\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 19:45 äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 15:16 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 14:51 äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
oliko maidonvastainen juttu? erittäin pikaiseen vilaisin ja aika rasittavannäköistä/epätarkkaa tekstiä olisi ollut lukea.
mielenkiintoinen juttu kun taisin lukea jostakin maidon kalsiumin vaikutuksesta rasvojen imeytymiseen.
Tämä menee kyllä asian vierestä,mutta on Valion luoma harhakuva että VAIN maidosta saa kalsiumia.Kalsiumia on lähes yhtä paljon manteleissa,pähkinöissä ja siemenissä!
mutta kuka syö "kilon" siemeniä päivässä? maito on kuitenkin Suomeessa helpoin tapa saada kalsiumia jos vaan maitotuotteita pystyy käyttäämään.
ja eikös kuitenkin ekologisin tapa olisi syödä ravintoa mitä "läheltä" saa kuin alkaa jostakin kaukaa tuotuja pähkinöitä nassuttamaan??!
Mutta tuo maitojuttu johon viittasin, siinä sanottiin maidon kalsiumin estävän rasvojen imetymistä mutta ei esim kalkkitablettien kalsiumin. Eli jos maidossa onkin "pahoja" rasvoja niin maito itse estää niiden liian imeytymisen. Eli ei se maito niin paha olekaan kuitenkaan. ja toisaalta osa sitä kolesterolia on kuitenkin perimää eikä yksin ruokaa.
Eipä tartte kiloa syödä päivässä,satagrammaa vastaa desiä maitoa,kalsiumin suhteen.Googleta ravintoarvo niistä.JA NE SISÄLTÄVÄT SITÄ TÄRKEÄÄ,TARPEELLISTA RASVAA JOTA ELIMISTÖ TARVITSEE!
mutta jostakin olen oppinut että KUUDESTA desistä maitoa saa päivän kalkin eli sitten pitäis syödä 600 GRAMMAA. En minä vaan jaksaisi niin paljoa pähkinöitä tms ja taitaisi siinäkin liikaa rasvaa tulla.
Mutta ei tarvitse minun pähkäillä kun en pähkinöitä saa muutenkaan syödä
Mutta käyn läpi ajatusleikkiä edelleen eli jos kuusi desiä pähkinöitä söisin, se tekisi jo parisataa grammaa per ateria jos ajatellaan vaikka aamupala, lounas ja päivällinen (sillä kuka niitä enää välipalalla jaksaisi

). Mahtuisiko mahaan muuta / maistuisiko ja jäisikö kenties jotakin muuta tarpeellista ravintoainetta saamatta?
Maitotuotteet on kuitenkin aika monipuolinen juttu ja vaikken itse maitoa maitona juokaan niin syön juustoa ja jugurttia ja niistä saisi ruuanlaittoonkin kaikenlaista kivaa, mutta ikäväkyllä perhe syö maidotonta yhden perheenjäsenen maitoallérgian vuoksi ja juustot ja maidot tulee sellasenaan ja maidottomalle kalkki purkista!! Ei ole neuvolatäti edes ehdotellut että alkaisin pelkkiä pähkinöitä hänelle tarjoamaan tai siemeniä