Euroviisut 2024 VIRALLINEN LIVEKOMMENTOINTI SEMI 1

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tympii vauvan taso. Haukutaan painokelvottomasti maahan esiintyjät, ei suvaita toisia omien suosikkien ohella.
Mitäpä siellä ei haukuttaisi? Itse en käy siellä kovinkaan usein foorumin ilmapiirin vuoksi. Viisukuppilassa en enää ota kantaa, koska siellä meno on mennyt ihmeelliseksi saivarteluksi ja toksiseksi.

Siellä on ilmeisesti kovimmassa äänessä he, joilla herne menee nopeimmiten nenään. Ottavat loukkauksena esimerkiksi sen, ettei toinen välttämättä syty samalle esitykselle. Minua ei kiinnosta jos jotakuta ei kiinnosta minun suosikkini. Olen sinne ilmeisesti liian aikuinen.
 
vierailija
Kyllä, ne lauloi, soitti ja tanssi. yllättävä veto
Virolaisilla ovat joka vuosi Tallinnan laululavalla valtavat laulujuhlat. Se perinne on saanut alkunsa Viron laulavasta vallankumouksesta. Virolainen kaverini kertoi, että sinne esiintyville kuoroille on tiukka seula sen vuoksi kun kuoroja on paljon ja jokainen laulava virolainen haluaa vähintään kerran elämässään Laululavalle ja mieluiten esiintyjien puolelle.

Teinitkin käyvät siellä ihan kuin olisi vaihtoehto Helsingin Flow-festareille menossa. Monet ovat käyneet jo alakouluikäisinä ja heille laulujuhlat ovat kesän kohokohta.
 
vierailija
Tämä Norjan tuntuu läheisemmältä ja yhtä korkealta laulettuna kuin Israel, josta biisistä en saanut kiinni.
Norja on kerrassaan maaginen. Olen historiallisten kirjojen ja elokuvien ystävä. Tämä voisi olla vaikka elokuvamusiikkiakin. Arvostan sitä, että naisartistilla pysyi mekko päällä koko biisin ajan eikä tarvinut tehdä mitään dance breakia kesken biisin. Gåtella on pitkään yhdessä olleen bändin varmuutta ja uskoa siihen, että laadukkaalla musiikilla pärjää.
 
vierailija
Norja on heittämällä parempi kuin tanska. Toivottavasti myös israel saa finaalipaikan koska sen se tuolla biisillään ansaitsee. Samoin latvia oli tosi hyvä ja virokin hyvällä tavalla omalaatuinen ja siksi finaalipaikan arvoinen.
Muuten on ollut heikkoja esityksiä.
Donsilla ei väitetty olevan mahdollisuuksia näissä viisuissa. Komea mies lauloi hyvällä äänellä tyylikkäässä esityksessä. Kappaleen melodiankin muistaa vieläkin.

Dons ei yrittänyt shokeerata tai räväyttää millään tavalla ja niinpä hänet äänestettiin finaaliin. Toivottavasti Suomen UMK-tiimi seuraa viisuja ja ymmärtää, ettei jokaisen Suomen UMK ehdokkaan tarvi olla showelementeiltään mikään maailmanluokan yllätys. Vielä löytyy ihmisiä, joille riittää kun lauletaan hyvällä äänellä ja ollaan läsnä yleisölle.
 
vierailija
Donsilla ei väitetty olevan mahdollisuuksia näissä viisuissa. Komea mies lauloi hyvällä äänellä tyylikkäässä esityksessä. Kappaleen melodiankin muistaa vieläkin.

Dons ei yrittänyt shokeerata tai räväyttää millään tavalla ja niinpä hänet äänestettiin finaaliin. Toivottavasti Suomen UMK-tiimi seuraa viisuja ja ymmärtää, ettei jokaisen Suomen UMK ehdokkaan tarvi olla showelementeiltään mikään maailmanluokan yllätys. Vielä löytyy ihmisiä, joille riittää kun lauletaan hyvällä äänellä ja ollaan läsnä yleisölle.
Donsilla on aivan ihana ääni. Ja karisma. Lavalla ja taustana on mitä on, eikä sen ole väliä, kun on niin upea esiintyjä.
 
vierailija
Eli poliittiseksi menee äänestys nyt joka tapauksessa, kun Israelin tukijat kaikissa maissa laittaa varmaan kaikki rahansa Israelin äänestämiseen osoittaakseen tukeaan. Viitaten siihen Italian TV:n vuotoon. Eihän tässä oo mitän järkeä. Jos saa Italiassa 39 %, voi ihan yhtä lailla saada monessa muussakin maassa paljon. Suomestakin löytyy sellaisia henkeen ja vereen Israelin tukijoita, jotka varmaan äänestää puhelin sauhuten lauantaina. Vtu mitä paskaa tääkin nyt on.
 

Yhteistyössä