LittleOne, älä huoli, mä luulen, että sun kroppa toimii oikein hyvin, kun sun kierrot sopivan pituisia ja oviksenkin oot bongannut hienosti tuntemusten/testien perusteella.

Vaikea sanoa, että jos olisin sun tilanteessa, niin mitä pitäisin tutkimuksiin lähdön takarajana. Itsellä kun menkat oli niin pitkään välillä kadoksissa, niin lääkäriin oli pakko lähteä jo varhaisemmassa vaiheessa. Jos kroppa olis toiminut normaalisti, niin olisin varmaan yrittänyt malttaa sen vuoden verran odotella. Jostain kun oon lukenut, että suurinosa raskautuu 6-12 kk päästä pillereiden lopetuksesta. Meidän projekti on nyt siinä vaiheessa, että kun menkat alkaa, niin soittelen heti ajan sinne aukkariin. Siellä pitää käydä siinä vaiheessa, kun vuoto on jo loppunut, mutta mahdollinen ovis ei ole ihan vielä. Sitten loppukierto ihmetellään vaan terojen avustuksella (terot kp 15-24). Sitä seuraavassa kierrossa otetaan ne clomit mukaan (muistaakseni kp 3-7), ultraillaan ja sitten inssi, jos saadaan hyvä vaste. Siis joo, kai me sinne inssiin sitten mennään. Ei kai tässä muita vaihtoehtoja ole, tai ainakin sellaisen kuvan lääkäri antoi. Mielellään toisaalta olisin eka ihan kotona jatkanut yritystä clomien avulla, mutta toisaalta en jaksais enää odottaa, joten jos inssi lisää edes hiukan onnistumisen mahdollisuutta, niin näen sen vaan hyvänä juttuna. Mieskin on sitä mieltä, että mennään sinne ja katsellaan nää inssit (yleensä tehdään se 2-3) ihan yksityisellä. Jos niissä ei tärppää, täytyy asiaa miettiä uudestaan, koska IVF-hoidot on yksityisellä sen verran hintavia, että sitten täytyy kyllä varmaan lähteä jonottelemaan julkiselle (jonot kai noin puoli vuotta). Oon tullut pienen pääni sisällä siihen tulokseen, että inssit on kuitenkin vaan luonnon auttamista, joten en niitä kovinkaan erikoisena toimenpiteenä pidä. Sen sijaan noi IVF ja tms. hoidot kuulostaa ainakin vielä tässä vaiheessa sen verran pelottavilta ja "rankoilta", että en tiedä haluanko mennä niihin asti. Toisaalta vielä tässä vaiheessa en osaa sanoa, kuinka suureksi vauvakuume kasvaa, että onko jossain vaiheessa valmis kokeilemaan ihan kaikki vaihtoehdot, maksoi mitä maksoi. Nyt en kuitenkaan halua vielä ajatella asiaa kauheasti inssejä pidemmälle ja toivottavasti ei koskaan tarvitsisikaan! Toisaalta on hurjaa ajatella, että pian on eka inssi edessä ja oikeasti ihan kohta voisi sen ekan plussankin saada!

Toivotaan vaan, että aukkarissa piuhat löytyy ja on auki sekä clomeilla saadaan hyvä vaste. Tosin inssi ei kai meidän tapauksessa kauheasti lisää onnistumisen mahdollisuutta, kun miehen tavara priimaa, mutta clomeilla aikaansaatu ovis varmasti lisää (kun en luomusti ovuloi tai ovuloin vaan tosi harvoin).