Etunimen vaihtaminen/muokkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kyselen täällä, löytyykö muita jotka ovat vaihtaneet lapsensa etunimeä? ristiäisten jälkeen siis...

Se on kuulemma nykyään aika yleistä että nimi alkaa harmittaa ja sitä muokataan mutta haluaisin kuulla nimeä vaihtaneiden ajatuksia! Itse olen jo vuoden harmitellut tota nimeä joka piti lapselle mennä antamaan ristiäisissä ja harkitsen päivittäin että vien nimenmuutospaperit maistraattiin mutta ei rohkeus riitä...

Kyse ei siis ole totaali-vaihtamisesta vaan muutaman kirjaimen lisäämisestä loppuun, jolloin siitä tulee vähän harvinaisempi eikä top 5- joukossa oleva sekä mun mielestä lapsen sukunimeen sopivampi. Mutta periaatteessa uudesta nimestä pitää kai kertoa ainakin kavereille ja vanhemmille, ja arkailen heidän reaktiotaan...

Nimi oli vuosi sitten annettuna nätin kuuloinen mutta pikainen ratkaisu ja on harmittanut siitä saakka. Lapsi on vielä niin pieni ettei tunnista nimeään kun käytämme hänellä vaikka mitä lempinimiä eikä hän ole tarhassa joten käytännön ongelmia siitä ei tulisi mutta kai kyse on vain ongelmasta mun päässä...

Kohtalotoverit kommentoikaa!

Yhteistyössä