EX-KERMIT 22 vko 1

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Niksu1
Ihania kuvia oli pikku2:n laittanut suljetulle! Ja siinä fiilistellessä vauvakuvia unohdin sitten katsoa sen Katzun masukuvan... Hmph. Oikein laholatva oon..

Huomenna olis sitten neuvola ja ensi viikon torstaina vimppa lääkärineuvola ja ultra. Katsotaan missä mennään... =) Suppareita tulee edelleen, nyt onneksi harvakseltaan, mutta se perhanan juilinta vaivaa. Tosi ärsyttävää. Oon koittanut sit vaan pötkötellä koko päivän, alkaa sekin vaan olla jo aikas tylsää... =/

Sit vähän lima-asiaa jo synnyttäneille... Millainen se limatulppa oikein on? Onhan siitä aiemminkin ollut puhetta, mutten just nyt muista... Esikolta kun en sitä noteerannut ollenkaan, eli ei omakohtaista kokemusta. Kai. Tänään tuli sellainen ihme ryöpsähdys jotain ällö limaa, jossa häivähdys punaista. Mutta se oli tosiaan vaan kertalaaki, eikä sen koomin ole moista näkynyt (ja voitte varmaan uskoa että tarkkaan olen tutkinut tilannetta...). Eikä siis ollut spermaa tai muuta "ulkopuolista" ainesta... Any ideas??

Joko se Jazzinkin pikkumies on niin iso että vallan pyörähtelee??? Vastahan hän syntyi... Mihin tää aika menee, oikeesti? Ja Tuulin laskettuaika lähenee vääjäämättä. Toivotaan nyt kuitenkin että pääset ensimmäisenä tositoimiin! Mutta tottahan se on, ettei Tiitin tarvitse paljoakaan vetkuttaa ja meidän piipiäisen pitää pari viikkoa aikaisessa kiirusta, niin saatetaanpa olla vaikka samaan aikaan laitoksella.. =) No, eihän sitä koskaan tiedä. Aika näyttää miten tämä menee tällä kertaa. Kieltämättä mua kyllä vähän on jo alkanut jänskättää...

Mut joo, illanjatkoa kaikille säädyille, taidan painua peiton alle kirjaa lukemaan. Palaan huomenissa neuvolakuulumisten kanssa.

Niksu
 
pikku2
Täällä vielä.. kyllä tää on nyt luksusta tän kannettavan kanssa..

Noista limoista kyselit Niksu.. Esikoisesta en muista mitään limoja, mutta tästä neitokaisesta kylläkin. Varmaan viikon verran suht säännöllisesti tai ainakin joka päivä jos ei ihan joka vessareissu tuli sellaisia limaklönttejä.. koko ja väri vaihteli. Kolme tuntia ennen neidin syntymään masussani poksahti(kalvot puhkes).. siis ihan korvakuulolla. Olin päiväunilla ja heräsin poksahdukseen.. eikä aikaakaan kun alkoi lorista.. ; )

Tuosta viimeisten viikkojen kärvistelystä ei minulla ole kokemuksia. Minua onnellista.. en ole joutunut vastailemaan kummankaan lapsokaisen kohdalla tekstiviesteihin.. Vieläkö yhdessä koossa..? Esikko syntyi RV 33+3 ja tämä pikku2 RV 36+3. Luulenpa, että vaikka kuinka odottaa ja odottaa niin lähtö tulee silti yllärinä.

Täällä sivusilmällä jännäilen seuraavaa pikkukermittiä..

 
senora
Huomenta!!

Terveisiä töistä.... Muistaako kukaan mikä se semmoinen paikka on?? Taas viime yönä valvoin tunnin verran veskireissun jälkeen... Tilasin muuten viikonlopun aikana ekat äitiyshousut netistä... Saa nähdä sitten kerkiävätkö tulla ennen meijän reisua. Aattelin, että jos maha kasvaa sen loman aikana, niin mitäs mä paan päälle paluumatkalle??? Oisivat varmaan heti laittaneet paketin tulemaan, mutta kun tuote oli tilapäisesti loppu ja lupasivat että paketti lähtee vk2, eli ens viikolla. Jos lähtee vasta perjantaina, niin eipä ennätä tulla ennen meijän lähtöä... hmm... Sitten pitää laittaa tekstari kaverille että noutaa paketin, mitenkähän mä sen valtakirjan...

Vai ei Tuulilla ole mitään oireita... Kunhan tuo Niksu vaan ei kiilais edelle, kun on noita suppareitakin ja ehkäpä limatulppaakin...

Täytyykin painua suljetulle katteleen kuvia...
 
Katzu
Huomenta täältä s-postien keskeltä. Hieman yli 100 viestiä setvittävänä :)

Mä nukuin todella huonosti (oli odotettavissa pitkän vapaan jälkeen). Ensin en illalla saanut unta, sit kanssa klo 1.30 kävin vessassa ja taas pyörin ja sit hyvissä ajoin ennen kellon soittoa heräsin. No jospa tänään illalla tulisi ainakin uni nopeammin.

Muuten täällä ei sen kummempaa

Toivottavasti Senora saa housut ajoissa!!! Onko teidän lähellä kauppaa, josta voit käydä ostamassa toiset housut?

Taidan mennä kahvitauolle.....
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Jippii, kaiken tämän hulinan jälkeen on arki alkanut!!!
Iskä töihin ja isot lapset kouluun. Maistuu taas arki makoisalta hulabaloon jälkeen. Vähän on toisaalta sellainen tyhjä olo, kun ei ole mitään projektia päällä ;-)

Jaahas, se alkoi sitä kisa Tuulilla ja Niksulla :)
Mun kutina sanoo, että Niksu on ensin. Tuo Tuulin kohtalaisen oireeton olo ja Niksun oirehdinnat jotenkin viittais siihen, mutta toisaalta ihan omastakin kokemuksesta pitäisi tietää, ettei ne mitään takaa :-D
Jäämme siis kovasti jännäilemään.

Limatulppakokemuksia ei oikein mullakaan. Ainoastaan tästä neljännestä oli jotain limaista ja veristä vuotelua ennen synnytystä, mutta ei mitään isompaa klönttiä oikein. Saattaa tuo Niksun kuvailema hyvinkin sitä olla.

Siis eikö Senora ole vieläkään kertoillut, voi apua! ;-)
Miten ihmeessä pystyt pitämään salassa?????

Hei Ompulle piti kommentoida sellaista, että tuonne suljetulle voi kuvia lisäillä niin paljon ku lystää! Minä ainakin välillä laitan ison satsin ja poistelen vanhoja albumista. Siellä onkin paljon uusia kuvia ilmestynyt. Pitää ajan kanssa mennä ihailemaan.
Ja Pikku2, tervetuloa tosiaan sinnekin!
Saataiskos Kirppukin mukaan?

Maanantaina oltiin Lahjan (olkoon nyt tällä nimellä vielä täällä) kanssa 2kk-neuvolassa. Mitat 58,5cm/5050g. Hän on pitkää ja hoikkaa mallia :)
Kauhean nopsasti tosiaan aika kuluu. Tyttö pyöriskelee jo sängyssä kovasti poikittain-asentoon ja kannattelee päätään hienosti vatsallaan maatessaan. Juttelemaan on kova :) Jostain syystä on alkanut viime aikoina hirmusesti kuolaamaan. Pojille on tulleet hampaat tosi aikaisin kuten mullekin, mutta ei nyt sentään vielä pitäis!

Jaahas, nyt ei pystykään enempiä. Palaillaan!

Tehis
 
senora
Katzu: ei täällä meijän kylällä oo vaatekauppaa, tai on toi yksi, jossa kaikki maksaa tuplaten kaupungin hintoihin, enkä edes usko, että siellä mitään äippävaatteita on... Mitäs muuta täältä löytyy, 2 ruokakauppaa, 1 kodinkoneliike, kukkakakuppa, käsityöliike ja muutama parturi sekä pankki ja posti. Eli aika kuiva kylä... Tsempit vaan sinne mailien perkkuuseen... Mä selvisin aika vähällä... Oon kyllä kotona jo vähän maileja selvitelly...

Joo, kyllä tästä on viikon sisään pakko kertoo jollekkin. Onpa tuosta omasta normaalimahasta se hyöty, että päällepäin ei oikein odotus näy.. Kai se oma maha vaan häipyy ja Ihime kasvaa tilalle... Oon kyllä sitä mieltä että jos osaa katsoa, niin kyllä tää odotus näkyy. Mutta kun omat normaalit vaatteet menee päälle, niin ei kai siinä tuu kellekkää mieleen muu...

Oli muuten ihania kuvia tuolla suljetulla.. nättejä tonttutyttöjä ja -poikia :) Katzukin oli laittanu masukuvan... Pitäiskin ottaa päivityskuva tästä kropasta. Vois sit verrata, onko muutosta vai ei...

Missäs uusin tulokkaamme Gia?
 
Tuuli!
Keskiviikko päivää! Siis apua aikooko Niksu todellakin kiilata mun edelle ;) Kerrohan sitten, mitä neuvolassa sanoivat. Mäkin olin neuvolassa, mutta siellä ei kyllä sanottu niin yhtikäs mitään. Kaikki oli ihan ennallaan. Ens viikolla menenkin äippäpolille ultraan. Muuten on varmaan ollutkin puhetta, mutta en nyt muista eli millä viikolla teidän esikko syntyi? Mulla on ihan semmoinen olo, että joutaisin tästä pariksi viikoksi vaikka töihin...nyt, kun kaikki hankinnat on valmiina ja joulut ym. juhlallisuudet on vietetty, niin ei oikein keksi, miten tässä päivänsä viettäis, kun kaikki muut on töissä. Tällainen paikalleen jämähtäminen, ei oikein sovi mun levottomalle luonteelle ;) Mulla on vähän sama kuin Tehiksellä, että jotain projektia pitäis kehitellä - tosin mä en nyt kumminkaan taida enää niin kovin isoa projektia ehtiä, kun täytyy nyt toivoa, että tiiti kumminkin tammikuun aikana tulisi ulos.

Kiitos Pikku2:lle kuvista! Ikävää, että sun miehen selkä vaivaa taas.

Toivottavasti Senora saat ne äippähousut kumminkin ennen matkaa! Niin mones päivä se lähtö onkaan? Eikös sullakin ole tässä neuvola?

Jazzille kiitos kommenteista. Hurjaa, miten se aika vaan kuluu ja pikkuiset kasvaa.

Ei ole muuten Kirpusta kuulunut taas aikoihin. Mites se Safiiri? Olis kiva saada sieltäkin suunnalta vähän päivitettyä mahakuvaa. Ja samoin Antzilta!

Josko mä nyt sit taas lähden vaikka ulkoilemaan. Mukavaa päivää kaikille! Heips!

Tuuli rv 38+5
 
senora
Neuvolaterveiset: Eli paino tippunut, nyt lähtöpaino. Hemoglobiini noussut - 145! Verenpaine ihan ekalla mittauksella 132/82, ikinä oo ollu noin hyvä. KOhdunpohjan korkeus 26 eli käyrän yläpuolella, mutta vetoan edelleen pohjalla oleviin vatsamakkaroihin. Ihimeen syke 130. Sokerirasitukseen on nyt sitten aika varattu 15.1. Kiva ja sit 16.1 sinivalkoisilla siivillä etelään. Siitä aikoi terkka vielä uuden neuvolalääkärin kanssa jutella, että pitäiskö ne sokerit testata jo aikaisemmin... Kun menee mulla tuo aikataulu aika tiukille. Täytyy kai nyt jättää pullapuoli vähemmälle. Mutta en oikein usko että mulla mitään sokeritautia on, pissakin on ollut puhdas koko ajan, niinkuin tänäänkin... Tunti meni matkoineen reisulla...

Noista sokereista terkka porisi pitempäänkin... Kun nyt kuitenkin mennään käyrien yläpuolella tuon kohdunpohjan mitan kanssa... Lupas kuitenkin heti haastatella sen sokerirasituksen jälkeen kun tiijän ne tulokset. Diabetes-hoitajalta tulis ruokaohjeet ja pistosohjeet jos jotain poikkeavaa. Mutta edelleen olen sitä mieltä että ei mulla sokereissakaan mitään vikaa oo. Eli tosiaan taas vaihteeksi neuvolalääkäri vaihtunut, ei täällä nuo lääkärit kauaa pysy. Tänään on aloittanut tämä uusi, saa sit nähdä mitä mieltä hän on, voiko rasitustestin tehdä jo aikaisemmin, vai odotellaanko tiistaita.

Safiirilta tuli tekstaria, että menee vielä pari viikkoa ennen kuin avaavat linjat ja pääsee kotoa nettiin... Pikaiset kuulumiset laitoin hänelle...

Vai ei Tuuli meinaa keksiä tekemistä... Oisitpa lähempänä, niin voisit vaikka tulla meille siivoomaan tai käydä laittamassa jotain ruokaa isälle... Soiteltiin tässä ja oli puhe että tänään pidetään kastikekoulu... Ihan suurustamalla tehtävän kastikkeen aattelin opettaa.. Ei pala pohjaan jauhot...

jotenkin ajatukset pörrää vain oman navan ympärillä... Kivasti pikkukermiitit kasvavat ja kehittyvät...
 
Niksu1
No en kyllä kiilaa Tuulin edelle, jos vaan siihen jotenkin voin itse vaikuttaa. Makaan siis nyt vaan hiljaa paikallani... =) Hahahahahaa, no niin varmaan maltankin maata. Pesukone laulaa ja mä nopsaan aattelin kipaista kertomassa neuvolakuulumiset ennen kuin lähden hissunkissun lenkittämään koirat. On muuten aika luksusta kun esikko on hoidossa ja saa hetken hengähtää itsekseen. On ollut niin aktiivisella tuulella koko loma-ajan, ettei ole meinannut mamma pysyä perässä.... Hoidossakin olivat jo kaipailleet meidän ikiliikkujaa kovin ja tänään sitten saavat nauttia herra seurasta täysillä kun muut muksut ovat kotona sairastamassa.

Eli siis: kuopus on laskeutunut, muttei vielä ihan lähtökuoppiinsa -> pää pyörii vielä. Suppareita joo on, se toissapäiväinen oli limatulppa terkan mielestä mutta mistäs noista tietää ja sitten pitkä palopuhe siitä kuinka näillä viikoilla saa syntyä jos on syntyäkseen. Lähinnä kyseli siitä tiedänkö mihin mun pitää soittaa tai minne mennä sitten kun se aika on. No joo, ei ne paikat nyt niin paljoa ole muuttuneet parissa vuodessa.. =) Masu on kasvanut komeasti, sf nyt 30 ja ympärys 111cm...Kääk! Eli olemme palanneet alakäyrän alapuolelta keskikäyrälle. Verenpaineet 120/76, hemppa laskenut 117 (muttei tarvi rautaa kuulema enää aloittaa), painonlisäys 750g/vko ja kokonaisnousu nyt 12kg. Pissa puhdas ja kaikki muukin kunnossa. Kehotti ottamaan yhteyttä jos olo menee jotenkin tukalaksi, muussa tapauksessa odotellaan ensi viikon vimppaa lääkärineuvolaa.

Ja meidän esikko siis syntyi rv:lla 37+6 (1h15min myöhemmin olisi ollut tasan 38).

Toivotaan että Senora saa pöksyt ajoissa ennen matkaa.. =) Varmasti olisi kuitenkin ihan kiva palata koto-Suomeen ihan housut jalassa... Tässä se ajan riento taas nähdään, vastahan varasitte matkan ja hehkuttelit sillä ja silloin mietittiin että siihen on vielä ikuisuus... Mut katsele sieltä etelästä mammavaatetusta, ties vaikka löytyisi mitä. Kai kohta jo oikeasti aiot Ihimeestä kertoa, mä en tajua kertakaikkiaan kuinka olet saanut noin suuren salaisuuden pidettyä näin kauan, oli sitä omaa massaa ennalta tai sitten ei.

Joopas joo, josko sitä toimisi hieman ja menisi sitten pötköttämään päikkäreiden verran. Niihin kun ehti tässä parin viikon aikana tottua... =) Eli keskiviikon jatkoa arvon naisille!

Niksu 35+3
 
Tehotyttö.
Täällähän on roppakaupalla hyviä neuvolakuulumisia :)

Niksulla taitaa tosiaan kyllä vauveli syntyä reilusti ennen laskettua aikaa... Ja onhan sulla esikoinenkin syntynyt noin paljon ennen. Ja jos se limatulppa tosissaan jo meni. Apua, tässähän saadaan tosissaan ruveta jännäämään, kumpi on ensin Tuuli vai Niksu.

Tosi kiva kuulla, että Tuulin vointi on edelleenkin hyvä! Ei muuta kun nautiskelet nyt olostasi :)

Minä en myöskään voi käsittää tuota Senoraa :) Siis päivitäpäs tosiaan vatsakuvaa, niin nähdään.

Safiirillekin terkkuja kovasti!

Mun on muuten pakko vielä käydä lukemassa vanhaa ketjua, koska varmasti on jäänyt jotain olennaista huomaamatta. Luin niin hätäisesti viestejä tuossa kaaoksen keskellä kuluneella viikolla, että ihan hävettää ;-)

On tässä sentään pientä projektia, kun pitää nuo kiitoskortit laittaa...
Valokuvia taas valitsemaan ja muokkailemaan jne jne. Täytyy noita ristiäiskuviakin vähän ottaa käsittelyyn. En ole raaskinut muka kuvankäsittelyohjelmaa ostaa, mutta tässä vähän aikaa sitten löysin netistä ilmaisen. Sitä ei ole kauaa ilmeisesti ollut, koska olen ennenkin etsinyt. Picasa on nimeltään tuo ohjelma.

Tosi ihania kuvia kaikilla tuolla suljetulla <3
Kiva, kun Katzukin aloittanut masukuvien ottamisen... :)

Hiukan olen kauhuissani mahdollisen hormonitoiminnan käynnistymisen suhteen. Millään en siis käynnistymiseen usko, mutta nämä alavatsajomottelut on vähän omituisia. Eikä menkkoja kuitenkaan ole kuulunut, vaikka viikonlopun jomotus ja turvotus ihan siihen viittasikin. Pakko varmaan kohta tilata niitä testejä, että voi sillontällön varmistella :) Otettiin kuitenkin nyt vielä vähän kumiukkelitkin käyttöön, kun en ihan heti välttämättä raskaaksi haluaisi tulla. Toisaalta eipä tässä iän puolesta kauhean kauaa kannata jahkaillakaan ja kai sitä vuoden ikäerostakin selviäisi... Mulla vaan meni nyt pupu pöksyyn :-D Mutta voipi olla, että viikon päästä taas jo ehkäisy lopetetaan ;-)

Mukavaa vuoden ensimmäisen viikon jatkoa!

Tehis
 
senora
Ai niin se unohtu hehkuttaa, että sain lopultakin ne Kelan paperit... Kuka ne vaan osaa täyttää... Viikkoja 24+2. Ens viikolla pitäis kai sit töissä kertoa... Onneksi se sokerirasitus on heti aamusta sitten kun se on. Mies tuumas eilen että hautajaisten jälkeen kerrotaan... Mut... toisaalta hehkuttelen jo ajatuksella että sit maaliskuulla sanoisin etten muuten tuu huomenna ruokiksella moikkaamaan, kun jään tästä äitiyslomalle... no joo

Tehis taitaa taas järjestää jännitysnäytelmän aiheena hormoonitoiminnan palautuminen - juu vai ei vai vaarin housut. Toi tuli jostai leikistä toi loppu... Miten lie menny..

Niksullakin hyvät neuvolakuulumiset. Jospas kaveri pitäis vuokrasopparista kii edes samoille viikoille kuin esikko, ja Tiiti olis täsmällinen kaveri... Nii sit Tuuli kerkiäis jakautua ennen Niksua...

Täytyy yrittää ottaa kuva, kun kerkiäis... Mukavaa iltaa kaikille... täytyy kiitää...
 
gia
Senora, olen yrittänyt levätä tässä, kun oli niitä harjoitussuppareita. Nyt niitä tulee enää ehkä kolme päivässä.. Tuli kutsu äippäpolille, ensi viikon maanantaina ultrataan. Vauvakin on liikkunut kokoajan kivasti, että eiköhän silläkin ole kaikki kunnossa:) Miten oot pystynyt pitämään raskauden salassa?? Minä olisin kyllä möläyttänyt jo monta kertaa tai joku olis nähnyt mun naamasta.. Tosta masun koosta sen verran että parhaalla ystävällä maha pullahti rv22 yht'äkkiä esiin ja ei muuten ollut mikään pikkumaha..:) Asutaankohan me samalla paikkakunnalla, kun meillä on täällä yhtä hurjat kauppa valikoimat :D Kumarrus postimyynnille..

Katzu kyselit liikkeistä. Mä huomasin sellaisen tehokeinon että syö jotain imelää jos liikkeitä ei tunnu. Sinuna en olis huolissaan..

Kirjottelen illemmalla lisää.. Nyt pitää mennä koirien kanssa pihalle.

gia 17+5




 
senora
Nyt ois sitten mahakuva otettu, pitäis se vielä tässä illan päälle taikoa tuonne suljetulle.

Mistä päin Suomea olet Gia kotoisin?? Mä oon pohjois-Pohjanmaalta ja synnärinä OYS. Sehän olis kohtalon ivaa, jos vielä samalta paikkakunnalta... :) Toki kun kirjaudut tuolle meijän suljetulle osastolle, niin näet/näemme toistemme tiedot...
 
Tuuli!
Kiva kuulla, että sekä Niksulla ja Senoralla oli hyviä neuvolakuulumisia. Ei voi muuta kuin ihmetellä tuota Senoran hyvää hemppa-arvoa: mulla se oli 104. Mullakin on muuten sama juttu kuin Niksulla eli tiiti on kyllä hyvin tuolla alhaalla asemissa, mutta pää ei ole edelleenkään kiinnittynyt. Terkka sanoikin, et jos vedet sattuis nyt menemään, täytyis mennä makuuasennossa sairaalaan.

Hyvä, että Gialla on ne supparit vähentyneet. Kannattaa tosiaan lepäillä!

Hm, mitenköhän Tehiksellä tuon hormoonitoiminnan kanssa tosiaan käy...josko olis tällä kertaa eri lailla? Muuten onko nämä ihan yksilöllisiä juttuja vai pystyykö äidin/siskon kokemuksista vetämään mitään johtopäätöksiä?

Tuuli
 
gia
Senora ei asuta samalla paikkakunnalla. Mulla synnytyssairaala on Keski-Suomen keskussairaala. Olis ollut aika hauska yhteen sattuma, suomessa kun pikkukyliä on niin paljon:)

Tuuli en tiedä oliko lepo vai mikä joka nuo supistukset lopetti, mutta onneksi niitä ei enää tule niin paljoa. Kerkesin jo hieman huolestua.. Sulla vissiin saisi niitä supisteluja alkaa tulemaan jo ihan luvan kanssa?

Vaunuista mulla oli kysyttävää vaikka ei vielä olekkaan mitään kiirettä niitä hankkia. Mikäköhän olisi paras merkki? Ja onko halpojen ja kalliiden vaunujen välillä paljon eroa? Netistä jo katselin ja hintahaarukka oli 150-800e.

gia
 
senora
Minäkö nettiaddikti??? Piti tulla heti aamusta katsoon toimiiko tää kone. Eilen sekoili ja olin aivan varma, että oon onnistunu poistamaan jotai tiedostoja, ja yhteys nettiin ei onnistu enää ikinä. Poistin jotai explorerin tiedostoja ja sit ei netti toiminu ja kun pelasin herttaa, niin siinäkin kone toimi ihmeellisesti... No nyt sitten katkonaisesti nukutun yön jälkeen kone toimii... joo..

Illalla kattelin niitä kelan papruja, nyt pitäis sitte pyytää palkanlaskijalta vastaanottoaika... Mutta toisaalta töissä pitäis kertoo ja isällekki ekaks.. Ei kai palkanlaskijalla ole mitään oikeutta olla se kolmas joka raskaudesta tietää (mies ja neuvolantäti tietää...) Kai ois pitäny heti varhaisultran jälkeen laittaa kaikille sähköpostiviesti, oon näköjään sittenkin huono kertomaan uutisia nokakkain...

Mä jo kerkesin miettiä näitä meijän kunnan ihmisiä, että kukahan se Gia on ... Mutta kuten sanoit, taitaa olla tän kokoisia kyliä Suomessa aika monta.

Katzu, kiitti vaan Elloksen linkistä. Nyt ei oikein uskalla tilata netistä mitää.. Tavarat tulis sitte postiin meijän loman alussa ja kerkiäisivät palauttaa paketit takas ennen kuin tullaan kotiin. Kaksi viikkoa on sen verran pitkä aika. Vielä ei sentään tartte miettiä sitä, että mitä kaupasta ostaa.. Lähempänä lomaa se on sitten sitä, että yritetään syödä jääkaappia tyhjäksi, sit pistetään margariinirasiaa ja leivänloppuja pakastimeen, että ois jotai syötävää kun tullaan reisusta kotiin.
 
Katzu
Huomenta

Kuinkakohan me pärjätään Senora ilman sinua kun olet lomalla????? Eihä teidän matkalaukkuun mahtuisi salamatkustajaa??? Mä voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi :)

Olen huomannut sellaisen, että iltaisin en havaitse nöpön liikkeitä. Eli lähinnä tarkoitan sitä kun olen makuuasennossa. Ei auta vaikka olen kyljellään tai selällään.
Nytkin juuri tällä hetkellä kutittelee minua :) Eilen töissä huomasi, että oli aika aktiivisena useamman kerran. Myöskin huomasin. että kun istuin suurimman osan päivästä, niin jonkun verran painoi tuonne alakertaan.

Missä asennossa nukutte? Välillä tekisi niin mieli mennä mahalleen, mutta kun ei pysty. Aika paljon olen selällään ja sit jommalla kummalla kyljellä.

Hyvä, että gian supistukset rauhoittumaan päin :)

Oho Tehis jo kohta miettiin ehkäisyn lopettamista ;)

Niin ja Senoralle: olisit uskonut meitä kun yritettiin painostaa sinua kertomaan :)
Nyt vain rohkeasti avaat suun ja annat sanojen tulla suusta ulos!!!!!!!!!!!! Tai sit vot yrittää huumori keinoa ja kysyt työkavereiltasi, että oletteko huomanneet minussa mitään uutta? Olen vähän varttunut, etttä joku huomaisi.

Hyvää torstaita kaikille, kylmää sellaista :)
 
senora
Katzu... kelle mä täällä tyhjässä talossa puhun?? Edes siivoojat ei kolistele. Kiitos kannustuksesta. Taitaa meijän laukut tulla täyteen omista tavaroista... kyllä me Katzu sut muuten otettais mukaan... Nyt olis kyllä hyvä aika olla reisussa, pakkasta -20!

Nukkumisesta: mä nukun joko mahallaan tai kyljellään ja jos ei tuu uni, niin yritän seljällään... Tai sit sellaisessa puolikylki-maha-asennossa... toinen jalka koukussa...

Mailisuman sain just selviteltyä. Olin siis eilen topakkana ja hommasin sinne Finnairille sen raskaustodistuksen... Nyt sieltä tuli sit vastaus että olen liian aikaisessa... Todistus pitäis olla päivättynä ma 14.1....ja lähtöpäivä on sit ke 16.1. eli sit maanantaina rampaan sen himputin paperin kanssa, tiistaina sokerirasitus ja keskiviikkona lähtö... Vähämmästäkin nousee verenpaine.

Nyt ois muuten päivitelty mahakuva... jotain pientä muodostumista on ehkä havaittavissa... ehkä...
 
Katzu
Testasin ja pääsinkin työkoneelta tuonne yhteisön sivulle.

SENORA: SINUN MAHASI ON KASVANUT TOSI PALJON VERRATTUNA EDELLISEEN KUVAAN!!!!!!!!!! :) Nyt vaan ylpeänä masua esittelemään!!!!
 
Tehotyttö.
Pakko oli tulla kattoon, että kuka täällä huutaa, kun tänne asti kuulu :-D
Pitääpäs käydä kattoon...

Katzu, pikku tarkennus, että meillä on välillä taas otettu ehkäisy käyttöön ja ehkä kohta taas lopetetaan :) Ilman ehkäisyä siis touhuttu tähän asti. No, eipä sitä paljon touhuilemaan ole kerinnyt/jaksanut.
Enkä aio nyt mitään jännitysnäytelmää teille järjestää, voitte huokaista ;-)
Ilmottelen sitten, jos jotain suurempaa on ilmoitettavana.
Tuuli kyseli tuosta hormonitoiminnan alkamisen "periytyvyydestä". En osaa minä ainakaan vastata. Äidiltäni en ole tietoja saanut, vaikka omista asioistani olen höpötellyt. Mutta mulla on menny aina 9-12kk. Ja tuskin nytkään poikkeusta tulee, kunhan nyt jotain pelottelujomotusta vain alakerrassa :)

Minäkin voin lähteä salamatkustajaksi... Tosin tuo "Lahja" voisi olla ihmeissään. Hän kun ei ole kertaakaan saanut pullosta edes äidinmaitoa, eikä siis ole ollut erossa äipästä kovinkaan pitkää aikaa :)

Pitää jatkaa taas paremmalla ajalla...

Tehis
 
gia
Huomenta!

Soitin just neuvolaan sikiöseulonnan tuloksesta ja se oli 1:10 000. Kohta täytyy lähteä lääkäriin hakemaan rasvoja atopian hoitoon.

Kyljellään on tullut nukuttua. Selällään iskianen muistuttaa olemassa olostaan ja mahallaan ei pysty nukkumaan.

Nyt täytyy kyllä lähtee valmistautumaan:)
 
senora
Kellä riittää matikkapäätä???
Kuulin just yhdestä tutusta jonka piti jäädä normaalille äippälomalle 15.1 eli la joskus helmi-maaliskuun vaiheessa, että hän oli saanu tytön viime perjantaina 28.12. Aika aikaisin, mutta painoa oli ollut kai 1800 g. Vauva on sairaalassa kunnes painoa 2kg. Äiti on kotiutettu.
Ilmeisesti syntymättömän lapsen vakuutus korvaa vauvan sairaala-ajan, jos on tullut otetuksi. Taitaa olla taas keskustelun paikka kotona otetaanko vakuutus vai ei??? Otin silloin elokuun lopulla tarjouksen vakuutuksesta, mutta sen tarjousaika meni umpeen ennen varhaisultraa. Nyt tuli pelko takamukseen, että pitäiskö se sittenkin ottaa... Miten se menikään 2 vai 3 kuukautta ennen laskettua aikaa pitäis vakuutus olla otettuna?? Moniko on masukkinsa vakuuttanut??

että tällaista tällä kertaa...
 
Niksu1
Nettiaddikti aamutoimilla... =)

Senora: se vakuutus on otettava 3kk ennen laskettua aikaa. Meidän piti vakuuttaa kuopus, mutta mulla tökkäsi siihen kun vakuutusehdoissa selitettiin paljonko vakuutus korvaa kuolintapauksessa. Siis, hieno juttu ja kaikkee, mutta joku henkinen kynnyskyssäri siitä sitten muodostui ja vakuutus jäi ottamatta. Meillä otetaan sitten syntyneelle lapselle lapsenturvavakuutus kuten esikollekin ja kärsitään nahoissamme jos sairaalakuluja tulee syntymän yhteydessä. Oli muuten teitinkin masu ihan selkeästi kasvanut ja muuttanut muotoansa vauvamasuksi.. Ihan näin huutamatta todettakoon... =)

Mulla tänään hemmottelupäivä tiedossa... Isäntä vei aamulla esikon hoitoon, eli mä sain nukkua niin pitkään kuin nukutti. Nyt nautin koneella istuessani pikaista aamiaista ja kohta lähden kampaajalle. Sit tuun kotiin vetään parin tunnin tirsat ja painun kosmetologille saamaan kaikenmaailman hoitoja...Aaahhhh tätä autuutta... Ja huomenna meen sit sinne lymfahierontaan, kiva kun saa nesteet liikkeelle - jonkin verran alkaa olla turvotusta havaittavissa nilkoissa ja sormissa.

Niin ja siitä nukkumisesta joku kyseli: mä nukun jommalla kummalla kyljellä tai selälläni. Tän rantapallon päällä ei enää mahallaan pysy (vaikka varmaan kyl pystyisin olemaan ainakin lyhyitä aikoja). Kuopus ei vaan tykkää kun nukun kyljelläni, alkaa het möngertää ihan hulluna ja herään sitten siihen ja vaihdan asentoa. Ei siis selkeästi ole lukenut sitä opasta jossa kehotetaan nukkumaan vasemmalla kyljellä kun silloin verenkierto on paras mahdollinen sekä äidille että lapselle... =)

Tajusin muuten just et pitäs varmaan ottaa jonkun muunkin numero talteen kuin vaan tiedotusvastaava Senoran... =) Oot kumminkin siellä etelässä just kun olis jotain oikeeta tiedotettavaa... Pitääpä muistaa seuraavalla piipahduksella tuolla suljetulla...

Mut nyt pitää mennä etten myöhästy. Hepskukkuu ja leppoisaa torjantaita!!

Niksu 35+4
 

Yhteistyössä