Että tytöt on kieroja ja ilkeitä !!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitiäitiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitiäitiäiti"

Vieras
aivan hirveitä kun ei voida olla kolmestaan, ei voida ottaa porukkaan, ilmoitetaan jo etukäteen ettei voida olla sun kanssas siellä ja sillon, varataan kavereita päiväkausiks eteenpäin... Todella inhottavaa touhua. Oma kasvatettu kunnolliseksi ja saa sitten kärsiä.
 
No niin, mutta kuka se kasvattaa ilkeitä lapsia. Yleensä aina yksinäiset ovat näitä lapsia, jotka on kasvatettu kunnollisiksi.
Ja suositut ovat piruja ja dominoivia ja manipuloivia.
 
Niihän se on ollu maailman sivu eikä muuks muutu. Tytöt leikkii kahdestaan ja pojat porukoissa. Tyttös löytää varmaan jonkun muun kaverin kuin sen syrjivän "ei-kunnollisen".
 
No, ei kaikki tytöt tuollaisia ole vaikka usein itsekin samanlaista huomannut. Ja jokainenhan ne lapsensa itse kasvattaa, kyllä osa pojista on ihan samanlaisia syrjijiä.
 
Eivät tytöt minusta ole ilkeitä.

Meidän pihassa leikkii yhdessä 2-8 tyttöä ikähaarukassa 6-11, ja hyvin sujuu.

Tottakai kavereita joskus "varataan" etukäteen; pakkohan menoja ja toisten luona vierailuja on etukäteen sopia, kun on koulua, harrastusta, jne.
 
Eivät tytöt minusta ole ilkeitä.

Meidän pihassa leikkii yhdessä 2-8 tyttöä ikähaarukassa 6-11, ja hyvin sujuu.

Tottakai kavereita joskus "varataan" etukäteen; pakkohan menoja ja toisten luona vierailuja on etukäteen sopia, kun on koulua, harrastusta, jne.

olipa yllättävää että susta tytöt ei ole ilkeitä :D Aina olet kiusattuja haukkumassa, kiusaamista syrjimistä puolustamassa, koski ne sitten pihaleikkejä, koulua, synttärikutsuja ym!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yllättävää;22418915:
olipa yllättävää että susta tytöt ei ole ilkeitä :D Aina olet kiusattuja haukkumassa, kiusaamista syrjimistä puolustamassa, koski ne sitten pihaleikkejä, koulua, synttärikutsuja ym!

Ööö.
Eikös tässä nyt muut hauku, niitä tyttöjä?

Ei minusta voi yleistää ja sanoa että tytöt olisivat ilkeitä. Jotkut ovat joskus, juu, toiset useamminkin. Niin ovat jotkut pojatkin joskus. Mutta eivät kaikki tytöt, eivätkä kaikki pojat.

Ja mitä kiusaamiseen & syrjimiseen tulee, niin meillä lienee hyvin erilainen käsitys siitä. Mä meinaan vihaan syrjintää ja kiusaamista, vaikken olekaan sitä mieltä että synttäreille pitää kutsua aina koko luokka, ja että pihassa pitää aina leikkiä porukalla eikä koskaan kahdestaan, ja jokaisen lapsen pitäisi oppia hyväksymään se että maailmassa on muitakin leikkikavereita kuin hän itse.
 
Ööö.
Eikös tässä nyt muut hauku, niitä tyttöjä?

Ei minusta voi yleistää ja sanoa että tytöt olisivat ilkeitä. Jotkut ovat joskus, juu, toiset useamminkin. Niin ovat jotkut pojatkin joskus. Mutta eivät kaikki tytöt, eivätkä kaikki pojat.

Ja mitä kiusaamiseen & syrjimiseen tulee, niin meillä lienee hyvin erilainen käsitys siitä. Mä meinaan vihaan syrjintää ja kiusaamista, vaikken olekaan sitä mieltä että synttäreille pitää kutsua aina koko luokka, ja että pihassa pitää aina leikkiä porukalla eikä koskaan kahdestaan, ja jokaisen lapsen pitäisi oppia hyväksymään se että maailmassa on muitakin leikkikavereita kuin hän itse.

niin, no sinusta on tullut kuva, että olet aina enemmistön puolella, ja samoin lapsesi. Sen vahvimman seuraan hakeudut joka kiusaa muita. Jos lapsesi päiväkodissa on kiusaaja, sinä hommatt omasi sille kaveriksi, niin on ainakin kiusaajan porukoissa, jollei sitten pääkiusaaja.
 
Ei kaikki tytöt. Meidän 5 v on lastenohjaajan mukaan kaikkien kaveri, sekä tyttöjen että poikien, ei valikoi bestiksiä ja jos joku on yksin, niin hakee hänet leikkiin mukaan. Ihan on itse sellaiseksi kasvanut, mä en ole tuollaisiin asioihin osannut edes kiinnittää huomiota, jos tähän nyt joku heti älähtää että kiillotan sädekehääni. ;)
 
Muutenkin... mun mielestä on aika tylyä todeta, että tytöt on kieroja ja ilkeitä. Lapset ovat lapsia, ja aikuisten tehtävä on puuttua asioihin jos ilmenee kiusaamista tai syrjimistä. Turha leimata koko sukupuolta, tai edes tiettyjä yksilöitä.
 
Meillä tyttö tottui päiväkodissa ja eskassa leikkimään porukassa. Ekalla olikin suuri ihmetyksen aihe, kun välitunneillakin kaverit "varattiin" ja toisilla välitunneilla "voitiin olla" ja toisilla "ei voitu olla."

Nyt harrastuksen myötä ovat vapaa-ajalla isossa tyttöporukassa, ihan sovussa, yhdessä.
 
Päiväkodissa työskennellessäni olen huomannut niitä, jotka selkeästi varaa kaverin ja sopivat kenen kanssa eivät leiki. Mutta onneksi on myös varmaan yhtä monta sellaista tyttöä, jotka selkeästi ilmaisevat, että ketään ei saa jättää yksin leikkimään. Sitten kaverit tosiaan vaihtelee ja joskus ollaan toisten ja joskus taas toisten kavereita.
 
[QUOTE="sipsi";22419017]Meillä tyttö tottui päiväkodissa ja eskassa leikkimään porukassa. Ekalla olikin suuri ihmetyksen aihe, kun välitunneillakin kaverit "varattiin" ja toisilla välitunneilla "voitiin olla" ja toisilla "ei voitu olla."

[/QUOTE]

Mä odotin/pelkäsin tuollaista, mutta vielä toistaiseksi kuulemma (open kertomaa) ekaluokkalaisen tyttöni koko luokka leikkii välkällä yhdessä, usein mukana on muutama tokaluokkalainen ja pari rinnakkaisluokkalaistakin.

Koulun jälkeen on tietty sovittuja "voiks tulla meil tänään?"- juttuja missä 2-3 lasta leikkii yhdessä, se kun ei ihan käy että koko luokka ilmestyisi kenenkään luokse noin vain :D ja meillä ainakin on sääntö että mieluiten vain yksi kaveri kerrallaan meille kylään.
 

Yhteistyössä