Eskarilaisen matka eskariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eskariin matkaa n.7km ja ei mitään tietoa miten sen sinne syksyllä kuljetan ku vaihtoehdot o linkka(mitä oon tsekkailu ni odotusta olis mennen tullen tunti)ja kävellen(ei tu onnistuu)...kouluun menee aikanaan sit linkalla yksin!

400m ja kävellään yhdessä. Saako jossain muka eskarit mennä yksin. Meillä kun eska päiväkodissa niin on sanottu että lapsi on "luovutettava" henk.koht. kuten pienemmätkin päiväkotilaiset.

8 km ja itse kyyditään. menee "väärän" koulupiirin eskariin (päiväkoti), joka on lähempänä kuin oman koulupiirin..Oman koulupiirin eskariin luonnollisesti olis saanut taksikyydin. :)

siis joka muu paikas saa automaattisesti kyydin,mut ei tääl =( tosi kiva ku mul o edes autoa ja pitää mukana kuljettaa viel tota 3v:täki!taksikyytiä voi hakea vapaamuotosella anomuksella,mut läpi se ei tu menemään ku ei ne ala 1 lasta täält hakee sen takia ku mä oon ainut kel ei korttia!

3 kilsaa oli ja koska kaupunki katsoo täällä, että eskarilainenkin pääsee tuon matkan itse kävellen, niin mä maksoin itse, ja lapsi pääsi koulutaksissa edes takaisin. yhtenä päivänä viikosta joutui odottamaan tunnin koululla, että taksi kulki. ja 3 euroa päivässä tähän lystiin meni

Kahden isomman eskari oli päiväkodissa, matkaa varmaan 300m, kävellen mentiin jos mies ei heittänyt autolla töihin mennessä. Nykyisen eskarilaisen matkaa en ole mitannut, varmaan 4-5 km, taksilla kulkee.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
400m ja kävellään yhdessä. Saako jossain muka eskarit mennä yksin. Meillä kun eska päiväkodissa niin on sanottu että lapsi on "luovutettava" henk.koht. kuten pienemmätkin päiväkotilaiset.

Sama mullekin tuli mieleen. Onko oikeasti näin jossain että eskarit saa kulkea itekseen? Entä haetaanko niitä, vai saavatko lähteä itsekseen kotiinkin?

siis.... eskarilaisen matkat rinnastetaan koululaiseen ja jos matka on sitä luokkaa että pääsee ekaluokalle taksikyydillä niin se sama koskee lasta myös eskariaikana...

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

Sama mullekin tuli mieleen. Onko oikeasti näin jossain että eskarit saa kulkea itekseen? Entä haetaanko niitä, vai saavatko lähteä itsekseen kotiinkin?

Lahdessa saa kulkea yksin. Viime vuonna kun esikoinen oli eskarissa, niin sen eskarikaveri kulki bussilla yksin edes-takas!

mun tuttu joka on opettaja sano just että nyt on uudet systeemit ja et eskarilaisella täytyy olla joku saattamassa ja vastaanottamassa..eli meilläki ku poika tulee kulkemaan taksilla,mutta mun pitää olla saattamassa taksiin ja ottamassa vastaan kun tulee kotiin

Meillä saa kulkea itsekseen kotiin, jos asiasta on sovittu ja jos on tehty siitä erillinen sopimus. Oletan, että kotona pitää olla myös joku aikuinen vastassa.

Mutta aamuisin pitää viedä, enkä tiedä että yksikään noista 13 eskarilaisesta kulkisi kotimatkojakaan yksin vielä. Omalle tytölle aiotaan antaa lupa vähän keväämmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
1km, menee naapurin tytön kanssa kävellen, tai jos kova pakkanen, ni viedään autolla. Syksyllä meni pyörällä.

Niin, ja täällä saa kulkea yksin. Maalla asutaan.

Ool rait, säännöt on siis erilaiset eri paikoissa. Pääkaupunkiseudulla ei saa edes ekaluokkalaiset mennä pyörällä kouluun, ei ainakaan kaikissa kouluissa. Mutta liikennekin on kyllä ihan toista luokkaa.

Yhteistyössä