EX-Kermit 38 - huhtikuu 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta ja hyvää tätä viikkoa :)

Ässä mulla oli etenkin M:stä tuota ummetusta ja silloin tuntui tosi ilkeälle. Nyt ollut tilanne sen suhteen parempi. Varmaan silloin vaikutti aika paljon se, että olin töissä ja istuin niin paljon päivän aikana. Nyt kun on kotosalla tulee oltua enemmän liikkeellä.

Muuten kyllä päivittäin tuntuu inhottavaa kiristystä lähinnä alamahalla. Kävelylenkit pahentaa tuota kiristystä ja lattialla istuminenkaan ei hyvältä aina tunnu.

Tänään olisi minulla ja masukkaalla neuvola. To M:n fysiotepariakontrolli ja pe rakenneultra. Eli harvinaisen paljon kalenteroitua ohjelmaa :)

Konttaus sujuu todella vauhdikkaasti ja sen myötä kodin erinäisiin paikkoihin tutustuminen lisääntynyt. Olkkarin verho on yksi lempparikohteista. On ainakin pölyt varisseet siitä ravistelusta :)

Eilen sain pestyä ikkunoita. Keittiön ikkuna enää jäljellä.

Toivon,että tuuli tyyntyisi kohta. Kivempi olisi lähteä aamupäivän ulkoilulle kun ei tarvi pelätä,että tukka irtoaa päästä :)

Eipä tässä sen kummempia.

pikainen pyrähdys...

Millaisia uutisia Katzu sai neuvolasta?? Mimmoiset sykkeet?

N kävi tänään 1v neuvolassa. Otettiin hemoglobiinikoe, hemppa oli 126. Painoa neitille oli kertyny 10615 g ja pituutta 79 cm. py 47 cm. Kovasti naureskeli neuvolantätille ja siivoojatätille ja kaupassa mummelille. Muutenkin tänään on tainnu olla aika hyvä päivä. Vaikka tässä on viikon verran aikataulut ollu sitä sun tätä. Päivätirsoja on otettu mihin aikaan sattuu ja kuinka pitkään sattuu. Yhtenä päivänä unta riitti yli kahdeksi tunniksi ja tänään vaan sit puoleksi tunniksi. Eilen otti yhdet päikkärit ja sit alkuillasta puolen tunnin unet. Saa nyt sitte nähä valvotaanko meillä taas puoli kymmeneen vai joko neiti simahtaa ysiltä. Ei siis oo viikkoon nukahtanu iltakuudelta yöunille... Sekin sopis mulle että seiskalta tai puol kasilta nukahtais. Kun aamulla kuitenkin neiti herää siinä klo 6 tai viimeistään klo 7. Ilmeisesti tuo unien tarvekkin on vähentyny.

Jokos Tiuhtille lähetellään suppareita???

täälläki on muuten ollu hirmuinen tuuli...

Neuvolassa kaikki ok, sykkeet oli 145 molemmin puolin. Hb 131, verenpaine normaali, painoa tullut reilu 300g/vko.

Ainoa mitä ihmettelin oli,se että nyt on uudistunut ohjeet sokerirasituksista. Mäkin joudun siihen. Syy: odottaa toista lasta ja ei ole tiedossa sokeritilannetta ekasta raskaudesta. Eli jos ekassa raskaudessa kaikki ollut ok, niin nyt joutuu rasitukseen. Musta vähän outoa!!!!

Senoran N on jo pitkä tyttö :)

Nyt täytyy mennä

Täällä kans pikaisesti. Tänään eka virallinen arkipäivä menossa ku siippa on töissä. Olihan hän kyllä lauantainaki mutta sitä ei lasketa ku tuli ajoissa kotiin.

Neuvolakuulumisia ollu Senoran N:llä ja Katzulla hyviä. Hienoa. Uutta mullekki tuo että Katzu joutuu rasitukseen sen takia ettei sokereita oo mittailtu viimeksi. Meilläki muuten terkka sano että nykyään ollaan tiukennettu noita sokrujuttuja. Kaippa sitä yhä enemmän syntyy isoja vauvoja niin odottavat äidit otetaan yhä tiukempaan syyniin. Mun mielestä ihan hyvä juttu - mullaki täyty viimeksi sokerit olla koholla ku nelkku oli niin iso vauveli. Onneksi sillon selvittiin siitä erbin pareesista säikähyksellä. Käsi toimii nykyään oikein hyvin. Fysioterapiaki on vähentyny kontrollikäynteihin sillon tällön.

Tiuhtin kuulumisia odotellaan...

Safiiri ja Jänskis (joka on alkanu liikkuun niin että sen tuntee vatsan päältä) 22+0

Iltaa vaan kaikille!

Täällä ei muutoksia suuntaan tai toiseen. Alamahassa tuntuu pientä jomottelua silloin tällöin, mutta muuten on hiljaista supparirintamalla.. Eli joo, kylläpä niitä saa ruveta pian lähettelemään tännepäin, Senora ;)

Olipa muuten mukavia neuvolakuulumisia Senoran N:llä.. Nopeasti aika mennyt, kun siellä jo 1-vuotissynttäreitä vietellään!

Samoin Katzun kuulumiset oli kiva kuulla!

Ja ihanaa Safiiri, että Jänskiksen liikkeet tuntuu jo masun päältä <3 Sulla onkin hyvin noita viikkoja jo kasassa!

Nyt tää lähtee masun kanssa unten maille... Kauniita unia kaikille!

Tiuhti ja Hippunen 38+4

Ei hitsi, se on kohta tosiaan N:n syndet. Jokos ootte juhlamenun päättäneet? Itse olen A:n tulevia juhlia miettinyt, ja hankalaksi menee, kun A:lla on se maitoallergia.. Pavlovaa maidottomalla vaniljakastikkeella on paras jonka olen keksinyt. Ei hän kakkua tietenkään paljoa syö, mutta pitäähän sitä saada maistaa...

Meinasiko Katzu selvittää tulokkaan sukupuolen?? Mukava kuulla, että konttaaminen sujuu hyvin. :)

A kävi eilen ekaa kertaa parturissa, hyvin meni ja hieno tukka tuli. :)

gia

Heissan

Kyllä mä aion kysyä ultrassa, että mitä näkyy :) Mutta sitä tuskin tulen paljastamaan ;)

Laitahan Gia uudistuneesta A:sta foto näytille

AUrinkoista keskiviikon jatkoa

Safiiri tuntee Jänskiksen potkut jo vatsan päältä... Jipii, se on ihanaa. Saa muutkin perheenjäsenet odotuksesta osansa!

Kuulin myös tosta sokerirasituksesta että joutuu jos ei ole ennen otettu. Minä jännitin että sanooko meidän neuvolantäti siitä jotain. Vaan eipä ole sanonut. Kyselin vähän muiltakin tämän alueen odottajilta niin ei ole meillä. No, meillähän aina säästetään, ei vielä rakenneultrakaan kuulu odottajille.

Mulla alkaa häpyluu tuntumaan tosi kipeälle. Pääsiäisen aikoihin alkoi iltaisin vaivaamaan lapsia kantaessa, nostaessa ja seisoessa yhdellä jalalla (esim. riisuminen, pukeminen). Nyt sitten vaivaa jo aamusta alkaen. Huoh! Mietin että mitenhän selviän vielä 2kk työelämässä. Tai kun siis hoidan lapsia päivät kotona ja iltaisin/viikonloppuisin teen töitä. Pitänee kysellä neuvolasta. Aika rankalta alkaa tuntua. Tai työt menee ok, mutta nytkin kun koko viikonlopun tein töitä niin alkuviikon olen itkeskellyt väsymystä. Voi kait sitä pyytää saikkua tällaisessakin tilanteessa. Saisi ainakin vähän rahaa. Mutta kun niin mielellään tekisin myös töitä.

Ma oli keskiraskauden lääkäri ja kaikki ok. Vauvan painoarvio 900g.

Aurinkoa ja lämpöä ja terkkuja kaikille ja Tiuhtille suppareita toivottelee

Kirppu
rv 27

Mukavia neuvolakuulumisia täällä ;) Ja Tiuhtilla alkaa tosissaan loppusuora häämöttää. Kohta on teilläkin se kauan odotettu nyytti sylissä. Tsemppiä kovasti ja paaaaaaaaljon suppareita!

Kaikille odottajille hyviä vointeja!

Terkuin,

Tuuli

Heipat kaikille!

Jotenkin pää ihan tyhjä.. =O) raskausdalmatia vaivaa vissiin, piti tänään kaupassa seisoskella melko pitkään miettimässä että mitä mun piti ostaa..

Pian tosiaan Senoran suunnalla raikuu 1 v onnituslaulua =O) Onkos teillä isotkin Bileet?

Olikos muuten Tiuhtilla tietoa tulokkaan sukupuolesta ?

Me varmaan taas kanssa kysytään miltä jalkoväli näyttää, toi ukko haluais tietää.

Safiirilla tuntuu potkut jo masun päällekkin =O)

Kirpulla on kans viikkoja jo huimasti!

ON:
Välillä tulee vielä huonon olon aaltoja ja hajut herkästi yökötyttää, mutta pahimmat taitaa olla nyt takana. Pahin ummetuskin on nyt onneksi ohi, laxoberonin ansiosta. Enkä kyllä päästäkkään vatsaa enää siihen kuntoon. Itku pääsi, sen verran kovia oli kivut suolistossa.

Menen taas huomena tekemään keikkapäivän, toivottavasti selviän kunnialla..

Tällä viikolla voin virallisesti sanoa että kuopuksen liikkeet on tuntunut =O)
Ens viikolla onkin pitkästä aikaa neuvola.

terkkuja kaikille! ÄssÄ +kuopus 15+6

Täällä käynnistettiin eilen Operaatio Tutista Ja Iltamaitopullosta Veks. Hyvin on sujunu tähän asti, nelkku nukku viime yön ekaa kertaa elämässään heräämättä yhtään kertaa ennen aamua! Huuli pyöreänä tuijotin kelloa aamulla puoli seittemältä ku neiti punkes pinniksessä pystyyn.

Ässää onnitellaan liikkeistä. Ja muille terkkuja.

Safiiri ja Jänskis 22+3

Hyvältä kuullostaa Safiirin operaatio. Pitäisi meidänkin tuo unitutti poistaa... Hampaissa on jo tuttipurentakin.Argh!

ÄssÄä liikkeistä onnitellen ja aurinkoa kaikille toivottaen

Kirppu

Toinen tutiton vuorokausi menossa. Ihmeen hyvin on sujunu. Muutaman kerran itkun poikasta kuului pinniksestä yön aikana mutta nelkku ei kuitenkaan heränny. Ollaan lähössä lasten ja äitini kanssa perheleirille viikonlopuksi. Ei tuttia mukaan.

vuosi sitten kärvistelin niitten suppareitten kans... Ei oo mitään isoja juhlia tulossa. Isä käy kahvilla ja naapurista kerhokamu. ja kummit tulee sit sunnuntaina. Vieraita alle 10 ja kaksipäiväiset juhlat ;D kakkua ja voileipäkakkua tarjotaan.

Voi ku ihanaa ku ÄssÄ jo tuntee liikkeet...

Safiiri alottanu operaatio tuttivieroituksen. Meilläpä ei onneksi sitä operaatiota ole. Jossain vaiheessa on operaatio irti-tissistä :D N on nukkunu pari yötä heräämättä, mutta johtunee ihan siitä että neiti on riekkunu ysiin ja ylikin hereillä. Tänä aamuna tein kurjan tempun ja aloin soittelemaan kännykästä soittoääniä puol kasin jälkeen. Aattelin että jos ton likan saa hereille, niin aamupuuron jälkeen sit nukahtaa. hih hih... tuossa neiti seisoksii viekussa. Pari päivää ollaan oltu rankahommissa metässä koko sakilla. N on nukkunu vaunuissa pellolla parin tunnin unia. iltapäiväunet on jääny aika vähiin.. ja eilen nukahti kuuden maissa varttitunnin ja siitä tais tulla vaan kiukkuiseksi. Taitaa neitiä vaivata toi toinen alaposkihampi.Syönti on ollu heikkoa. Tänäaamuna meni puuroa tosi iso annos, joten vois aatella että alkaa helpottaa... aina siihen asti kun hampeja alkaa tulla ylös...

Jos lähtis taas yrittään tota neitiä unille...

Onkos Tiuhtista kuulunu mitään???? Suppareita sinnepäin, jos vielä oot yhtenä!!!

Senoran Ännälle roppakaupalla 1vee onnitteluja lähtee täältä, vähän näin ennakkoon!!!!
Niin se aika rientää....

Ja tää mamma kans, joka on juur menossa kaffetauolle ja sen jälkeen asappina kotiin... =D Mut asiat tärkeysjärjestyksessä. Me ollaan sairastettu, yhdessä ja erikseen, junioreilla tälläkin hetkellä kuurit päälllä korvatulehdukseen, edelliset kuurit loppuivat vajaa 3 vkoa sitten... Että sellasta. Mutta kesä tulee ja tuo toivottavasti helpotuksen tullessaan...

Tiuhtille varmaan saapi jo laitella suppareita, paitsi jos siellä onkin jo valmista... Tiuhtiiiiii, kuulumisiaaaaaa???????

Kaikille ihanaa viikonvaihdetta ja aurinkoa!

Niksu

Äkkiä vaan kirjoittamaan,että rakenneultrassa kaikki oli ok. Koko vastasi viikkoja. Jonkinmoinen kommentti tuli sukupuolesta :)HIeman oli näkyväisyys huono sille osastolle. Ensin pikkuinen liikkui kovasti ja sitten kävi nukkumaan. Niin ja istukka on taas ihan tuossa edessä eli vaimentaa taas liikkeitä melkoisesti.

Nyt kahville ja neitikin heräsi juuri

Safiirilta tuli juuri minulla tekstari ja pyysi välittämään seuraavan uutisen tänne

Eli Tiuhtilta terveisiä: Auringonsäde maahan koski, syntyi soma nukkaposki. Tuli tähän maailmaan, sydän iloa tulvillaan. Tyttäremme, 3270g ja 51cm, syntyi 24.4.2009 klo 14.23.

Hurjan paljon onnea :) Nauttikaa pikkuisesta prinsessasta

Pikaisesti pyörähtämässä...

Tiuhtille ja puolisolle hurjan suuret onnittelut!

Hitsit kun tuo Katzu pitää meitä nyt jännityksessä!!! ;) Kävin laittamassa suljetulle kuvan A:n uudesta hiustyylistä.

Se on parin tunnin päästä Senoran N:n 1.vee... Hauskoja juhlia toivotan!

gia

N kiittää onnitteluista!

Tiuhtille ja pikkuprinsessalle hurjasti onnea... olin ystävämme TT:n kanssa tekstarivaihdossa ja hän pyysi välittämään onnittelut...

kukahan toi tautinen on... ??? :D

Katzulle kiitokset Tiuhtin uutisten välittämisestä... Vai et meinaa meille kertoa kumpaa plaatua sinne odotetaan... noista sykkeistä vois vetää jotai johtopäätöstä. Enkös sanonu sulle M:stäkin että tyttöhän siellä taitaa olla... :)

Naamakirjassa olis muuten kuvia N:stä.. toistaiseksi kansio jossa kuvat on on julkinen, eli jotka tuntee ja tietää voi käydä kurkkimassa. Jossain vaiheessa pistän kansion sellaseks ettei nää kuin kamut.

Perheleiriltä palattu. Kivaa oli kaikinpuolin. Tutittomuus jatkuu edelleen :)

Tiuhtille tulin sanomaan tännekki onnitteluja tyttösestä. Ihania uutisia tuli sinulta silloin perjantaina. Mulle tuli hätä käpälään ku en ollu lähimaillakaan kompuutteria, onneksi puhelimessa oli ihmisten numerot tallessa niin saatoin pyytää Katzua (jonka tiesin ainaski käyvän täällä) ilmottamaan.

Tjaa, jos sitä alottais iltapäiväruuanlaiton. Pari viime päivää oonki syöny valmiista pöydästä.

Yhteistyössä