eskari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmaan eskarin säännöistä, mutta kyllä meidän muksulle nimenomaan ostettiin eskarin alkaessa kellopuhelin, että tietää, missä poika menee. Eli oletan, että joo, mutta kannattanee varmistaa. On kai teillä ollut jokin tutustuminen?

Tää on taas niin tätä. Perhepalstalla kerrankin jokin lapsiperheisiin liittyvä kysymys, niin joku tulee pyörittelemään silmiään. Mee muualle levittelemään törkyjuttujasi ja jätä meidät äipät tänne keskustelemaan lapsista.

Sillä voi soittaa vanhemmille, jos tulee jokin hätä, tai vanhemmat voi soittaa lepselle. Ja vanhemmat voi seurata kelloa omalla puhelimella ja tietää näin missä muksu on. Onko vaikka menny kaverin luo vai onko vielä koulun pihassa keinumassa, jos ei ala kuulua kotiin sovittuna aikana. Sulla ei taida olla eskari-ikäistä lasta?
Ei ole enää, mutta kyllä se eskarilainen piti ihan itse hakea pois eskarista eikä jättää harhailemaan

Ei ole enää, mutta kyllä se eskarilainen piti ihan itse hakea pois eskarista eikä jättää harhailemaan
Meillä saa kulkea itse. Matkaa on n. 500 metriä pyörätietä pitkin. Ymmärrän toki, että kaikilla ei näin helppoa ole. Kai teidän eskarilainen kuitenkin joskus sai yksin mennä vaikka naapuriin kaverin luo tai koulun pihalle luistelemaan tai palloa potkimaan? Ilman, että vanhemmat on vieressä? Silloin on hyvä olla puhelin, että tietää, missä muksu on. Ja, ei 90-luvullakana ei ollut tällaisia, ja hyvin pärjättiin, mutta maailma on muuttunut niistä ajoista, kun itse olin 7-vuotias. Minusta tämä kello on erinomainen asia.

Ja shaibaa koko ketju täynnä. Tänne on näemmä pesiytynyt tämä kello-addikti joka luenee aikaisemmin ollut pyöräilykyoärä-addikti.

Ja tiedoksi vain "mammoille" että ei, eskariin ei tod aaa viedä mitään kellopuhelimia eikä kännykkääkään. Ja lapsi pääsääntöisesti haetaan vanhemman/huoltajan toimesta pois eskaripäivän päätteeksi. Lapsi ei suinkaan jää itsekseen hengailemaan koulun eikä päiväkodin pihaan.

Ja shaibaa koko ketju täynnä. Tänne on näemmä pesiytynyt tämä kello-addikti joka luenee aikaisemmin ollut pyöräilykyoärä-addikti.

Ja tiedoksi vain "mammoille" että ei, eskariin ei tod aaa viedä mitään kellopuhelimia eikä kännykkääkään. Ja lapsi pääsääntöisesti haetaan vanhemman/huoltajan toimesta pois eskaripäivän päätteeksi. Lapsi ei suinkaan jää itsekseen hengailemaan koulun eikä päiväkodin pihaan.
Päivän aikana kello on repussa, mutta kyllä meillä eskarilaiselle hommattiin tällainen kello. Ja meidän eskarilainen osaa itse kävellä 500 metriä kotiin.

Meillä saa kulkea itse. Matkaa on n. 500 metriä pyörätietä pitkin. Ymmärrän toki, että kaikilla ei näin helppoa ole. Kai teidän eskarilainen kuitenkin joskus sai yksin mennä vaikka naapuriin kaverin luo tai koulun pihalle luistelemaan tai palloa potkimaan? Ilman, että vanhemmat on vieressä? Silloin on hyvä olla puhelin, että tietää, missä muksu on. Ja, ei 90-luvullakana ei ollut tällaisia, ja hyvin pärjättiin, mutta maailma on muuttunut niistä ajoista, kun itse olin 7-vuotias. Minusta tämä kello on erinomainen asia.
Olen samaa mieltä että kellopuhelin hyvä lapselle meidän lapset on 11v ja 12v käyttää vielä kellopuhelinta

Onko hän sitten yksin kotona? Kuinka kauan?
Ei ole yksin kotona. Mutta minä en aina ehdi häntä hakemaan, kun yleensä pääsee juuri silloin eskarista, kun vauva on päiväunilla. En voi jättää vauvaa yksin lähteäkseni hakemaan lasta, joka osaa ihan hyvin kävellä pyörätietä myöden kotiin. Mitä ihmeellistä siinä nyt on, että 7-vuotias kävelee yksin eskarista kotiin. Missä pumpulissa teidän lapset kasvaa, jos ne pitää joka päivä hakea?

Kyllä kellopuhelin on hyvä juuri tuon ikäiselle. Ei älypuhelinta, ettei räplää sitten koko aikaa jotain pelejä, mutta lapseen saa yhteyden ja pystyy seuraamaan missä on.

Yhteistyössä