Etäopiskelusta asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli en tiedä siitä mitään. Voinko opiskella ammatin kotona niin että käyn koulussa vain tenttimässä? Miten sinne haetaan ja mielellään turun alueella.
En halua laittaa vauvaa vielä hoitoon mutta haluaisin opiskella tässä samalla itelleni kesken jääneen ammattini... Esim, voiko lukion käydä etänä??

Juu kyllä jotain kursseja voi tehdä ja tuota lukiota varsinkin, mutta harvaan ammattiin varmaan "kirjekurssina" onnistuu opiskella. Netin kautta voi opiskella monen moista myös, olen itse esim. kasvatustieteen perusopinnot suoritellut netin kautta. Ei tosin ihan niin antoisaa ollut kuin jos olisi ollut myös lähiopetusta, mutta se on ihan jokaisen opiskelutavoista kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Oletko ajatellut monimuoto-opiskelua? Lähiopetusta on aika harvoin ja sekin illalla/viikonloppuna.

mikäs tuo on?? :ashamed: en oo kamalan perehtyny asiaan ja mulla kaks lasta kotona enkä laita heitä ainakaan seuraavaan vuoteen mihinkään hoitoon siks haluan opiskella kotona...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mikäs tuo on?? :ashamed: en oo kamalan perehtyny asiaan ja mulla kaks lasta kotona enkä laita heitä ainakaan seuraavaan vuoteen mihinkään hoitoon siks haluan opiskella kotona...
Esim ammattikorkeakouluissa on mahdollista suorittaa aikuiskoulutuksessa tutkinto monimuoto-opiskeluna. Tuskin koskee kaikkia aloja, esim sairaanhoitajaksi ei kaiketi voi opiskella "kirjekurssina" :D .

Käytännössä tuo oli tutkintoon johtavaa opiskelua, joka tapahtui pääsääntöisesti etäopiskeluna. Meillä oli lähiopetusta pe klo 16-20:30 ja la 8:30-16 joka toisena viikonloppuna. Lukuvuoteen sisältyi 5 intensiiviviikkoa, jolloin oli tentit. Intensiiviviikon jälkeen oli vasta 4 viikon päästä ensimmäiset lähiopetustunnit. Läsnäolopakko oli ainoastaan ruotsin ja enkun tunneille.

Yhteistyössä