Että hesalaiset ovat yksinkertaisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reps kops
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puolet suomen kodittomista asuu pääkaupunki seudulla ja siitä 35-40% helsingissä. Siinä luulisi olevan vastaus.
Naurettavalla tavalla asia taas esitettiin, mutta ei kai se tällä palstalla mikään yllätyskään ole. En ymmärrä minkä takia joillakin ihmisillä on tapa morkata helsinkiläisiä ja yleistää oman ajatus maailman mukaisesti kaikki yhteen ja samaan muottiin,mikä ikinä se nyt sitten onkaan,yleensä kuitenkin negatiiviseen sävyyn.
Se on harmillista, kun ei jengi,ainakaan syntyperäinen, mun mielestä mitenkään morkkaa maalta tai lähimaastosta stadiin muuttaneita, enemmänkin ne sieltä tänne muuttaneet ja parivuotta oleskelleen oikein innostuvat omasta "stadilaisuudestaan" kun lähtevät kotona käymään.eivät tietysti kaikki hekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Ne vakavia vammoja paleltumista saavat ja pakkaseen kuolleet ihmiset ovat kodittomia ja mun mielestä niille nauraminen on vain yksinkertaisesti kamalaa :( .
Samaa mieltä.

samoin. Enkä kyllä käsitä sitäkään vahingonilosävytteistä viestittelyä, jota jokavuotiset "Pelti rytisi pääkaupunkiseudulla" lehtiotsikot herättävät osassa palstalaisissa.
Minusta siinä ei ole mitään hauskaa, eikä liioin siinä, että lumimäärä on aiheuttanut ongelmia. :|

heikon itsetunnon omaavat maalaiset saavat jonkinlaista tyydytystä näistä "pelti rytisee pk-seudulla" uutisista. Itse eivät kuitenkaan pärjää Helsingissä autolla edes kesälomien tyhjentämässä kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Naurettavalla tavalla asia taas esitettiin, mutta ei kai se tällä palstalla mikään yllätyskään ole.

Se naurettava sävy on alkuperäisessä kolumnissa. Mutta kai sillä oli jokin syvempi tarkoitus, joka oikeutti ihmisten paleltumille naureskelun. Mä en vain huomannut sitä medialukutaidottomuuteni takia.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Puolet suomen kodittomista asuu pääkaupunki seudulla ja siitä 35-40% helsingissä. Siinä luulisi olevan vastaus.
Naurettavalla tavalla asia taas esitettiin, mutta ei kai se tällä palstalla mikään yllätyskään ole. En ymmärrä minkä takia joillakin ihmisillä on tapa morkata helsinkiläisiä ja yleistää oman ajatus maailman mukaisesti kaikki yhteen ja samaan muottiin,mikä ikinä se nyt sitten onkaan,yleensä kuitenkin negatiiviseen sävyyn.
Se on harmillista, kun ei jengi,ainakaan syntyperäinen, mun mielestä mitenkään morkkaa maalta tai lähimaastosta stadiin muuttaneita, enemmänkin ne sieltä tänne muuttaneet ja parivuotta oleskelleen oikein innostuvat omasta "stadilaisuudestaan" kun lähtevät kotona käymään.eivät tietysti kaikki hekään.

Niinpä..
totuushan on että stadilaiselle "stadi on snadi mutta buli.. " =)

Kuten aiemmin kirjoitin niin ei "tuolla muualla" tosiaan muisteta näitä kodittomia jotka -kuten keittiönoita kirjoitti- rääsyissä koittavat repiä lukittujen roskahuoneiden ovia auki..
Kun ei se ovikaan aina aukea, eikä edes poliisin "suojiin" pääse kovimmilla pakkasilla.
Toki tuppaa se välillä unohtua itseltäkin, kun ei tosiaan välttämättä aina katukuvassa näy, vaikka aika paljon pitkin kaupunkia liikutaankin.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ja oikeasti, eipä täällä pahemmin yleensä tarvitse toppapukuja hankkia ja olisihan se näky, kun täällä joku toppahousuissaan kiiruhtaisi työhönsä.
Tänne helsinkiin on vaan sisätyöntekijöitä sattunut enemmän kuin maaseudulle :)

Kyllä sitä tuli kovimpien pakkasten aikaan mentyä kevyttoppahousut jakkupuvun päällä töihin Helsingin keskustaan. Mahtoi sitten olla näky ; )

Täällä toinen näky, ja näin muitakin.
Miten toppahousujen käyttö eroaa toppatakin käytöstä?

Toppahousut on vaarallisia.. Voi aiheuttaa ketjukolarin :)

Alkuperäinen kirjoittaja at:
Niinpä..

Kuten aiemmin kirjoitin niin ei "tuolla muualla" tosiaan muisteta näitä kodittomia jotka -kuten keittiönoita kirjoitti- rääsyissä koittavat repiä lukittujen roskahuoneiden ovia auki..
Kun ei se ovikaan aina aukea, eikä edes poliisin "suojiin" pääse kovimmilla pakkasilla.
Toki tuppaa se välillä unohtua itseltäkin, kun ei tosiaan välttämättä aina katukuvassa näy, vaikka aika paljon pitkin kaupunkia liikutaankin.
Joskus 60-luvulla Ruoholahdessa, Lauttasaareen menevän sillan alla, oli joku vanha teollisuusalue, jossa spuget majaili. Samaan tapaan peltitynnyreissä tulet kuin mitä näkee monissa Jenkkien tv-sarjoissa. Nyt se alue on täyteen rakennettu.

Aikaisemmin myös useiden kerrostalojen alaovet olivat päivisin auki, joten illan tullen spuget pääsivät porraskäytävään lämpimään. Jätepaperiroskiksetkin oli avoimissa tiloissa. Ja virkavaltakin kärräsi porukkaa putkaan, vaikkei ollut mihinkään rikokseen tai järjestyshäiriöön syyllistynytkään. Koittavathan nuo olla pakkasta paossa mm raitiovaunuissa, mutta ei nekään öiseen aikaan kulje.

Alkuperäinen kirjoittaja at:
Niinpä..

Joskus 60-luvulla Ruoholahdessa, Lauttasaareen menevän sillan alla, oli joku vanha teollisuusalue, jossa spuget majaili. Samaan tapaan peltitynnyreissä tulet kuin mitä näkee monissa Jenkkien tv-sarjoissa. Nyt se alue on täyteen rakennettu.

Aikaisemmin myös useiden kerrostalojen alaovet olivat päivisin auki, joten illan tullen spuget pääsivät porraskäytävään lämpimään. Jätepaperiroskiksetkin oli avoimissa tiloissa. Ja virkavaltakin kärräsi porukkaa putkaan, vaikkei ollut mihinkään rikokseen tai järjestyshäiriöön syyllistynytkään. Koittavathan nuo olla pakkasta paossa mm raitiovaunuissa, mutta ei nekään öiseen aikaan kulje.

niin se vanha Lepakon talo, toimi ainakin jonkinlaisena yömajana tms. niille spugeille.

Alkuperäinen kirjoittaja .lkj:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ja oikeasti, eipä täällä pahemmin yleensä tarvitse toppapukuja hankkia ja olisihan se näky, kun täällä joku toppahousuissaan kiiruhtaisi työhönsä.
Tänne helsinkiin on vaan sisätyöntekijöitä sattunut enemmän kuin maaseudulle :)

Kyllä sitä tuli kovimpien pakkasten aikaan mentyä kevyttoppahousut jakkupuvun päällä töihin Helsingin keskustaan. Mahtoi sitten olla näky ; )

Täällä toinen näky, ja näin muitakin.
Miten toppahousujen käyttö eroaa toppatakin käytöstä?

Toppahousut on vaarallisia.. Voi aiheuttaa ketjukolarin :)

:D Ihana <3

Ne vakavia vammoja paleltumista saavat ja pakkaseen kuolleet ihmiset ovat kodittomia ja mun mielestä niille nauraminen on vain yksinkertaisesti kamalaa :( .
Samaa mieltä.

samoin. Enkä kyllä käsitä sitäkään vahingonilosävytteistä viestittelyä, jota jokavuotiset "Pelti rytisi pääkaupunkiseudulla" lehtiotsikot herättävät osassa palstalaisissa.
Minusta siinä ei ole mitään hauskaa, eikä liioin siinä, että lumimäärä on aiheuttanut ongelmia. :|

heikon itsetunnon omaavat maalaiset saavat jonkinlaista tyydytystä näistä "pelti rytisee pk-seudulla" uutisista. Itse eivät kuitenkaan pärjää Helsingissä autolla edes kesälomien tyhjentämässä kaupungissa.

Niin totta!!! :laugh:

Kun tilastoja tarkastellaan niin eniten pelti rytisee ja henkilövahinkoja sattuu nimenomaan juuri Helsingissä.

Mutta jos tilastoja tarkastellaan väkilukuun suhteutettuna niin Helsingissä rytisee huomattavasti vähemmän kuin muualla jossa sattuu yli 250 vahinkoa vuodessa.
Lisäksi mainittakoon että 39% henkilövahinkoon johtaineista onnettomuuksista on ulkopaikkakuntalaisten aiheuttamia.

Tässä linkkiä. Linkin takana on pdf-tiedosto vaikka se ei sitä tarjoakaan. Aukeaa kuitenkin AcroReaderilla.

http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1370&VID=default&SID=248522772823075&A=process%3aida.aspx%3acaller%3dopenDocument%3aprm1%3dwwwuser_lvk%3adocid%3d1007318%3asec%3d%3aext%3d.pdf&S=1&C=61434

niin se vanha Lepakon talo, toimi ainakin jonkinlaisena yömajana tms. niille spugeille.

Niin.. Taitaa lepakon paikalla olla Nokian vai minkähän ison firman konttuuri se möllöttää..

Sama oli Ilmalassahan oli pitkään "telttakylä" mutta taitaa siinäkin olla nykyisin Hakametsäntien laajennusosaa ja mitä lie rakennusta.

Vähiin käy paikat jonne majoittua.

Ei tosiaan taida enää virkavaltakaan niin auliisti päästää sisätiloihin, muistelen vaan lukeneeni jostain että kisahallin kyttiksen edessä kodittomat majailee ja koittaa jotain "hölmöillä" tms että ottaisivat sisälle edes hetkeksi.. :(

Yöt tosiaan pahimpia.. Ja kun ei ketään kiinnosta.

siis tätä minä en oikeasti ymmärrä... "olisihan se näky, kun täällä joku toppahousuissaan kiiruhtaisi työhönsä." Oikeesti, onko jotenkin naurettavaa pukeutua sään vaatimalla tavalla? Ne toppahousuthan voi oikeasti vaihtaa toisiin sinne työpaikalle saapuessa.

nuorena tyttönä helsinkiin kesätöihin tulleena komeasti autolla ajelin ympäri helsinkiä. Hyvin kuljin liikenteen mukana ja eikä pelti rytissyt, joten ei nyt kannata ihan hikipäissään siellä tätäkään yleistää. Miksi muuten helsinkiläiset lähtevät lomillaan pois sieltä täydellisestä helsingistä? Eikö kannattaisi siellä pysyä, miksi lähteä sinne tyhmien maalaisten joukkoon?

Samaa mieltä.

Juuri olin samaa kommentoimassa! :D

Tosiaan otetaan huomioon että landella ajelee muutama auto tunnissa, jos lähtee lapasesta niin korkeintaan penkkaan sukeltaa. Kaupungin liikenteessä se on toista...

nuorena tyttönä helsinkiin kesätöihin tulleena komeasti autolla ajelin ympäri helsinkiä. Hyvin kuljin liikenteen mukana ja eikä pelti rytissyt, joten ei nyt kannata ihan hikipäissään siellä tätäkään yleistää. Miksi muuten helsinkiläiset lähtevät lomillaan pois sieltä täydellisestä helsingistä? Eikö kannattaisi siellä pysyä, miksi lähteä sinne tyhmien maalaisten joukkoon?

Ei vaan koska suku ja ystävät on monella siellä "tyhmien maalaisten joukossa".. :)
Siis kun puhutaan valtaosasta helsinkiläisiä / hesalaisia.. :)
Stadilaiset jää.. :)

Mä en tunne yhtäkään kolmannen tai neljännen polven stadilaista, joka lähtisi kesäksi maalle. Jos stadista pois lähtevät, niin lähtevät jonnekin ulkomaille. Mä olen viettänyt lapsuuteni kesät maalla, vaikka olenkin syntynyt stadissa, mutta mun vanhempani ovatkin maalta Helsinkiin muuttaneita, joten mummolani olivat maalla. Nyt aikuisena - kun mummot ovat jo aikaa sitten kuolleet - mulla ei ole mitään tarvetta viettää lomiani maaseudulla.

Mä en ymmärrä tällästä lapsellista kommunikointia.

No itse olen pk-seutulainen ja mun mielestä on mukavaa vaihtelua käydä välillä muuallakin. Mun mielestä Helsinki tai pk-seutu ei ole mitenkään ylivoimaisen hieno paikka muihin verrattuna eikä me täällä olla sen kummallisempaa sakkia kuin muuallakaan. Mutta tämä on mun koti, täällä oon aina asunut ja luultavasti tulen asumaankin. Tämä on mulle tuttu ympäristö, näihin palveluihin täällä olen tottunut ja täällä mun läheisetkin asuvat.

no kun ne tyhmät maalaiset tulevat tänne tyhmien stadilaisten luo, niin onhan meidän pakko paeta tyhmästä stadista, tyhmien maalaisten luo tyhmänä kun ollaan tyhmiä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Samaa mieltä.

Juuri olin samaa kommentoimassa! :D

Tosiaan otetaan huomioon että landella ajelee muutama auto tunnissa, jos lähtee lapasesta niin korkeintaan penkkaan sukeltaa. Kaupungin liikenteessä se on toista...

Sen Helsingin ja jonkun Kainuun sivukylän väliin mahtuu monenkokoista paikkaa.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hehheh:
Alkuperäinen kirjoittaja kun kerran korjaamaan ruvetaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei hesalainen vaan Helsinkiläinen:
Vaan maalaiset puhuu hesalaisista, ettäs tiedät. Toiseksi, Helsingissä tulee ihan eri tavalla, kun pohjoisemmassa, joten se lisää pakkasen purevuutta, ja lisäksi, jos ihmiset ovat tottuneet lauhkeaan talveen, voipi kovat pakkaset yllättää monet ja ihmiset voivat jopa saada paleltumia.

Että ihan isolla kirjaimella Helsinkiläinen. Kyllä -inen-päätteiset sanat on tähän asti kirjoitettu pienellä alkukirjaimella.

Kuten marttinen, kaasinen, kauppinen...

:D