L
lilli
Vieras
Haluaisin kokemuksia seuraavaan, vaikeaan tilanteeseen.
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, avioliittomme on toiminut ok, meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Asumme mieheni kotipaikkakunnalla. Hän tekee pitkää päivää ja minä hoidan lapsiamme kotona. Työtä olen hakenut, mutta en ole saanut.
Äitini (vasta 51-v) sairastui ALS sairauteen (tauti johtaa muutamassa vuodessa kuolemaan). Isäni on vielä työelämässäni. Olen heidän ainut lapsi, sisareni kuoli muutama vuosi sitten tapaturmaisesti.
Vanhempani asuvat n. 180 km päässä meistä. Koen vahvaa tarvetta lähteä äitini viimeisiksi vuosiksi kotipaikkakunnalleni henkiseksi tueksi ja avuksi. Kaiken lisäksi minulle tarjottiin työtä alaltani, bonuksena 6h/vrk ja silti täydellä palkalla.
Mies on ehdottoman kielteinen lähtööni (jonka jotenkin ymmärrän). Olen kuitenkin siinä määrin asiaa pohtinut, että aion lähteä. Haluan olla viimeiset vuodet lähellä vanhempiani (äitiäni) ja bonuksena pääsen alani töihin.
Toivoisin siis asiallista keskustelua ja kokemuksia asetelmassa, jossa kaukosuhteeseen päädytään "normaali" liiton jälkeen. Ajatuksena olisi, että viikonloput eläisimme perheenä (ja pidemmät lomat), arkena eri kaupungeissa.
Painotan vielä, että toivon keskustelua nimenomaan kaukosuhteesta, en niinkään ruotimista mieheni tai minun (itsekkäistä??) ratkaisuista.
Ratkaisu on ainoa pattitilanteeseen, minä haluan lähteä, hän haluaa jäädä.