etän tapaamiset ja äiienpäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Hei!
Kyselisin neuvoa seuraavaan.Lapsen isän kanssa on tehty tapaamissopimus jossa äiienpäivästä sanotaan seuraavaa "lapsi viettää äitienpäivän äidillään ja isänpäivän isällään" tässä tarkoitetaan siis sitä kokonaista päivää.
No,isän kanssa oli sovittu että lapsi tulee sunnuntaina aamusta kotiin..toi vastapuoliltapäivin kun rupesin soittamaan perään.
Lapsen olisi muuten kuulunut olla isällä perjantaista maanantai aamuun jolloin hän vie lapsen päivähoitoon.
Nyt alkoi vänkkääminen tästä illasta,ex soitti että moneltako hakee lapsen TÄNÄÄN??!

Sanoin että ei hae vaan lapsi on kotona tämänpäivän ja minä vien huomenaamulla hoitoon.
Tästä kimpaantuneena sanoi että hakee lapsen huomenaamulla koska se maanantai on hänen tapaamispäivänsä!siis häh,hänenhän pitäisi viedä lapsi päiväkotiin.sanoi ettei vie vaan hänen äitinsä hoitaa lasta ja hän tuo lapsen "joskus illalla kun kerkiää".
Eihän se voi näin mennä?eihän?

Isä ei ole sopimuksesta huolimattaikinä vienyt poikaa ma hoitoon vaan tuo itse illalla kun olen soitellut perään.
Lv ei juurikaan ole ottanut tähän kantaa eikä ex ole ymmärtänyt vaikka olen koittanut selittää.

Kaiken taustalla on vaikea ero ja sitäkin vaikeampisuhde jota olen täällä mustana aikanaan purkanut.
Pitääkö minun todella antaa lapsi hänelle aamulla ja onko tuo maanantai hänen tapaamispäivänsä vaikka hänelle kuuluisi vain hoitoonvienti?
Syy miksi vaihdot tapahtuu pkn kautta on exän uhkailu yms. Lähestymiskielto on vireillä jne.

Hmm.

Itse olen yh. Ja tänään lapsi oli isänsä kanssa aamupäivän kun kävivät onnittelemassa miehen äitiä ja sitten toi lapsen kotiin.

Entiselle miehellesi on annettu tapaamispäiviksi perjantaista maanantaiaamuun.
Eli hänen pitäisi viedä maanantaiaamuna lapsi tarhaan.

Mutta hän vie maanantaisin tarhan sijasta lapsen äidilleen, joka tuo lapsen kotiin luoksesi illalla, jos ymmärsin oikein??
?
Jos hän tekee näin niin mikä on ongelma? Jos hänen äitinsä on kunnollinen ihminen ja hoitaa ja antaa lapselle ruokaa, niin eikö lapsella ole mukava olla isoäidin kanssa. Tarhassa ehtii olemaan sitten 4 päivää tai 3 jos entinen miehesi hakee hänet jo perjantai aamusta.

Eikö tuo ole lapselle ihan hyvä järjestely, olla isoäidin kanssa?

No oisit nyt kyllä voinut joustaa sen verran että lapsi olis saanut olla sen koko ajan isällään tai sitten niin että olisi tuonut lapsen tänä iltana, jos lapsi kuitenkin on sulla paljon enemmän kuin isällään. Äitienpäivä nyt kuitenkin loppujen lopuks on vaan merkintä kalenterissa - kuten isänpäiväkin - ja sulla on tavallaan melkein joka päivä äitienpäivä.

Yhteistyössä