Että tommosia uusia naapureita..

Viimeisintä muuttoa ei tehty yhdessä päivässä, kun muutettiin omaan ja oli mahdollisuus tämä muutto jaksottaa.

Mutta puhuin aiemmista muutoista, silloin kun yhdessä päivässä siirtää tämän tavaramäärän, vaikka kuinka yrittää tavaroita jo valmiiksi sijoittaa tiettyihin paikkoihin, homma jossain vaiheessa kusee, meillä esimerkiksi avuliaat muuttokaverit ovat onnistuneet muuttamaan jopa roskapussin, tai siivousvälineet ennen kuin on edes siivottu sitä edellistä paikkaa.

Ja kyllä me olemme yrittäneet naapurit huomioida, mutta aina se ei ole mahdollista. Esim. asuntoon avaimet luovutettiin vasta klo 16.00 illalla, ja klo 24.00 mennessä piti olla vanhasta ulkona. Pakulla muutettiin, oltiin auton kanssa valmiina odottamassa, kun saatiin avaimet, ja tuolloin vikan kerran kun lähdettiin vanhasta kodista, mulla oli tosiaan jalkojen välissä ämpäri, jossa akvaariokalat, sen päällä keittiötikkaat, ja pieni citroen visa piukassa tavaraa, ja oli mulla sylissäkin vielä jotain.

Niin on fjonga sinunkin jutuissasi, vaikka lyhyitä ovatkin, kun itse jossain onnistuu, niin kaikkien pitää tehdä samoin.

Meillä 3 lasta, ja elämää takana sen verran, että tavaraa on.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Niin on fjonga sinunkin jutuissasi, vaikka lyhyitä ovatkin, kun itse jossain onnistuu, niin kaikkien pitää tehdä samoin.

Meillä 3 lasta, ja elämää takana sen verran, että tavaraa on.

jos vain oikeasti tahtoo niin pystyy muuttamaan mahdollisimman hiljaa, ei ole mun onnistumisesta kiinni. jos en halua niin muutan erittäin meluisasti.

ja miksi tuo lapsimäärä ja "elämäntaival" piti mainita jos ei taas selittää jotain? mun naapuri muutti myös aika myöhään illalla, sillä 5 lasta ja mä en edes huomannu kun ne muutti jos en ois tupakalle mennessä törmänny! revi siitä.

Tiedätkö sitten, että ihmisten huomioonottaminen on muutakin, kuin hiljaista muuttamista. Sinusta ei nyt näiden tekstien perusteella sellaista kuvaa saa, että muita huomioisit.

Eli mikä tahansa on sinun tahtosi mukaista, ja huomioit muut silloin kun se sinulle itsellesi sopii, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tiedätkö sitten, että ihmisten huomioonottaminen on muutakin, kuin hiljaista muuttamista. Sinusta ei nyt näiden tekstien perusteella sellaista kuvaa saa, että muita huomioisit.

Eli mikä tahansa on sinun tahtosi mukaista, ja huomioit muut silloin kun se sinulle itsellesi sopii, niinkö?

en minäkään ole sinua tuominnut tämän ketjun perustella koska olen lukenut muitakin juttujasi. jos haluat tarkertua tähän juttuun, mielikuvana minusta niin hanki rauhoittava lääkitys :hug:

Tuli muuten mieleen, että jos nyt oletettaisiin että on kimurantimpaa tuo muutto esim pitkät matkat, paljon tavaraa ynnä muuta ynnä muuta.. Niin varmasti naapureiden puolelta heruisi ymmärrystä jos vaikka laittaisi ohi mennessään pienen lappusen seinälle, missä pahoittelee mahdollista häiriötä. :whistle: Tosi pieni asia mutta tulisi varmaan kiva mieli kaikille. Noinkin pienellä jutulla voisi viestiä toisille että itse tiedostaa että homma ei nyt mene niinkuin parhaillaan voisi mennä.

ps: meidän rapussa ei tuollaista lappua ollut. :D ja tosiaan vaikuttaa että tyypit ovat paikkakuntalaisia ja ei ollut lapsiakaan jaloissa pyörimässä, kaksi miestä näytti siihen pizza-autoon nousevan..

Kyllä mä olisin hermoni menettäny, jo ihan periaatteesta..
Mun uus yläkerran naapuri popitti heti alkuun kaikki päivät ihan täysillä radioo ja vaikka oli kyseessä päiväaika, niin kyllä se valituksen sai ja kummasti loppu meteli..
Mun vanhempien yläkertaan muutti kans yks perhe klo.23. jälkeen ja jatko kolistelua yli kahteen.. ihme porukkaa tommoset :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
ei ole taas tänään näkynyt, toisaalta olen ollut vuoteen omana kun oon kipeä... mutta kohtahan se alkaa kellokin oleen sopivan verran että josko muutto jatkuis

Tai sitten saivat yöllä vietyä kaikki..

ei ole taas tänään näkynyt, toisaalta olen ollut vuoteen omana kun oon kipeä... mutta kohtahan se alkaa kellokin oleen sopivan verran että josko muutto jatkuis

Toivottavasti paranet pian.
Niin josko ne vaik pääsee puolilta öin töistä ja alkaa sit muuttaan..

Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Kyllä mä olisin hermoni menettäny, jo ihan periaatteesta..
Mun uus yläkerran naapuri popitti heti alkuun kaikki päivät ihan täysillä radioo ja vaikka oli kyseessä päiväaika, niin kyllä se valituksen sai ja kummasti loppu meteli..
Mun vanhempien yläkertaan muutti kans yks perhe klo.23. jälkeen ja jatko kolistelua yli kahteen.. ihme porukkaa tommoset :whistle:

Heidänkin, kuten kaikkien muidenkin pitää jatkossa muistaa muuttaessaan kysyä uuden asunnon naapureilta kuinka saavat muuttaa. Sopia aikataulut uusien naapureiden kanssa ettei vain lasten päiväunien aikaan ala järjestelemään tavaroita, naulaamaan tauluja seinään jne. Äänet on elämää. Häiriköinti aivan eriasia.

Minä kyllä ymmärrän, että muutosta aiheutuu aina meteliä.

Me itse ollaan asuessa sellainen hajuton ja mauton perhe, että meiltä ei juuri ääniä kuulu. Meillä ei käytetä alkoholia, ei järjestetä sitten minkäänlaisia meteliä aiheuttavia juhlia, ei huudateta musiikkia. Eletään aikalailla hiljaiseloa. Mitä nyt lapsille joskus ääntä korotetaan. Silti eletään tavallista elämää, rakastetaan, riidellään milloin mistäkin pikkuasiasta, pääasiassa ollaan hyvin onnellisia ja tyytyväisiä siihen mitä meillä on.

Ja koskaan en ole häiriintynyt mistään muutoista, sen sijaan naapurissa vietetyistä nuorten ja jopa aikuisten bileistä, jotka jatkuvat ilman ilmoitusta ties mihin asti. Hurjimmillaan on vuokrarivarissa saanut aamulla olla siivoamassa omalle pihalle, siis ei yhteiselle rikottuja olutpulloja. Noita rikottuja pulloja olen ollut myös siivoamassa taloyhtiön pihan puskista, kun tiesin että niissä lapset viihtyvät piilosta leikkiessään, ja itkuhan siitä seuraisi. Olen myös ihmetellyt, kuinka vanhemmat antavat koululaisten leikkiä pihalla vielä vaikkapa puolen yön aikaan, häiritsemässä sitten pienten alle kouluikäisten unia, kun näiden pitäisi olla seuraavana päivänä koulussa.

Noista juhlista ja myöhään ulkona riekkumisesta on aiheutunut meidän asumisellemme paljon suurempaa haittaa kuin yhdestäkään muutosta. Niitä kun ei sentään ihan koko ajan ole.

Ja juu, niitä juhliakin ymmärtäisi paljon paremmin, jos niistäkin ilmoitettaisiin etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:

Toivottavasti paranet pian.
Niin josko ne vaik pääsee puolilta öin töistä ja alkaa sit muuttaan..

Niin, sitähän ei tiedä, toisaalta vaikka nyt olisi töissäkin puoleen yöhön niin eikös silloin voisi aamupäivällä muuttaa. Mutta eiköhän kaikki selviä tässä ens viikon aikana.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Jonain yönä viikolla ei ollut täällä :laugh:
En usko. Jos näin olisi ollut, mulla olisi punainen ruksi seinässä
k060.gif

Uusimmat

Yhteistyössä