Että työtä olis mutta palkkaa ei niinkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras
Olen aikasta paskassa raossa.
Mulle luvattiin suullisesti palkallisena tehtäväksi gradu ja nyt on alkanut tulla viestiä, että rahoitus palkkaani varten ei olekkaan varma ja kait minä sen gradun silti teen....

PERSE! Mulla oli juurikin kriteerinä että etin sellasen aiheen ja kumppanin että saan jonkin palkan että ei tarvi enää opintojen ja gradun ohessa vielä töissä käydä. Tämä yhteistyökumppanikin oli tästä tietoinen ja lupasi sen rahoituksen jostain hoitaa. Nyt sitten työn alotuksen aika alkaa olla käsillä ja alkaa tulla viestiä ettei se rahoituspäätös ole tullut ja kait se työ tehdään vaikka ilman palkkaa siis.

Aika röyhkeetä ja piittaamatonta mun mielestä. En tiedä pitäskö olla yhtä röykee ja sanoa etten työtä tee jos palkaa ei tule vaan etin uuden aiheen ja kumppanin. Paska homma, koska tälle taholle olen tehnyt keikkaa ennenkin ja tuo aihe työlle olis todella hyvä. Alkaa vaan epäilyttää että voiko tämän tahon kanssa oikein mihinkään luottaa jos ei ole paperilla ja nimet alla.

Mä en tekis. Varsinkin, jos gradu on sellainen, josta ko. taholle hyötyä olisi.

Tulee mieleen kaverini gradu. Hän haki siihen rahoitusta, joka luvattiin. Sitten sitä ei tullutkaan, joten kaveri teki sitten gradun omine ehtoineen. Siitä tuli melko onnistunut ja johan kyseinen taho oli mankumassa tuloksia itselleen.

No tämä on sellainen gradu, että on ihan suora työpanos ja aika iso hyöty sille yhteistyötaholle. Eli jos en tuota tee, niin heidän on siihen pakko palkata joku muu tai teettää se jotain muuta kautta. On siis kyseessä ihan tarpeeseen tehtävä juttu.

Kyllä nyt itestäkin tuntuu aika selkärangattomalta kun tätä tekstiäni luen, että se ilmaiseksi tekisin. :(

Aihe on kuitenkin omalta kannaltanikin niin loistava että haluaisin sen tehdä. Mutta en tosiaan taida voida sitä ilmaiseksi tehdä. On heidän pakko siihen joku palkkaus keksiä. Ihan perseestä jos vaativat ilmaiseksi tekemään. En tiedä vaan miltä taholta tuohon kysyisin neuvoa että miten asiassa toimisin ja neuvottelisin. Yhteistyökumppani vetoaa vain siihen, että onhan minun joku gradu tehtävä kuitenkin. ELi siis jos tuo rahoitushakemus mene läpi joka heillä on vetämässä, niin en tosiaan tiedä miten käy.

No sanot vaan tylysti että ei onnistu jos palkkaa ei tuu ja etit sitten toisen tahon joka viitsii tehdystä työstä maksaa käyää palkkaa. En mä suostuisi tekemään ilmaseksi jos on puhetta ollut että palkaa siitä maksetaan.

No joo, onhan sun joku gradu tehtävä, teet sitten sellaselle taholle joka ymmärtää sen arvon.

sano että joudut valitettavasti sitten valitsemaan sellaisen aiheen josta on mahdollista saada rahoitus täksi ajaksi ja kiität kiinnostuksesta mutta pyrit myymään aiheen jollekkin toiselle saman alan firmalle. eiköhän se rahoitus ala löytyä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tämä on sellainen gradu, että on ihan suora työpanos ja aika iso hyöty sille yhteistyötaholle. Eli jos en tuota tee, niin heidän on siihen pakko palkata joku muu tai teettää se jotain muuta kautta. On siis kyseessä ihan tarpeeseen tehtävä juttu.

Kyllä nyt itestäkin tuntuu aika selkärangattomalta kun tätä tekstiäni luen, että se ilmaiseksi tekisin. :(

Aihe on kuitenkin omalta kannaltanikin niin loistava että haluaisin sen tehdä. Mutta en tosiaan taida voida sitä ilmaiseksi tehdä. On heidän pakko siihen joku palkkaus keksiä. Ihan perseestä jos vaativat ilmaiseksi tekemään. En tiedä vaan miltä taholta tuohon kysyisin neuvoa että miten asiassa toimisin ja neuvottelisin. Yhteistyökumppani vetoaa vain siihen, että onhan minun joku gradu tehtävä kuitenkin. ELi siis jos tuo rahoitushakemus mene läpi joka heillä on vetämässä, niin en tosiaan tiedä miten käy.

Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. On tosiaan aika paskamaista, jos tekee ilmaista työtä. Olkoonkin, että se ilmainen työ voi tulevaisuudessa olla hyödyksi. Itse en tekisi, mutta ymmärrän hyvin, jos teet.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
sano että joudut valitettavasti sitten valitsemaan sellaisen aiheen josta on mahdollista saada rahoitus täksi ajaksi ja kiität kiinnostuksesta mutta pyrit myymään aiheen jollekkin toiselle saman alan firmalle. eiköhän se rahoitus ala löytyä..

Aihe on sellanen että olisi ollut toimeksianto tälle kyseiselle taholle, ainoa laatuaan tässä maassa suurinpiirtein joten ei voi tehdä samaa kenellekkään muulle.

Ottaa tosissaan aivoon, kun olis niin nappi aihe mun taustalla ja opinto-ohjelmaa ajatellen.

Mutta en kestä ajatusta että tekisin kahta täyspäivästä työtä ja vielä opinnot siihen päälle. Ei kestä noitakaan ja vielä todella epäreilua lapsia kohtaan.

Pakko kait vaan odottaa miten se rahotuspäätös menee ja kattoa sitten. Tällä viikolla on palaveri ja taidan sanoa etten voi alottaa työtä enempää ennenkuin rahoituskuvio on selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvin pyyhkii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. On tosiaan aika paskamaista, jos tekee ilmaista työtä. Olkoonkin, että se ilmainen työ voi tulevaisuudessa olla hyödyksi. Itse en tekisi, mutta ymmärrän hyvin, jos teet.

Tämä siinä onkin hankalaa kun tuo taho on minua tosiaan työllistänyt jo ja toivon että tekee sitä tulevaisuudessakin. Tosin on sen verran merkittävästä työpanoksesta tässä kiinni että sylettää tosissaan ajatella sen tekemistä ilman korvausta. Eivähän he sitten jatkossakaan ota minua vakavasti ammattilaisena jos en itse pidä kiinni omasta arvostani.

Toisaalta tuo työ olisi aika merkittävä lisä mun CV:tä ajatellen. Loistava työkokemus onnistuessaan. Pelottaa vaan jos ei sitten muutkaan sovitut asiat pidä paikkansa kun tässäkin alkaa luisua näin.

Yhteistyössä