Etälukiossa opiskelevia??

Mä kävin muutamia kursseja -ja uskottelen itselleni jatkavani taas joskus...
Mutta siis en keksi miinuksia, tosi hyvä tapa opiskella, helppo, saa mennä omaan tahtiin, pitää välillä taukoja ja välillä suorittaa useampia kursseja kerralla.
 
Mie oon nyt viimeistä vuotta etä/iltalukiossa.
Hyviä puolia on just LisaMarienkin mainitsema omaan tahtiin opiskelu. Toisaalta vaatiin aika paljon itsekuria et saa tehtyä tehtävät ajoissa, mut sopiva opiskelutapa jos et pääse joka ilta/päivä kouluun.

Saapi kysellä enemmänkin jos tulee kysymyksiä mieleen! :)
 
Eli sopiiko etälukio kokopäivätyötä tekevälle? :) Käyn yhdessä vuorossa töissä, 8-15. Ilta-yötöitä ei ole. Oon ymmärtäny että teoriatunnit pidetään iltaisin, niitäkin pari tuntia per. kurssi?
 
Kyl ainakin tuol meitin koulus on ihan kokopäivä töissä kävijöitä. Meitin koulus alkaa tunnit 18:00 ja valinnaiset 16:30. Kursseissa on 3 lähiopetuskertaa ja koe, mut noikin vaihtelee kouluittain.
 
Helekutti
Ite kävin iltalukiota ja siitä osan etänä. Käytännössä vain ilmottauduin kurssille sähköpostitse, opettaja lähetti kurssin sisällön ja tehtävät. En käynyt etäkursseilla tunneilla lainkaan vaan menin pelkästään kokeeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ite kävin iltalukiota ja siitä osan etänä. Käytännössä vain ilmottauduin kurssille sähköpostitse, opettaja lähetti kurssin sisällön ja tehtävät. En käynyt etäkursseilla tunneilla lainkaan vaan menin pelkästään kokeeseen.
Voihan sen tietysti noinkin tehdä, mutta jossain aineissa kannattaa käydä tunneillakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ite kävin iltalukiota ja siitä osan etänä. Käytännössä vain ilmottauduin kurssille sähköpostitse, opettaja lähetti kurssin sisällön ja tehtävät. En käynyt etäkursseilla tunneilla lainkaan vaan menin pelkästään kokeeseen.
Mä kävin samalla periaatteella ne kurssit mitä kävin ja siksi se vähän nyt onkin orrella, kun kielissä olis pitäny väillä käydä tunnillakin. Tai ei kai olis pakko, jos olis hiukan itsekuria ja viittis, mutta kun kielet ei ole yhtään mun juttu...
Äidinkielen, historian, maantiedon, biologian, fysiikan, kemian, filosofian ja psykologian kurssit suoritin.
 

Yhteistyössä