Että osaan olla törkeä ja lapsellinen!!

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Haukuinko hoikkia vauvoja, kun sanoin hoikan lapsen jatkuvasti vittuilevalle äidille (joka siis koko ajan jaksoi ikävään sävyyn mollata lapseni painoa) kerran, kun hermot meni, että parempi kai sopusuhtaisuus kuin laihuus?
Mielestäni en mollannut ainakaan sinun hoikkaa vauvaasi.
Se vaan on niin, että jos koko ajan ikävään sävyyn sanoo jotain toisten lapsista, niin täytyy olla valmis kuulemaan samantapaisia asioita omistaankin. Jos kantti ei kestä, niin kannattaa olla sitten nimittelemättä toisten lapsia pulskiksi, ruoka-aikaan kotona olleiksi, jne :whistle:
Mä en ny vaan ymmärrä miksi vauvan pulskaksi sanominen on jotenkin pahasti sanottu..pulska vauva on söpö vauva :)
 
huoh
On tää nykymaailman paino-asioista keskutelutkin huvittavia. Loukkaannutaan, kun isoa vauvaa sanotaan isoksi :D Kummallista! Hyvähän se vaan on, kun ruoka maistuu!! Ja vauvaiässä ei voi vielä sanoa, millainen on aikuisena, että silleen. Saattaa pulska vauva olla todella laiha/hoikka, kun taas hoikka vauva aikuisena kovinkin ylipainoinen.
 
meillä
Minulle on myös AINA päivitelty, kuinka ISO poikani on. Näin siis syntymästä tähän päivään asti. Toki hän on pitkä (4,5v ja 116cm), mutta kun sitä aina kuulee, niin välillä jo rupeaa väsyttämään. Suvussa on monta pitkää.
 
Meillä kuopus kasvoi miinuksilla vauvana, ja silti mummu jaksoi aina kauhistella miten LÄSKI, se on. Eikä se ollut hyväntahtoista. Vaan ihan semmosta "hirveä läski, kato sen jalkoja" -naljailua. Mun mielestä se oli kyllä melko...törkeetä ja vittumaista. Varsinkin kun me tapeltiin ravintolisien kanssa silloin... Hyvä kun sanoit takaisin, ap. Sano jatkossakin. Tommoset käytöstavattomat persenaamat on ärsyttäviä.

Ja joillekin... Se on aivan eri juttu jutella hyväntahtoisesti jotain "pullaposki" -lätinää, kuin haukkua järkyttävän kokoiseksi/läskiksi.
 
tyttitiina
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Haukuinko hoikkia vauvoja, kun sanoin hoikan lapsen jatkuvasti vittuilevalle äidille (joka siis koko ajan jaksoi ikävään sävyyn mollata lapseni painoa) kerran, kun hermot meni, että parempi kai sopusuhtaisuus kuin laihuus?
Mielestäni en mollannut ainakaan sinun hoikkaa vauvaasi.
Se vaan on niin, että jos koko ajan ikävään sävyyn sanoo jotain toisten lapsista, niin täytyy olla valmis kuulemaan samantapaisia asioita omistaankin. Jos kantti ei kestä, niin kannattaa olla sitten nimittelemättä toisten lapsia pulskiksi, ruoka-aikaan kotona olleiksi, jne :whistle:
Mä en ny vaan ymmärrä miksi vauvan pulskaksi sanominen on jotenkin pahasti sanottu..pulska vauva on söpö vauva :)
Riippuu siitä miten sanoo, järkyttävän kokoiseksi sanominen ei kuulosta söpöltä! Eikä myöskään jatkuva päivittely! Mulla yks ja sama kaveri joka kerta muisti päivitellä kun esikko on niin iso, kävi vielä kerran kaks viikossa kylässä. Pikkuhiljaa rupes tympimään...



 
Tosta sylissä pitämisestä vaan sanoisin.

Mä pidin hetken sylissä kaverin 2kk ikäistä 5kg painoista vauvaa, ja voi herran jestas kun huusi kädet armoa sen jälkeen. Oli sitten olevinaan niin painava... Enemmänkin se on sitä kun ei ole tottunut pitämään vauvaa sylissä niin jännittää lihaksia paaaljon enemmän kuin on tarpeen.
 
Turkilmas
Varmaan riippuu miten sanotaankin. Meillä miehen veljen poika on ihana pullaposki paksu poika. Oikein sellainen suloisuuden huipu ja ihana nauravainen pullero.

Aina sitä itsekin tulee taivasteltua miten iso poika on ja ihasteltua paksuja poskia. Kerran kysyin pojan äidiltä että haittaako häntä kun sitä isoutta aina ihmetellään, niin hän ainakin sanoi että ei haittaa. Kun kerran poika ON iso ja kasvaa huimaa vauhtia koko ajan. Ja hän on täysimetyksellä (kuulemma silloin on helpommin vauva pulskempi).

Ja mä ainakin olen kertonut että mun mielestä vauvan KUULUU olla pyöreä pullaposki, pulskat vauvat kun on NIIN suloisia, etenkin tuo meidän päivänsäde :heart: :heart:
 
sartsa
No aika harvapa sitä pahalla tarkoittaa kun kommentoi vauvaa isoksi ja sitä paitsi loppujenlopuksi on aika vähän ihmisiä jotka oikeasti tarkoittavat että vauva on läski vaikka ois 10kiloinen syntyessään, koska sehän on vaan vauvan pyöreyttä monen mielestä ja suloisia ne on ompa sit pulleita tai laihoja.

Ja kyllä mun mielestä ap.n kommentti oli asiaton on kuitenkin eri asia sanoa vauvaa isoksi kun haukkua jonkun miestä...
 
Mun isoäitini kauhisteli kun pojallani oli alle vuoden ikäisenä "paljon painoa".

Siinä 4 kk:n iässä poika painoi jo 9 kg:a. Hän vaan hämmästeli että eikö ne siellä neuvolassa jo sano mitään. Minkäs minä sille olisin voinut että pojalla oli hyvä ruokahalu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttitiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Haukuinko hoikkia vauvoja, kun sanoin hoikan lapsen jatkuvasti vittuilevalle äidille (joka siis koko ajan jaksoi ikävään sävyyn mollata lapseni painoa) kerran, kun hermot meni, että parempi kai sopusuhtaisuus kuin laihuus?
Mielestäni en mollannut ainakaan sinun hoikkaa vauvaasi.
Se vaan on niin, että jos koko ajan ikävään sävyyn sanoo jotain toisten lapsista, niin täytyy olla valmis kuulemaan samantapaisia asioita omistaankin. Jos kantti ei kestä, niin kannattaa olla sitten nimittelemättä toisten lapsia pulskiksi, ruoka-aikaan kotona olleiksi, jne :whistle:
Mä en ny vaan ymmärrä miksi vauvan pulskaksi sanominen on jotenkin pahasti sanottu..pulska vauva on söpö vauva :)
Riippuu siitä miten sanoo, järkyttävän kokoiseksi sanominen ei kuulosta söpöltä! Eikä myöskään jatkuva päivittely! Mulla yks ja sama kaveri joka kerta muisti päivitellä kun esikko on niin iso, kävi vielä kerran kaks viikossa kylässä. Pikkuhiljaa rupes tympimään...
Juu. Se, miten sanoo, on kaiken a ja o. Ja kuinka usein sanoo. Useampi kerta tunnissa samaa "siis jestas toi on ISO, kiva michelinmies, miten sä jaksat muka kantaa sitä, siis meidän Perttijoonas painoi saman verran varmaan joskus 4-vuotiaana, mitä sä tolle oikeen syötät kun saat sen ton kokoiseksi" jne...kyllä siinä alkaa kiltimpää ja korrektimpaakin jo vituttaa, suoraan sanottuna.
Ja kun lapsi ei ole edes ollut yhdenkään asiantuntijan mielestä poikkeuksellisen iso. Pitkä ikäisekseen, kyllä...nyt kaksivuotiaanakin on saman pituinen kuin erään päivittelijän 4½-vuotias poika (joka siis on oikeasti pieni, mutta en mä siitä ole koskaan sanonut koska oletan että he tietää sen ilman mun kuittailujanikin :whistle: ) muttei mistään kohtaa lihava, koskaan, minkään käyrän mukaan.
Huvittavinta on se, että mulle on sanottu että miksi teidän poika on vielä rattaissa vaikka on noin iso. Se, että kysyjän 4½-vuotias istuu itsekin vielä rattaissa, sellaisillakin matkoilla jotka meidän 2 vee kävelee reippaasti (kuten lähikauppaan ja takaisin), unohdetaan tyystin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuutamonappi:
Aika huippu!! :D Mullon kans ollut sellainen pikkumichelin, ja otti aivoon ku aina päiviteltiin. Siis semmosilla sanoilla, et ne ei ollut yhtään hellyyttäviä pikku lapselle..omasta mielestä.
Niinpä. Harvemmin ne isojen vauvojen vanhemmat saavat kuulla niitä voi miten suloinen -kommentteja kun aina on vaan sitä onpa iso -päivittelyä. Ihan oikeasti, kuka kehtaa valehdella tarkoittavansa sellaisella kommentilla jotain kaunista?
 
mkt


Juu. Se, miten sanoo, on kaiken a ja o. Ja kuinka usein sanoo. Useampi kerta tunnissa samaa "siis jestas toi on ISO, kiva michelinmies, miten sä jaksat muka kantaa sitä, siis meidän Perttijoonas painoi saman verran varmaan joskus 4-vuotiaana, mitä sä tolle oikeen syötät kun saat sen ton kokoiseksi" jne...kyllä siinä alkaa kiltimpää ja korrektimpaakin jo vituttaa, suoraan sanottuna.
Ja kun lapsi ei ole edes ollut yhdenkään asiantuntijan mielestä poikkeuksellisen iso. Pitkä ikäisekseen, kyllä...nyt kaksivuotiaanakin on saman pituinen kuin erään päivittelijän 4½-vuotias poika (joka siis on oikeasti pieni, mutta en mä siitä ole koskaan sanonut koska oletan että he tietää sen ilman mun kuittailujanikin :whistle: ) muttei mistään kohtaa lihava, koskaan, minkään käyrän mukaan.
Huvittavinta on se, että mulle on sanottu että miksi teidän poika on vielä rattaissa vaikka on noin iso. Se, että kysyjän 4½-vuotias istuu itsekin vielä rattaissa, sellaisillakin matkoilla jotka meidän 2 vee kävelee reippaasti (kuten lähikauppaan ja takaisin), unohdetaan tyystin :LOL: [/quote]

Noin se just on, et arvostellaan kovasti muita, mut ei tajuta katsoa miten itsellä on asiat.

Ja se sanomistapa on se kaiken a ja o! Hyvin kirjoitit!
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja sartsa:
No aika harvapa sitä pahalla tarkoittaa kun kommentoi vauvaa isoksi ja sitä paitsi loppujenlopuksi on aika vähän ihmisiä jotka oikeasti tarkoittavat että vauva on läski vaikka ois 10kiloinen syntyessään, koska sehän on vaan vauvan pyöreyttä monen mielestä ja suloisia ne on ompa sit pulleita tai laihoja.

Ja kyllä mun mielestä ap.n kommentti oli asiaton on kuitenkin eri asia sanoa vauvaa isoksi kun haukkua jonkun miestä...
Mitä eroa on siinä, että haukkuuko lasta vai aikuista järkyttävän kokoiseksi? Milloin lapsi on riittävän iso, ettei hänen ulkonäköä saa enää arvostella eritavoin kuin aikuisten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mkt:
Lähes kaikki, jotka vauvaa käyvät katsomassa jaksavat jatkuvasti kommentoida et onpa se iso!

Verrattuna mihin?

mielestäni vauva on sopusuhtainen, painoa 9kg ja pituutta 70cm. Ei mistään kohtaa "läski".

Joten eilen, kun meillä oli juhlat, tuli miehen täti ja sanoi: mut onpa se järkyttävän kokoinen!

Vastasin, et samaa mä ajattelin, kun näin sun miesystävän ensikertaa, mut ymmärsin pitää sen tiedon itselläni!

täti otti nokkiinsa ja kaikki katsoi mua tuimasti. Ihmettelen vaan, et mikä oikeus on vauvaa mollata? Ihminen se on hänkin!
Meillä sama juttu kaikki poikaa katsomaan tulevat komentoivat "ompa se iso" "Kunnon makkarat" ym... poika ei ole kuitenkaan "läski" .... Äitinä tuntuu pahalta tälläinen...
 
Tottakai tekee mieli tölvästä, kun ommaa lasta nimitellään ("onpa ihanan pullea lapsi" ja "jestas, miten pullea lapsi" on minunkin mielestäni kaksi eri asiaa) :/

Sitä vaan kuitenkin jaksan peräänkuuluttaa, että silti pitäisi miettiä mitä suustaan päästää. Hauskastihan sinä ap sanoit, mutta pilkka osui hiukan huti. Ellei läskiksi haukuttu tätykän miesystävä sitten sattuimoisin ollut mukana haukkumassa lastasi? Että tädiltä en anteeksi pyytäisi, mutta miesystävälleen voisin pahoitteluni sanoa.
 
ihmettelee
[

Ja se sanomistapa on se kaiken a ja o! Hyvin kirjoitit![/quote]

Sanoitko sä mielestäsi miehesi tädille sitten nätisti?? Mun mielestä ne käytöstavat lähtee jokaisesta itsestään ei ole pakko vajota yhtä alas kuin joku toinen, on munki mieleni tehnyt monesti sanoa jotain vähemmän kaunista mutta oon hillinnyt kuitenkin itseni ja sun tilanteessa kun se täti ei varmaankaan oikeasti tarkoittanut haukkua niin olisiko vähän pitänyt miettiä???
 
Tuo meijän kuopus oli vauvana semmonen pulleropallero pullaposki ja on sillä vieläkin pyöreät posket vaikka onkin muuten jo ihan normaalin näkönen ;) :whistle: ja mä taisin ite aina eniten jutella että meijän vehnänen :D ku se oli vaan niin ihanan pulleroinen :heart:

Mutta uskon jos sitä toitotetaan aina kun joku näkee että ompas se iso ja järkyttävän kokonen :kieh: kyllä mullakin olis varmaan menny herne nenään jos tommosta olisin kuullu :headwall:

Mutta henk.koht. mä tykkään enemmän pulleroisemmista vauvoista tai siis ne on sulosemman näkösiä kun laiheliinit :D ja tämäkin mielipide että turha kenenkään loukkaantua koska aika temppu saa olla jos pystyy kovastikkin vaikuttamaan vauvan pulleroisuuteen tai laihuuteen =)
 
Eihän siitä mihinkään pääse, että teidän vauva on isokokoinen.
So?
Isokokoinen verrattuna muihin sen ikäisin vauvoihin (ja ju, tiedän, että on noita isoja vauvoja muitakin!) mutta eri asia olisi jos joku sanoisi että onpas se lihava!
Isokokoinen kun EI tarkoita lihavaa, läskiä, ylipainoista. You know?
Taitaa olla arka paikka, kun noin otit nokkiisi?
 
mkt
En sanonut nätisti. Pointti olikin siinä että täti on jo 5kk samaa asiaa päivitellyt ääneen!

Minä olen tuntenut hänen miesystävänsä 7 vuotta ja niin kauan olen pitänyt tiedon itselläni. Nyt keitti yli ja minäkin sanoin ääneen mitä ajattelen.

Tasapeli, sanoisin.

Ja mies ei ollut mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Eihän siitä mihinkään pääse, että teidän vauva on isokokoinen.
So?
Isokokoinen verrattuna muihin sen ikäisin vauvoihin (ja ju, tiedän, että on noita isoja vauvoja muitakin!) mutta eri asia olisi jos joku sanoisi että onpas se lihava!
Isokokoinen kun EI tarkoita lihavaa, läskiä, ylipainoista. You know?
Taitaa olla arka paikka, kun noin otit nokkiisi?
No, eihän siitäkään mihinkään pääse että tädin mies on isokokoinen :snotty:
Mä en tajua, mikä ihmeen pakko ihmisillä on sanoa ääneen itsestäänselvyyksiä. Joo, joku lapsi on pitkä. Joku on lyhyt. Joku on isokokoinen (eli pullea). Joku on laiha.
Eihän aikuisillekaan sanota, että oletpas sinä lyhyt tai että onpa toi sun mies isokokoinen. Miksi niin pitää sitten sanoa lapsesta? Ja vieläpä sellaiseen sävyyn, sen verran monta kertaa, ettei kenellekään jää epäselväksi mukamas hienovarainen vihjaus siitä, että sanoja pitää lasta lihavana?
Vai luuleeko sanoja olevansa eka ihminen maailmassa joka tajuaa että joku on iso, joku on pieni, jne? Se on aikamoista aliarviointia muiden ihmisten älykkyyden suhteen: jokainen kai osaa tehdä ne havainnot ihan itsekin.
En tajuu.
 

Yhteistyössä