Etävanhemmat ja flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iln
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iln

Vieras
Miten teillä toimitaan tilanteessa jossa etävanhempi on flunssassa eikä sen takia halua tulla tapaamiseen?
Lapsi ollut siis ihan vasta myös flunssassa joten tämä tuskin häneen tarttuu.
Kyseessä ei ole mikään vuosisadan kuumetauti vaan ihan perus flunssa.

Meillä ei ole etävanhempikuvioita, mutta etenkin jos on kyse pelkästä viikonlopputapaamisesta, niin olisiko tapaamista mahdollista siirtää hiukan? Lapsellekin on kivempi, jos vanhempi on terve ja pirteä tapaamisessa. Jos kyse viikko-viikko -systeemistä, niin jos toinen vanhempi on kovin kipeä, voisiko lapsi saapua päivän tai kaksi myöhässä (etenkin jos kyse aika pienestä lapsesta)?

? Siis "halua tulla tapaamiseen"? Eli vanhempi vähän jo muutenkin pakotettu tapaamaan lasta?
Ei jessus. "Anna" jäädä kotia sairastamaan jos se sinusta on tippaakaan inhimillistä että sairas saa levätä eikä tarviu tulla tartuttaa ketään. Sinähän nyt et kuitenkaan ole mikään viruslaboratorio joka kykenisi arvioimaan mitä tautia lapsi ja isä ovat sairastaneet, etkä sinä liioin ole kykenevä arvioimaan toisen ihmisen sairaudentunnetta.

Sanotaanko näin että tämä etäisä tulee tapaamaan lasta aina sillon tällöin tänne minun luo. Useimmiten on jotain tekosyytä miksi ei pääse tulemaan, ja uskoakseni tämä pieni flunssanpoikanen on taas yksi tekosyy lisää. Hoidanhan minäkin lapseni vaikka olisin kipeänä.

[QUOTE="wow";30545206]ihmeessä etävanhempi aina pääsee kaikesta jos on pientä nuhaa tai muuta.
Kuitenkin se lähivanhempi "joutuu" hoitamaan lapsensa oli mikä oli![/QUOTE]

No itse ajattelen niin, että jos etävanhempi saa vain neljä päivää kuukaudesta lapsen kanssa, niin voisi joustaa sen verran, että ne päivät ajoittuisivat siihen kun etä on terve ja pirteä ja jaksaa hoitaa ja leikkiä. Vuoroviikoissa taas olettaisin joustoa puolin ja toisin.

Sanotaanko näin että tämä etäisä tulee tapaamaan lasta aina sillon tällöin tänne minun luo. Useimmiten on jotain tekosyytä miksi ei pääse tulemaan, ja uskoakseni tämä pieni flunssanpoikanen on taas yksi tekosyy lisää. Hoidanhan minäkin lapseni vaikka olisin kipeänä.

Miksi haluat luoksesi flunssaisen vieraan? Miksi olette sopineet tuollaiset tapailut?

Kuullostaa siltä,ettei etävanhempaa juuri lapsensa tapaaminen kiinnosta. Miksi sitten pakottaa moiseen? Anna olla, parempi lapsellekin se, mitä tapaisi isäänsä joka ei selvästi halua tätä tavata. Lapset kyllä vaistoaa tämmöiset.

[QUOTE="wow";30545206]ihmeessä etävanhempi aina pääsee kaikesta jos on pientä nuhaa tai muuta.
Kuitenkin se lähivanhempi "joutuu" hoitamaan lapsensa oli mikä oli![/QUOTE]

Kenenkään ei ole pakko lastaan hoitaa, lapsen voi aina antaa pois.
-Ihan vaikka mummolaankin siks aikaa että lähivanhempi tervehtyy. (tai viedä päiväksi päiväkotiin, tai palkata hoitajan kotia, tai mitä vaan mikä "wow":lle nyt käykään)

Meillä lasten isä ei tapaa lapsia, jos hän ei itse sitä halua. Minulle tämä on ok, sillä viihdyn hyvin lasteni kanssa. Harmi toki lasten kannalta, kun isä on suhteellisen passiivinen.

Jos etävanehempi on sairas, peruuntuu tapaaminen. Jos tapaajavanhempi toivoo korvaavaa tapaamista, voitte siitä sopia.

Mutta kannattaa muistaa, että tapaajavanhemmanhan ei ole pakko tavata lastaan...On sitten kipeä tai ei. Tapaamissopimus sitoo ainoastaan lasta ja lähivanhempaa.

Jos etävanhempi on sairas, peruuntuu tapaaminen. Jos tapaajavanhempi toivoo korvaavaa tapaamista, voitte siitä sopia.

Mutta kannattaa muistaa, että tapaajavanhemmanhan ei ole pakko tavata lastaan...On sitten kipeä tai ei. Tapaamissopimus sitoo ainoastaan lasta ja lähivanhempaa.

Miksi etävanhemman pitää tulla luoksesi lasta tapaamaan "silloin tällöin"? Jos on kyse siitä, että hän on väkivaltainen lapsia kohtaan ja siksi hänellä on vain näitä tapaamisia sinun luona, niin onko väliä tuleeko ollenkaan?? Vai onko kyse aivan pienestä lapsesta, vauvasta?

Yhteistyössä