirhettä, koska mittaamassa oli eri henkilöt. Jos tätä vauhtia paisun niin voi olla melko tukalat paikat loppuviikkoina :)

Minulla on enää kolme päivää koulua ja sitten valmistun ja saan jäädä kotiin huilailemaan niin pitkäksi aikaa, kuin ehtii ; )
IHANAA!!!

Jospa sitä sitten jaksaisi/ehtisi täälläkin käydä vähän useammin...

Pitäisi varmaan kohta puoliin alkaa laittaa sairaalakasseja valmiiksi, jos vaikka tulee aikainen lähtö, kuten neuvolatäti vähän puheli. Jotenkin en kuitenkaan usko siihen. Varmasti tämä on maailman ensimmäinen vauva, joka on jäänyt kohtuun asustelemaan : ) Heh!
No ei sentään, mutta tuntuu kuitenkin ettei tämä synny vielä ainakaan kuukauteen. Pari viikkoa kun vielä jaksaa, niin sitten vauva on jo täysiaikainen vaikka syntymäänkin.

Minulle sitten varmaan tehdään siinä lääkärikäynnin yhteydessä (rv 36) tuo synnytystapa-arvio, koska se on viimeinen lääkäri ennen h-hetkeä.

En osaa Naksia auttaa tuossa Sf-mitta-asiassa. Ei tietoa. Kuullostaa kyllä melko uskomattomalta. Eri henkilön mittaminen varmaan vaikuttaa, kuten sanoitkin.

Onnea Hopulle hyvistä ultra kuulumisista : )
Alkaa vissiin vauvakuume (vai sanoisinko raskauskuume) jylläämään jo ennenkuin tämän ensimmäisen on saanut synnytettyä ; ) Ne on niin mukavia tapahtumia... ja nyt itkettää. Ihan hullua tunnemyllerrystä!!

kauris ja humu 33+5

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,
Töissä jälleen ja onneksi päivä on jo puolessa välissä. Vielä siis 3 vko ja 4,5 pvä äitiyslomaan :-)

Työkaverikin oli ollut reissussa ja Bellamariia tullut Intiasta, wau. Minuunkin iski matkakuume. Täytyy ruveta suunnittelemaan, että jos vauvelin kanssa tekisi jonkun lyhyen reissun Eurooppaan, vaikka laivalla ja autolla, jos ei sitten muuten. Tosin vasta viime kesänä tehtiin oikea luksusreissu ulkomaille ja mies ei varmaankaan ole yhtä innostunut nyt matkustamaan, kun pitäisi rahaakin säästää (etenkin nyt, kun äitiyslomalle jään), mutta olisi se niin hienoa lähteä taas johonkin.

Veikkaisin Naks eri mittaajista johtuvaa mittavirhettä. Tosin, eikös sinulla ollut pieni maha tai ainakaan painoa ei ollut tullut vielä paljoa. Voihan olla, että maha kasvaa pyrähdyksissä, niin kuin minulla on tehnyt, mutta silti 3 cm viikossa tuntuu aika paljolta.

Tsemppiä kauriille viimeisiin koulupäiviin ja onnittelut valmistumisesta. Kiva jäädä äitiyslomalle, kun kaikki kouluhommat on saanut suoritetuksi. Pistähän tännekin vähän listaa vinkiksi, mitä ajattelit sinne sairaalakassiin laittaa.

sämpy 30+5

Nostellaanpa meidät etusivulle takaisin...

Onnittelut kauriille valmistumisesta!

Sämpy: mulla on töitä jäljellä enää 11 päivää (tämän päivän jälkeen), kun on vielä yksi lomapäiväkin pidettävänä! Tuntuu nyt kyllä NIIN vähältä...

(.) muuten ei ihmeempiä. Huomenna on sitten se sokerirasitus edessä heti aamusta, ja sitä ennen 12 tunnin paasto - miten mä pystyn olemaan juomatta, kun nykyään yöllä vessassa käydessäkin juon 3-4 desiä vettä?!
No, torstaina saan sitten tietää tulokset, toivottavasti kaikki ok, en jaksaisi alkaa miettiä syömisiäni...
Masu kasvaa, sentin suurempi ympärysmitta kuin viime viikolla - nyt jo siis 100cm!!! Liikkeitä tuntuu TODELLA paljon ainakin alkuilta-nukkumaanmeno välisenä aikana, välillä jo pyydänkin vauvaa hieman rauhoittumaan, kun liikkeet sattuu...

Maaria 32+1

Ex-Kermit
Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Huomenta tytöt!

Uskalsin nyt päivittää itseni listalle tämän päivän ultrakuulumisten jälkeen. Kävin siis aamusella Kättärillä ultrassa ja siellä masussa oli sintti-papunen kasvanut oikein hyvin ja vastasi täysin viikkoja 8+1. Laskettu aika on siis lokakuun 8. päivä.

Kyllä nyt helpottaa vaikka en ehkä täysin uskalla vielä tuulettaa. Positiivisesti kuitenkin meinaan elää tässä päivän kerrallaan.

Hopulla oli ultrakuulumiset myös hyvät, mutta en löytänyt millään listaa jolla sinun tietosi olisivat. Ei ollut tarkoitukseni pudottaa sinua listalta, eli täydentäisitkö tietosi kunhan kerkiät, kiitos!

Maarialle tsemppiä huomiseen sokrurasitukseen! Se menee varmasti ihan hyvin eikä ole niin paha kuin mitä voisi kuvitella.

Sämpyllä alkaa kohta mammis, ihanaa! Sitä odotellessa. =)

Tämä oli pikavisiitti, täytyy lähteä kiitämään lounaalle. Nälkä kurnii masussa ja oksettaa kun verensokeri on alhaalla. Täytynee ruveta raahaaman eväitä mukana ettei huono olo pääse yllättämään.

Aurinkoista päivää kaikille ja kuulumisiin!

Jazz rv 8+1

Sorry! Olen ollut niin pistoksissa, että päivitykset unohtuneet kokonaan :) Tänään 12 viikkoa täynnä *tuulettaa*

(.) Kauhee väsymys iskenyt päälle. En meinaa aamusin päästä sängystä ylös, mutta tosin en nuku öitäni kovin hyvin. Heräilen, ravaan vessassa ja juomassa. Pahoinvointia ei ole enää juuri nimeksikään.
Nyt musta tuntuu, että km pelko jotenkin hellittää, mutta olen ollut todella ailahtelevainen. Välillä tuli suuria onnellisuuden aaltoja ja välillä sitten itkin lohduttomasti. Varsinkin jos tv:ssä tai muualla tuli puhetta keskenmenoista. Miehellekkin suutuin ihan pienistä asioista ja olen ollut kuin p******n ammuttu karhu. Onneks se on kärsivällisesti niellyt kaiken ja pyysinkin siltä anteeksi. Ei tää rumba sillekkään helppoa ole ollut.

Jazz: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Se on niin uskomattoman ihanaa nähdä se pikkunen sieltä ruudulta.

BM:llä liiketuntemuksia.. Voi kun ihanaa! Odotan niitä kiihkeästi!

Hoppu :)

Ex-Kermit
Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Sairaalakassiin meinasin laittaa:
- korvatulpat (jos huonekaverit kuorsaa, olen herkkäuninen)
- kameran ja parit paristot
- kirjan tai jotain muuta lukemista, ristikkolehti, ehkä mp3 soittimen (saa kuunnella musiikkia tai radiota, vähän ajanvietettä)
- henkilökohtaisia hygieniatavaroita (pesuaineet, deodorantti, hammasharja ja -tahna, hiusharja...)
- kosteusvoiteen (minulla on kuiva iho ja kutiaa ilman rasvaa) ja joku puhdistusaine kasvoille
- meikit... (on sitten kaunis kuvissa, heh! En kyllä yleensäkään käytä kuin ripsaria...)
- liivinsuojuksia
- omat imetysliivit (ei kuulemma ole kamalan ihanat ne sairaalan versiot)
- siteitä (ne sairaalan "vaipat" on aika karseita, kuten varmaan tiedätte...)
- puhtaat vaatteet kotimatkalle (sukat, alkkarit, liivit, löysät housut ja paita...)
- rahaa (rahapussi kulkee aina käsilaukussa mukana, mutta taidan laittaa laukun sivutaskuun vähän rahaa, jos pussissa ei vaikka satu sillä hetkellä olemaan käteistä)
- myös äitiyskortti kulkee käsilaukussa aina mukana, kuten kännykkäkin, eli kait ne tulee mukaan napattua ; ) Huulirasvakin on aina käsilaukussa (olen koukussa siihen)
- pakkaan mukaan myös jotain juotavaa (mehua tai limsaa) ja yritän muistaa ottaa myös pari hedelmää (hiukopalaksi)

Siinähän se taitaa olla. Ehdotuksia otetaan vastaan, jos tuli mieleenne vielä jotain.
Vauvan kamat pakkaan sitten eri kassiin, jotka isä (tai kuka meidät sitten kotiin hakeekin) saa tuoda mukanaan.

Huomenna siis viimeinen koulupäivä, todistus kouraan ja äippälomalle. Ah, ihanuutta!!
Kiitokset onnitteluista.

Viikon päästä olisi taas neuvola ja synnytyssairaalaan tutustuminen...
Viikkojakin paukkuu jo 34+!! Tuolla huhtikuisissa joku sanoi, että synnyttäisi mieluummin 38+ kuin 42+ ja olen täysin samaa mieltä ; )

Maarian mittailuista innostuneena sain mittanauhan oman masun kohdalla näyttämään 122 cm!! Ja pituutta on kuitenkin se hurjat 165 cm. Heh ja vielä on kuukausi aikaa kasvaa...

Kiva, että "uusilla tulokkailla" on kaikki hyvin : )
Hopun tunnemyrskyt kuullostaa ihan normaaleilta ja tosi tutuilta. Minulla on niitä vieläkin...

Juu, tulipahan taas romaani tuon listan takia.

Eipä tässä sitten taas muuta, kuin morjens!

Ja mitäs tuo väli tuossa yhdessä kohdassa listaa oikein tekee... Höh!

Tuli vielä mieleen, että jos joku päivittelee tuota listaa, niin siihen minunkin kohdalle voi sen esikoisen lätkäistä. Kiitos.

Onnea Jazz ultrakuulumisista!! Hienoa!
Olen uskaltautunut taustailemaan, vaan en vielä muuten:) rv6+4 menossa ja syke havaittu ultrassa, mut km-pelko on ihan älytön. Laskin tuossa että 8 km.ää on täälläkin takana. Toivottavasti meidänkin sintti jaksaisi taistella:)

Jazzilla ihanat ultrakuulumiset!!!

minä kans vielä taustailen... nlalääkäri 7.3 ja np ultra 12.3. Jos niiden etappien jälkeen uskaltais nauttia vähän tästä raskaudesta..

Kaikille hyvää päivänjatkoa!! nyt sohvalle maate hetkeks.

ÄssÄ 10+5

Minäkin viettelen vielä aikas hiljaiseloa. Lokakuisissa olen vähän kirjoitellut.
Torstaina on uusi ultra. Edellisviikolla kävin ensimmäisessä ultrassa ja näkyi vain sikiöpussi. Viikkoja olikin vasta 5+3 kasassa silloin. Luulin olevan siis vajaa viikon enemmän. Mutta olen kuuluisa noista ovisbongauksista, joten ei ollut yllätys ollenkaan. Alunperin meninkin sen mukaan, että ovis oli myöhään, mutta aikaiset haamut sekoittivat pääni :-) Ihan luottavaisin mielin kuitenkin odottelen tuota ultraa, vaikka tuulimunamahdollisuus jossain takaraivossa kummitteleekin. Torstainahan sen sitten näkee...

Tehis rv 7+1

Niin, ja Jazzin ultrakuulumisia on vetistelty jo haaveilijoiden puolella, joten siksi en nyt enää kommentoinut... Vaan eipä se pahitteeksi ole, vaikka vielä täältä yhden onnittelurutistuksen lähettää!

Ja Mamalle myös onnittelut sydänäänien löytymisestä :-)

Kaunis kiitos onnitteluistanne!

Onnittelut myös mamalle sykkeen näkemisestä, hieno homma! Pidän kovasti peukkuja että teidänkin pikku sinttinen pysyisi matkassa mukana. Toivotaan että sinulla pelot pian hälvenisivät. Itse olen onneksi suhteellisen hyvin onnistunut pitämään moiset pelot taka-alalla.

Tehikselle tsemppiä uusintaultraan!

Kauris on jo suunnitellut sairaalakassin sisällön. Hyvältä näytti!

Ässälle tsemppiä lekuriajan odottamiseen, eiköhän sinullakin ole kaikki ihan hyvin.

Haleja kaikille ja kauniita unia!

Yhteistyössä