että mä olen huono äiti :/

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
kun en voi taaskaan ostaa pojalle kunnon talvikenkiä, vaikka kuinka yritän säästää ja tinkiä. mä en enää jaksa :( tänään sanoin pojalle asiasta ja itkin samalla kun kerroin. eihän se niin pieni vielä ymmärrä.

no
Älä kerro lapselle rahahuolia, ne luovat turvattoman olon (tutkittua). Ja ei ole mullakaan varaa kun ostaa 20-30euron kengät ja hyvin ollaan talvet pärjätty, villasukat on HYVÄ keksintö!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Ja nämä nykysuomen talvet pärjää aika pitkälle lämpövuorisilla kumisaappailla, itse maksoin Nokian uusista sellaisista Bernerillä 10?.
Mutta voi jalka parkoja :|
Joo, on meillä kuomat ja gore texitkin, mutta jos ei ole rahaa niin kyllä saappailla pärjää ihan hyvin, ei ennen vanhaankaan osattu ajatella lasten jalan kehitystä ja muotoja ja ihan hyvin selvittiin ja lapset kasvoivat ja kehittyivät!

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ja nämä nykysuomen talvet pärjää aika pitkälle lämpövuorisilla kumisaappailla, itse maksoin Nokian uusista sellaisista Bernerillä 10?.
Mutta voi jalka parkoja :|
Joo, on meillä kuomat ja gore texitkin, mutta jos ei ole rahaa niin kyllä saappailla pärjää ihan hyvin, ei ennen vanhaankaan osattu ajatella lasten jalan kehitystä ja muotoja ja ihan hyvin selvittiin ja lapset kasvoivat ja kehittyivät!

:D
Totta, mielummin saappaat kuin ei jalkineita ollenkaan, mutta muutamalla kymmenellä eurolla saa jo ihan kelpo talvijalkineet, jotka ei ole jalallekaan pahat.

Esimerkiksi Lidlin ( :eek: ) talvikengät ovat tutun fysioterapeutin mukaan ihan kelvollisia, ja ne kuulemma pitää kosteuttakin hyvin.

ccws
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
kun en voi taaskaan ostaa pojalle kunnon talvikenkiä, vaikka kuinka yritän säästää ja tinkiä. mä en enää jaksa :( tänään sanoin pojalle asiasta ja itkin samalla kun kerroin. eihän se niin pieni vielä ymmärrä.
Minkäkokoiset kengät tarvitset??

Alkuperäinen kirjoittaja jaajaa:
minkäslaiset pitäis saada? Ite löysin just kirppikseltä melkein iskemättömät 4 euroa! ei paha hinta!!
kunnon talvikengät, jotka pitävät lumen ja kaiken märän. ovat lämpimät
kumpparit villasukalla ovat parhaat, myös kuomat kestävät vettä, ainkin meilä on jalat pysynee kuomisssa kuivana

Etelä suomessa ei viime talvena paljoa talvikengistä ollut iloa. Tytöllä oli kyllä kunnon kivat-merkkiset kengät, eikä lätäkössäkään kastunut. Talvellä kyllä ajattelin, että hukkaan meni 70?, kun ei paljoa lunta näkynyt. Täksi talveksi ostin reimat ja toiseksi ajattelin ostaa topatut kumisaappaat. Kumpparit voi kyllä olla aikas liukkaat.

ccws
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Kelpaisiko Kuoman talvisaappaat? --loskakeleille kumisaappaat ja villasukat.
Minkä kokoiset pitäisi olla?
kyllä kelpaisivat. en ole varma koosta
Mitä jos kävisit sovittamassa vaikkapa Kuoman saappaita? Löydä oikea koko ja kerro sit täällä. Uskon että löytyy auttajia.

Yhteistyössä