Etunimi Oliver+sukunimi "tavallinen"=sopiiko yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Kun noista nimistä nyt taas niin paljon kysellään ja puhutaan niin mitäs mieltä olette, jos lapsen etunimi olis Oliver ja sukunimi lyhyt, töksähtävä ja jokseenkin melkein "maalaisen" oloinen; ei siis todellakaan mitenkään kansainvälinen tms. Olisko liian erikoinen etunimeksi...? Varmaan kyllä vähän hankala arvioida kun en halua tuota sukunimeä paljastaa. Itse en tykkää yhtään nimistä joissa etunimi on jotenkin tosi hieno krumeluuri ja erikoinen ja sukunimi tavallinen Virtanen (sen enempää Virtasia väheksymättä). Nimen keksiminen on ajankohtaista vielä tän vuoden puolella ja sitä silmällä pitäen jo vähän on mietiskelyn alla. Haluan etunimen olevan kalenterissa mutta ei mikään suosikkinimien listalla oleva, eli pikkusen erikoisempi saisi olla. Hankalaa.

Ai niinku Oliver Möttö vai... :D tms.
Vaikeita asioita... mieti ja "makustele" pitkään- kyllä se nimi säilyy jos on tärkeä teille, muiden aatoksista viis...
TOSIN itsekin vierastan just tuota erikoinen etunimi+tavis sukunimi. Luojan kiitos meillä ei ollu ongelmaa antaa erikoisempaa etunimeä koska sukunimi oli taas sekin harvinainen.

Oskari löytyy tuttavapiiristä ja kahden nuoremman lapsen nimet alkaa vokaalilla ja l -kirjain on toinen; Oliver sopisi siis joukon jatkoksi. Mutta tää nyt on vaan tällasta makustelua nimellä -eihän sitä tiedä tarvitaanko ees pojan nimeä jos tuleekin tyttö. Mutta onhan sitä kiva jo vähän etukäteen mietiskellä. Tytön nimi saman kaavan mukaan oiskin sitten jo hankalampi keksiä... Yks ehdotus olis, mutta alkaa konsonantilla ja kolmantena on tuo l -kirjain. Ja tulevan lapsen nimen ei tarvii välttämättä siis alkaa vokaalilla, mutta olishan se kiva jos olis vähän samantyylinen kuin toisillakin.

No omani on kyllä espanjalaista taustaa ja niin pois päin.. Mutta kaikki sanovat että Oliver on hieno nimi ja jo kutsumanimenäkin ei tarvitse vääntää lempinimiä. Minulla niitä on ollut: Oltsi, Otsku ja Oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Oliver Martínez:
No omani on kyllä espanjalaista taustaa ja niin pois päin.. Mutta kaikki sanovat että Oliver on hieno nimi ja jo kutsumanimenäkin ei tarvitse vääntää lempinimiä. Minulla niitä on ollut: Oltsi, Otsku ja Oli.

Ei sen etunimen tarvi passata siihen sukunimeen kovinkaan hyvin. Minä en vaan voi käsittää että jos sukunimi on kamala niin sit pitää sen etunimenki olla samaa sarjaa. Eli siis anna vain se nimi mikä parhaalle tuntuu.

Oliver on ihan yhtä ulkomaalainen nimi kuin vaikkapa Emiliakin. Jos Emilia Mäkinen sopii niin miksei sitten Oliver Mäkinenkin.

Minä taas en ymmärrä niitä, jotka antavat ulkomaalaisen etunimen vain siksi että sukunimikin on ei-suomalainen. Ei se sukunimi tee supisuomalaisesta lapsesta sen ulkomaalaisempaa. Tuollainen naamiointi on vielä järkyttävämpää.

Jessica Aurelia Madonna Lindholm supisuomalaisella lapsella on yhtä järkyttävä nimi kuin Jessica Aurelia Madonna Möttönenkin supisuomalaisella lapsella.

samat sanat!! millä perusteella muka Oliver Laine kuulostaisi tyhmältä?? Kun Laine ei kuulosta supisuomalaiselta (tuskin sekään niin kamalaa olisi) eikä Oliver yhtään liian ulkomaalaiselta (kaikki kirjaimet suomalaisia ja lausutaan samalla tavalla kun kirjotetaan)! ! ainakin mun mielestä Oliver on tosi hieno nimi=) tulee mieleen Roman Polanskin elokuvaklassikko Oliver Twist;D

Oliveriin käy ihan mikä tahansa sukunimi! Nämä nimijutut on välillä niin ahdasmielisiä! Kaikki antakoon lapselleen sen nimen, minkä haluavat. En minä ainakaan muilta kysele, kelpaako heille minun mieleiseni nimi. Toisekseen, ajan kanssa erikoisempikin nimi kuulostaa tutulta. Kuinka monta Aakea esim. suomesta löytyy, enkä ainakaan minä ole koskaan ihmetellyt Aake Kallialan nimeä. Tai Kiira tai Mila tai Tami. Erikoisia nimiä (minun mielestä siis ), mutta kun jollain tunnetulla ihmisellä tämä nimi on, en ole koskaan kyseenalaistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tosi typerän kuuloinen:
joku Oliver Laine. Ei sovi sitten yhtään.

Täh, toihan on just loistava yhdistelmä!

Ja minä olen muuten myös niitä ihmisiä, jotka ei ikinä laittaisi omalle lapselleen nimeksi mitään Jessica Nicola Virtasta, mutta tuo Oliver sopii hyvin suomalaisen suuhun, lausutaan kuten kirjoitetaan, enkä nyt keksi sukunimeä jonka kanssa se ei sopisi. Hyvä nimi minusta =)

Yhteistyössä