Etäisä ei osta lahjoja lapselle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastanut lähiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastanut lähiäiti

Vieras
Etäisä ei osta lapselle lahjoja (synttäri, joulu) jos ei vietä lapsen kanssa synttäripäivää tai jouluaattoa. Lapsella oli vasta synttärit ja näki isänsä 2 päivää synttäriensä jälkeen eikä saanut lahjaa. Lapselle tuli paha mieli kun isä ei muistanut.

Ei sillä että lahjat ja materia olisi tärkeintä, ihmetyttää vaan lapsen isän asenne siihen että vain silloin muistetaan toista jos viettää juhlapäivän hänen kanssaan.

Olen yrittänyt selittää etteihän esim kummikaan vietä jouluaattoa kummilapsensa kanssa vaikka silti kummi ostaa kummilapselle joululahjan, noin yleensä.

Onko tällainen yleistäkin? Itse en ole ainakaan vastaavaan törmännyt. Ja kyse kuitenkin omasta lapsesta eikä miestään kumminkaimanserkunnaapurista.

meillä lasten isä kyllä ostaa mutta ei voi kuunnella koskaan poikien toivomusta mitä haluaa (ne ei ole edes kalliita) niin kuin viimeksikin toivoi pulmapeliä maksaa 5€. Niin kuin viimeksikin toi pojalle joka täytti 10v niin jonkun vauvan kirjan joka ei edes tuota 5 vuotiasta jaksanut kiinnostaa kuin kaksi minuuttia. No mä olen rankuttanut noille että ajatushan se on tärkeintä että sanotaan, kiitos.

Isäni ei ole koskaan ostanut yhtäkään lahjaa minulle eikä soittanut tai muistanut merkkipäiviäni. Nähtiin ekan kerran kun olin 13v ja sen jälkeen ollaan tavattu 1 kerran. Nyt kun se on vanha on alkanu soittelee ja haluaa juttuseuraa ja apua. Never,olis miettinyt vähän.

Me ollaan rahan käytön suhteen todella erilaisia lapsen isän kanssa. Isä on yleensä hyvinkin tuhlaileva, mutta joululahjaan laittaa pitkin hampain 20€. Ihan sama, viettääkö lapsi joulua hänen luonaan vai minun.
Toisaalta olen harmissani, mutta koska välit ovat muuten hyvät, en viitsi asiasta yrittää keskustella. Mieluummin säilytän hyvät välit. Lapsi (7-vuotias) uskoo kuitenkin vielä joulupukkiin, joten samapa tuo.

joulun jotenkin ymmärrän, jos joulupukki tuo lahjat, ei asiassa liene ongelmaa.
Mutta synttärit on vähän eri, veisi edes tekemään jotain kivaa, ei tartte varmaan olla puistoa kummempaa jos siitä tekee seikkailun (siis jos pieni lapsi)

Ei taida olla väliä onko kyseessä etäisä taikka lähi-isä..

Meillä ei mies osta sitten koskaan lahjoja vaikka asuu lapsensa kanssa samassa taloudessa.
Mitä siis asiaa ihmettelemään. Ei kaikki ihmiset ostele lahjoja.

t.nimimerkillä- olen 49 vuoden aikana saanut isältäni 3 lahjaa