Estääkö lapsi sua tekemästä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Estää.

- Äkkilähdöt
- Mieluisen sisustamisen
- Tehokkaan siivouksen
- Kunnon yöunet
Juu ei teidän poppoolla varmaan yhtäkkiä lähdetä mihinkään :whistle: Kyllähän se sitten on helpompaa kun on yksi lapsi, mullakin likka sen verran isompi, että ei muuta kuin vaatteet niskaan ja menoksi.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Estää.

- Äkkilähdöt
- Mieluisen sisustamisen
- Tehokkaan siivouksen
- Kunnon yöunet
Juu ei teidän poppoolla varmaan yhtäkkiä lähdetä mihinkään :whistle: Kyllähän se sitten on helpompaa kun on yksi lapsi, mullakin likka sen verran isompi, että ei muuta kuin vaatteet niskaan ja menoksi.
Heh joo, ei ihan tuollaista täällä. Onneksi kesällä pääsee pukemisen kanssa helpommalla, mutta on se silti aika rumbaa. Voi mennä 30 minuuttiakin, että ulos päästään. :whistle: Talvella tuo aika taas oli välillä jopa 60min.
 
Rötväles
Ei estä mutta tekee joistakin asioista hankalampia toteuttaa.
Raskausaika se kaikkein kamalinta oli. Nyt tämän mukelon voi laskea sylistään tarpeen vaatiessa, mutta siitä mahasta ei päässyt eroon silloin kun halusi.
 
kyllä estää... mutta pois en ikinä vaihtais... :D
esim. on aika vaikea lähteä viikolopuksi metsään rämpimään ja "pelaamaan" splättäystä... poika kun ei ihan vielä sellaista osaa arvostaa... mutta ei se mitään... mullahan on loppuelämä aikaa mennä... :D
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
EI ESTÄ. Vaikka olisin yh, niin eivät estä ja pas.kaa puhuu se joka väittää et estää!
( ja sitäpaitsi arvomaailmakin muuttuu kun lapsia syntyy)
Aina voi hankkia tukijoukon, vaikka sukulaisia ei olis mailla halmeilla.
Tosin jos on kovin väsy, tai masentunut, ei se noin vaan onnistu,
mut jos käy täällä netissä, voi täältäkin apua pyytää...
Kertoisitko hyvä isojen lasten äiti, että miten nuo 4 muksua EIVÄT estä äkkilähtöjä? Eli jos joku soittaa ja haluaa tavata minut ja lapset viiden minuutin kuluttua lähimmässä leikkipuistossa, eikö nuo lapset (4v 8kk, 2v 7kk ja 2 x 1v 2kk) tosiaankaan estä mua lähtemästä niin nopeasti?

Muoks kahvikupin jälkeen: vai puhuitko vain omasta puolestasi? :D
 
Onnentyttö

No tokihan lapsi nyt estää moniakin juttuja!

Rauhassa terassilla istuskelun juuri silloin kun haluaa.
Sellaisen maailmanympärysmatkan tekemisen kuin haluaisin (mutta toisenlaisen matkan voi tietty tehdä).
Nukkumisen silloin kun haluaa ja niin pitkään kuin haluaa.
Uran etenemisen (irtisanouduin töistä; täällä ulkomailla ei voi vaan ottaa hoitovapaata vaan sitten on lähdettävä koko duunista).
Elämän etenemisen omien mielihalujemme tahtiin.
Ystävien tapaamisen spontaanisti baarissa ja unohtumisen keskustelemaan ihmissuhteista ja maailman menosta tuntikausiksi.
Huolettoman elämän, jossa ei tarvitse huolehtia kuin itsestämme.

Tässä esimerkkejä. :) Mun mielestä ihmisten olisi hyvä tiedostaa vähän näitä juttuja kun lasta aletaan toivomaan, että lapsi kyllä muuttaa elämän, ettei sitten tule niin isona yllärinä.

Onneksi monen monia juttuja voi tehdä lapsen kanssa enkä osaa noita menetettyjä vapauksia kaivata. On se lapsi sen arvoinen!! :)



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei toki, lähde sinne alppiravintolaan sivoomaan,kun se on niin helppoa!
No tota, ei mulla kiinnosta lähteä, niin miksi tuollainen asia mull ois este?
Jaa, no ehkä siellä Alpeilla ei olisi lapsille hoitajaa siksi aikaa kun sinä siellä teet työtä jos vaikka lähtö olisi jo ensi viikolla. :) Itsellesi olisi kimppakämppä valmiina, mutta lapsille ei olisi tilaa. Tässä esimerkki siitä, että SPONTAANISTI sitä ei paljon mihinkään lähdetä jos haluaa tuon lasten hyvinvoinninkin taata. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei toki, lähde sinne alppiravintolaan sivoomaan,kun se on niin helppoa!
No tota, ei mulla kiinnosta lähteä, niin miksi tuollainen asia mull ois este?
Jaa, no ehkä siellä Alpeilla ei olisi lapsille hoitajaa siksi aikaa kun sinä siellä teet työtä jos vaikka lähtö olisi jo ensi viikolla. :) Itsellesi olisi kimppakämppä valmiina, mutta lapsille ei olisi tilaa. Tässä esimerkki siitä, että SPONTAANISTI sitä ei paljon mihinkään lähdetä jos haluaa tuon lasten hyvinvoinninkin taata. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
EI ESTÄ. Vaikka olisin yh, niin eivät estä ja pas.kaa puhuu se joka väittää et estää!
( ja sitäpaitsi arvomaailmakin muuttuu kun lapsia syntyy)
Aina voi hankkia tukijoukon, vaikka sukulaisia ei olis mailla halmeilla.
Tosin jos on kovin väsy, tai masentunut, ei se noin vaan onnistu,
mut jos käy täällä netissä, voi täältäkin apua pyytää...
Kertoisitko hyvä isojen lasten äiti, että miten nuo 4 muksua EIVÄT estä äkkilähtöjä? Eli jos joku soittaa ja haluaa tavata minut ja lapset viiden minuutin kuluttua lähimmässä leikkipuistossa, eikö nuo lapset (4v 8kk, 2v 7kk ja 2 x 1v 2kk) tosiaankaan estä mua lähtemästä niin nopeasti?

Muoks kahvikupin jälkeen: vai puhuitko vain omasta puolestasi? :D
sanoinkin jo et elämän arvot muuttuu lasten myötä :)
Miks ihmeessä jotkut äkkilähdöt olis tärkeitä???

ja kyllä, mä olen nopea... sekä myös aina ennen muita tapaamisissa, ainakin puoli tuntia liian aikasin..... sorry.
Se vain on tapa, en tiiä miks. Mun kohta-ex mieskin on hitaampi YKSINÄÄN kuin mä lasten kans. Se jää peilaileen itteensä jne...
aina raivoissani ootan, et tuleeko se jo....
eli sorry, multa se onnistuu se 5 min varoitus aika :xmas: B) =)


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
EI ESTÄ. Vaikka olisin yh, niin eivät estä ja pas.kaa puhuu se joka väittää et estää!
( ja sitäpaitsi arvomaailmakin muuttuu kun lapsia syntyy)
Aina voi hankkia tukijoukon, vaikka sukulaisia ei olis mailla halmeilla.
Tosin jos on kovin väsy, tai masentunut, ei se noin vaan onnistu,
mut jos käy täällä netissä, voi täältäkin apua pyytää...
Kertoisitko hyvä isojen lasten äiti, että miten nuo 4 muksua EIVÄT estä äkkilähtöjä? Eli jos joku soittaa ja haluaa tavata minut ja lapset viiden minuutin kuluttua lähimmässä leikkipuistossa, eikö nuo lapset (4v 8kk, 2v 7kk ja 2 x 1v 2kk) tosiaankaan estä mua lähtemästä niin nopeasti?

Muoks kahvikupin jälkeen: vai puhuitko vain omasta puolestasi? :D
sanoinkin jo et elämän arvot muuttuu lasten myötä :)
Miks ihmeessä jotkut äkkilähdöt olis tärkeitä???

ja kyllä, mä olen nopea... sekä myös aina ennen muita tapaamisissa, ainakin puoli tuntia liian aikasin..... sorry.
Se vain on tapa, en tiiä miks. Mun kohta-ex mieskin on hitaampi YKSINÄÄN kuin mä lasten kans. Se jää peilaileen itteensä jne...
aina raivoissani ootan, et tuleeko se jo....
eli sorry, multa se onnistuu se 5 min varoitus aika :xmas: B) =)

Hei, tämä on nyt sellainen ajatusleikki että JOS sattuisi äiti-ihminen JOSKUS haluamaan vielä elämässään tehdä JOTAKIN johon lapset eivät kuulu, jota ennen lapsia teki! :)

Ei ole vaarallista sanoa, että lapsi muuttaa elämän. Kaikki sanoo kuitenkin, että hyvään suuntaan. SILTI voidaan käydä ajatusleikkiä tästä aiheesta.

Relax!


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, no ehkä siellä Alpeilla ei olisi lapsille hoitajaa siksi aikaa kun sinä siellä teet työtä jos vaikka lähtö olisi jo ensi viikolla. :) Itsellesi olisi kimppakämppä valmiina, mutta lapsille ei olisi tilaa. Tässä esimerkki siitä, että SPONTAANISTI sitä ei paljon mihinkään lähdetä jos haluaa tuon lasten hyvinvoinninkin taata. :)
Totta kait asia on näin.

Mutta kuten kirjoitin, että kun en tuonne halua lähteä niin lapset ei oo este, mutta jos haluaisin niin ne olis este :)

Mä ajatteln näin, erillailla vissiin kuin sinä =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, no ehkä siellä Alpeilla ei olisi lapsille hoitajaa siksi aikaa kun sinä siellä teet työtä jos vaikka lähtö olisi jo ensi viikolla. :) Itsellesi olisi kimppakämppä valmiina, mutta lapsille ei olisi tilaa. Tässä esimerkki siitä, että SPONTAANISTI sitä ei paljon mihinkään lähdetä jos haluaa tuon lasten hyvinvoinninkin taata. :)
Totta kait asia on näin.

Mutta kuten kirjoitin, että kun en tuonne halua lähteä niin lapset ei oo este, mutta jos haluaisin niin ne olis este :)

Mä ajatteln näin, erillailla vissiin kuin sinä =)

Kuten yllä sanottiin, kyse on siitä estääkö lapsi sinua tekemästä jotakin sellaista jota HALUAISIT tehdä, jotain mitä teit ennen lapsia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuten yllä sanottiin, kyse on siitä estääkö lapsi sinua tekemästä jotakin sellaista jota HALUAISIT tehdä, jotain mitä teit ennen lapsia. :)
Juu niin oli.

Ja kuten tuo vispilä, kirjoitti ja siittä hoksasin niin estää:

Koriste esineitä ei voi laittaa alas/kynttilöitä, varsinkaan sitten kun tuo kuopus lähtee liikkeelle.

Mustekynää ei voi jättää lattialle, jos ei halua hinkata sitä sit seinästä pois.

Dvd/cd-levyjä ei voi kerätä alas hyllyhin, jos ei halua etsiä naarmuuntuneita levyjä pitkin asuntoa.

Mutta ei mitään isompaa, nimenomaan sellaista jota haluaisin tehdä. =)
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönKesis:
EI ESTÄ. Vaikka olisin yh, niin eivät estä ja pas.kaa puhuu se joka väittää et estää!
( ja sitäpaitsi arvomaailmakin muuttuu kun lapsia syntyy)
Aina voi hankkia tukijoukon, vaikka sukulaisia ei olis mailla halmeilla.
Tosin jos on kovin väsy, tai masentunut, ei se noin vaan onnistu,
mut jos käy täällä netissä, voi täältäkin apua pyytää...
Kertoisitko hyvä isojen lasten äiti, että miten nuo 4 muksua EIVÄT estä äkkilähtöjä? Eli jos joku soittaa ja haluaa tavata minut ja lapset viiden minuutin kuluttua lähimmässä leikkipuistossa, eikö nuo lapset (4v 8kk, 2v 7kk ja 2 x 1v 2kk) tosiaankaan estä mua lähtemästä niin nopeasti?

Muoks kahvikupin jälkeen: vai puhuitko vain omasta puolestasi? :D
sanoinkin jo et elämän arvot muuttuu lasten myötä :)
Miks ihmeessä jotkut äkkilähdöt olis tärkeitä???

ja kyllä, mä olen nopea... sekä myös aina ennen muita tapaamisissa, ainakin puoli tuntia liian aikasin..... sorry.
Se vain on tapa, en tiiä miks. Mun kohta-ex mieskin on hitaampi YKSINÄÄN kuin mä lasten kans. Se jää peilaileen itteensä jne...
aina raivoissani ootan, et tuleeko se jo....
eli sorry, multa se onnistuu se 5 min varoitus aika :xmas: B) =)
Kyllä mullakin arvot muuttu. Ja niin, voihan olla, että joku erittäin tärkeä meno tulee yhtäkkiä ja sitten pitää lähteä nopeasti. Esim. aika erikoislääkärille ja uusia aikoja saa ehkä vasta viikkojen päästä. Jos mulla ois sellainen vaikkapa vartin kuluttua, en ehtisi. Enkä saisi siihen hätään hoitoapua. Eli estäisivät tuollaisessa tapauksessa, eikä kyse ole arvoista.

Miksi pyytelet anteeksi? :D Mulla oli suht helppoa lähteä 1-2 kanssa ja oletanpa, että sitten kun muksuni ovat sun muksujen ikäluokkaa, pääsen kyllä nopeasti niiden kanssa. :)
 
vieras
eipä juurikaan estä
..vähän vähemmän kerkee käydä lenkillä ja treenaa, ku mihin joskus oon tottunu, mutta ei se haittaa
..vessakäynnit on kyl välil hiukka hankalia, ku puntissa roikutaan samaan aikaan :D
 
Totta hemmetissä estää, ja paljonkin! Muta se mikään yllätys ollut, ihan tietoisesti valitsin olla muutamia vuosia ilmain joitain haluamiani asioita, jotka ei nyt vaan lasten kanssa onnistu.

Ja jos aapeellä on yksi rattaissa istuva lapsi, ja lapsenvahti yötäpäivää passissa, niin eipä tuo kai silloin mitään rajoita. Mulla on yksi lapsenvahti, hän asuu 100 km:n päässä ja on työelämässä.
Ja odotas kun niitä ac/dc vilperttejä on kaksi, kumpikin juoksee eri suuntaan ja kotona päiväkuiva lapsi unohtaa kesken reissun sanoa että on pissahätä... ja kakkahätä.
 

Yhteistyössä