etävanhemmat onko lapsilla omat huoneet luonasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Lapsilla on yhteinen oma huone, joka ei kovin suuri ja lapsia on 4 niin välillä on ahdasta, itse nukun olkkarissa.Ja joskus kaipaa joku varsinkin vanhin omaa rauhaa ja siivouksessa pojat yleensä sanoo ettei ne ole sotkeneetkaan ja tytöt ei siivoa kun pojat ei...tai sit nuorin on sotkenu kaiken...
nukkuminen on sitten sitä että jos hyvällä tuurilla 3 on rauhassa niin yx pelleilee ..sitten saattaa vanhin suuttua ja alkaa kiusata kun ei ole joku hiljaa ja hän haluisi lukea..sitten pompitaan sängyistä on jano,veskihätä.asiaa mulle jne..

olisi kiva kuulla kokemuksia muilta etävanhemmilta...mulla lapset on 3-11vuotiata..ja miettinyt tuota teini-ikääkin että miten nukkuu samassa huoneessa esim 17v poika 3 nuoremman kanssa ja kun vielä 2 tyttöjä yx varhaismurkku sellainen..

huoneen sisustustaki miettinyt kun just mahtuu yx pieni pöytä 2 kerrossänkyä ja lelut on kaikki sängyn alla laatikoissa.

ja eipä sitä isoa kämppää saa yksinasuva työtön ihminen...en meinannut aluksi saada edes tätä kaksiota..kun ei oteta asumistuessa ym huomioon et vaikka asun yksin täälä asuu joskus 5 henkee

oho,aika jännä.. meillä otettiin huomioon se että miehen poika on joka toinen viikonloppu meillä kun asuntoa haettiin.. haettiin siis neliötä ja saatiinkin.. toistaseks siis pojalla on oma huone,mut nytten kun meille tulee toinen yhteinen lapsi niin täytyy keksiä jotain koska luonnollisesti se makkari menee käyttöön uudelle tulokkaalle.. hmm

Meillä löytyy 4v pojalle oma huone,
perheenlisäystä tulossa kesällä ja aikanaan saavat sitten olla samassa huoneessa.

Tuota olen itsekkin aikanaan ihmetellyt että jos on etävanhempi niin ei oteta ollenkaan huomioon sitä että ei sielä asunnossa aina yksin asuta.
ja varsinkin jos haluaisi pitää lapsia vähän enempi luonaan niin eihän ne muksut kohta enää halua edes tulla kun on nii ahdasta.
Olen aikanaan itse asunut yksiössä ja samaa mulle tarjottiin kun erosin lapsen isästä,
en nähnyt asiaa millään tavalla vaihtoehtona koska ei siel olis pystyny kun kääntymään :/
Tällä hetkellä asun 3h ja keittiö (olen siis yksin tässä kirjoilla) ja vuokrasopimusta on sen verran rukattu että siinä lukee 2h ja keittiö 52neliöö...asumistukea saan vähä reilu 200€ ja itse maksan noin 100€ ja loput hoitaa sosiaalitoimi.

Tää maailma on niin epäreilu ja en ymmärrä miksi alkoholisteille ja muille elämänhalun menettäneille maksetaan asunnot, sähköt, perusosa jonka ne kippaavat kurkusta alas, sit annetaan ruokalappuja jotta pääsevät kauppaan, joillekkin on jopa siivous järjestetty koska eivät itse kykene, pestään pyykit ja kuskataan ympäri maita ja mantuja etteivät vaan jää talvella pakkaseen viinan haku reissulla.
sitten kun on ihmisiä joilla on vielä halu elää ja mennä eteenpäin nii kaikesta pihistetään ja mitä vähempi tuetaan elämää nii sen parempi.
jostain saat jonkun väliaikasen työpaikan josta mahdollisesti vois poikia ihan oikeita töitä nii ei sitä kannata ottaa vastaan koska kaikki raha asiat menevät sen jälkeen ihan uusiksi ja hyvässä lykyssä olet tosi kauan ilman rahoja.
Pöh tää nyt erkani ihan kokonaan aloittajan aiheesta :D
mutta mua niin ottaa pannuun tää yhteiskunta ja olen sitä mieltä että jos vaan tulee mahdollisuus että elämäänsä voi edes hieman helpottaa kepulikonstein niin näin on tehtävä että täällä pärjää.

oho,aika jännä.. meillä otettiin huomioon se että miehen poika on joka toinen viikonloppu meillä kun asuntoa haettiin.. haettiin siis neliötä ja saatiinkin.. toistaseks siis pojalla on oma huone,mut nytten kun meille tulee toinen yhteinen lapsi niin täytyy keksiä jotain koska luonnollisesti se makkari menee käyttöön uudelle tulokkaalle.. hmm

Että yhteinen lapsi menee etälapsen edelle :O
Ei se vauva heti mitään omaa huonetta tarvitse ja hyvin ne kaksikin mahtuu samaan huoneeseen.

[QUOTE="huh";24896302]Että yhteinen lapsi menee etälapsen edelle :O
Ei se vauva heti mitään omaa huonetta tarvitse ja hyvin ne kaksikin mahtuu samaan huoneeseen.[/QUOTE]

Samaan kiinnitin huomioo :O

Tällä hetkellä kaikilla kolmella miehen etällä omat huoneet, mutta pian täysi-ikäinen saa luopua siitä yhteisen nuorimmaisen hyväksi, koska asuu jo omillaan muutenkin. Täysin perusteltua siis.

[QUOTE="huh";24896302]Että yhteinen lapsi menee etälapsen edelle :O
Ei se vauva heti mitään omaa huonetta tarvitse ja hyvin ne kaksikin mahtuu samaan huoneeseen.[/QUOTE]

no kai nyt menee,kun tämä meidän lapsi on joka päivä täällä. etälapsi enintään 4päivää kuukaudesta.. pitäkää mua kylmänä mut meillä tää on selvä juttu että täällä asuva lapsi saa huoneen omaan käyttöönsä,heh ja tuskin teini-ikäinen poika viihtyy kovin hyvin vauvan kanssa samassa huoneessa? tai taaperon kanssa koska esikoinenkin on vasta 1v.

Viimeksi muokattu:
niin ja ei muuten mahdu samaan huoneeseen,meillä on TODELLA pienet makkarit,joten ei tosiaankaan mahdu kun yksi sänky huoneeseen.. kai se nyt vois samassa huoneessa muuten olla.. ja enhän mä sanonu että tää seuraava heti menee omaan huoneeseen?? aikaisintaan vuoden ikäisenä.

missäs se teini-ikäinen sit majailee kun vauva saa oman huoneen?
tarkoitan sitä että meinaatko hänen viihtyvän sit olohuoneen nurkassa vai?

Meillä miehen poitsuilla oli alkuun omat huoneet kummallakin. Sitten kun mun ja miehen yhteinen lapsi kasvoi sen verran, ettei enää meidän vanhempien kanssa nukkunut, miehen lapset menivät yhteiseen huoneeseen ja meidän yhteinen sai oman. Ikäerot ovat nimittäin miehen pojilla 1,5 v. ja heillä tähän meidän yhteiseen yli 10 v... eli jako meni näin meillä ihan järkisyistä. Kai se kuulostaa jonkun mielestä julmalta, mutta käytäntö saneli.

missäs se teini-ikäinen sit majailee kun vauva saa oman huoneen?
tarkoitan sitä että meinaatko hänen viihtyvän sit olohuoneen nurkassa vai?
ei kai pojan tarvii olkkarin nurkassa olla? kuka niin sanoi :) mutta vielä kaks vuotta sitten näin oli,että kun asuttiin kaksiossa niin poika nukkui olkkarissa aina kun meillä oli,ja ei kyllä valittanut siitä.. pojalle tärkeintä on viettää aikaa isänsä kanssa,ei se missä hän nukkuu..

no kai nyt menee,kun tämä meidän lapsi on joka päivä täällä. etälapsi enintään 4päivää kuukaudesta.. pitäkää mua kylmänä mut meillä tää on selvä juttu että täällä asuva lapsi saa huoneen omaan käyttöönsä,heh ja tuskin teini-ikäinen poika viihtyy kovin hyvin vauvan kanssa samassa huoneessa? tai taaperon kanssa koska esikoinenkin on vasta 1v.

Kaksi noin pienellä ikäerolla olevaa lasta samaan huoneeseen... pieneenkin huoneeseen mahtuu pikkulapset (kerrossänky). Ja teini saisi pitää huoneensa niin pitkään kuin luonanne käy! Miltä mahtaa tuosta teinistä tuntua, jos yhteiset lapset vie huoneenkin???

ja siis,ei kai muutenkaan kaikilla ole niin isoja asuntoja että jokaisella voi oma huone olla? luulenpa että suurimmalla osalla ne yhteiset samassa asunnossa asuvat lapset saa oman huoneen,ja ne etälapset sitten taas ei.. mun mielestä se ei ole julmaa,vaan ihan normaalia. enemmänkin outoa olisi jo etälapsella on oma huone,mutta meidän kanssa asuva lapsi joutuis siellä " olkkarin nurkassa" olemaan kuukauden JOKAINEN PÄIVÄ

Eipä ole omia huoneita täälläkään,kolme lastani joka viikonloppu luonani,vaan ei missään tuota huomioda! Kaksioon on meidän mahduttava,ensi keväänä syntyy vielä vauva.. Sopu sijaa antaa.. Toistaiseksi.. Muksut nyt 7-11 v.. Ihan tutulta mneo kuulostaa teillä :)

[QUOTE="Huh huh";24896561]Kaksi noin pienellä ikäerolla olevaa lasta samaan huoneeseen... pieneenkin huoneeseen mahtuu pikkulapset (kerrossänky). Ja teini saisi pitää huoneensa niin pitkään kuin luonanne käy! Miltä mahtaa tuosta teinistä tuntua, jos yhteiset lapset vie huoneenkin???[/QUOTE]

edelleenkää ei mahdu kahta sänkyä yhteen makkariin,koska nuo meidän makkarit on niin PIENET ! kerrossänkyyn en tosiaan oo laittamassa noin pieniä lapsia.. vai nukkuuko teillä 2vuotias sitten kerrossängyn ylhäällä? teinin tunteista en kuule tiedä kun ei ole tällä hetkellä ajankohtainen tuo huoneiden muutos,vaan siihen on tosiaan aikaa vielä yli vuosi. ei mun varmaan tarvii tänne meidän syitä alkaa perusteleen sen enempään kun että meillä asuvat lapset saa meiltä oman huoneen.

edelleenkää ei mahdu kahta sänkyä yhteen makkariin,koska nuo meidän makkarit on niin PIENET ! kerrossänkyyn en tosiaan oo laittamassa noin pieniä lapsia.. vai nukkuuko teillä 2vuotias sitten kerrossängyn ylhäällä? teinin tunteista en kuule tiedä kun ei ole tällä hetkellä ajankohtainen tuo huoneiden muutos,vaan siihen on tosiaan aikaa vielä yli vuosi. ei mun varmaan tarvii tänne meidän syitä alkaa perusteleen sen enempään kun että meillä asuvat lapset saa meiltä oman huoneen.

Oikeasti en usko että teillä on huonekokona joku 4neliön vaatehuone lapsille ;)
Jos toinen makuuhuoneista on isompi niin sinne kerrossäky.
Mutta tokihan 1 ja 2vee tarvitsee itselleen jo omat huoneet mitäs siitä etälapsesta kun onhan vaan etälapsi.
Todella tunnut olevan oikea ihqu äitipuoli.
Minun ja mieheni yhteiset lapset mutta edellisestä suhteesta nukkukoot vaikka sohvalla :(
En tajua tuota yhtälöä että tuon etälapsen varjolla on jo hankittu isompi asunto ja nyt kun perheeseen syntyy lisää lapsia saa etälapsi väistyä, että kiitos avusta kun saimme varjollasi isomman asunnon.
Siltä tuo kuullostaa :(
Hankkikaa itsellenne pinempi sänky ja antakaa ison makuuhuoneenne yhteiskäyttöön näille kullinnupuille jotka teillä asuu ja tälle etälapselle joka ei niin tärkeä laittakaa sinne pienimpääm huoneeseen.

Meillä ei 2-vuotiaana lapsi ole vielä nukkunut omassa huoneessa ollenkaan... lapset ovat siirtyneet vasta 5-7-vuotiaina nukkumaan toiseen makuuhuoneeseen, kun ovat siihen olleet valmiita... mutta... TEILLÄ ASUVA lapsi on se sinun miehesi vanhinkin lapsi (vaikka asuukin vain joka toisen viikonlopun), se lapsi on teidän perheen yksi jäsen vaikka mitä ajattelisit! Sen vanhimman lapsen täytyyy olla perheessänne samassa asemassa nuorempien lasten kanssa (vaikka ei olisi biologisesti sinun!). Et taida olla kovinkaan välittävä, empaattinen tai rakastava äiti(puoli), kun jaottelet perheenne lapsia tuolla tavalla. Meillä myös miehen edellisestä liitosta syntyneet lapset ovat MEIDÄN perheen lapsia, biologia ei meillä määritä perherakennettamme. Ja varmasti menee kaksi pientä lasta pienessäkin makuuhuoneessa (meillä kaksi kouluikäistäkin menee), meillä huonejärjestyksen määrää lasten ikä ja sukupuolijakauma, ei muut määritelmät. Ja niihin kerrossänkyihin saa kyllä tosi hyviä laitoja, jos sellaiseen pienemmän lapsen laittaa (nähty tuttavilla).

En ole etävanhempi, mutta mun isäpuoleni on ja kyllä, porukoilla on huoneet meille kaikille, eli kun muuttivat, kattoivat talon johon me kaikki mahdutaan..On huone mun velipuolelle joka viettää sen 4yötä kuussa siellä, oma huone minulle vaikka olen vain satunnainen vierailija ja nyt justiinsa porukat mietti et tarviiko heidän vähän "laajentaa" ja muuttaa sisätiloja kun meille tulee toinen lapsi että mahdutaan kaikki samaan aikaan sinne kylään.

Mä en yhtään ymmärrä yh-kuvioita. Jos toista vanhempaa ei ole, hän kuolee tai hän ei lainkaan ole lasten kanssa tekemisissä, niin silloin mielestäni yksinjäävä vanhempi on yh. Mutta nykypäivänä kun vanhemmat eroavat, toinen heistä on yh eli saa kaikki edut, mutta toiselta vaaditaan samat vastuut ilman etuja. Toinen ehkä tapaa käytännönsyistä lapsia harvemmin, mutta häen pitää maksaa elatusapua toiselle vanhemmalle ja sen lisäksi kustantaa asuminen ja eläminen hänen luonaan. Miksi?

no höpöhöpö,ei ole etälapsen avulla hankittu tätä asuntoa,edellinen asunto saatiin sen takia. tämä asunto saatiin koska meille tulee toinen lapsi. muutettiin siis toiselle paikkakunnalle vähän aikaa sitten,ja koska meitä on kohta neljä henkeä niin saatiin neliö.. :) ja siis,meillä on yks iso makkari,mikä on mun ja miehen ja kaks pientä makkaria.

[QUOTE="Huh huh";24896949]Meillä ei 2-vuotiaana lapsi ole vielä nukkunut omassa huoneessa ollenkaan... lapset ovat siirtyneet vasta 5-7-vuotiaina nukkumaan toiseen makuuhuoneeseen, kun ovat siihen olleet valmiita... mutta... TEILLÄ ASUVA lapsi on se sinun miehesi vanhinkin lapsi (vaikka asuukin vain joka toisen viikonlopun), se lapsi on teidän perheen yksi jäsen vaikka mitä ajattelisit! Sen vanhimman lapsen täytyyy olla perheessänne samassa asemassa nuorempien lasten kanssa (vaikka ei olisi biologisesti sinun!). Et taida olla kovinkaan välittävä, empaattinen tai rakastava äiti(puoli), kun jaottelet perheenne lapsia tuolla tavalla. Meillä myös miehen edellisestä liitosta syntyneet lapset ovat MEIDÄN perheen lapsia, biologia ei meillä määritä perherakennettamme. Ja varmasti menee kaksi pientä lasta pienessäkin makuuhuoneessa (meillä kaksi kouluikäistäkin menee), meillä huonejärjestyksen määrää lasten ikä ja sukupuolijakauma, ei muut määritelmät. Ja niihin kerrossänkyihin saa kyllä tosi hyviä laitoja, jos sellaiseen pienemmän lapsen laittaa (nähty tuttavilla).[/QUOTE]

johan mä sanoin että meillä nyt menee näin,meillä asuvilla on omat huoneet. ehkä se sit tekee musta paskan äitipuolen jos meillä ei ole tarpeeksi huoneita.. :) aika rajua alkaa kritisoimaan mun taitoja äitinä,vaan sen takia ettei meillä ole tarjota kaikille lapsille omia huoneita??

edelleenkään mun mielestä oma huone ei ole rakkauden mitta, jos näin ois,niin monta lasta elää ilman vanhempien rakkautta..

ja ei,joka toinen viikonloppu meillä oleva poika,EI ASU meillä. samassa asemassa on kyllä,miksei olisi? on kuitenkin mun aviomiehen lapsi. mutta se ei tarkoita sitä että kun 4 päivää kuussa on meillä,että meidän yhteisen lapsen joka meidän kanssa asuu,pitäisi sen takia nukkua meidän huoneessa 7 vuoden ikään saakka.. toki kaikki tekee tavallaan mutta kyllä meillä lapsikin kaipaa omaa tilaa..

ja teidänkö tuttavalla tosiaan on 2 vuotias kerrossängyn ylhäällä? en voi muuta sanoa kun HUHHUH! vaikka ois hyvät reunat niin kyllä tuollanen 2 vuotias sieltä kuulee kiipee alas,ja tippuukin jos puoliunessa lähtee nousemaan.

no höpöhöpö,ei ole etälapsen avulla hankittu tätä asuntoa,edellinen asunto saatiin sen takia. tämä asunto saatiin koska meille tulee toinen lapsi. muutettiin siis toiselle paikkakunnalle vähän aikaa sitten,ja koska meitä on kohta neljä henkeä niin saatiin neliö.. :) ja siis,meillä on yks iso makkari,mikä on mun ja miehen ja kaks pientä makkaria.

sitten kuten joku jo ehdottikin te annatte ison makuuhuoneen omille lapsille ja etälapselle sen pienimmän ja otatte itsellenne sen keskimmäisen :)
Vai onko joku syy että teillä aikuisilla pitää olla itsekkäästi se isoin makuuhuone?
Vai onko joku syy siihen että teidän kotona asuvilla lapsilla pitää olla oma huone eikä yhteinen ja ei mosita huonejärjestelyä voi toteuttaa (mahdollisesta niin pahasti vammainen lapsi jolla apuvälineet vie oman ison tilan huoneesta) tai vastaavaa?

Yhteistyössä