esimerkki syömisistä, mikä tässä mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25147785]Miksi normaalipainoisen pitäisikään laihduttaa? Eikö olisi järkevämpää kiinteytyä liikunnalla, eikä tuijottaa sitä painoa niin tarkkaan?[/QUOTE]

Tätä mieltä minäkin!

Minusta tuossa on kyllä ihan tarpeeksi proteiinia, kanafileessä on paljon, sitten soijarouhetta, juustoa, jogurttia, leikkeleitä, maidossakin on proteiinia.

Sen sijaan voisin itse vajaatoimintaa sairastavana sanoa että painon pudottaminen on tän sairauden kanssa jostain syystä vaikeaa vaikka arvot on hyvät. Mä oon 165cm pitkä enkä saa painoa nykyään enää millään alle 60 kilon. Oon sitten luovuttanut ja painan 61kg, sopii mulle. Sä oot paljon hoikempi kuin minä joten ehkä sä et vaan voi laihtua tuosta enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25147884:
Jos noilla mitoilla kiinteytyä haluaa, ei keino ole laihdutus vaan koko kropan kiinteytysjumppa. Näitä zumbia sun muita on pilvin pimein, ei kun sekaan vaan.

Jumpassa kuluu vaan kaloreita. Salilta se lihas ja kiinteys haetaan. Kiinteytymiseen tarvitaan vastuksellista harjoittelua, jumpat ovat lähinnä aerobista kuntoa kohottavia.

Lisää yksi 'oikea' ateria alkuiltaan. Syö tuo iltapalan sämpylä silloin esim. keiton kanssa. Ei aikuisen tarvii tankata yötä varten, mutta illalla on paljon puuhaa, jossa tarvii vielä energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja väärin;25147949:
Jumpassa kuluu vaan kaloreita. Salilta se lihas ja kiinteys haetaan. Kiinteytymiseen tarvitaan vastuksellista harjoittelua, jumpat ovat lähinnä aerobista kuntoa kohottavia.

Kyllä monissa jumpissa on ihan vastuksellista harjoittelua.

[QUOTE="vieras";25147785]Miksi normaalipainoisen pitäisikään laihduttaa? Eikö olisi järkevämpää kiinteytyä liikunnalla, eikä tuijottaa sitä painoa niin tarkkaan?[/QUOTE]

Se, että on normaalipainon sisällä, ei kerro vielä mitään todellista läskin määrästä ja laihdutuksen tarpeesta. Normaalipainoisellakin voi olla esim. 10 kg ihan ehtaa ylimääräistä, jonka saa pois vain laihdiuttamalla. Ja mitäs se kiinteytyminen muuta on kuin laihdutusta ruokavaliolla ja lihaskasvua liikunnalla? Eli kuoritaan rasvat päälät ja siihen tarvitaan kalorivaje eli se on laihdutusta.

[QUOTE="jaa";25147960]Kyllä monissa jumpissa on ihan vastuksellista harjoittelua.[/QUOTE]

Minä olen käynyt elämäni aikana aika monissa jumpissa eri kaupungeissa tässä maassa ja kertaakaan en ole törmännyt kunnon vastusharjoitteluun. Kyllä se vaan on lähinnä aerobista, vaikka jumpan nimi olisikin "kiinteytys" tai "lihaskuno". Tai no joo, käytetäänhän niissä parin kilon käsipainoja tai kehon omaa painoa, mutta se ei ihan riitä, joten en laske sitä vielä oikeaksi vastusharjoitteluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja väärin;25147949:
Vaikken itse harrastakaan moisia, niin kyllä tasan varmasti kiinteytyy zumbassa, combat aerobicissa ja mitä näitä nyt onkaan. Lihasta ei kukaan sinun lisäksesi - taaskaan ollut hakemassa vaan nimenomaan kiinteytymistä.

[QUOTE="sama";25148001]Minä olen käynyt elämäni aikana aika monissa jumpissa eri kaupungeissa tässä maassa ja kertaakaan en ole törmännyt kunnon vastusharjoitteluun. Kyllä se vaan on lähinnä aerobista, vaikka jumpan nimi olisikin "kiinteytys" tai "lihaskuno". Tai no joo, käytetäänhän niissä parin kilon käsipainoja tai kehon omaa painoa, mutta se ei ihan riitä, joten en laske sitä vielä oikeaksi vastusharjoitteluksi.[/QUOTE]

No, sinä et ole sitten käynyt tarpeeksi monissa jumpissa teilataksesi niitä kaikkia aerobiseksi.

T. jumppaaja, joka jumpissa harjoittelee levypainoilla ja tangolla, käsipainoilla, kahvakuulilla jne. ;)

Aika selkeää mikä ruokavaliossasi mättää. Siinä ei ole tarpeeksi kuituja, siksi olet turvonnut. Vaihda ainakin kauraleivät ja sämpylät ruisleipään. Siis kuituja tarvitset.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25148018:
Vaikken itse harrastakaan moisia, niin kyllä tasan varmasti kiinteytyy zumbassa, combat aerobicissa ja mitä näitä nyt onkaan. Lihasta ei kukaan sinun lisäksesi - taaskaan ollut hakemassa vaan nimenomaan kiinteytymistä.

Mitäköhän tämä mystinen kiintetyminen on, jos se ei ole laihtumista eikä lihasmassaa..

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25148073:
Jospa luet siitä asti, mihin vastaukseni oli, niin ehkä hahmotat kokonaisuuden

Ehdotit jumppaa eli aerobista harjoittelua eli ihan rehellisesti sanottuna laihdutusta. Aerobinen harjoittelu kuluttaa kaloreita ja hävittää näin ollen rasvakerrosta, joten lihakset tulee paremmin esiin. Eli kiinteytyy jos sen niin haluat ilmaista.

Ehdotit jumppaa eli aerobista harjoittelua eli ihan rehellisesti sanottuna laihdutusta. Aerobinen harjoittelu kuluttaa kaloreita ja hävittää näin ollen rasvakerrosta, joten lihakset tulee paremmin esiin. Eli kiinteytyy jos sen niin haluat ilmaista.
Minulla ei ole halua nyt taivutella rautalankaa yksinkertaisille, mutta ilmaisena vinkkinä: minä vastasin viestiin #30.

[QUOTE="jaa";25148040]No, sinä et ole sitten käynyt tarpeeksi monissa jumpissa teilataksesi niitä kaikkia aerobiseksi.

T. jumppaaja, joka jumpissa harjoittelee levypainoilla ja tangolla, käsipainoilla, kahvakuulilla jne. ;)[/QUOTE]

Ei, kun kyllä mä todellakin olen käynyt ja jumppaillut itsekin kahvakuulalla, levytangoilla jne. Pointti kuiteknin on se, että siitäkin huolimatta ne ovat lähinnä aerobista liikuntaa ja tietysti lihasKESTÄVYYTTÄ. Pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla, nostetaan sykettä, nopeat vaihdot jne. Kiinteytymiseen ts. lihaskasvuun tarvitaan isompia vastuksia ja erityyppistä harjoittelua, jota jumpissa ei tehdä. Tietysti olisi hyvä treenata sekä kestävyyttä että voimaa.

Näin.

[QUOTE="sama";25148119]Ei, kun kyllä mä todellakin olen käynyt ja jumppaillut itsekin kahvakuulalla, levytangoilla jne. Pointti kuiteknin on se, että siitäkin huolimatta ne ovat lähinnä aerobista liikuntaa ja tietysti lihasKESTÄVYYTTÄ. Pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla, nostetaan sykettä, nopeat vaihdot jne. Kiinteytymiseen ts. lihaskasvuun tarvitaan isompia vastuksia ja erityyppistä harjoittelua, jota jumpissa ei tehdä. Tietysti olisi hyvä treenata sekä kestävyyttä että voimaa.

Näin.[/QUOTE]

Kyllä "pelkästään" jumppaamalla saa kroppaa muokattua. Sulla on selvästi eri käsitys kiinteytymisestä kuin minulla.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25148018:

Eli toisin sanoen puhumme eri asioista. Minä puhun siitä, että kuoritaan rasvaa kropasta ja kehitetään lihasmassaa (eli se, mitä kiinteytymiseksi yleisesti naistenlehdissä sanotaan), sinä näköjään puhut pelkästä laihduttamisesta. Kiinteytyminenhän ei varsinaisesti tarkoita yhtään mitään ja siitä puhuessa kaikki puhuvat yleensä ihan eri asioista.

Fakta nyt kuitenkin on, että aerobic ja vastukseton harjoittelu/pienillä vastuksilla toteutettu aerobiseen yhdistetty harjoittelu kun ei lihasta kehitä, eli ei kiinteytä, se kyllä kuluttaa energiaa eli laihduttaa. Ja kun siitä kiinteytymisestä puhutaan, niin se nimen omaan tarkoittaa lihasmassan kasvatusta ja rasvaprosentin pienentämistä.

Yritä nyt ymmärtää, tai ota ensin selvää, mitä asiat tarkoittavat. Mikäs on muuten sinun määritelmäsi kiinteytymiselle, jos ei rasvan vähentäminen ja lihasmassan lisäys? Liikunta-alan ammattilaisillehan se on juurikin tuo. Oletko siis eri mieltä?

[QUOTE="sama";25148166]Eli toisin sanoen puhumme eri asioista. Minä puhun siitä, että kuoritaan rasvaa kropasta ja kehitetään lihasmassaa (eli se, mitä kiinteytymiseksi yleisesti naistenlehdissä sanotaan), sinä näköjään puhut pelkästä laihduttamisesta. Kiinteytyminenhän ei varsinaisesti tarkoita yhtään mitään ja siitä puhuessa kaikki puhuvat yleensä ihan eri asioista.

Fakta nyt kuitenkin on, että aerobic ja vastukseton harjoittelu/pienillä vastuksilla toteutettu aerobiseen yhdistetty harjoittelu kun ei lihasta kehitä, eli ei kiinteytä, se kyllä kuluttaa energiaa eli laihduttaa. Ja kun siitä kiinteytymisestä puhutaan, niin se nimen omaan tarkoittaa lihasmassan kasvatusta ja rasvaprosentin pienentämistä.

Yritä nyt ymmärtää, tai ota ensin selvää, mitä asiat tarkoittavat. Mikäs on muuten sinun määritelmäsi kiinteytymiselle, jos ei rasvan vähentäminen ja lihasmassan lisäys? Liikunta-alan ammattilaisillehan se on juurikin tuo. Oletko siis eri mieltä?[/QUOTE]Minun määritelmäni on rasvan poistuminen kehosta. Minä en ole mitään muuta tässä hakenutkaan.

[QUOTE="sama";25148119]Ei, kun kyllä mä todellakin olen käynyt ja jumppaillut itsekin kahvakuulalla, levytangoilla jne. Pointti kuiteknin on se, että siitäkin huolimatta ne ovat lähinnä aerobista liikuntaa ja tietysti lihasKESTÄVYYTTÄ. Pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla, nostetaan sykettä, nopeat vaihdot jne. Kiinteytymiseen ts. lihaskasvuun tarvitaan isompia vastuksia ja erityyppistä harjoittelua, jota jumpissa ei tehdä. Tietysti olisi hyvä treenata sekä kestävyyttä että voimaa.

Näin.[/QUOTE]

Crossfit :D
Kokeilepa sitä, niin taatusti tulee sekä muskelia että kestävyyttä.

jos ihminen vä'hentää syömisiään sen elimistö tottuu siihen hetken päästä ja alkaa elämään säästöliekillä joten se siinä mättää että laihduit ensin ja sitten ei mitään enää.

täytyy yrittää tehdä joitain muutoksia tuohon. Joskus syön kyllä kalaa iltapalaksi tms. tuhdimpaa.

Salille minulla ei ole varaa mennä mutta joitakin painoja on kyllä kotona.

Nuo mun mitat kuulostaa kyllä hyvältä mutta näytän tosissaan lihavammalta mitä mitat kertoo. Minulla on lihasmassaa todella huonosti tällä hetkellä pitkän sairaushistorian vuoksi. Nykyään kuitenkin pystyn suht useasti jo liikkumaan entiseen nähden.

no, luovuttaa en aio. Kiitos kaikille vastauksista ja ihanaa joulunodotusta :)

Yhteistyössä