Esiuhmaikä

  • Viestiketjun aloittaja Karma
  • Ensimmäinen viesti
Karma
Alkaako muidenkin 1- vuotiaat potea esiuhmaikää? Meidän poika on ollut aika rauhallinen tapaus tähän päivään asti, mutta nykyään ihan selkeesti alkaa jo hakea sitä omaa tahtoaan. Poika myös nipistelee ja läpsii meitä ja häntä kiellettäessä loukkaantuu verisesti, heittäytyy lattialle rähjäämään! Luonnetta siis löytyy hälläkin, hyvä niin :D
 
Siis mietin tänään aivan samaa,et voiko vuoden ikänen oikeesti olla tommonen! Ajattelin jo et mulla on jotenki erikoislaatunen lapsi. Aivan hirvee sinnittelijä jo, jos ei saa tahtoaaan läpi niin kiukuttelee ja sätkii ja potkii ja mikään ei ole hyvä! :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 19:59 Karma kirjoitti:
Alkaako muidenkin 1- vuotiaat potea esiuhmaikää? Meidän poika on ollut aika rauhallinen tapaus tähän päivään asti, mutta nykyään ihan selkeesti alkaa jo hakea sitä omaa tahtoaan. Poika myös nipistelee ja läpsii meitä ja häntä kiellettäessä loukkaantuu verisesti, heittäytyy lattialle rähjäämään! Luonnetta siis löytyy hälläkin, hyvä niin :D
Kuulostaapa tutulta :)
Meidän tyttö kiukkuili aikansa juuri sen ikäisenä ja sit oli pieni paussi että ol kuin pieni enkeli.
Nyt siitä on tullut pikku pirulainen. Puree, riehuu ja kiusaa veljeään minkä kerkiää. Ja mikään puhe ei auta...
Välillä tuntuu että olen ihan hukassa noitten mukeloitten kanssa :)
Odotan kovasti että nuorimmainen kasvais sen verran että osais pitää puoliaan, ettei mun aina tarttis olla niitä vahtimassa.

Nyt vielä kun on tytöltä jäämässä päiväunet pois niin on sitä väsymyskiukkuakin.
 
karviaismarja
Meillä neiti on 1v5kk.ja oma tahto on selkeästi kasvanut.Huutaa,muksii suu tiukkana viivana 4v.veljeään välillä nyrkillä ja välil'mitä sattuu kädessä olemaan.Potkii,itkee ja juosta tumputtaa hakemaan keittiön laatikosta lastan tai kauhan ja mottasee sillä myös mua takalistoon.Niin et'vauhtia piisaa! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 19:59 Karma kirjoitti:
Alkaako muidenkin 1- vuotiaat potea esiuhmaikää? Meidän poika on ollut aika rauhallinen tapaus tähän päivään asti, mutta nykyään ihan selkeesti alkaa jo hakea sitä omaa tahtoaan. Poika myös nipistelee ja läpsii meitä ja häntä kiellettäessä loukkaantuu verisesti, heittäytyy lattialle rähjäämään! Luonnetta siis löytyy hälläkin, hyvä niin :D
Sama on meilläkin, aluksi oltiin niin kilttiä poikaa, mut nyt on ihan kaamee uhmakierre.
Poju on 1,2v ja sitä omaa tahtoa kyllä löytyy vähän liikaakin.
Poika kun suuttuu ja se otetaan syliin, niin se rupee potkimaan, läpsimään ja puremaan. Ihmettelen että mistä se tommoista on oppinut näin aikaisessa vaiheessa.

No jospa tää jossain vaiheessa menee ohi :kieh:
 
FANTTIMAMMA-76
Aah...ihanaa kuulla et muillakin kiukutellaan ja koitellaan vanhempien pinnaa :whistle:
Meil tyttö (1v ja 1pvä =) ) on aina ollu vauhdikas ja touhuttaja, ja nyt se kaikki energia tuntuu menevän pahantekoon. Välillä tyttö oikein kattoo et mä varmaan näen kun menee pahojaan tekemään. Ja sit se samperin pahankurinen kikatus siihen päälle....ei siis usko mitään :/
Voin vaan niskakarvat pystyssä odottaa sitä "oikeeta" uhmaa :kieh:
 

Yhteistyössä