Evra ehkäisylaastareista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Te joilla kokemuksia evra laastareista tuliko mitään sivuvaikutuksia ja kuinka hyvin pysyi kiinni? Mulla kun tuo laastari liikkuu niin se liima myös häviää sieltä reunasta mihin päin se liikkuu niin se ei sitte sieltä ole kunnolla kiinni. Kuinka paljon laastari voi olla irti että ehkäisyteho säilyy? Kyse on kuitenkin ihan milleistä mitä se laastari on irti. Olipas taas sekavasti selitetty mutta laittakaa kokemuksianne evrasta.
kiitos :flower:

Mulla oli myös kyseisiä laastareita eikä ne pysyneet kiinni ja laastarialueelle tuli ihottumaa... :( sivuvaikutuksista en tiedä kun kerkesin kokoeilla niitä vaan muutaman kuukauden ajan paitsi tietysti tämä ihottuma ja ihon arkuus.

Lähtikö sulla kokonaan irti vai oliko se irtoominen samanlaista kun mulla eli yhdeltä sivulta muutaman millin irti? Mulla ei varsinaisesti ihottumaa tuu mutta kun laastarin otttaa pois niin iho vähän punottaa alta mut se punotus myös sit häviää muutaman tunnin sisällä ja sit mua kutittaa laastarin alta sillai hassusti vaikee selittää..

Mulla ollu käytössä pari vuotta ja hyvin on ehkässy vaikka se aina vähän reunoilta irtoaa. Oon huomannu että paras paikka laastarille on olkavarsi ja yläselkä. Sivuvaikutuksia ei ole ollu toisin kuin pillereissä joita ehdin kokeilla lukemattomia eri merkkejä.

Käytin laastaria reilun vuoden, mutta nyt pidän taukoa, kun mulle tuli elämäni eka migreenikohtaus ja pääsärkyä muutenkin. Olin myös aika äkänen. Mullakin joku laastarin reunoista joskus saattoi olla hiukan (millin tai pari) irti ihosta, mutta kyllä se paikallaan pysyi ja ehkäisi. Pidin laastaria käsivarressa tai alavatsassa. Ihon tulee olla puhdas (ei kosteusvoidetta tms.), kun asetat laastarin iholle.

Laastari oli kätevä ja helppo ehkäisykeino, mutta itse asiassa nyt tuntuu, että olen ihan eri ihminen, kun emme käytä hormonaalista ehkäisyä. Eli kumiukot ja keskeytetty pelissä.

Minä pidin laastareita alavatsan seudulla ja hyvin pysyi. Pidin ehkäisymuodosta, koska se oli helppo muistaa vaihtaa. Pillereitä kun otin välillä kolmekin kerrallaan, koska en niitä muistanut päivittäin ottaa. Laastareista olen ihan varma, että tuli viikottain vaihdettua, kun sen aina vesijumpan jälkeen tein.

Reilun vuoden käytön jälkeen jouduin tekemään "haittavaikutusilmoituksen" ( :laugh: voihan sen näinkin ilmaista), kun tulin säännöllisestä käytöstä huolimatta raskaaksi..

Mutta ehkäisytehohan on se 99,9%.. eli muuten kyllä suosittelen.. ja aivan ihanan vauvan silti sainkin :heart:

-Äiti jo 4kk, 1vk ja 2pv ajan

se laastari repsottu reinoista ja kutitti vähän. laitoin sen reiteen ettei se näkynyt kun käytin sitä kesän ajan.. ja kokeilin kerran vatsaan muuta siellä pysyi vielä huonommin... mulla on ehkä erilainen iho joka hylkii tuollaisia tuotteita... kalliiksihan se kokeilu tuli kun sai olla vaihtamassa aina uutta kun edellinen lähti niin paljon irti ja sitten niitä jäi paljon käyttämättä kun sain pillerit tilalle... :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 18:25 Tuttirosvo kirjoitti:
Mitä maksaa? Mietin täällä vaihtoehtoja... Onko muita huonoja kokemuksia?

Maksaa joitan 14 euron tietämillä 3 viikon pakkaus

mä sain hirveitä päänsärkyjä sillä väliviikolla.. ja sitten se, että laastarin alta aina kutisi ja myös minulla se irtosi viikon aikana vähän reunoilta... nyt viimeisenä oireena ilmestyi huimausta ja pahoinvointia ja repäisin sen keskenkaiken irti =) että ei käynyt minulle ainakaan...

Olen käyttänyt evraa noin 1,5v, ja hyvin on toiminut. Parhaiten minulla pysyy reidessä tai olkavarressa. Mahassa ja pakarassa taitaa olla liian pehmeä ja muotoutuva alusta, kun alkaa helposti repsottaa reunoista.
6kk pakkaus maksaa n.70e. sopiva hinta minusta, kun ei joka päivä tarttee muistaa pillereitä napsia. Migreeni on ehkä hieman pahentunu... kohtauksia enemmän, mut voi johtua tietysti myös stressaavasta työstä. Ei valittamista.

Oletko kenties aloittamassa ensimmäistä kertaa ehkäisyä? Silleen saat et soitat paikkakuntasi ehkäisyneuvolaan jossa käyt ensin terveydenhoitajan juttusilla ja sen jälkeen saat lääkäriajan ja sieltä saat sitte sen reseptin.

Yhteistyössä