Etäsuhde, miten selvitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joanna

Vieras
Heips!

Mieheni asuu työnsä takia tällä hetkellä viel ainakin kaks vuotta Singaporessa ja minä reilu 1v. kaksosten ja 7v. tytön kanssa Suomessa. Kokeiltiin asua yhdessä Singaporessa, mutta poikani kovan astman takia jouduimme palaamaan Suomeen, jossa ilmasto on viileämpi ja kaupunki-ilma saasteettomampaa.

Nyt on kuitenkin ongelmana se, että tuntuu, että päivät menevät aikalailla lapsipainoitteisessa seurassa. Totta kai tapaan kavereitani lähes päivittäin, äitinikin asuu lähistöllä, mutta kaipaan kuitenkin miestäni jatkuvasti.

Te muut etäsuhteessa elävät, miten ootte selvinneet? Mähän olen melkein kuin yksinhuoltaja, sillä mies näkee lapsiaan vain joka toinen kuukausi reilun viikonlopun! Ja lapsille matka on liian pitkä hinkattavaksi useita kertoja!

Jaksamista kaikille samassa tilanteessa oleville! :heart:

Minun mieheni työskenteli viimevuonna 5 1/2kk ulkomailla. Me tapasimme tuona aikana vain yhden lomaviikon verran, jonka me lapsen(4v) kanssa vietimme miehen luona.

Aluksi oli tosi vaikeaa kun mies lähti, kun olin yksin ja kaikki asiat piti hoitaa yksin, mutta helpottihan se ajan kanssa. Viimeiset viikot ennen miehen tuloa olivat taas pitkiä...

Ensi syksynä saattaa meillä olla taasen sama tilanne edessä.. =/

Olen kateellinen. Kyllä se sujuu jos luottamusta löytyy. Meillä mies pettää vaikka itse olen melkein seinän takana............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. :'( :'( \|O :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 16:29 vielä ujona harmaana kirjoitti:
Olen kateellinen. Kyllä se sujuu jos luottamusta löytyy. Meillä mies pettää vaikka itse olen melkein seinän takana............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. :'( :'( \|O :laugh:

Itselläni kyse ei ole luottamuksen puutteesta, sillä luotan ukkooni 100%, en usko hänen haksahtavan vieraisiin, sillä suhteemme on vielä aika nuori.
On vaikeaa tietää, miltä tuntuu elää etäsuhteessa, jos sitä ei ole itse kokenut! Olen varma, että et olis kateellinen, jos joutuisit elämään tässä tilanteessa! Kun rakastaa toista ihan hirveästi ja pakon edessä täytyy olla erossa, niin kyllä ottaa voimille! Rakkautta on, muttei kaikki kulu lapsiin, ukkoa on jatkuvasti ikävä! :'(

Meillä ei onneksi ihan noin "paha" tilanne, mut mies on reissuhommissa ja kerralla aina 3-4 viikkoa pois. Tänä vuonna tehnyt jo 3 reissua (yhdellä on parhaillaan). Että puoliksi yksinhuoltajana elellään. Toki meillä on kivampi kun mies kuitenkin tulee nopeammin kotiin ja on taas useamman viikon kotonakin. Silti ikävä kalvaa. Ja pettämisestä en myöskään kanna huolta, jos haluaisi sen tehdä ei sen takia tarvitse lähteä toiselle mantereelle.... Nyt on suunnitteilla vuoden komennus ulkomaille, mut sinne me kyllä lähdetään sit koko perheen voimin. B) Jaksamista sinulle :hug:

Heips!

Kiitos kaikille, jotka kerroitte omista kokemuksista! Olemme nyt päättäneet mieheni kanssa, että muutamme astmasta ja kaikesta muusta huolimatta takaisin Singaporeen viimeistään elokuussa. Mieheni sai työnsä kautta hyvän tarjouksen asunnosta, jonne asennamme kaikki mahdolliset pölyä ja kosteutta vähentävät laitteet, jotta poikamme voi myös nauttia asumisesta ulkomailla!

Meillä asiat kääntyivät siis hyvään suuntaan, toivottavasti kaikki muutkin jaksavat välimatkasta huolimatta! Lämmintä ja aurinkoista tulevaakesää kaikille!! :p

Yhteistyössä