EX-KERMIT 22 vko 1

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
safiiri,
Pikaisesti näin sunnuntain ehtoopuolella koneen ääressä.

Käytiin päivällä makkaranpaistossa merenrannalla. Olikin niin kova merituuli että mää, nuorimmainen ja koira luovutettiin ja mentiin paiston ajaksi autoon istumaan. Nolona tunnustetaan. Mies tarjoili meille sitte eväät lämpimään autoon. Vaan hyvältä maistui.

Tuulin tarinaa odotellaan sitten seuraavaksi.

Heissulivei.

Safiiri ja Nelkku 36+2
 
ÄssÄ!
Heipat kaikille!

Olihan mahoton viestirytinä ollu... arvakkaa vaan muistanko enää puoliakaan!

Safiiri siis saanu netin auki! Kiva lukea sunkin kuulumisia! =)

gialle voimia... ei varmaankaan tällä hetkellä helpota että teette sen koiran parhaaksi, mutta tulee sekin päivä jolloin se helpottaa. Meidän koira ja kissa on myös tuolla ilmavoimissa..

Jazzillahan on lähteny kivasti! ja pikku2 oli alottanu kans "pientä pintaremonttia" kroppaan =) Mä kans kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla (me ei omisteta sellasta) ja onhan tota ylimäärästä vielä vähäsen.. 6 kiloo sellaseen hyvään painoon. Mutta eiköhän tuo jossainvaiheessa putoo, imetyksellä noiden edellisten jäljiltä olen saanu pois jossainvaiheessa. ja housut menee jo jalkaan että voitonpuolella ollaan. Niin ja painaahan tää maitobaarikin ettei onneks kaikki oo jenkkakahvoina ;) (hyvä puollustus!)

Tehiskös se on haamuillu? Mä en ole testiä tehny sen nega-testin jälkeen (koskahan se nyt oli..) täti-punkku ole vielä ilmaantunu, mutta diaknoosini on edelleen "vanhentunu ämmä" ja hitahat hormonit =) juilintoja on aina sillontällön havaittavissa, katotaan nyt..

Sonialle tervetuloluikautus tälle puolelle! Mulla oli tätä kolmatta odottaessa alkuvaiheen vuotoja pariin otteeseen (ja olin puoliväliin saakka siis PANIIKISSA). Kaikki oli kuiteski hyvin, tsemppiä!

Senorakin käyny kurkkimassa! terveiset sinne etelään vaan =)

meillä neitikäinen hokas tossa pari vkoa takaperin kääntymisen, tosi hienoa isojen siskojenkin mielestä. Ovat niin ylpeitä kun vauva on taitava =) Niitä taitoja neiti harjaannutti sitte myös yöllä... ei osannu kääntyä selälleen eikä osannu nukkua mahallaan, piti neitiä käännellä muutamana yönä että sai nukuttua. Muuten yöt menee ihan ok. syöttöjä on 1-2 ja tuttia saa laittaa joinain öinä pari kertaa.

 
Niksu1
Hihii, ekana kerrankin... =) Huomenta vaan.

Täällä istutaan ja kellotellaan.... Neljästä saakka suppaillu saamarin kipeesti, mutta epäsäännöllisesti (10-22minsaa). Just sellasta ettei näillä vielä synnytetä, muttei kyllä nukutakkaan. Isäntä lähti ajelemaan tuonne itäiseen Suomeen työkeikalle, kun ei kerran supparit ole säännöllisiä.... Sieltä ajaa reilu kolme tuntia sitten synnärille JOS tästä tälläkään kertaa päästään lähtemään sinne pääkallopaikalle. Et en nyt sit tiedä kumpi parempi, se että kuopus syntyis nyt nopsaan vai se että supparit ainakin päivän ajaksi laantuisivat....=/ Voi ärsytys.....

Et sellasta omaa napaa tänä aamuna, näin me pidetään hulluja jännityksessä... Paitsi ettei tässä nyt varmaan ketään jaksa heilauttaa meidän huushollin supparit suuntaan tai toiseen, johan niitä nyt on nähty ja kuultu tälle vuodelle... =)

Ässälle vilkutuksia ja onnittelut pikkuneidille uudesta hianosta taidosta!

Safiirin makkaranpaistoretki kuulosti kovin idylliseltä... =) Onhan se hyvä että palvelu pelaa autoon saakka.... Kukapa sitä nyt perä kuurassa makkaraa tuulessa ja tuiskussa paistelisi, jos kerran voi senkin ajan istua lämpimässä ja saa kuitenkin nauttia siitä mainiosta lopputuloksesta... =)

Tuulille ja Tiitille teretulemasta pois sairaalasta, mikäli tänään on SE päivä!!!! Mielenkiinnolla minäkin odottelen koko kertomusta synnärireissusta...

Koskas se Senora palaa ruotuun, keskellä viikkoa vai?

Jahas, pitäisköhän sitä varuiksi tsekata vielä että kaikki on huushollissa lähtövalmiina jos tästä oikeasti tällä kertaa vaikka tulisikin jotain.... Ainakin esikkoa pitää ruveta jonkun ajan päästä herättelemään hoitoon, siinähän sitä ohjelmaa sitten jo taas onkin. Ainiin ja neuvolakin olis tänään klo 13, ei kyllä yhtään huvittais mennä...

Letkeää alkanutta viikkoa toivottelee
Niksu rv 39+1 ja jonkinmoiset supparit... =)
 
Katzu
Huomenta ja erityisesti aamuvirkulle Niksulle :) Saas nähdä kuinka suppareittesi kanssa tänään käy. MIeskin uskalsi lähteä noin pitkälle reissulle :)

Mä nukuin tapani mukaan tosi huonosti viime yön. Mulle on kyllä semmoinen mörkö su-ma välinen yö!!

Unohdinkin eilen mainita, että la illasta alkaen Nöpön liikkeet hieman muuttui. Nyt alkoi selvästi tuntumaan potkut. Eilen varsinkin antoi minulle kyytiä, mutta suurin osa potkuista kohdistuu tuonne alamahaan/virtsarakon suuntaan. Katsotaan mihin suuntaan tänään ryskää, jahkas nyt ensin heräisi :)

Huomenna sit se kauan odotettu rakenneuä!!!!

Senoralla taitaa olla jo kova koti-ikävä, kun on alkanut hieman useammin vierailemaan täälläkin sivustolla ;)

Safiiri saanut luxus palvelua :)

Nyt täytyy kiiruhtaa töiden pariin.... jälleen kerran
 
antzi*
Huomenta täältäkin!

Hyvin nukuttu, mutta lyhyt yö takana. Heräsin siihen kun mies lähti töihin ja enhän mä sitten enää unta saanut... Tänään olisi tarkoitus mennä turvakaukaloa katsomaan/ostamaan anopin kanssa. Saa nähdä mitä tulee... Kun me olimme alennusmyynneistä itse ostamassa niin sanoi, että hän haluaa sen meille ostaa. Sanoin jo silloin, että haluamme isofix-systeemillä olevan ym. niin pari vk sitten soitti kirpparilta, että siellä on ihan siistin näköisiä kaukaloita ihan parilla kympillä. :/ Sanoin kohteliaasti, että on varmaan juu, mutta ei niissä ole sitä systeemiä ja en muutenkaan halua ostaa (ainakaan vieraalta) käytettyä, kun ei voi olla varma onko kolaroimaton. Ja jos ostaa nyt uuden ja hyvän niin ajaa sitten asiansa mahdollisten tulevien vaavienkin kanssa. Kauhisteli hintoja(330-350e maksaa se kaukalo ja alusta) ja sanoi, että ihan saman asian ajaa halvatkin ja teki mieli sanoa, että mä kyllä sanoin nämä hinnatkin silloin joulukuussa ja on toissa testeissä vähän eroja löytynyt! No, jos menee hankalaksi niin sitten pitää vaan sanoa, että tehdään niin, että me nyt ostetaan tämä kaukalo ihan itse... Kyllähän mä tajuan, ettei siihen aikaan kun anoppi on viimeksi turvaistumia tarvinnut, niin standardit sun muut ollut ihan samaa luokkaa ja lapsi oli vaikka sylissä jos ei istuinta sattunut olemaan. Mutta me miehen kanssa taas ollaan vakaasti sitä mieltä, että monessa muussa asiassa voi säästää, mutta turvallisuuteen liittyvissä asioissa, kuten juuri turvakaukalossa, ei säästetä.

Mielenkiinnolla siis odotan päästäänkö yhteisymmärrykseen tänään. :)

jaahas. Pelkkää omaa napaa tuli... Jospa myöhemmin vähän paremmalla ajalla. :)

Antzi 34+5
 
Omppu75.
Huomenet täältäkin. Viidestä asti hereillä tällä kertaa.. Pikku T on vähän räkäinen ja kurkku limainen ja siitä sitten masuvaivaakin vielä. Nyt sit nukahti.

Niksu, jospa se siitä! Tän viikon aikana saatat hyvinkin poksahtaa, peukkuja!

Antzille peukkuja, että kaukaloreissu natsaa :)

Tuulia on suorastaan ikävä, on niiin kauan ollut poissa linjoilta. Mutta, annettakoon anteeksi, kun on niin hyvä perustelu =D Toivottavasti tänään kotiutuvat.

Katzulle unohtunut noi puolivälin toivotukset. Mulla on aina vähän pitkät piuhat... Niksullekin pitänyt laittaa, että ihana annegeddes -kuva suljetulla :). Kaikilla muillakin niin suloisia kuvia. Kyllä me ollaan sitten onnekkaita, eiks niin? Hankaluuksien kautta voittoon.. Eilen kun oltiin koko perhe lenkillä, isompi T pyöräili (oppi muuten eilen ajamaan ilman apupyöriä!) ja pienempi T oli vaunuissa, niin tunsin ääretöntä ylpeyttä aikaansaannoksistani.

Ihana keli, pakkasta reilut kahdeksan ja aurinko paistaa.
Suloista viikkoa kaikille.
 
Jazz*
Hyvät huomenet!

Hui, olisiko tänään se päivä jolloin Niksun kuopus tulisi katsomaan miltä maailma näyttää mahanahan tällä puolen. Jännittää jo vallan sun puolesta! Hurjasti tsemppejä ja kovenevia suppareita, mutta sillai maltilla että miehesi kerkiää sieltä idästä mukaan laitokselle. =)

ÄssÄn pikkuiselle tirpalle onnittelut uudesta taidosta! Heti maailma avartuu kun pääsee itse vaikuttamaan siihen miten päin sitä pötköttelee. =) Ja nuo isommat sisarukset kannustavat kovasti, se on kyllä söpöä.
Joko täti punaisesta on mitään havaintoja? Entäs Tehiksen suunnalla?

Tiitille ja Tuulille tosiaan tervetulotoivotukset, toivottavasti pääsevät tänään kotiin harjoittelemaan yhdessä oloa.

Safiirilla aivan ihanan kuuloinen sunnuntai-iltapäivä, lukuunottamatta sitä tuulta. Onneksi palvelu kuitenkin pelasi! =)

Hihii, Omppukin vahtaa synnytysohjelmia. Sama täällä. MTV Faktalta tulee usein synnytykseen liittyviä ohjelmia ja mä katson ne aina kun kynnelle kykenen. Sit tulee tirautettua kyyneleitä ja oltua hengessä mukana, kun aina muistuu mieleen omat kokemukset. Ja mies ihmettelee mun touhuja...

Antzille kovasti tsemppejä turvakaukalo-ostoksille! Voipi olla aika haastava juttu kun teillä tuntuu anopin kanssa olevan aika erilaiset näkemykset ostettavasta tuotteesta. Olen sun kanssa samaa mieltä, että kaikesta muusta voi tinkiä paitsi turvallisuudesta.

Kiitos kaikille painonpudotustsempeistä! Niitä kyllä tarvitaan oikein rutkasti. Sonia kyseli kuinka paljon mulla on tavoitteena. No, näitä kiloja on kertynyt aika rutkasti liikaa ja tällä hitaalla pudotusvauhdilla (max. puoli kg viikko imettäessä) olen päättänyt olla miettimättä sen enempää mitään tavoitepainoja. Painonvartijoissa, jossa laihduttelen, saa tähden =) aina jokaisesta kolmesta pudotetusta kilosta, joten niitä pidän sellaisina välietappeina. Jokainen gramma miinusta on aina pois minusta ja positiiviseen suuntaan. Heh, tällä yritän vähän psyykata itseäni koska tämä on kyllä aika haastava juttu mun luonteelleni... Miksei joku voi keksiä sellaista laihdutusjuttua että aamulla kun heräisi olisi tavoitepainossa ilman sen kummempia ponnistuksia?

Nyt täytyy mennä viihdyttämään esikoista. Tekisi mieli kömpiä vaan sänkyyn kun nyt on itsellänikin aika kauhea olo, kurkku on kipeä ja korvia särkee...

Ihanaista ja aurinkoista pakkaspäivää!

T. Jazz
 
Jazz*
Vilkutukset Ompulle! Ja onnittelut isommalle T:lle uudesta taidosta. Vau, ilman apupyöriä, hän on jo iso poika.
Osuit naulan kantaan, kyllä me ollaan onnekkaita ja sitä onnea miettii usein kun katselee esim. nukkuvia lapsosiaan. =)

Mutta nyt mä meen. Heippistä vaan!
 
safiiri,
Tässä kerkeän istahtaa hetkisen ruuanlaiton lomassa.

Niksullapa totta tosiaan saattaa h-hetki olla ihan käsillä! Kuulostaa nuo supparit aika lailla jo toivotunlaisilta. Lisää vaan jotta paikat alkaa aukeaan *tähän peukku pystyssä -hymiö*

Antzi, totta on ettei kaukaloa kannata ostaa kirpparilta. Mistäs tietää, onko kolaroitu tai muuten vahingoittunu? Me ostettiin vauvakaukalo aikoinaan ystävättäreltä, joka oli sen hankkinu uutena. Isommat istuimet ollaan haettu kaupasta. Toivottavasti pääset anoppisi kanssa yhteisymmärrykseen.

Jazz, kuulutko sää paikkareissa ihan ryhmään? Mää oon kans harkinnu liittymistä, mutta ku miehellä on vuorotyö, istuntoihin vois olla aika hankalaa päästä säännöllisesti. Ellei niissä oo sitte lastenhoitoa järjestetty. Täytynee harkita kirjekurssia. Ja on mulla muutama vuosi sitte hankittu cd, jonka opeista aikasemmin on ollu kivasti hyötyä. Tuollainen max puolen kilon viikkovauhtihan on tosi hyvä. Ei tuu takas.

Omppu, teillä päinkö pystyy ajamaan pyörällä? Tänne on tullut ihan oikea talvi. Väänsin ekaluokkalaisen kanssa perjantaina kättä siitä, voiko hän ajaa pyörällä kouluun vai ei. Onneksi suostu ymmärtämään että pyörätiet on ihan lumessa ja liukasta on...

Katzulle antoisaa huomista rakennetta! Meinaatko yrittää lurkkia jalkoväliin?

Minkäs ikäinen se Ässän tytär nyt olikaan? Aika menee tosi nopsaan kun hän jo kerta kääntyy!

Mää totesin illalla miehelle että pitäisköhän pakkailla laitoskassia valmiiksi. Mies sano hieman järkyttyneenä että enkö mää oo sitä vielä tehny. Heh, on se mulla päässä pakattuna muttei vielä oikeasti. Pitää tehdä muutamia hankintoja vielä. Ja Nelkun varustelistan mää näytin miehelle, jotta hänkin tarvittaessa osaa sen pakata.

On muuten ollut pikkusen kiven takana metsästää kaksosrattaisiin 10 x 2 -kokoista sisäkumia! Meidän rattaista oli kaksi rengasta puhjennut niin pahasti ettei paikkaus onnistunu. Naapurikaupungista yhdestä lastentarvikeliikkeestä löytyi sitten sen kokoisia renkaita, jotka piti ostaa kokonaan. Sisäkumeja he ei myyneet erikseen. Eipä sillon viisi vuotta sitte hankkiessamme noita rattaita tullu mieleenkään varmistaa että niihin varmasti löytyy kaikkia varaosia helposti.

Nyt jatkuu jobi keittiössä. Joten heissulivei vaan.

Safiiri ja Nelkku 36+3
 
pikku2
Huomentapäivää..

Vihdoinkin viikonloppu takanapäin.. Esikoisen avaruussynttäreitä juhlittiin sitten koko viikonloppu ja tällä viikolla tulee vielä muutama vieras piipahtamaan.. Nyt on sitten jääkaapissa houkutuksia.. ; (

Tänään ollaan jo muskarissa käyty ja Siiri vetelee edelleen unta. No, kohta syöttämään ja sitten ulkoilemaan.. Kiva pirtsakka pakkaspäivä luvassa. Olis takan lämmitystä, polttopuiden kantoa jne. ohjelmassa..

Isäntäkin lähti tänään töihin taas pitkästä aikaa.. Jotenkin tuntu ihan mukavalta. Jospa meillekin löytyis taas oikea rytmi tähän kotona olemiseen.. Tämän aamun punnityslukemat(kolmen viikon saldo) olivat minulla -3,6kg ja isännällä -5,6kg. ; )

Siiri sai isoveikan synttäreiden kunniaksi maistella vähän ruusunmarjasosetta.. ilme oli näkemisen arvoinen..

Niksullakin alkaa siis jo jotain tapahtumaan.. jännää!

Palailen illalla kirjoittelemaan..

Pikku2 & Siiri
 
Jazz*
Vau, Pikku2:lla ja isännällä pudonnut paino tosi hyvin. Onnea!

Safiiri: käyn ihan ryhmässä vaikka se musta on aika turhaa, siis tiedon yms. kannalta. Mua jopa vähän ärsyttää se asenne mikä siellä on, mutta tutkimusten mukaan ryhmässä käyneet pysyvät todennäköisimmin tavoitepainossaan kuin mitä ne ketkä ovat käyneet vain punnituksessa. Meillä on täällä ryhmä, johon saa ottaa lapset mukaan. Ajattelin kuitenkin että rupeisin käymään vain punnituksessa kun se oli aika tuskaa kahden pienen kanssa. Heidän kirjekurssi on varmasti ihan yhtä hyvä ja jos kaikki tieto on jo kotona voi varmaan niitä ihan omatoimisesti noudattaa. Mä tosin tarvitsen kyllä sen kerran viikossa tapahtuvan "julkisen" punnituksen etten lipsahda... Nykyään saa paikkareiden ohjeta ruveta noudattamaan lapsen syntymän jälkeen heti kun siltä tuntuu. Täysimetyksestä saa 10 ja osittaisimetyksestä 5 lisäpistettä, jos siis aikanaan olet näitä pisteitä laskenut.

Katzulle hurjasti tsemppiä rakenneultraan! Pari päivää sitten mietinkin, että onko se sulla jo ollut.

Lähden tästä vääntämään salaattia ukin tekemän lohikiusauksen kaveriksi. Hirveä nälkä! Ja nyt kun vähän miettii mitä suuhunsa pistää on ruoka ihan koko ajan mielessä. Näin kipeänä tekee myös kauheasti mieli herkkuja... onneksi mulla on kaapissa PV:n kahden pisteen suklaapatukoita. Sellaisen voin sitten nauttia kahvin kanssa, tai herkullisen paahtoleivän äidin tekemällä omenahillolla... nam.

Päivän jatkoja!
 
Omppu75.
Kyllä meilläkin lunta on, mutta hyvin pystyy silti fillaroimaan. Ei itelle tosin tulis mieleenkään...

Katzulle uä-tsempit multakin!

Hyvin teillä etenee nuo painonpudotukset, onnittelut! Mulla taitaa olla vielä vähän toista kiloa raskauden jäljiltä ja hyvin pysyvät noilla suklailla kyydissä =D
 
Omppu75.
Murrrr!! Peruuntui huominen jälkitarkastus, lääkäri vaihteeks sairaana. Odotusaikanahan ultra peruutettiin 2 kertaa ja lopulta kävin Hyvinkäällä. No, kahden viikon päästä uus yritys..Kai mun on sit pakko antautua miehelle, vaik lupasinki vast tarkastuksen jälkeen. Reppana sai viikonloppuna kahdet pakit..
 
Niksu1
Täällä jälleen.... Meninkin sitten esikon hoitoonviemisen jälkeen tummulle aamuteelle ja siitä sitten lähdettiin yhdessä tuumin kauppaan ja kirppikselle... =) Hain vauhtia suppareihin, jotka meinasivat vallan loppua. No olivat toista tuntia pois, mutta tekivät paluun. Ei edelleenkään tasaista menoa, en ole viitsinyt edes kellottaa. Mua vaan ihmetyttää, kun suurin piirtein joka toisen supparin jälkeen maha jää ihan kivikovaksi ja "rentoutuu" vasta kun seuraava suppari on ohi. Pitääpä kysäistä tuosta neuvolassa. En ole synnärille viitsinyt moisen asian takia soitella, vielä ainakaan.....

Voi että mua väsyttää ihan sikana kun oon niin vähän nukkunut viime yönä. Toivottavasti neuvolan jälkeen saisi edes hetken nukkua ennen kuin pitää sännätä hakemaan esikoista hoidosta. En viitsi anoppia soitella hätiin ennen kuin on tosi kyseessä, ettei vallan pääse innostumaan. Sitä kun ei jaksa sitten kukaan katsella/kuunnella... Toivottavasti isännällä ei ole kovin pitkä rupeama siellä kalakukkojen luvatussa maassa, vaan pääsee ihmisten ajoissa ajelemaan kotia kohti. Kovin mielelläni lähtisin yhdessä tuumin synnärille, enkä yksin taksilla....=/ Mutta, jos tästä johonkin lähdetään, niin sama kai se millä ja kenen kanssa, kuopus ei varmaan tässä kohtaa moisia mieti....

Katzulle tsempit ultraan, Ompulle mur munkin puolesta peruuntuneen lekuriajan takia+kiitokset "kuvakehuista"+ olen ihan samaa mieltä tuosta onnellisuudesta kuin sinäkin. En olisi uskonut että meidän perhe voi olla näin onnellinen edellisvuoden horroreiden jälkeen... =)

Mun on pakko luovuttaa koneen kanssa sohvalla istuminen, sattuu niin s*tanasti ettei pysty olemaan kuin seisovilteen........ Siunatut supparit, eiköhän näillä saada kuopus tämän viikon kuluessa savustettua ulos.... Mietin jo eilen, pitääkö laittaa otsalamppu kalsareihin ja koittaa ohjeistaa kuopus valoa kohti, tyyppi kun pyrki selvästi mahanahan läpi pakosalle.......

Heippa, palaan neuvolan jälkeen.....

Niksu
 
ÄssÄ!
Niksulle lisempää suppareita!!!!!!!!!

Safiirille: Neitokaisella tuli 4kk täyteen 20.11 (siis ihan käsittämätöntä)


jazzille vastaan kans: TATTATADAA! täti-punainen saapui tänään eli diaknoosini osui oikeaan =)

nyt mentävä, son moro!!
 
Katzu
Kiitoksia huomisista tsempeistä :) Yritän tod.näk. itse sitä haarusta kurkkia, mutta tuskin asiaa kysyn. Tällä hetkellä olen tätä mieltä....

Niksu voisit näyttää aika hauskalta otsalamppu jalkovälissä, mutta eihän sitä tiedä vaikka siitä olisi apua tässä tilanteessa ;)

hmmm Omppu harkitsee isännän kellistämistä :) Inhottaa kun ajat siirtyy...

Nythän muistankin kysyä ihan asiaa!!! Mikäs teidän käsitys on raskaana olevien hammashoidosta???? Minä olin siinä uskossa, että joutuu itse maksamaan, mutta pääsee ns, jonojen ohi. No viime viikolla soitin, niin ihan tarjosi toukokuun 26. päivää. Kerroin kyllä heti, että olen raskaana ja laskettu aika on 13.6. Tuskin enää tuossa vaiheessa viitsii mennä makoilemaan hammaslääkäriin penkkiin.

Nyt täytyy taas rientää... Tänään hieman hässäkkä päivä
 
safiiri,
Tuosta Niksun otsalampustahan sais aika hyvän liikeidean... Eiku tuotetta kehittämään!

Mää laitoin äsken sähköpostia paikallisen kennelpiirin yhteyshenkilölle. Bongasin että lähistöllä olis maaliskuussa yhtenä viikonloppuna koirankasvattajan peruskurssi. Oon sellaisen aikonut käydä niin vois sitte anoa kasvattajanimeä. Tarkotus hommata jossain vaiheessa tämän meidän rodun tyttöpentu, josta tulis sitte kantaemo.

Maanantainjatkoja kaikille!
 
Niksu1
Ekaksi Katzun kyssäriin.... Eli maksullistahan tuo hammashoito on ja meillä pääsee hammashoitajalle vähän nopsempaan kuin normisti, siis jos laskettu aika alkaa lähetä uhkaavasti.. Kai just sen takia, että ison mahan kanssa on hankalaa istua siinä tuolissa. Hammaslääkärille ei sen sijaan pääse kirveelläkään, ite oon ollu kohta vuoden jonossa jonka loppua ei näy. Eli ei kai noissa mitään sen kummempia säädöksiä ole...

Sit neuvolakuulumisia:
paino +900g/vko silkkaa turvotusta
verenpaineet 118/81 (vähän koholla)
ei ottanu hemppaa, kun ei kuulema tarvi
vaavan sykkeet taas sen 130-140
sf 33
ja täti totesi että oikeassa oon fiilisteni kanssa, jos en tänään pääse synnärille niin varmasti viimeistään huomenna.... Mistä sitten niin päätteli, minen tiedä, mutta haluan usko vakaasti tähän. Meinasi että noista kummista suppareista voisin soitella suoraan synnärille ja kysyä olisiko syytä tulla jo vaikkei supistakaan säännöllisesti. Mut mä nyt vielä hetken odottelen. Miehenkin pitäisi parin-kolmen tunnin päästä ennättää kotiin, joten päästäisiin sitten yhdessä liikenteeseen jos niikseen on.... Niin ja antoi jostain syystä varuiksi uuden ajan perjantaille, et jos tää nyt ei sitten kuitenkaan aio tulla täältä pois. Ja keskiviikkona voi soitella jos oikein ahdistaa, niin pääsen sitten lääkärille torstaina.... No en aio kyl soitella, vaan nyt vaikka steppaan että tää prosessi pysyy käynnissä....

Mun pitää varmaan ottaa se otsalamppu synnärille mukaan, ettei vaan kuopus enää unohdu matkan varrelle... =)

Vai meinaa Safiiri kasvattajaksi alkaa. Ei paha ollenkaan. Musta koirat on ihania, mutta kasvattajaa musta ei näillä hermoilla saisi tekemälläkään... =) Onneksi on erikseen niitä ihmisiä, jotka on kuin luotu niihin hommiin.

Jaa-a, mitäs vielä.... Ei pysty nyt oikein keskittymään täpöllä.... Ainaskin Ässälle onskut täti punaisen saapumisesta, ei tarvi ainakaan pähkätä. Ja nyt sitten vaan uutta putkeen jos siltä tuntuu... =)

Yäks, huono olo, pakko mennä yrittämään syömistä. Ei jostain syystä ole maistunut tänään mikään. Alas on mennyt 1 jugu ja 2 karjalanpirtsua + 4 palaa suklaata (joka maistuu tänään pahalle, MIKÄ MUSSA ON VIKANA????).

Ainiin, Tuuli pääsee kotiin tänään Tiitin kanssa! Vahvisti asian tossa reilu tunti sitten.

Palaan taas............
 
Tehotyttö.
Ohhoh, oottepas olleet tänään ahkeran sormikkaita :)
Mukavaa viikon alkua vaan tältäkin suunnalta!

Kyllä nyt taitaa Niksulla vähitellen... Peukut! Ja armottomasti suppareita! Odotahan vain, kyllä ne tuosta nyt kovenee ja jälkiviisaana taas neuvon, että kaiken sahailun jälkeen ei ole epäilystä, koska on oikeesti tulossa :)
Vaikka onhan niitä kaikenlaisia kertomuksia... Samaan aikaan laitoksella oli yksi äippä tästä samalta paikkakunnalta, joka oli synnyttänyt sinne tutkimushuoneeseen :-/ Ei ollu kunnolla edes supistellu, eikä kukaan oikein uskonu häntä, ei edes kätilö, kun näytille meni. Ja siihen se vaan sitten tuli :)

Jippii, ÄssÄn sukulaisvieras saapui sittenkin :)
Täällä ei mitään tietoa... Edelleen jomottelee, tissejä nipistelee jne jne. Verenpaineet ilmeisesti on tosi alhaalla, koska mua on nyt parisen viikkoa huimaillu tosi herkästi ylös noustessa. Siitä isäntä kyllä veteli jo omia johtopäätöksiään sillon ja pakotti testailemaan ;-) Ei tietoa mitä tästä on tulossa... Täytyy vain antaa ajan kulua ja katsoa mahdollisia uusia testauksia jossain vaiheessa.

Nyt en kerkiä kommentoimaan kummempia. Ollaan oltu koko päivän reissussa ympäri maakuntaa pienten kanssa. Nyt raivailemaan huushollia ym. Pakkohan se oli tulla tilanne tänne ensin tsekkailemaan.

Ai niin, neidin 3kk mitatkin saatiin, kun oltiin siellä Teddy-tutkimuksessa käymässä.
5,7 kg ja 61cm. Tällä viikolla on kyllä neuvolakin.
Ja poitsun 2,5-vuotismitat: 14,2kg ja 93cm :)
Molemmat ihan keskikäyrillä.
Poitsu joutuu muuten todennäköisesti pieneen leikkaukseen. Peukkusormen jänteessä on joku jutska. Ihan normaalia kuulemma. Saattaa parantua itsestäänkin, mutta todennäköistä on tuo operaatio.

Palaillaan paremmalla ajalla.

Tehis
 
*Sonia
Huh, täällähän on melkoinen kuhina käynyt!!

Niksulle peukut pystyssä, ettei tarvi enää kauaa odotella vauvan syntymistä!!!!

Katzulle tsemppiä huomiseen ultraan! Oot jo niin kovin pitkälllä..

Antzille kärsivällisyyttä ostosreissulle :)

Pikku2:n ja mies on saaneet kans hyvän vauhdin painonpudotukseen, tsemppiä jatkoonkin!

Ei Ompullakaan kyllä paljoa oo raskaudesta kiloja jäljellä, saa siinä hyvällä omallatunnolla vähän herkutellakin :)
Aina ne lääkärit sairastuu väärään aikaan..

Ässälle tätionnittelut :)

Tehis vielä odotelee tätivierailua, lieköhän jättää väliin...

Sain ajan neuvolaan keskiviikoksi ja yksityiselle ultraan päiväajan perjantaille.
Saa nähä tarviiko mennä... tänään taas tuli sitä "aprikoosivalkkaria" enemmän kuin eilen :( Miksei voinu alkaa tuhruttaan heti alussa... yli 2 viikkoa meni ilman mitään ylimääräisiä vuotoja.
Jos tämäkin menee kesken, niin miten jaksaa taas yrittää uudestaan kun tähänkin meni vuosi. Ikä alkaa tulla vastaan :/
 
*kapris
hurjasti suppareita Niksulle!!!
Hyvältä kuullostaa.
minusta se ohje että 5min välein (vai mikä se nyt olikaan... ei enää muista =D ) supistus ja sitten vasta sairaalaan on ihan pepusta. meinaan mullahan tuli supistuksia keskimäärin 15min välein ja kun sairaalaan mentiin olin jo 6cm tästä tokasta auki ja ei se tahti yhtään kiristynyt ennen kuin puhkastiin kalvot ja tipat täysille ja spinaali selkään...
joten jos yhtään tuntuu, että kaveri ois oikeesti tulossa niin sairaalaan vaan...

ja jestas noita Safiirinkin viikkoja!! olet niin kauan ollut poissa "viikkojesi kanssa" etten ole tajunnut sullakin h-hetken olevan noin liki.

Ja Antzilla myös kovin viikkoja jo kasassa.
onnea kaukalon ostoksille =) toivottavasti pääsitte anopin kanssa yhteisymmärrykseen.

ja hienosti pudonnut pikku2:lla ja miehellä paino!!!!
ja Jazzikin urakoi siellä. mulla alko tänään se operaatio.
sitten paino aamulla 68,2 ja tavote ensi maanantaille 67,7 tai alle. pakko laittaa ihan näin nettiin, että voi sit tulla kattomaan mitkä oli tavotteet ja mihin päästiin... =/

jaahas... herra heräsi. onkin nukkunut kivat 3½ tuntia taas =) jo ihan ikävä tullut.

palaan taas =)))

ja kaikille nimeltämainitsemattomille isot halit!!!!

Ai Katzulle piti sanoa, että ennen raskaanaolijat pääsi hammaslääkäriin jonojen ohi, mutta kun se uus hoitolaki tuli, että kaikkien täytyy päästä tietyn ajan sisällä lekuriin (olikos se 3kk... tänään ei luvut oikein meinaa tulla tuolta muistista...) niin se "etuus" meni...
 
safiiri,
Niin, mää oon täällä salaa kasvatellu massua :)

Sonialle lohtua. Alussahan sitä voi tulla ihan harmitonta vuotoa. Onneksi sää pääset käymään pe:na ultrassa. Koita olla rauhallisella mielellä!

Tämä oli tosi nopea pyörähdys, joten menen taas.
 

Yhteistyössä