Ex-kermit 23 - helmikuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Huomenta ja aurinkoista päivän alkua täältä! Onpas taas hirmuisesti juttuja ja kommentoitavaa! Kesäkumikampanjaa minäkin nauroin...mites on, maltetaanko Tehiksellä ja Ompulla semmoiseen ryhtyä ;) Tehis on ainakin aloittanut tuon kuntoilun tosissaan, kun ahkerasti jumppailee jumppakepin kanssa ja väliajat tekee vielä vatsalihastreeniä :D Mäkin tässä olen miettinyt, että olisko ovis vai menkat tulossa...tai sitten ei kumpikaan. Jotain limaa oli havaittavissa viikonloppuna (joo Omppu vessapaperi pitää aina tarkistaa edelleen täälläkin!), mutta eilen oli ihan semmoinen olo alaselässä, että menkat alkais. Ajattelin tehdä Kaprikset, kun mullakin olis vielä 3 kpl niitä digitaalisia ovistestejä kaapissa. Joo muuten on muka olevinaan kiireitä...lähinnä se on itse aiheutettua, sillä eilen oltiin kaupoissa pyörimässä ja viikonloppuna kyläiltiin ahkerasti. Tiiti tykkää selvästi olla liikenteessä :)

Omppu, mitä tuo Duphalack on? Tiitilläkin oli maha kovana viime perjantaina ja vähän aikaa meni ennen kuin taas tajuttiin, mistä on kyse... Ostettiin sitten apteekista mallasuutetta ja vähän jumppailtiin, niin johan olo helpotti.

Kiva kuulla, että Niksulla on elo mallillaan ja maitotilauskin on mennyt kunnolla perille. Hauskat jutut teidän esikolla ;) Multakin sitä maitoa näemmä vielä tulee, sillä eilen tapahtui historiallinen juttu; Tiiti söi rintaa ihan KILTISTI 15 minuuttia ja sen päälle vetäisi reilun tunnin tirsat.

Voi että on tylsä juttu tuo Jazzin perheen sitkeä tauti :( Koitahan jaksaa!

Gia oli saanut jo vaunut ja pakkauskin on tulossa tällä viikolla. Voi miten ihanaa! En viitsi taas alkaa nostalgisoimaan, mutta oli se vaan jännää aikaa :) Ja Katzu on hankkinut sitterin. Teillä taitaa olla aika pitkälti hankinnat tehtyinä? Sä saat sitten rauhassa lomailla!

Pikku2:n esikolle onnittellut hiihtomenestyksestä! Mukava kuulla, että Siiri alkaa viihtymään siellä uinnissa. Mä vielä mietin, että mitä sitä tekis sen vauvauinnin kanssa. Mähän ite kyllä tykkään uida ja kävin ihan vikoille viikoille asti uimahallissa uimassa. Mutta kun tässä tulee aikas pian kesä ja kärpäset, joten täytyis vähän kattoa, että onko kaikki tuollaiset kurssit silloin tauolla. Niin ei tuo alkioiden säilytys taida maksaa mitään verrattuna siihen, että aloittaisi hoitorumban uudestaan...kun eihän sitä koskaan tiedä, miten noiden putkiaivojen mieli muuttuu ;) Harmi, kun sulla oli noin nuiva vastaanotto töissä. Mäkin olen menossa mun työpaikalle ens viikolla näyttämään Tiitiä. Siellä meitä jo kovin odotetaan. Samoin pitäis käydä siellä mun entisessäkin työpaikassa. Ovat sieltäkin jo kyselleet, koska tullaan.

Senorakin oli saanut pestyä ekan satsin Ihimeen vaatteita. Voi että, en malta taas olla huokailematta, että ei ole tosiaan enää montaa päivää sullakaan! En muista, joko sanoin sulle, että mullakin sormet aina turtu öisin.

Johannalle tsempit huomiseen ultraan!

Antzikin on saanut tosiaan pitkään kärvistellä siellä sairaalassa. Oiskohan jo jotain tapahtunut? Toivottavasti nämä meidän supparilähetykset alkais tehoon vähitellen ja saatais Kirppu maailmaan!

Ihania kuvia oli kyllä suljetulla! Kapriksen poimu-prinssi on komea poika! Tehiksen h näytti nauttivan täysillä etelän lämmöstä ;) Jaahas ähinästä päätellen tuo meidän poimu-prinssi alkaa heräileen tähän päivään. Täytyy kuulostella, millä tuulella herra on, josko vaikka äidin tissi kelpaisi :)

Kaikille kovasti terkkuja ja leppoisaa viikkoa! Omppu, käyn suljetulla (kunhan kerkiän) laittamassa ehdotuksia tapaamispäivästä.

Tuuli
 
Tehotyttö.
Hihiiiii, ettei vaan Tuuli hyppäis remmiin. Voi ei :)
Eiku ovistikkuun vaan pissimään!
Hienoa, että maitoa kummiskin vielä edes vähäsen tulee.

Nyt pukemaan tuo H:kin. Lähdetään kamujen kanssa pihalle. Ei ollakaan taas pariin viikkoon nähty. Taitaa olla äiteillä taas vähän purettavaa... ;-)

Tehis
 
senora
Antzilta: Kohdunkaula oli öisten kipujen vuoksi edelleen pehmentynyt ja 2cm auki. Eli kalvot voidaan puhkaista! Nyt vaan oottelee et synnärille tulis tilaa, voi mennä huomiseen :( mut sitä pehmentävää lääkettä ei enää saa, kalvojen puhkaisu tehdään synnärillä ja sit venaillaan et alkais kunnon supparit...

Tiiti kyl tykkää reissata... tainnu tulla äitiinsä... Muistelin, että jollakulla turtui kädet, mutta että se oli Tuuli... ei mitää muistikuvaa... Kai näitä keskusteluja pitäis jotenki kerrata... Välillä vaan tulee tekstiä niin paljon ettei millään kerkiä sisäistää.. Tai sitte noista jutuista ottaa muistiin vaan sen mikä on sillä hetkellä ajankohtaista... Eli ihan alussa, en kyllä synnytysjuttuja kovin pilkuntarkasti lukenu... nyt niitä tulee selailtua... Ja Antzin Kirppu on jo toinen kermiitti jota synnytän kännykällä :) Safiirin nelkkku oli eka... Mutta täytyy sanoo, että meijän kummityttö oli se ihan eka... äitinsä laitto silloin aikanaan viestiä että on synnärillä ja kuluttaa aikaa... Siinä sit pyysi kummiksi suppareiden välissä... olihan sekin aikaa...

Joo Tehis... laita youtubeen video... tarkka linkki sit vaikka suljetulle. Jokohan Johanna kerkes käydä laittamassa esittelyn itsestään... auts--popkornii...:)
Kyllähän tuolla kaupassa aina kaikenlaista noilta muksuilta kuulee... välillä tosiaan äidin vaipoista ja tissisuojista... Pahin oli kyl ku iskä laitto kassahihnalle mäyriksen ja neiti vieressä toteaa, että iskäpä ei saa ens yönä p&¤¤#a !! No???? Ku äiti sano että jos vaan yhtää kaljaa tuot kaupasta niin et saa p&¤¤#a... Että oli paha olla kassajonossa matkan päässä... Iskäkin siinä selvitti kauppalaskun aika nopeesti...

Johannalle vaan tsemiä tähän päivään... Mihin aikaan huomenna sulla on se ultra??
 
senora
"No niin!! Nyt olen synnytyssalissa, kalvot puhkaistuna odottelen supistuksia :) Mulle nousi lämpö ja vuvan sydänäänet on melko korkeat, joten vähän suurentunut sektioriski on. Mutta toivottavasti huomenna olisi Kirppu jo ulkona!"


Tuolle sijaiselle just tässä sanoinkin, että on tää monipuolista työtä... Toisella kädellä oon mukana synnytyksessä, ja toisella naputtelen työasioita...

Lähetetääs Antzille kimppahali ja hurjasti suppareita!!! *puuuuhhh...*

 
Tuuli!
Nyt onkin tosi jännää!!! HURRRRJASTI tosiaan suppareita Antzille! Kyllä se Kirppu sieltä kohta tulee...odotellaan!

Täällä onkin rauhallinen aamu, sillä Tiiti söi pikkasen tissiä ja sitten korviketta pullosta ja jatko koisimista. Sain taas kaappiakin siivottua ja tilasin itselleni ajan kasvohoitoon ja hierontaan ja Tiitillekin ajan vauvahierontaan. Ajattelin kokeilla, kun täällä on semmonen hoitola, jossa hierovat vauvaa saman aikaisesti, kun äiti on hierottavana. Siis ei sama ihminen, vaan äidille on oma hieroja ja vauvalle toinen.

Taidanpa nyt ehtiä vielä suljetullekin!

Tuuli
 
safiiri,
Meidän yökukkuja se vaan valvoo ja napottaa yöllä. Ja on huomannut että äidin ja isin vieressä on paljon mukavampi nukkua ku omassa sängyssä. On nuo vauvat sitte ihania! Viime yönäki, ku istuin Nelkun kanssa syöttöpuuhissa, meinasin ihan alkaa parkuun silkasta rakkaudesta kun kattelin häntä siinä sylissäni.

Mulla ne kalvojen puhkaisut laitto kymmenessä minuutissa oikeat supparit käyntiin. Varmaan Antzilla on käyny samanlai. Eli vissiin hän on parhaillaan aivan tositoimissa... Jännää :)

Meillähän on tämä viikko hiihtoloma. Ja sopivasti ekaluokkalaiselle nousi kuume su:n ja ma:n välisenä yönä. Tuossa hän nyt olkkarin sohvalla makoilee ja sairastaa. Harmi homma kun nytki ulkona jaffa paistaa aivan täysillä eikä pakkasta oo ku kaks astetta.

Niin, mitenhän mää tosiaan tekisin tuon Ompun keksinnön kanssa? Vanhin vois olla My, kakkonen my, kolmonen Mx ja nelonen mx. Y:t ja X:t tarkottais sukupuolta. Niin, ei varmaan oo yllätys että Nelkullekki on varattuna Mi-alkuinen nimi.

Nyt ruuan laittoon...
 
Omppu75.
Hehheh, ihan vapaasti vaan käyttämään noita kirjaimia :) Eihän tää ny varsinaisesti mun keksintö ole, onhan niitä Iso D ja pikku G sun muut :)

Pikku lenkki heitetty, että sain kiljukaulan kuukahtamaan vaunuihinsa. Ihme huutokonserttia pitänyt tässä viime päivinä. Aamulla annoin taas sitä Duphalacia (Tuuli, se on ummetuslääke), mutta ei sieltä mitään ole tullut. Illal kuuntelin, kun hirveetä purinaa piti pienen masu. Eikai se nyt tyhjyyttäänkään voi murista, kun illanki suorastaan asui tissillä. Tosin, toi on kyl oppinut käyttämään tissiä jossain määrin huvilutkuttimena :/. Ja tuttia ei sitte niin millään haluis imeä tai ihan ku ei osais, ei niinku pysy suussa.

Höh, Jazzille parempaa oloa lähettelen. Onpas kurjaa ja näin kauniilla kelilläkin vielä pitää sairastella. Safiirin tenavalle niin ikään pikaista paranemista. Mäkin olin aikoinaan aina kipeenä, kun koululomat alkoi. Ja toinen oli, kun koulu jatkui kesäloman jälkeen, niin aina viikko siitä eka flunssa.

Antzille älyttömästi tsemppiä! Kyllä se kohta Kirppu näkee tän ihanan auringonpaisteen! On toi muuten huippua, että nykyään saa olla kännykkä mukana synnytyksessä. Ei meillä ainakaan esikoisen aikaan saanut olla, -04.

Tässä nyt taas ensimmäinen erä kommentointia, nehän tunnetusti tulee multa pätkittäin.. Vitsit toi keli on kyl mahtava. Ja illaks lupas pekkapouta vesisadetta :/
 
Katzu
Heippa

Aamulla oli se hampuhoitaja ja nyt töissä ihan hirveä hässäkkä, kun pari päivää ollut poissa.

Niin ja reikiä ei ollut :) Ainoa ällö puoli oli se, että laittoi sitä hiivatin lakkaa hampaisiin ja nyt on keltaiset hampaat. Kiva olla töissä..... Kohta menen syömään, toivottavasti lähtee pois

Antzille kovasti voimia täältä synnytykseen!!!!!

Nyt en oikeasti ehdi muuta!!!!!
 
Sonia..
Kyllä me taidetaan saada Kirppu ulos jo tämän päivän aikana, täältäkin lähtee *iso kasa armottomia suppareita*.

Kävinpä tuossa aamusella antamassa pari putkiloa verta labrassa. Katotaan mitä kilpirauhasarvot on tällä kertaa, olo ainakin on kohtuu hyvä.

Giakin ilmoittautui sitten migreeniläisten joukkoon :( Täällä kans yksi.. mulla tahtoo olla usein niitä lievempiä kipuja, harvemmin onneksi pahoja!!
Toivotaan, että ne jättäis sut rauhaan, hus..

Harmi kun Safiirin lapsukainen joutuu sairastelemaan heti loman alkaessa. Taitaa olla aika yleinen vaiva silloin kun lomat alkaa rankan työrupeaman jälkeen :( Toivotaan, etä menis pian matkoihinsa!!

Täällä ei varmaan ole vesisateesta harmia... nyt paistaa aurinko komeasti, pakkasta... jaa, eipä enää ollutkaan. Aamulla oli vielä -10 asteen pintaan.
Huomiselle on sitten ennustettu runsasta lumisadetta, eihän tuota satanutkaan kuin sunnuntaina viimeksi....
 
ÄssÄ!
Voi vitsi, Antzi päässy jo saliin! Jänskää!

Voih, täällä melkein silmät pintajännityksellä Safiirin herkistelyistä ='). Mulle tulee kans tasasesti niitä itkuja onnesta =D Voi harmi että kipeeks tuli muksu... pikaista paranemista lomalaiselle!


Vai meinaa se Tuuli liittyä testaajiin ;) lista alkaakin olla jo hyvän kokonen =)

Pikku2 saanu "miellyttävän" vastaanoton tytöpaikalla... tarviikin muuten kysellä sulta yhtä juttua, mutta kyselen tuolla suljetulla mielummin =)

tehiksen musavideota odotellessa ;)


Täällä kans muuten oli eilen koopee1, alko ihan kummallisen kivuttomasti tällä kertaa. Yhtään ei juilinu eikä nippaillu mutta PMS oireita oli kyllä senkin eestä (ihan pikkusia kevyitä-kenttäraivareita on ollu parina päivänä...)

Pomokin soitteli eilen. Kyseli mun jatkosuunnitelmia ja kuulumisia. Työkamuilta tulee aina sillontällön s.postia ja viestejä, kaipailevat mua töihin (tuntuu kyllä ihan kivalta kun kaivataan)

Meillä muuten on alettu maisteleen bataattia, on tirpan mielestä tosi nannaa =D

nyt taitaa riittää näpyttely ykskätisenä (ÄrrÄ alkaa täs sylkyssä hermostuun..)

vilkutuksin ÄssÄ+ sxc e< <--- ÄrrÄn terkut tulikin tossa =)
 
Omppu75.
Hyi kamala, telkkarissa tehtiin äsken ympärileikkaus 8 vrk:n ikäiselle pojalle! Tippa tuli linssiin, kun toinen niin itki. Kaikkee noi uskonnot teettääkin.

Piti sanoo, että tuli sit tilattuu Kaksplussakin... tuli näytenumero, ja sisältö oli tosi hyvä! Menin sit tilaamaan.. en kyl isännälle uskaltanu sanoo mitään :)

Ässälle kiitos kakkakokemuksesta. Meidän esikoinen kyllä kakkas säännöllisemmin kuin tää t, mutta hän sai osaks korvikettakin. No, nyt päätin sit jättää ton ruisleivän vähäks aikaa, josko olis vaikutusta.

Hmm, T aloitti soseiden maistelun kolmekuisena, nyt taidan odotella ainakin neljäkuiseksi. Mutta missään nimessä en odota sitä puolta vuotta. Kuten Tehiskin tiesi, sit tulee liikaa niitä makuja yhdessä rytäkässä, jos sinne asti oottelee. Pikku hiljaa tosta neljän, viiden kuukauden iän kintailla.

Mua kans kaivataan töihin, mutta siinähän kaipaavat. Siellä nykyiset kuviot, tai tulevatkaan, ei kyllä houkuttele. Jos muistatte, entinen kahden ihmisen työpaikka on töihin palattuani yhden paikka, minun :/.
 
Tehotyttö.
Täällä taas teekupposen kanssa surffailen, joten luvassa varmaan asiaa pätkittäin... Ompun kanssa siis samassa kerhossa tässäkin asiassa :)

Ensinnäkin tässä naureskelen itsekseni, kun isännältä tuli viestiä Kiinasta. Nälkä kuulemma vaivaa. Päivällä olivat käyneet syömässä, mutta käsi väsyi :-D Yöllä ei koneessa tietenkään ollu nukkunu ja suoraan siitä töihin.

Ihanat nuo ÄrrÄn terveiset :) Terkkuja sinnekin päin! <3

Onpas nyt koopeeykkösiä liikkeellä. Määki haluun! Tai siis en oikeastaan haluais, mutta kun oletettavasti jotain on käynnissä, niin sais sitten tulla vaan...

Jos teillä jollakin tulee nämä nettikamut ja niiden sukulaiset uniin, niin mullapa hyppääkin SATUIHIN. Voi ei, käkätin ääneen...
Luin H:lle tuossa päikkärisaduksi Franklin saa pikkusiskon -kirjaa. Samalla jotenkin eksyin miettimään, että mitenköhän on Safiirin vauvakuumeen laita niinku jatkoa ajatellen.. No, eiköhän sitten suusta tullu:
-Jotain pölpönpöö, sanoi SAFIII... eiku ÄITI.
Kyllä alkaa kohta H ihmetellä ku tutuissa kirjoissa alkaa Safiirit, Omput, Senorat, Jazzit jne jne seikkailla :-D

Jaahas, taisi se Kirppu sitten ottaa nokkiinsa syntymäpäiväveikkauksista... :)
Mahtaakohan tosiaan syntyä jo tänään? Kyllä ilmeisesti, koska kalvot on puhkastu! Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja pääsee ihan alateitsekin tulemaan <3

Niin, mitäs tosiaan Safiiri tällä hetkellä meinaa lapsiluvusta? ;-)
Ihanaa herkistelyä siellä!
On nämä kyllä niin sanoinkuvaamattoman ihania nämä aarteet. Ei sitä ikinä jaksa lakata ihmettelemästä, miten on sellaiset saanut :')
Mutta kolikolla on myös toinen puoli. Joskus myös pysähtyy miettimään, mitä jos jollekin lapsista sattuisi jotain pahaa :-( On niitä asioita, joita on parempi olla miettimättä. Joskus vaan herkällä hetkellä ajatukset eksyy... Mutta kuten on todettu monen monta kertaa, siitä plussasta se alkaa, ikuinen huolehtiminen.. Ja joku viisas on sanonut, että kun lapset kasvaa niin huolet kasvaa. Sen kyllä allekirjoitan jo tässä vaiheessa, vaikka kokemusta on vasta pian 12-vuotiaaseen asti :)

Nyt surffailen muuta ja palaan varmaan kohta, kun muisti palailee..

Ai niin, en mä oikeasti sitä musavideota kyllä taida laittaa!
 
T vielä
Tehis siis jatkaa.. Ei Ompun T :)

Tuohon kakkakokemukseen sitten piti heittää samantien, kun tuossa "muistutit" Omppu, että ei ole oikein erityistä kokemusta jaettavaksi.
Meillä aina kakkineet hyvin ja säännöllisesti. Tämä h:kin lähes joka päivä. Joskus saattaa olla päivän paussi.
 
Niksu1
Jihuu, Antzin kirppu pääsee sitten pikapuoliin katsastamaan tätä ihanaa keväistä auringonpaistetta... =) Sitkeässä ovat kyllä masussa nämä kermittien vauvat, oma mukaanlukien.. Siis antavat odotella itseään, käynnistelyistäkin huolimatta..

Tosi kiva tuo Johannan esikon kauppalohkaisu... Kyllähän sen tietää, että joka lapsitaloudessa näitä juttuja piisaa, mutta jotenkin ne ei vaan aina jaksa naurattaa kun osuu omalle kohdalle. Kautta aikain hauskin on vissiin se, kun serkkutyttö juuri puhumaan ryhtyneenä kysäisi silmät säihkyen mummun ystävättäreltä että kutiaako v**tus....Arvatkaapa vaan millainen puhelinrumba siitä sitten alkoi, kun mummu soitteli kaikki läpi että kuka on opettanut tytölle moisia. Lopulta lapsen keikkamuusikko-isä tunnusti ehkä lausuneensa joskus moisia tyttären aikana. Meidän esikon helluisin juttu on lapikka. Se tarkoittaa siis lapiota, mutta ilmeisesti on pienessä päässä mennyt lapio ja lusikka vähän sekaisin. Musta tuo on sanana jotenkin hellyttävä...=)

Kauheesti piti kaikkee kommentoida, mutta ei kyl jouda.... Höh. Piti vaan pikaisesti poiketa kurkkimassa Antzin kuulumisia ja sit ryhtyä siivoamaan kun esikon kummitäti on tulossa pariksi päiväksi kyläilemään ja tuo arska aurinkoinen armotta paljastaa kaikki villakoirat. Höh ja pöh. Ainiin, me saadaan hakea huomenna se meidän uusi maasturi, jos vaan isäntä on maisemissa jo silloin. Auto on tullut siis viimeinkin maahantuojalta - jeeeeeee.........

Ihanan aurinkoista tiistain jatkoa kaikille, paranemista pikkuisille ja isommille potilaille sekä jänniä tikutteluhetkiä meidän oireilijoille!

NIksu ja ännät
 
Omppu75.
Käsi väsyi.. =D voin kuvitella! Enempihän niillä tikuilla saa nälkää aikaseks, ku ittensä kylläiseksi.

Joo noi lasten suusta -jutut on kyl loistavia. Meillähän T totes, kun oltiin lasten kesäteatterissa tossa viime vuonna, että mihin vittuun se iskä taas jäi (isi jäi siis tupakille). Oli siinä vähän naama punasena, kun siis tosiaan lapsia suurin osa yleisöstä..Hih, sit tässä vähän aikaa sitte poika tuumas vanhoista kunnon villalapasista, että en haluu näitä, nää on liian terävät :) Ilmeisesti karheat oli se adjektiivi, jota ajoi takaa. Onhan näitä ollu, pitäis ihan muistiin kirjoittaa kaikki hyvät oivallukset.

Ihanaa, Niksu saamassa uuden auton. Hitto, meidän pitäis laittaa toi mun menopeli myyntiin, on vähän turhan järee tähän parin kilsan ajoon..

Noi on muuten ihania noi Läfli-kirjat (=Franklin, poika sanoi Läfli ennenkuin oppi sanomaan oikein..), meilläkin niitä on vino pino.
 
Tehotyttö.
Vauvanhoitopuolella on taas yksi tappeluketju. Noista lapsilisistä... Hohhoh, kyllä nää ellit jaksaa kättä vääntää.
Mites muuten meidän ketjulaiset, jos saa kysyä...? Mihin siis lisiä käytätte, säästöön vai meneekö käyttöön?
Meillä kyllä nuo rahat käytetään. Yleensä annan kertyä niitä rauhassa vähän isomman summan, jolloin jotain isompaa hommatessa voi hommata sitten kunnolla. En siis tuhlaa niitä ihan ruokakauppaan vaan lähinnä lasten tarvikkeisiin, joskus ehkä vähän vaatteisiin.
Kun noita lapsia on paljon, niin kotoa saa kyllä jotain muuta kuin ison summan rahan pois muuttaessaan :) Mulla jotenkin sellainen mielipide, että rahan arvon oppii paremmin, kun sen joutuu itse tienaamaan. Meillä jo lapset kovasti suunnittelevat mihin menevät kesätöihin, kun viimein pääsisivät. Monesti heille jostain raksa- ym. hommista vähän palkkaa ollaan makseltukin.
Itse en ole saanut myöskään mitään opiskelurahaa kotoa, vaan makaronit ja tonnikalat tuli kyllä tutuksi ;-) Olin myös tosi tiukka itse siinä, että yhtään en kotoa pyydä. Itse tienaan ja pärjään. Siinä oppi kyllä kirstunvartijaksi, joka nykyisinkin on kyllä mun homma täysin tässä huushollista. Isäntä hoitaa tulot ja minä menot :) Joita onkin PAAAALJON... ;-)
 
*kapris
noppaa--- kuten yleensä.

lapsilisät menee puoliksi lasten säästötilille ja puolet käyttöön. siis kauppaan tai mihin nyt sattuu.

ihan paras toi tehiksen serkkutytön heitto!!!! nauran edelleen ääneen =)

ja kyllä herkäks vetää täälläkin noiden omien murujen katselu ja ihastelu. varsinkin nukkuessa ovat NIIN suloisia ja viattoman näköisiä (ja hiljaa =D ) että aina melkein silmiä joudun pyyhkimään...

kakasta puhuttu, meillä pienimies kakkaa ihan kivasti. Ei joka päivä, mutta riittävästi eikä masua satu sinne "kertyvä" kakka.
tytöllä oli joskus pienenä jopa 10pvän tauko, muttei ollut yhtään kipeä tai itkuinen. käytti vaan niin 100% maidon jonka äipältä sai =)
tyttö muuten kakkasi ekaa kertaa pönttöön 2 tuntia sitten :) ai että sitä äidin ylpeyttä !!!!!!

hmmm. tosta imetyksestä, niin täälläkin kohta täytyy tsekata, josko vähän korviketta illalla antaisi, kun herra vaan syö ja syö öisin... alkaa tännekin panda-look ilmestymään...
neuvolasta kehoittivat jatkamaan imetystä/siirtämään kiinteitä niin lähelle 6kk kuin mahdollista kun poju on jollekin allerginen tai herkkis, kun iho-oireita on, mutta kuitenkin ei saisi yli 6kk jättää kun täytyy tosi varovasti aloittaa kiinteät samasta syystä... siinä sit pähkäillään. varmaan samoin tehdään kuin Omppu, että 4-5 kk aikana pikkuhiljaa aletaan maistelemaan.

johannalle tsempit ultraan!!!

ja Antzille kovin suppareita jotta kirppu pääsis mahd.pian maailmaan ihmettelemään =)

ja kaikille muille hirmuisesti terkkuja!!!


 
Niksu1
Siivouksen lomassa pitää vielä vastailla Tehiksen kyselyyn. Meillä lapsilisät tulee mun tilille ja niistä laitan usein ainakin osan pojan omalle tilille (pikku ännän kanssa sama käytäntö jahka tuo reppana alkaa ensin "tienaamaan"). Lasten tileille on meillä myös käyttöoikeus, joten jos tulee joskus tiukkaa rahan kanssa (toistaiseksi ei onneksi ole tullut), niin sieltä sitten voidaan käyttää tarpeen tullen isompiin lasten omiin hankintoihin. Samoille tileille menee lasten lahjaksi saamat rahat. Anoppi kerryttää erikseen pojille rahaa suljetulle tilille, josta saavat sitten rahat lyhentämättöminä käyttöönsä 18v täytettyään. Olipa sekava selonteko... Jahas, pikku ännällä näläkä.

Moimoimoi...
 
senora
Onnittelut Katzulle onnistuneesta hampilekureikäynnistä... Mun pitäis kans käydä... Mutta ahistaa jo ajatuskin...
Vai ÄssÄä ovat jo töihin kyselleet... Noi ÄrrÄn terkut oli kyl jännät taas...

Että mä oon lahopää... Torstaina siivosin auton, kun perjantaina oli se koulutuspäivä... Eilen illalla etsin sitten auton lämmitysjohtoa... enkä löytäny... Etsinnät jatkui vielä tänä aamuna ja vielä nyt iltapäivälläkin... Kunnes yhtäkkiä tuli mieleen että laitoin sen hanskalokeroon, kun se on siitä niin kätevä ottaaa.. :) Sunnuntaina ei vielä tarvinnu, kun miehellä oli vapari ja saatoin käyttää sen johtoa... Eilen laitoin roikan miehen autoon ja hän sit laitto mun auton lämpiämään kun lähti töihin... Päivällä mulla oli mukana miehen auton johto... Aattelin että pakkohan sen on löytyä... Ja löytyihän se...

Ei oo Antzista kuulunu mitää... Jokohan ne supparit alkoi lopulta tulla sarjana... Aika ihanaa seurata toisen synnytystä reaaliajassa... Nyt siis teoriassa tiijän mitä siellä synnärillä tapahtuu... Kai tuossa väkisten oppii, kun saa viestiä ja kirjaa niitä palstalle...

Miehellä on tänään ollut ekakerta... Nimittäin ensimmäinen kyselijä, että onko meijän perheen väkiluku lisääntymässä... Oli joutunu tunnustamaan, että eiköhän ne kylän jutut totta oo... Ja tuo ihminen joka kävi, on takuulla ajanu sinne meijän toisten tuttujen luo, jotka tavattiin siellä etelässä... just - tää juttu leviää käsiin... grr..

Tuuli ... mä muuten oisin tienny ton duphalacin... telkussa on mainos: On kiva kakkia, kun käyttää duphalaccia... Suomalaista riimittelyä parhaimmillaan... :)

Kapriksen tyttöhän on jo iso tyttö... Onnittelut uudesta taidosta...
 
Omppu75.
Senora tossa joskus aikoinaan kyseli harsojen määrästä. (kuukausi sitten?? -eikö ookin kiitettävän pitkät piuhat mulla!) Mulla on kahden pakkauksen verran, siis mitä oli äitiyspakkauksissa esikoisella ja nyt. Se on just nappi määrä. Meillä niitä menee, kun toi t pulauttelee aika paljon. Koko ajan noi kyllä sit pyöriikin koneessa...esikoisella taas en tarvinnut niitä oikeestaan ollenkaan.

Lapsilisät tulee mun tilille. Niistä suoraveloituksina 20 € kuukaudessa poikien omille, "korkeakorkoisille" tileille, joihin menee myös meillä lahjaksi saamansa rahat yms säästöt. Loput lisistä menee, mihin menee.

Tuli mieleen (jostain kumman syystä;D), että mieheni veli treffaili tänään Tehiksen tädin kanssa. Täytyykin kysyä, oliko antoisat treffit ;)

Onnittelut Kapriksen isolle tytölle taidosta!

Pitää mennä, t heräs pikaunilta. Hih, olisitte nähneet! Toinen siel selällään inisi, myssy päässä pikku pallopää... :)Herralla on nääs öljyhoito tukassa..
 
pikku2
Illastusta !!!

Täällä ollaan taas.. kotosalla. Aamupäivällä käytiin kavereiden kanssa leikkipuistossa, päiväunet otettiin koko perhe ja iltapäivästä käytiin minun isän kotipaikalla vähän laskemassa mäkeä ja paistamassa kodassa makkaraa.. ; )

Isäntä suuntaa taas huomenna Helsinkiin.. Antoi vähän porkkanaa tähän siivousprojektiin.. Lupas siivota kaksi kuukautta tämän huushollin jos saan perjantaihin mennessä siivottua.. Siis imurointi, lattian luuttuaminen ja petivaatteiden ulkoiluttaminen.. Kannattaa siis jo vähän hösseliksi pistää..

Vai on täällä käyty hammaslääkärissä.. Minun pitäisi ja saada aika tilattua ennen kuin revin nuo muutaman hampaa itse irti.. Tänään taas sain ottaa pari särkylääkettä koskee niin p.....

Odotan sitä kysymystä suljetulle.. mielenkiinnolla..

Lapsilisät meillä tulee minun tilille, mutta käytännössä ne laitetaan osakkeiden vastikkeisiin.. Meillä on siis kaksi osaketta, joissa vuokralaiset.. Nämä osakkeet on tarkoitettu lapsille.. Siis, vuokrilla maksetaan / vähennetään osakkeiden lainaa jne. Kolmatta osaketta parasta aikaa remontoidaan.. meinattiin myydä, mutta jos se kolmonen joskus tehdään olis hänellekin sitten jo osake valmiina.. ; )

Nyt pitää mennä.. palaillaan..

Pikku2

 
senora
Ompulle kiitokset harsoinfosta... Aattelin katella tuolla pakkauksen nipulla... ja jos ne ei riitä, niin tilaan sit Anttilasta lisää... Ja onhan serlakin keksitty...

Juteltiin tos miehen kanssa, on sitä mieltä että mun sukunimi on sellainen, ettei sitä voi lapselle antaa... Siis ku sitä saa olla aina selittämässä... Että se siitä... Ja oikeestaan nimijuttu alko ku se kyseli, että oonko miettiny nimee... Eka nimihän vähä niinku päätettiin siellä etelässä, ja sit hokasin lisätä kummankin äidin toisen nimen lisäksi... No-onx pakko olla 3 nimee... On kun mullaki on... Ja ei pääse sit kummankaan suku sanomaan ettei oo suvusta yhtää nimee..

Siinä keskustelun lomassa tuli Antzilta viesti: On 6 cm auki ja vauva painaa kovasti seinämiä! Kätilö on veikannu et vois syntyä vielä tän vrk:n aikana :) Toistaiseksi synnytys on ollu ihan positiivinen kokemus ja kivut siedettävät: ilokaasua ja epiduraalia on vuoroteltu...

Mutta muistaax kukaan kumpi sinne on tulossa??? ON tainnu meijän supparilähetykset auttaa...

Asennettiin digiboxia uudelleen... löyty yks kanava lisää jolta tulee musiikkia ja hirmuinen nippu kortin vaativia kanavia... Selattiin kanavat läpi ja kahdella kanavalla näkyi vaan tekstitys... hih... tais olla jotain aikuisviihdettä...

Mies vaan vielä kommentoi siitä tutusta joka oli käyny kyselemässä meistä liikkuvien juttujen todenperäisyyttä... Sanoi, että kun se oli tullu sisään, niin olemuksesta oli jo nähny että mikä on eka kysymys...
 

Yhteistyössä