Etiketin taitajia kuulolla? (pukukoodina juhlapuku)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kun pukukoodina on juhlapuku, naisella tulisi ilmeisesti olla nilkkapituinen iltapuku tai juhlapuku. Tähän tulisi liittää sirot kengät ja kenkiin sopiva laukku. Laukussa ei tule olla pitkää olkaremmiä.

Ok, eli kun kuljeksin ympäriinsä niin laukku kulkee kädessä. Vaan mihin se laukku laitetaan silloin, kun syödään?

Ei kai sitä pöydälle ahdata...eikä toisaalta lattiallekaan, kun se on niin pieni. Ja sylissä on lautasliina.

Joten mihkä mä sen laukun tungen?

Iltapukukekkereissä ei luultavasti tarvitse käsilaukussa olla koko omaisuutta mukana. Voisiko pulmaan olla ratkaisuna jokin hartiahuivi-/stoolaratkaisu tms. jossa olisi sisäpuolella pieni piilotasku?

[QUOTE="vieras";25413697]Iltapukukekkereissä ei luultavasti tarvitse käsilaukussa olla koko omaisuutta mukana. Voisiko pulmaan olla ratkaisuna jokin hartiahuivi-/stoolaratkaisu tms. jossa olisi sisäpuolella pieni piilotasku?[/QUOTE]

En halua mitään hartiahuivujuttuja...koska en ole yhtäkään kaunista sellaista koskaan nähnyt. Ne on kaikki rumia...siis se koko idea on ihan ruma :D

Ja laukku olisi nimenomaan asusteena, eli sen kyllä haluaisin.

Kyllä se semmoinen taitaa olla. Jostain vaan muistan lukeneeni tai kuulleeni, ettei sitä saisi pöydälle laittaa. Mutta voi olla, että kyseessä oli silloin isompi laukku.

En oo monissa noin hienoissa kinkereissä ollut,
mutta tohtorikaronkassa niitä kyllä oli pöydällä. Voi toki olla ettei se oo sallituua, muttei niitä kukaan poiskaan keräillyt :D

En oo monissa noin hienoissa kinkereissä ollut,
mutta tohtorikaronkassa niitä kyllä oli pöydällä. Voi toki olla ettei se oo sallituua, muttei niitä kukaan poiskaan keräillyt :D

No tuskin niitä tosiaan alkaa kukaan sieltä pöydiltä poistamaan :D :D :D

Mä olen kyllä ennenkin ollut tuon laukun kanssa juhlissa, mutta en saa millään päähäni missä sitä laukkua silloin riiputin. Siinä on sellainen pieni ranneremmi, jonka varassa olen sen saattanut tuolille laittaa roikkumaan...tai sitten se on ollut sylissä. Ja mä olen koko ajan toivonut, ettei se lipeä siitä lattialle :D

Jos otan kaksipuolista teippiä matkaan mukaan, niin helpottuiskohan mun ongelmani. Voisin nakata sen vaikka pöydän alle kiinni :D

Tässä muutama netistä poimittu kommentti:

Hienoissa galajuhlissa joissa pukeudutaan ilta-asuun on naisella usein mukana pieni iltalaukku ja se laitetaan aina kauniisti pöydälle hiukan syrjään syötävistä ja juotavista, laukun tulee olla kaunis ja sen näkönen ettei se pilaa kenenkään esteettistä silmää.

Pienen siron laukun paikka on kattauksen vasemmalla puolella pöydällä, mikäli siinä on tilaa. Jos tilaa ei ole on edessä ongelma. Laukku ei kuulu tuolinselälle roikkumaan ei istuimelle ja vielä vähemmän lattialle.
Missään tapauksessa ei laukku saa häiritä tarjoilijan työskentelyä
.

[QUOTE="Nalle";25413744]Mitä teetkin, niin älä hyvä immeinen sitä pöydälle laita! Se vasta rikkookin etikettiä.[/QUOTE]

Jotta ennemmin sitten sinne reisien väliin tai perseen alle? :D

Tässä muutama netistä poimittu kommentti:

Hienoissa galajuhlissa joissa pukeudutaan ilta-asuun on naisella usein mukana pieni iltalaukku ja se laitetaan aina kauniisti pöydälle hiukan syrjään syötävistä ja juotavista, laukun tulee olla kaunis ja sen näkönen ettei se pilaa kenenkään esteettistä silmää.

Pienen siron laukun paikka on kattauksen vasemmalla puolella pöydällä, mikäli siinä on tilaa. Jos tilaa ei ole on edessä ongelma. Laukku ei kuulu tuolinselälle roikkumaan ei istuimelle ja vielä vähemmän lattialle.
Missään tapauksessa ei laukku saa häiritä tarjoilijan työskentelyä
.

Kiitos!

Arvaa vaan pohdinko mä nyt sitten seuraavan viikon, että pilaako mun laukkuni jonkun ihmisen estetiikan. Jos se onkin jonkun mielestä ruma.

Tai jos siinä kattauksen vasemmalla puolella ei ole tilaa! Ou nou!

Kyllä on hankalaa olla nainen :D

[QUOTE="näsä";25413710]Hommaa kumppani jolle laitat koko omaisuutesi mukaan, ja jätä laukku kotiin.[/QUOTE]

Joo, miehen puvun taskut on pelastanut mullakin useammat kekkerit, edellyttää tosin ettei hukkaa sitä armasta siippaansa illan tiimellyksessä... :)

[QUOTE="vieras";25413782]Joo, miehen puvun taskut on pelastanut mullakin useammat kekkerit, edellyttää tosin ettei hukkaa sitä armasta siippaansa illan tiimellyksessä... :)[/QUOTE]

Tämä on mun hätävarasuunnitelmani. Mutta kun se laukku noin niinkuin muutoin olisi niin kiva :)

Yhteistyössä