S
sopii kuuklata uudelleen
Vieras
No just. Googletappa hieman.
Bussikuskeista naisisa 3%
Sossuista miehiä 9%
Sopii miettiä mikä on nais-tai miesvaltainen ala uudelleen.
Bussikuskeista naisia 10%, sosiaalialalla miehiä 7%.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No just. Googletappa hieman.
Bussikuskeista naisisa 3%
Sossuista miehiä 9%
Sopii miettiä mikä on nais-tai miesvaltainen ala uudelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23624714:Kaiutin: Moni hoitoalalla oleva mies hakeutuu tehtäviin, joissa on enemmän "äksöniä". Ts teholle, leikkaussaliin ja ensiapuun. Myös kuntapuolella on mahdollista maksaa suurempaa palkkaa työn vastuullisuuden mukaan eli teholla voi saada suurempaa palkkaa kuin vaikkapa geriatrisella osastolla. Ja tosi on myös tuo, että miehet ihan mielellään tekevät niitä vuoroja, joista saa eniten rahaa. Naiset taas monasti ovat mieluummin sunnuntain perheensä kanssa kuin töissä. Muistan itse aikoinaan, kun olin vielä perheetön, niin ihan mielellään perheelliset antoivat pyhävuorot niille, joilla ei ollut pyhänä parempaakaan tekemistä kuin olla töissä.
Sossutanttojen palkka on liian korkea. Eihän ne muuta tee työkseen kuin puhuvat paskaa ja juovat kaffia.
Niin olisi pitänyt, muttei busasinkuljettaminen kiinnosta. Ja onneksi miehellä on sen verran parempi palkka, että se lyhentää meidän asuntolainaa.
Tottakai on. Mutta ei miespuolinen sairaanhoitaja tienaa sen enempää kuin naispuolinenkaan, jos ei ole sellaisessa yksikössä töissä, missä maksetaan vaativuudesta ylimääräistä, eikä tee enempää ilta-, yö- ja pyhävuoroja kuin naispuolinen kollegansakaan.On kai miehilläkin perheitä. Esim. mun mies ei ainakaan halua sellaiseen työhön missä on iltavuoroja tai pyhänä töitä, koska haluaa viettää aikaa perheensä kanssa.
Yksi riemukas esimerkki: Aikanani opiskellessani Piramkissa kätilöksi, oli koulutuksemme 4,5-vuotinen ammattikorkeakoulututkinto. Olisin valmistunut kätilön ammattiin, ja silloinen TES:n mukainen lähtöpalkkani olisi ollut sellainen, että olisin saanut nettona käteen reilusti alle 2000 euroa kuukaudessa. Huomatkaa, kolmivuotinen lukio, ja siihen 4,5 vuotta korkekouluopintoja päälle.
Viereisessä rakennuksessa opiskelivat miehet AMK-insseiksi. Heidän koulutuksensa kesti joillakin vain 3 vuotta. Lähtöpalkka alkoi heti kärkeen kolmosella.
Veljeni on AMK-insinööri, oman alansa työssä, ja tienaa suunnilleen tasan kaksinkertaisen määrän hoitotyön koulutuksen käyneisiin verrattuna.
Lisäksi kätilöillä on useimmiten kolmivuorotyö.
Joten itse sanoin kiitos ei. Ja valmistun pian yliopistosta. Sekään ei takaa yhtään mitään, mutta eipä tarvitse ainakaan yötyötä tehdä.
Eikun palstalogiikan mukaan sun täytyy vaatia enemmän palkkaa, koska joku toisella alalla tienaava mies tienaa enemmän.
Palstan mielestä joka työstä pitäisi saada sama palkka. Ja ellei tee fyysistä työtä, niin ei tee töitä ollenkaan.