EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

  • Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö
Isompi H:kin jo nukahti ja pieni vielä nukkuu...

Tosi hienosti Pikku2 teille painot pudonneet, onnittelut!
Auts tuota tissiä! Tosi hyvinhän sulla on tuota maitoa riittänyt. Paljonkos olet muuten luovutukseen kuskaillut?

Vai hra Fazer on lapsen isä Ompulla, hahah!
Täällä taitaa olla kyllä sama heppu käyny aika usein vierailulla :) Mutta jokapäiväiset vatsalihasliikkeet on nyt ohjelmistossa. Viime viikolla jäi yhtenä päivänä.
Hiukan nauroi tää mun showkaveri. Hän kun aikas kotoisasti tuossa meille asteli sisään viime viikolla useampana päivänä.. Lauantaina makasin keskellä olkkarin lattiaa ja tein vatsaliikkeitä meidän levytyksen tahdissa. Tämä oli siis näkymä, kun hän avasi ulko-oven. Totesin vaan, että yritän saada vielä sixbäkit illaksi :-D

Kapkaupunki jää sen takia, että kukaan ei taatusti tule tänne viikoksi pyörittämään tätä meidän arkea :-( Ja meitä ei päästetä niin kauas kahdestaan.. Jos jotain sattuis ja näin iso pesue. Joo, mun äiti on oikea hysterisoija. Siitä voisin yhden romaanin kirjottaa.
Kyllä se varmaan järjestyiskin, mutta en mä osaa tätä jättää niin pitkäksi aikaa vielä. On meinaan aikamoinen etukäteistyö, että tästä lähtis. Helpommalla pääsee, ku pyörittää itse.

Nyt laittamaan teetä...

 
Niksu1
Oottepas te sormikkaat taas olleet ahkerina. Kiitokset vaan toivotuksista, ainakin toistaiseksi alkaa olla perheen miesväki kuntoutumaan päin. Esikko ainoastaan kieltäytyy syömästä, muuten on kunnossa. Isäntä juuri varovasti kokeili syömistä, alkaa kaiketi sekin kuntoutua kun kuuluu jo töitä tekevän puhelimitse. Mua vaan väsyttää, that's it. Ja kuopuskin on kunnossa, vähän ehkä pulauttelee tavallista enemmän, mutten ole huolestunut. Huomenna meillon 1kk neuvola, siellähän sen sitten katsovat onko varmasti kunnossa jos ei muuten.

Ristiäisiä yritetään uudelleen ensi sunnuntaina, eikä saada omaa pappia kun ei meidän aikataulut kertakaikkiaan vaan osu kohdilleen. Hänellä on ensi vkonloppuna oman isänsä hautajaiset lauantaina, joten en ajatellut vinkua sunnuntaiksi töihin... Ja sit siitä eteenpäin kalenteri tosi täynnä, paitsi lauantaisin, joka ei sit taas sovi yhdelle kummeista. Eli tällä mennään, loppupeleissä yks hailee kuka sen lapsen kastaa. En jaksa enää välittää, kunhan vaan saadaan lapselle nimi ja kekkerit pois päiväjärjestyksestä.

Mä oon ilkee ja paha ihminen, mutta just kuulin että se mun täystumpelo sijainen vakinaistetaan ja oon TOSI ärsyyntynyt. Mua sitten v-tuttaa, ettei meidän esimiehet oikeesti kuuntele ketään näissä asioissa vaan tekevät sellaisia itselle helppoja päätöksiä. Siis siitä tyypistä on valitettu useammalta eri taholta kun ei tahdo hommat luonnata. Ja nyt sit... Voi vttu. Kattokaa vaan, niin se jatkaa mun paikalla ja mut tuupataan sit tekeen jotain muuta kun palaan. En tahdo!!!!!!!

Jazz: mulla on se pumppu (käsisellainen, vanha tosin mutta toimii) joutilaana. Laita mulle tekstarina sun osoite, niin pistän sen samantien (= tänään tai huomenna) postiin. Postimaksujen hinnalla saat, emmä sillä mitään tee kun mul on sähköinen itsellä. Oisko postarit jtn vähän reilu 7egee....??

Sairastelijoille pikaista paranemista ja ultran odottelijoille jaksuja!!!! Nyt ei jouda muuta, kun pitää taas kiitää. On se kiva kun osaan nykyään paneutua vain ja ainoastaan omiin asioihini... =(

Niksu
 
senora
Tehis oli kyl aika salaperäinen kommenteissa, että jotai uutisia tässä kuussa... ja kun kerran tätikään ei niihin bileisiin tullu, niin ... hmm...
Niksulla ens viikolla sitten ristiäiset, Eikös Tuulillakin??? Toivottavasti Niksun pesue viikon päästä jo kunnossa.
Pikku2:n kipuilut kuulostaa kipeeltä. Mutta kiva kun pakkasesta löytyy maitoo...

Ompas ollu hurakka päivä. En kyl tajuu, miten ois töissä kerenny käydä... Käytiin ulkoiluttamassa naapurin hevosta... Tai mies ja naapurin mies oli keulapäässä kumpiki oman narun nokassa ja naapurin emäntä sitten suitissä perässä ja mä hännänhuippuna kameran kanssa... Pistin valjastuksen ja ulkoilun nauhalle... Pitäiski nykäistä kuvat koneelle... Se sama isäntä tässä eilen kävi ja kovasti kyseli että jännittääkö... Ja me kun esitettiin vastakyssäri, että mikä pitäis jännittää... No nyt sitte vähä suorempaa kyselivät... että muka hiihtolomallako sitä ollaan... no niin ollaan... no piti sit tunnustaa ettei tässä montaa aamua oo... Mutta tarkkaa laskettua aikaa ei sit oo kerrottu kellekkää... Sit kävin moikkaamassa kaveria, kun se tartti muutamiin papereihin nimmareita... saadaan sit yhdistykselle rahaa joskus... Sit kävin kattomassa isää, ... sillä on nyt sitte kahdet silmälasit hukassa...

 
safiiri,
Ihan pikaisesti taas.

Käytiin aamusella fysioterapiassa ja lääkärissä Nelkun käen takia (siis käden, ei kukkuvan linnun). Terapeutti meinas että kätösessä on liikettä hyvin ja että pitäis ajan kanssa parantua. Saatiin kotiin jumppaohjeita. Täytyy kättä laittaa koukkuun rinnan eteen peukalo ylöspäin ja koittaa saaha sormia suuhun. Ja paljon kättä pitää sivellä ja kevyesti hieroa. Näin Nelkku kuulema hoksaa oikean kätensä olemassaolon. Seuraava fyssakäynti parin viikon päästä.

Iski sitten meikäläiseenki uudestaan kuume eilen. Parhaimmillaan oli 38,3 ja olo karsea. Yöllä hikoilin ku pesusieni ja aamulla ei ollu enää kuumetta. Eikä oo nytkään. Onneksi, kun oli pakko lähteä kaupunkiin sinne polille ruokinta-automaatiksi. Mies meni vastaanotoille Nelkun kanssa, joten mää sain muuten olla aivan rauhassa toipilaana.

Nyt jatketaan taas.
 
Tehotyttö.
Hyvä, että Niksu saanut uuden ristiäispäivän sovittua.

Voi kurjuus Safiiri tautia. Niin, enkä ole muistanut tuota teidän Nelkun kätöstä kommentoidan lainkaan. Tää on niin hassua, kun lueskellessaan samalla on hengessä mukana, muttei sitten muista aina sitä kaikissa asioissa kertoa. Mutta ilmeisesti tuo on kuitenkin ihan hyvin parannettavissa, joten ei hätiä mitiä. Luinkin joskus odotusaikana jostain vanhasta kaksplussasta tms. kyseisestä vaivasta.

Täällä tuli yllättäen kans h kuumeeseen :-( Ihmettelin, kun oli aamupäiväunien jälkeen niin hirmu väsähtänyt. Tuntuikin lämpöseltä, mutta ajattelin ensin, että olin vaan lämmin kun otin sieltä vällyistä. Mutta mittasin kuumeen, kun niin sippi oli. 38,8 näytti mittari. Suppoa annoin. Toivottavasti nyt laskee.
Ihanaa, E meni ulkoiluttamaan H:a. Menivät laskemaan mäkeä tuohon pihalle. Itkuhälytin on tossa terassilla, niin kuuluu isommat äänet ainakin :) Hyvä kapistus tuo häläri, toimii isommillakin! Joskus käytän myös kun lapset kylpyammeessa keskenään.

Harmitus, että Niksulla työjutut kyrsii... Onhan noi ärsyttäviä juttuja, jos joku työtä osaamaton henkilö saa töitä väärin perustein. Kaikkein ärsyttävintä on mun mielestä, jos saa peffaa nuolemalla! Mä en ainakaan itse hanskaa sitä hommaa lainkaan, enkä suostu pokkuroimaan ketään. Mua kyrsii ihan täysillä sellaset ihmiset, jotka harrastaa sitä. Kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen!

Vai Senoralla kiiruita pitää... Hyviä lomia taisin unohtaa toivottaa, nyt siis HYVÄÄ TALVILOMAA :) Keräähän nyt kovasti voimia, että jaksat NELJÄ PÄIVÄÄ ;-) Ei hitsi, ihanaa, kohta oot äippälomalla ja kohta on kevätvauva kainalossa, iiks. IHANAA! Ai että, taas tulee omat esikoismuistelot... Melkein samanikäisiäkin ollaan/oltiin. Vähän vaan numerot eri päin, jollen nyt väärin muista :)

Jaahas, nyt haettiin monoja jalkaan...
Täällä tosiaan on lunta viimein! Aikas märkää kyllä, mutta pääasia, että edes jotain!

Ei ollu muuten mitään erityistä salamyhkäisyyttä ilmassa ;-)
Mulla on vaan sellanen kutina, että jotain kivoja uutisia lähiaikoina tulossa meidän porukoissa. HMMMMMMMMMMMM............................

Mun täytyy käydä vielä lukemassa edellisen ketjun viimeisimpiä viestejä, kun en taas ihan kaikkea muista, mitä oli menossa..

Tehis

 
Katzu
Täällä yksi ärsyyntynyt kirjoittaa!!!!!!!!!!!!

Soittelin Kelaan,että jokohan päätös olisi kohta valmis. Katsoi koneelta ja sanoi,että koko hakemusta ei ole tullut. Soitin välittömästi palkkikseen. Sanoi, ettei ole edes koko paprua täyttänyt. On kuulemma vasta tapana pari kk ennen la:ta täyttää ne. Muka saan sitten parhaimman hyödyn, koska palkkanikin on noussut jne (seliseli). Sanoin aika tiukkaan sävyyn, että eikö palkan olisi pitänyt nousta 20%, jotta päätös tehtäisiin viimeisen puolen vuoden perusteella. Ja samaan syssyyn totesin,että palkkani on viimeisen kolmen vuoden aikana noussut noin 100 euroa yleisten korotusten tahdissa. Pyysin sitä laittamaan paperit viipymättä eteenpäin. Tokaisi tympeänä: laitan maalis tai huhtikuussa. Hitto mä olen raivoissani. Miettikää jos se laittaa paprut vasta huhtikuussa ja kelan kanssa menee ehkä se kolme viikkoa (siis siihen hetkeen kun pakkaus tulee mulle), niin johan sitten on toukokuu. Olisi kiva ajoissa pestä vaatteet jne. Mistä sitä ikinä tietää missä vaiheessa sitä laitokselle joutuu. Että tälläinen valitus virsi

Raivostunut Katzu
 
Omppu75.
Voi *piiiip* mikä palkkis Katzulla! Vai että oikein on tapana vasta pari kuukautta ennen täytellä, voi kiesus! No, aatteles, sähän voit saada vaikka jo tän vuoden mallin äitiyspakkauksesta, jos "hyvin menee". Jännää muuten taas odotella, että minkälainen pakkaus mahtaa tällä kertaa ollakaan.

Niksullekin teetä ja sympatiaa työmaan jutuista. Ite kans viime viikolla sain kuulla sellasta tarinaa, että sanoin työparille, että niitten juttujen perusteella en ole palaamassa töihin kolmeen vuoteen.

Voih, pikaista paranemista Tehiksen hoolle. Ja Safiirille myös.

Täälläkin lunta alkoi iltapäivästä satamaan, saas nähdä, joudunko harvinaisesti lumihommiin huomenna, kun on toi appitalonmieskin reissussa :)

Senora päässyt taas tunnustushommiin :) Toi on muuten ihan hyvä idea, ettei kerro tarkkaa laskettua aikaa. Itekin aikanaan tajusin sen liian myöhään. Ihan hyvin olis voinu kertoo jotain ympäripyöreetä..
 
Tehotyttö.
Sonian tilannetta kans äkkiä tulin kurkkimaan...
Toi mun kutina siis meinaa sitä, että Sonian hyvien uutisten lisäksi jotain muutakin on tulossa.
Peukkuja pidetään täällä, että tosiaan Sonia pian tulisi onnellisten uutisten kanssa!

Mä muuten yritin tuota, etten kertois laskettua aikaa tarkkaan, mutta ei se onnannu. Päivämäärä piti olla :-/ Ja sehän sitten johti siihen ku johti.
 
Sonia..
Huh, viimein kotona..

Kiitos kaikille tsempeistä, taisi niistä olla suuri apu :)

Kaikki näytti olevan kuten pitääkin, niskaturvotus 1,5 mm ja uusi riskiluku sitten 1:110. Ei otettu istukkanäytettä, mutta varasin ajan lapsivesipunktioon, mietin jonkun aikaa ja perun sitten sen ajan jos en halua mennä. Luultavasti en mee :)

Pituus 58.2 mm ja vastasi viikkoja. Helpotti aivan kauheesti, itkua meinas pukata...

Sori kun vaan näitä omia juttuja täällä sepustelen, luin kaikki teidän jutut kyllä, palaan asiaan huomenna :)

Plussauutisia odotellessa ;)

Safiirille pikaista paranemista, ikävästi tuo kuume vaan jatkuu :(

Maailman iloisin Sonia 12+3
 
Tehotyttö.
Aivan ihanaa! Täällä kyynelsilmin luen Sonian terveisiä. Onnittelut <3
Nyt sulla onkin sitten pohdittavana tosiaan tuo mennäkkö vaiko ei...
Tuon pelkän np-ultran takiahan ei olisi ainakaan mitään syytä.
Minä jätin tuon seerumiseulan väliin just sen takia, että hälyttelee kuulemma kovin herkästi turhaan. Raja-arvot laitettu niin alhaisiksi. Jos np-ultrassa olis ollu jotain hälyyttävää, niin siinä tapauksessa olisin mennyt.
Kyselitkin tuolla aiemmin, että näkyykö down rakenneultrassa... Mun käsitys on, että ei välttämättä. Kaikillahan kait ei sydämessä ole häikkää. Mutta en ole ollenkaan varma.

Taas tulee pätkissä näitä kommentteja, ylläri ylläri!
Siis ei tämä ole enää tottakaan, että Niksukin liittynyt kerhoon ;-) Ollaan me aika uskomattomia. Tässä taitais olla Johannalle jo romaanin aihetta; miten nettikamut alkavat muistuttaa toisiaan... Ex-kermittien kootut seikkailut. Vähän tuntuu, että pelkästään omistani sais jo yhden romskun :)

Plussauutisia odotellen juu... ;-)

Niin, Tuulillakin siis oli viimeinvauvakuume iskenyt. Miten musta tuntuu, että olisin joskus jotain lohkaissut aiheesta? :-D
Jokos siellä ristiäishommelit on kunnossa?
Mä en vaan oikein ymmärrä noita Niksua ja Tuulia. Ristiäiset just, eikä täällä ole mitään stressiviestejä.. Tai ehkä he ovat niin viisaita, että käyttävät senkin ajan valmisteluun eikä palstailuun ;-)

Voi harmi noita Katzun palkanlaskijaa ja papruja!

Nyt taidan kömpiä tuon kuumeisen viekkuun koisimaan. Taitaa tulla vähän huonouninen yö, kun pitää kuulostella tautista. Mitään räkätautia ei kylläkään ole, vaan tuo kuume ja kakka vähän omituista. Tissiä olen yrittäny koko ajan tyrkyttää ja ihan hyvin kyllä syökin, onneksi <3

Öitä siis!

Tehis

P.S. Hitsi, unohdin nyt kertoa teille mistä meillä muksut nykyisin tappelee. Tappelevat nimittäin kotitöistä, mutta siitä kerromme lisää seuraavassa jaksossa :)
 
senora
Ihanaa Sonia... Mä tiesin, että ultrassa ei löydy turvotusta yli 'lain salliman'. Nyt vaan stressaamatta odottelet :) Hyvä kai täältä sanoo, että älä stressaa... Mua kans jännitti se turvotus, mutta kaikki oli ok...

Eivät Niksu ja Tuuli kovin ristiäisistä stressaa... Mut ovat kai ottaneet opiksi, kun muut on täällä luetelleet, että pitäis sitä tai tätä tehä... hmph.

Katzun palkanlaskija on tosi nuiva tyyppi... Mutta eikö ne siellä kelalla voi tehdä edes pakkauksesta päätöstä ilman palkanlaskijan todistusta... grrr... Ja kun tosiaan toi masuasukki saattaa tehdä oman päätöksensä ja tulla vaikka pari kuukautta etuajassa.

Hitsit näin unta että naapurit kävi kylässä ja kyseli tästä odotuksesta. Naapurin emäntä suuttui, kun vieläki vähä kaartelin... Lähti ovet paukkuen... Heräsin ja kerroin miehelle. voi jumpe kun mies nauroi ... vai että suuttui se... No siinäpä suuttukoon... Mä en ymmärrä tätä nivelsärkyä. Sormen niveliä pakottaa aivan julmetusti... Oon yrittäny miettiä, että nukunko jotenki oudosti ja veri ei kierrä. Mutta nyt ainaki kyynärpäät on pöydällä ja kipu säteilee sormiin... Mun mielestä noi ei oo turvoksissa... Kai pitää neuvolassa muistaa kysyä..

MIes tuossa pakkailee... On jo keittäny teen pulloon ja tehny eväsleivät. Meinaa lähtee pilkille. Enkä mä pääse mukaan!! prkl...


Safiirin Nelkkuki on käyny fysioterapiassa.. Hyvät ohjeet ootta saanu kotijumpaksi... Toivotaan että käsi siitä tokenee..

Vai Tehiksen mukelot tappelee kotitöiden teosta. Onkos niistä luvattu palkkio, vai jotain aivan muuta...??

senora ja ihime 33+1
 
**Johanna**
Ihanaa Sonia! Mun ihan nousi kyyneleet silmiin täällä. Tosi ihanaa, että kaikki on nyt hyvin.

Mä jatkan tätä omanapa-linjaa, koska mulla on lähes pakokauhuinen olo välillä. Mun pahoinvointi on lähes kokonaan tiessään, rinnat ei juurikaan enää arista, ja jo muutamana iltana olen aivan tuosta vain valvonut yli yhteentoista. Normaalisti olen unilla jo ennen yhdeksää. Mulla on kauhu ja paniikki, ja ultraan on vielä yli viikko.
Onko teillä muilla tapahtunut vastaavaa? Tai että oireet on kadonnut täysin, mutta että kaikki oliskin ollut hyvin? Mä en pysty keskittymään työhöni, en harrastuksiin, en oikeastaan mihinkään. Tutut tuolta haaveilun puolelta tietävät, että mulla on taipumus ahdistua, ja nyt se ahdistus on aivan äärimmäisen lujaa päällä. Mä ajattelin, että soitan neuvolaan ja kerron, että tämä on tilanne. En mä voi alkaa siellä ultrassa ravaamaan joka viikko.

Helpottavia sanoja kellään?

Johanna 7+4
 
Katzu
Huomenta

Sonialle ensinnäkin onnea ultrakuulumisista :)

Johannalle oikein paljon jaksamista. Minusta neuvolaan voi soittaa aina, jos jokin asia painaa mieltä. Alkuviikkojen viikot olivat minullekin todella piinallisia ja jotenkin ihmeen kaupalla niistä hengissä selvisin.

Senoralla ollut hauska uni :)
AIka outoa tuo sinun nivelten jäykkyys. En nyt halua pelotella, mutta reumassa yleensä on tuota nivelten aamujäykkyyttä/särkyä, mutta myös yleensä turvotusta. Tarvittaessa neuvolassa tarkistavat sinulta labrakokein, että kaikki on ok.Mistäs sitä tietää näistä kaikista raskauden tuomista vaivoista ja kolotuksista.
Minulla vain yöllä puutuu herkästi kädet,mutta aamulla kädet kyllä toimii normaalisti.

Eilen käytiin miehen kanssa kaupoilla ja mies sai valita Nöpölle asun, jossa tulee sitten laitokselta kotiin :) Valinta oli äkkiä tehty, mies näki heti mieluisan vaatteen.

Ai hitto täytyy mennä vielä käymään vessassa ennen neuvolaa. Minua aina stressaa ne kusinäytteet, kun joutuu panttaamaan.

Myöhemmin taas lisää turinointia....
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Voi että, vieläkin niin hyvä mieli tuosta Sonian uutisesta <3

Johanna täällä kaipailee virtuaaliolkapäitä..
Mulla ei ole kokemusta jaettavana oikein tuosta oireiden katoamisesta/vähenemisestä. Olen yleensäkin ollut aika vähäoireinen. Mutta jotenkin hämärästi muistelisin, että tuossa neljännessäkin se lievä etova olo oli tosi lyhytaikaista, tyyliin rv 5-8. Kaikki ei todellakaan oirehdi täysillä :)
Uskotaan, että Johanna sullakin kaikki on hyvin. Odottavan aika on kyllä pitkä. Viikko voi tuntua joskus vuodelta.
Hitsi meinasinkin ihan unohtaa oman mottoni. Siitä vois nyt olla sulle apua. KAIKKI ON HYVIN KUNNES TOISIN TODISTETAAN! Murehditaan ja oikein kunnolla sitten jos on aihetta.

Mulla oireena päänsärky ;-) Pientä särkyä ollu oikeastaan perjantaista asti. Siis ilmeisesti flunssaoire! Tauti ei päälle sitten päässy, mutta katsotaan miten tässä käy, kun isäntä palaa tuoltakin reissulta.

Noista kotitöistä... Meillä kehiteltiin viikonlopun aikana tässä taas vähän uudelleen tuota kuukausirahasysteemiä. Aina välillä kaikenlaisia kokeiluja. Tuon ikäisillä sitä rahaa liikkuu jo jonkin verran, tarvitaan milloin mihinkin keilareissuille ym ym. Ollaan vähän sitä mieltä, että kaikenlaisiin aktiviteetteihin sitä rahaa annetaan ihan mielellään. Sen sijaan kaikki ylimääräiset hankinnat on kiellossa :)
Nyt tosiaan heillä on peruskuukausiraha, jonka edellytykseni on omien jälkien korjaaminen, huoneen siivous jne. Lisäksi on bonus, joka tulee kerättyjen RASTIEN mukaan. Listattiin kaikki kotityöt mitä he voivat tehdä. Itse olivat mukana, palaveerattiin useaan otteeseen sunnuntaina :) On eri suuruusluokan tehtäviä. Alkuhuumaahan tämä on, mutta kova on kisa kuka saa tehdä mitäkin :-D
Tuo isompi neiti on muutenkin innokas apulainen. Tänään menee suoraan koulusta bussilla kauppaan, koska maito ja vaipat vähissä. Itse en täältä nyt pääse mihinkään tuon kuumeisen kanssa. On noista isoista kyllä tosi suuri apu!

Hitsi, ei päästä edes ulos ja aivan ihana keli! Mietin, että laittaisinko H:n pihalle naapureiden kanssa, jos tänään tuossa ulkoilevat... Ovat vaan vähän ilkimyksiä nuo tytöt eikä heidän äiti saa oikein kuria :-/ Toinen tytöistä oli just meillä sunnuntaina vähän aikaa hoidossa. Aina kun silmä vältti, niin tönttäsi H:a. En ole oikein tottunut, että 4-vuotiasta pitää ihan joka sekunti vahtia. Tuonikäiset kyllä pystyy jo itsekseen vähän aikaa leikkimään!
Taidan siis odotella, että koululaiset ulkoiluttavat poitsun iltapäivällä :)

Nyt pitää lähteä rakentelemaan poitsun kanssa jotain nosturia...

Tehis
 
senora
Katzu kerkes jo käydä neuvolassa... Täytyy kyl myöntää että tuo reuma on itelläki käyny mielessä, mutta pitää kysyä terkalta tänään (jos muistan... just ny ei näy sellaista paperilappusta, johon vois kirjoittaa muistiin...)
Eilen illalla piti kaivaa kauratyyny esiin... taas särki tissejä... lämmin tyyny helpotti kuten myös hartiakolotusta... Aamulla piti kaurat lämmittää uudelleen... Yksi koneellinen pyykkiä pesty. Vielä olis jäljellä nuo 40 asteessa pestävät.. Yllärinä osa äippäpakkauksen vaatteista oli tätä kylmempää pesua vailla, toppavaatteiden lisäksi... Pistämpä samaan pyykkiin sitte noi töppöset ja tumput jotka oon tehny...

JOhanna... kyllä hän nuo alun oireet tulee ja menee... Ja kun on tätä historiaa, niin kun oireet häipyy, niin heti on pelko takamuksessa... Mutta kun oireet on päällä, nii sit siitä valitellaan... Ei mullakaa sillon ihan alussa ollu mitään, mutta sit tuli se kaurapuuroefekti... vieläki puistattaa moinen ruoka... Eilen meinas laatta lentää kun keliaakikkoystäväni kehui, kuinka hänen mahansa on alkanu sietää kauraa ja ilolla tekee joka aamu kaurapuuron.... yyyäääääääääääääkkkkkkkkkkk............ !!!!!!!!! Oli sit pakko kertoo, et alussa lasagne kyllä pysyi aamupalana sisällä, mut puuro etoi...
Koita Johanna keksiä jotain puuhastelua viikoksi, niin aika menee nopeemmin... Helppo sanoo... itekki oottelin siinä alussa toista ultraa viikon ja tunteet seilasi sinne tänne...

Sain just appelsiinikakun uunista... ahh näitä tuoksuja...

Ihana kunTehiksellä isommat ovat jo noin avuksi... Ja toi kotitöihin osallistuminen on ihan hyvää koulutusta...

Vai on Ompullakin töissä tulossa uudistuksia... Sama täällä... Yks lisäjuttu tulossa - meinaavat siirtää osan palkanlaskijan hommista työpisteisiin... No sehän on hyvä kun poissaolot (sairaudet, koulutukset) selitettäis tietokoneohjelmaan... mutta se että jos on sijainen otettu, niin sille pitäis laskee työpisteessä palkka!! Siis ihan selvää palkanlaskijan hommaa... Mitäs palkanlaskija sit tekee??? Siirtää eurot sijaisen tilille ja tulostaa tilinauhat ja postittaa ne ... kun mun mielestä tuo jälkimmäinen osuus on ulkoistettu jotenki.... Mutta jos tää mun sijainen sen oppii, niin jospa hänet voitais siihen hommaan palkata ja mun ei tarttis sillä aivojani vaivata... Voisin ruveta tekeen puolta päivää ja tää sijainen vois tehdä sen toisen puoliskon...No tota pitää vielä kehitellä, sillä mä vaan kirjoitin tuon ihan ilman ajattelematta asiaa etukäteen.

Hih... tuli muuten toinenki juttu mieleen... Tää meijän kaveri, jota on meinattu kummiksi kyseli eilen onx mies tulossa synnytykseen mukaan... TÄytyi myöntää, ettei asiasta ole keskusteltu... Antoi kysymisen mulle kotitehtäväksi... No kysyin sit mieheltä... Kertoi vastauksena, ettei kommentoi... hmph... kai haluaa ensin käydä sen ekan perhevalmennuksen ja sitten vasta kommentoida... ja sitäkin saa odotella vielä pari vikkoa.
 
Omppu75
Morot! Pikainen työpaikka/kauppareissu heitetty. t nukkui kaukkiksessaan koko ajan ja siirsin vaan vaunuihin, kun tultiin kotiin. Saas nähä, kauanko paikallaan olo kelpaa..

Sonialle oikein paljon onnitteluja hyvistä uutisista! Tosi hieno homma. t:llä oli niskaturvotus myös 1,5 ja T:llä aikanaan jopa 1,9.

Katzullakin neuvolassa kaikki oo ja koo, hyvähyvä. Hih, tuli tosta pissan panttaamisesta mieleen oma jälkitarkastus. Sitä vartenhan piti se neljä tuntia säästellä ja sit kun sain sen purkin jalkojeni väliin, niin sehän suihkuili pitkin käsiä ja purkin reunoja se pisu =D. Mites muuten Tuulin jälkitarkastus meni, entä viini-illallinen..?

Johannalle tsemppiä tuntemusten kanssa. Voi se oli niin kamalaa se alkuodotus mulla, kun piti koko ajan pelätä. Eikä se kyllä helpottanut oikeestaan missään vaiheessa kokonaan.

Mitäs mitäs... Joo Senora, taitaa meidän työnantajapuolella vähän myllätä enempikin tätä nykyä.. ihme muutoksia ja yhdistymisiä ja sen sellasta. Mutta eipä sunkaan kohta tarvi niillä vähään aikaan päätäs vaivata :) Toivottavasti saat miehes mukaan synnytykseen..

Toinen kuppi kahvia..

 
Tehotyttö.
Saas nähdä kuin muijan käy.. "Tein juuri elokuvan" tuosta lauantain nauhotuksesta. Nyt pitäis mennä sähläämään sen youtuben kanssa. On kyllä aivan alottelija siinä puuhassa. Ollaan kummiskin niin pitkällä, että mulla on se tietokoneella tallennettuna, yes!

Et viittis heittää Omppu mullekki sitä kahvia, ku en ehtis millään keitteleen.. :)
 
Omppu75
Pistetään sumpit pihisemään :)
Kattelin jo poikien esityksen, seuraavaa odotellessa ;) Mä en tiiä juutuubista mittään, kattoa osaan kyllä linkkien kautta *ja taas hymiö*.
 
Tehotyttö.
Siihen asti pääsin, että latailee. Tein siis omat käyttäjätunnuksetkin, vähän hianoo :) Luulen vaan, että on liian iso tiedosto. Joku meni mönkään tuossa tallennuksessa. Tarkotuksella yritin pakata 100 megaan kun on kuulemma raja. Näky kuitenkin olevan isompi, höh.
Ai niin, Jazz sillon kyseli, että voisko tuonne suljetulle laittaa... On niin iso, että ei mahdu.

Hyvin pihisee juu... Minä päädyin taas vaniljateehen. Päivisin en kahvia niin kaipaa, mutta aamu ei lähde ilman käyntiin!
 
Omppu75
Ja mä taas en niin aamuisin kahveesta vällää, mutta päiväl sit. Ennen en kaivannut ikinä kahvia, join kyllä, jos joku tarjos. Mut jotenki se nykyään kuuluu päiväohjelmaan. Hih, eiks kotiäidit yleensä päiväkahvittele ;)

Nyyh, raivaan just t:n vaatekaappia, taas joutuu pieniä laittamaan pois. Lopullisesti!
 
Niksu1
Sonialle onnittelut ihanista uutisista!!!!

Johannalle en voi toivottaa muuta kuin jumalattoman pitkää pinnaa. Varmaan tosiaan kannattaa soitella sinne neuvolaan ja jutella jonkun ammatti-ihmisen kanssa, ettei se ahdistus pääse paisumaan liin suureksi. Koita jaksella!

Tehis: juu, seura tekee kaltaisekseen....=) Paitsi tällä tautikierroksella ei tarvi moisia miettiä, paitsi jos pyhästä hengestä lähtee sikiämään........

Pikku-ännän 1kk neuvola: 4480g ja 54cm. Eli reilu kilo ja neljä senttiä lisää kuukaudessa... Mä pusken punaista maitoa...=)

Työkaveri sai eilen esikoisena: 4,6kg ja 52cm....... Kääks.....

En stressaa ristiäisiä, koska:
a) ne järjestetään kirkossa ja srk-salilla, eli kotona ei tarvi tehdä mitään järjestelyjä
b) se on vain kahvitilaisuus, jossa ei tarjota miljoonaa eri purtavaa, vaan kakkua sekä suklaapiirakkaa ja suolaisena vaihtoehtona kinkkupiirakkaa.
c) koristukseen riittää kahvipöydän kukkakimppu (jonka just kävin uudelleen tilaamassa), kipot ja kupit ja liinat jne. on srk-salissa valmiina
d) paikalle ei ole kutsuttu ketään nipoja tyyppejä, vaan ihan rentoa porukkaa
e) miesväki on helppo vaatettaa sinne, mä laitan mitä mahtuu päälle jne.

En kertakaikkiaan keksi mitään stressattavaa, ainoastaan sen että onhan perhe kunnossa ennen h-hetkeä. Isäntä alkaa olla kuosissa jo, esikko täräytti yllättäen vielä ripulit vaippaan. Katsotaan oliko vaan joku loppuhuipennus, vai alkoiko tauti uudelleen. Mulla kun ei ole tästä taudista juurikaan aiempaa tietämystä.

Kai sitä pitäs vähän siivotakin välillä.... Ei juurikaan huvittais....
Jatketaan taas.

Niksu
 
Tuuli!
Heips vaan ja ensinnäkin Sonialle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Johannalle jaksamisia tuon epävarman olon kanssa! Kyllä minullekin tuli noita "pakokauhu" kohtauksia - viikot np-ultraa odottaessa olivat juuri pahimmat. Mutta kuten Katzukin kirjoitti, niin kyllä aina kannattaa soittaa neuvolaan, jos tuntuu ihan kamalalta. Sitähän varten ne siellä ovat, että auttavat ja kuuntelevat!!!

Katzulla ja Nöpöllä neuvolassa kaikki hyvin! Hauska oli lukea, kuinka te miehen kanssa olitten paijailleet Nöpön peppua ;) Voi niitä aikoja...mä saan varmaan kohta jonkun vuoden nostalgisoijan tittelin, kun tuntuu, että haikailen täällä vaan koko ajan...En kyllä ihan ymmärrä tuota Katzun palkkiksen vastausta...miten niin on tapana odottaa? Ei mun mielestä vaan, eikös ne laput laiteta aina heti eteenpäin, jos ei ole mitään syytä niitä siellä pöydällä seisottaa? Kummaa touhua.

Voin uskoa, että Tehiksen bileissä oli lauantaina hyvä meininki! Olis kyllä kiva nähdä edes kuvia, millaset vaatteet teillä oli! Ikävä kuulla, että h on kuumeessa. Millanen on nyt olo? Täälläkin olis ihan kiva ulkoilusää, mutta mulla on nyt vuorostani nenä tukossa ja aivastuttaa, joten eiköhän sieltä ole jonkinmoinen nuha tulossa. Tylsää...mekin ollaan oltu koko päivä tässä kotosalla. Toi rastihomma kuulostaa hyvältä keksinnöltä - teillä noita ideoita riittää! Piti vielä kysä, että mihin kohtaan sitä Mariskoolia se laatta on kiinnitetty? Tuo Johannan idea kuvata paljaat jalkapohjat on myös hyvä!

Omppu + t ovatkin olleet liikenteessä koko aamupäivän. Menikö viime yö jo paremmin kuin edellinen? Juu jälkitarkastus meni hyvin; juteltiin pojasta ja gyne kyseli, mikä tulee "Luurille" nimeksi...sen kun tietäs! Sektiohaava oli parantunut hyvin niin ulkoa kuin sisältäkin. Sitten kyseli perhesuunnittelun jatkoa...hm, senkin kun tietäis! Pillerireseptit sain eli minipillerit imetyksen ajaksi ja sen jälkeen toiset pillerit. Mä nyt mietin vielä hieman, alanko syömään noita minipillereitä ollenkaan, kun tää mun loistokkaasti sujuva imetys tuskin jatkuu kovinkaan kauaa... Eli jos nyt kumminkin käyttäis (todellakin käyttäis!) noita kumeja sen aikaa.Viini-illallinenkin sujui hyvin; join kokonaisen yhden lasillisen viiniä. No sehän ei ollutkaan jutun päätarkoitus ;) Mukavaa oli olla ihmisten ilmoilla! Ja Tiitikin oli käyttäytynyt kuin enkeli...niinhän se aina...Tiitille riittää, kun maitoa tulee pullosta ja mielellään sillä siunaamalla sekunnilla, kun se suunsa avaa. Paljon mukavampaa kuin se, kun äiti yrittää työntää joka välissä sitä ärsyttävää tissiä suuhun ja siitä pitäisi vielä imeäkin...No joo kuten sanottua mä olen päättänyt olla stressaantumatta tuosta vaikkei tämä mun synnytys+imetys ole mennyt ihan niin kuin kuvakirjoissa kerrotaan. Hulluksihan mä muuten tulisin, jos vaan miettisin noita. Täytyy olla itselleen tässä iässä jo vähän armollinen ;) Ja sama koskee ristiäisiä; ostin servetit ja kynttilät, joten ei kauheesti tullut stressiä siitäkään. Suolaset ja osa makeista tarjottavista otettiin lähileipomosta ja jokunen makea leipomus tehdään vielä yhdessä mun siskon kanssa (mm. Senoran appelsiinikakku) loppuviikosta. Hm mitäs vielä...anoppi ostaa kukkaset, siivota ei tartte, kun pidetään ristiäiset + kahvitus kirkossa. Eli eiköhän homma ole hallinnassa ;) Tosin nimi puuttuu...

Leivonnaisista tuli mieleeni Pikku2:n painon pudotus eli hyvinhän se tosiaan etenee!

Safiirille piti sanoa, että ihana juttu, että Nelkun käsi paranee ajan kanssa. Niin ja pikaisia paranemisia sulle!

Senoran ja Niksun kuopuksen neuvolakuulumisia odotellessa! Niin ja sitä, mitä se Tehiksen "kutina" tarkoittaa...hm tiedätkö jotain mitä me muut ei...

Jaa joskohan sitä vaikka söis jotain ja jois lämmintä päälle. Tiiti nukkuu.

Tuuli

 

Yhteistyössä