Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja Katto Kassinen:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä sunkin pitää ajatella siltä kantilta ettei lapsettomalla ihmisellä ole kuin se armas mies, kyllä munkin ajattelutapa yhteisestä ajanvietosta on paljon muuttunut lapsen syntymän jälkeen eikä sitä enää niin paljon kaipaakkaan kun sillon kun ainoa este oli työt.
Niin mä yritänkin mutta aina ei jaksa.Etenkin silloin jos on itse tosi väsynyt.Toisten (lapsettomien) ongelmat tuntuu niin mitättömiltä.
Lapsettomillako ei saa sitten olla ongelmia?? Minusta tuollainen vähättely on todella surullista ja toivon todellakin etteivät ystäväni ajattele noin kun valitan heille ongelmistani... :headwall: :headwall:
Mistä sinä tiedät mitä muita kaikkia ongelmia tällä parilla saattaa olla joista et voi edes tietää? Voihan olla, että tuttusi ajattelisi että kumpa hänen ongelmat olisivat yhtä yksinkertaisia kuin lapset jotka eivät nuku silloin kun pitäs.
Tiedän koska työkaveri (työkaverit) kertoilee ihan avoimesti asioistaan.
Enkä mä pahalla,turha vetää hernettä nenään! tarkoitin vaan,että tuntuu hassulta kuunnella toisten valitusta....lapsettoman elämä on valintoja täynnä,parisuhteelle on ihan erilailla aikaa.Ei vastuuta yms.Jos haluaa jumpata 5 krt viikossa niin sitten ei kai ole yhteistä aikaa.pikkuisen suhteellisuudentajua,kiitos.perheellisen on pakko tehdä tietyt asiat.Iltaisin ei ole omaa aikaa,sitten on yhteistä aikaa miehen kanssa kun lapset nukahtaa mikä tarkoittaa sitä että itsekin kaadun sänkyyn.
Lasten tekeminen on myos valinta. Kyllähän sen tietää kun siihen ryhtyy, että mitä on odotettavissa (toivotaan ainakin). En tarkoita tällä etteiko saisi valittaa jos on lapsia tehnyt, mutta ei ole mielestäni reilua väheksyä sellaisten ihmisten ongelmia joilla ei ole lapsia.
No,en kyllä uskonut että työn ja perheen yhdistäminen on näin haastavaa.Turha sulle on yrittää selittää kun et ymmärrä mun pointtia.En ole kertoillut työkavereille kuinka raskasta välillä on,koska en halua nostaa itseaäni "jalustalle".