Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

Liisakaisa, joo mä ainakin haluun tietää tulevan lapsen sukupuolen. Joo, toki on kaikkein tärkeintä että lapsi on terve, mutta valehtelisin silmät päästäni, jos ko. asia ei muka mua yhtään kiinnostais.. ;) Jänskää, huomenna soittelen neuvolaan. :)

u & Kallo 5+3
 
Huomenta!

Kyllähän se sukupuolen selvittäminen meilläkin aikeena on, mies sitä erityisesti halusi ja kun ei ole minkäänlaista tyttö-/poikaoloa, niin on muakin alkanut kiinnostaa. Toivottavasti ei pikkuinen vaan pidä jalkojaan ristissä koko aikaa. :) Rakenneultra on meillä jo aikas pian eli 29.12., silloinhan se sitten selviää, jos selviää.

Tiipula ja musi 18+6
 
Huomenta!

Näin pitkästä aikaa vauvaunen :) Hoitelin vauvaa vanhassa mummolassani (talo myytiin joskus 15 v. sitten ja mummo muutti pienempään asuntoon, en ole ajatellut tuota paikkaa pitkään aikaan, hassua, että tuli tähän uneen!). Vaihdoin vaippaa ja oli tarkoitus pestä ekan kerran vauvan pyllyä, vaan en oikein tiennyt, miten päin sen saisi hanan alle :D Samassa unessa selitin myös synnytyksestä jollekin, oli ollut kuulemma ihan kivutonta - toivottavasti tämä osa oli enneuni:)

Nyt alkaa kaksinumeroinen viikko, jee!

Liisakaisa ja Myyrä 10+0
 
Olipa kiva uni Liisakaisa :) kyllä me varmaa ollaa nii uteliaita et halutaa tietää sukupuoli... mut ei sit muille kyl kerrota et kumpi on tulossa... näin mie jo suunnittelin :)
kirjottelen lisää joku päivä ku nyt pitää mennä...
mutta menis vaa nää viikot nopeesti !!! :)

Sassy 5+4
 
Jee, varasin neuvolan ja varhaisultran. :xmas: Ultra on 3.1. (7+4) ja neuvola 4.1. (7+5). Ultra siis yksityisen puolella, kun täällä(kään) ei ylimääräisiä saa neuvolan puolelta. Nyt rupes kovasti jännittämään! Se tyyppi sieltä yksityisen ajanvarauksesta ei ees ehdottanu yhtään aikasempaa. Kuinka mä nyt jaksan oottaa? No, näkyypähän syke sitten varmasti. :heart:

Toinen juttu, pääsin mukaan Radiel-tutkimukseen. Lisätietoa seuraavassa osoitteessa: Radiel.fi Tästä oli juttua viimeisimmässä Kaksplussassa, ja pistin spostia. Tänään sain sitten soiton, että tervetuloa mukaan! Tosi mielenkiintoista ja todellakin hyvä juttu kun mullakin tuota painoa on aaaaivan liian paljon.. Eka kerta tutkimuksen osalta ois Kättärillä 27.1.

Mua vähän huolestuttaa ku ei pahemmin oo edelleenkään kummosia oireita.. Ei yrjötä eikä muutenkaan tunnu kauheesti miltään! :confused:

u & Kallo 5+4
 
Ulleli, eiköhän tuo aika ultraan ja neuvolaan asti kulu kuitenkin vauhdilla, kun on kaiken maailman pyhät tässä välissä. Itsekin olen ajoittain huolissani oireettomuudesta; nyt ei ole ollut edes sitä lievää etovaa oloa enää pariin viikkoon. No, ehkä kuulumme niihin onnekkaisiin, jotka ovat elämänsä kunnossa raskausaikana :D

Kävinkin jo tänään antamassa verinäytteen seulaa varten, että ehtii tulos valmistua ennen joulua. 28. päivä tosiaan mennään sinne np-ultraan. Terkkari otti neljä putkiloa sitä verta, kun lisäksi katsotaan veriryhmä ja jotain. Kysäisin siitä influenssarokotteesta, ja hän ei suosittele sitä alkuraskaudessa eli ekan kolmanneksen aikana. Aika erikoista. No, en nyt sitten kehdannut alkaa vaatimaankaan. Tammikuussa voin sen saada, jos haluan, mutta tuskinpa tulee otettua. Terkkari huomautti, ettei raskaana olevia ole ennenkään tavattu säännönmukaisesti rokottaa, viime vuoden sikapiikki oli poikkeus. Tänä vuonna meidän neuvolassa on siis rokotettu lähinnä raskauden loppuvaiheessa olevia.

- Liisakaisa ja Myyrä 10+1
 
Heippa kaikille!

Tänään testattu plussa! :heart: Oireita on ollut jonkin verran tässä parin viikon odottelun aikana, alavatsakipuja ja kuvotusta, joten epäilinkin raskautta, varsinkin kun haamuviivoja tuli perjantaista lähtien. Täysi ylläri silti, että kävi näin nopeasti. Tämä oli siis ensimmäinen yrityskerta pillereiden jälkeen. Luomumenkkoja ei siis ehtinyt edes tulla.
Oon jotenkin ihan shokissa, positiivisessa sellaisessa. Täytyy varmaan ruveta selvittelemään, mitä kaikkea pitää tehdä ja mihin soitella yms. Ei mulla oo mitään tietoa tällaisesta. :D
Omien laskujen mukaan laskettu aika olis 30.8.2011 ja ikää mulla on nyt 25v. K-HKS olis sitten kaiketi synnäri.
 
LeenaT listalla, onnea vielä kerran :) Neuvolaanhan sitä pitää soittaa, mutta ei silläkään kiire ole. Itse kyllä soitin pari päivää plussan jälkeen. Lisäksi kannattaa etsiä lista vältettävistä ruoka-aineista ja varmaan ostaa raskausmonivitamiini, ellet sellaista jo yritysaikana ole popsinut. Kerro sitten, mitä sun mies sanoi :)
 
No niin, mies oli sitten vain yhtä hymyä. :heart: Sanoi ihanaksi joululahjaksi ja hirveästi oli hänellä sitten kysymyksiä, että mitä nyt ja milloin se syntyy jne.
Vähän tätä onnea nyt vaan varjostaa se, että tulee vähän ruskeeta vuotoa. Siis tosi vähän, mut kuitenkin. Onko teillä ollut mitään vuotoja? On jännä olotila, kun toisaalta on tosi onnellinen, mutta samalla pelottaa tuo vuoto.
 
Paljon Onnea LeenaT ja tervetuloa mukaan tänne ! :)
Aika aikasin sait ekan neuvolan Ulleli83.. mutta näköjään vaihtelee vähän paikkakunnankin mukaan:) Mulla on vasta 11.1.
Pitää vaan malttaa odotella... nyt kolme kiireistä työpäivää ja sit pääsis joulun viettoon :xmas:
Mulla oli eilen illalla aika kovat alavatsakivut, koskaan ei oo noin kovasti tuntunu. meinasin jo ihan huolestua, mutta ohi ne menivät sitten. Kaipa nuo nipistelyt ( ja vähän kovemmatkin kivut) on normaalia? Nyt tänä aamuna nippaili ihan silleen vaan vähän niikun ennenkin...
Ei oo ollu vuotoa, eikä pahaa oloa, aika vähillä oireilla siis, paitsi nyt noita mahakipuja jonkiin verran ollu.

Sassy 5+6 ( jee huomenna "jo" 6+0 !!)
 
Vuodosta: mulla oli tosi niukkaa ruskeaa vuotoa muutaman päivän ajan n. viikoilla 5+5 - 6+2. Jos ei olisi ollut pikkuhousunsuojaa, niin enpä olisi varmaan huomannut edes tuota väriä. Varhaisultran tehnyt kätilö sanoi, että niukka vuotelu on yleensä harmitonta, ja varsinkin jos siihen ei liity mitään kipuja. Saattaa tulla kohdunkaulan kanavasta, jossa kasvaa uusia verisuonia. Ultrassa ei näkynyt mitään vuotopaikkaa. Ja tosiaan sitä tuli mulla ihan muutama tippa päivässä.

Eiköhän sullakin LeenaT ole jotain ihan harmitonta tuo!

Eikös white goldilla pitänyt olla varhaisultra eilen? Toivottavasti kaikki on ok!

Huomenna onneksi alkaa joululoma... Oon niin väsynyt taas (vaikka nukun ihan kunnon unia), että saatan iltapäivän tunneilla toivotella hyvää huomenta, puhun mitä sattuu, sanat häviävät päästä, unohdan mitä on opiskelijoiden kanssa sovittu... Mun tunnit on varmaan aika tuskaa niille :ashamed:

- Liisakaisa ja Myyrä 10 + 2
 
Voi ei white gold :(! En poista sua listalta, uskotaan ja toivotaan vielä parasta, kun kerran sykekin näkyi. Onneksi pääset noin pian lisätutkimuksiin. En voi edes kuvitella, miltä susta tuntuu. Tuolla heinäkuisten pinossa on ollut valtavasti suru-uutisia, mutta ainakin yksi ihmekin siellä on tapahtunut - toivotaan, että tässäkin kävisi vielä hyvin. Voimahalaus.
 
White gold: voi ei...tuo tuntuu kyllä tosi pahalta :( Toivotaan oikein kovasti, että kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin... Paljon voimia ja haleja täältäkin :hug:
Mulle ei itselle ihmeempiä kuulu, odotellaan vaan ekaa neuvolaa ja sitä 12viikon ultraa, jonne tuntuu olevan ikuisuus! Aika vähillä oireilla on nyt taas menty. Jos en ehdi tänne enää ennen joulua kirjoittelemaan, niin toivotan Rauhaisaa Joulua kaikille... Ja paljon voimia ja jaksamista...

Sassy 6+0
 
Peukut ja varpaat on pystyssä white goldin puolesta! Jospa se alkio lähtisi normaalisti kasvamaan kuitenkin!

Tänään kävin siis neuvolalääkärillä. Ei saatu sydänääniä kuuluviin dopplerilla :( Lupasin itselleni, etten huolestu, jos näin käy, mutta vähän harmistunut olo jäi silti. Sain veriseulan tulokset, jotka mun pitää ottaa mukaan sinne np-ultraan ensi viikolla. Eihän niistä luvuista mitään itse ymmärrä, mutta lekuri vakuutti, että niiden perusteella kaikki on hyvin.

Rauhaisaa ja stressitöntä joulua toivottelen minäkin! Koitan rajoittaa tätä koneella oloa nyt kun on loma:)

- Liisakaisa ja Myyrä 10+3
 
Tsemppiä white gold! :hug: Ja tsemppiä tietysti kaikille muillekin! :)

Minäkin täällä jännäillen vuotojen kanssa. Nyt kolmas päivä jo, kun tulee ruskeaa vuotoa. Lähinnä sitä tulee pyyhkiessä (ei aina) ja jonkin verran näkyy pikkuhousunsuojassa. Vuoto ei ole yhtään veristä ja sitä tulee siis tosi vähän. Vatsa on myös jännällä tavalla kipeä. Tavallaan kireä. Kireyttä on joka puolella vatsaa, sekä sivummalla kummallakin puolella että keskellä alavatsaa. Myös selkää jomottaa. Toki töissä on tullut nosteltua painaviakin tavaroita ja siksi on muutenkin välillä alaselkä kipeä. Kyselin jo varhaisultraa heti plussan jälkeen maanantaina ja sanoivat, että seitsemän viikkoa olisi hyvä olla täynnä. Tammikuussa siis sinne, jos silloin vielä tuntuu siltä, että masussa joku on. Neuvolaan en ole vielä soittanut. Voi kun olis vain vaikka valemenkat, kuukaudenaika sopisi siihen. Ajattelin myös ensi viikolla tehdä uuden digitestin, josko siihen tulisi viikko lisää. Ei voi muuta kuin odotella.
 
Hyvää joulupäivää :xmas:

Käytiin eilen pikaisesti moikkaamassa toista miehen kummipoikaa. Kummipojan äiti kysyi heti, mitä mulle on tapahtunut? Näytin kuulemma jotenkin erilaiselta :D Kerrottiin sitten heillekin tulokkaasta, vaikka toisaalta oltiin ajateltu, ettei kerrottaisi enää kenellekään uusille ennen np-ultraa. Toisaalta ihana puhua nimenomaan sellaisten ihmisten kanssa, joilla on itsellään pieniä lapsia. Odotusajan pelot ja epävarmuus on helpompi myöntää.

Siskoni sanoi myös, että näytän hehkuvalta ja onnelliselta :) Saimme häneltä Muumilaakson vauvakirjan, johon voi jo nyt täytellä odotusaikaisia tunnelmia. No, ehkä np-ultran jälkeen aloitan...

Kolme yötä ultraan! :) Toivottavasti kaikkien joulu on sujunut stressittömissä merkeissä.

Liisakaisa ja Myyrä 10+6
 
Moi, tulin vasta kurkistamaan, plussasin hailusti aattona, ja tänä aamuna oli jo hitusen vahvempi viivanen. :)

Luen ketjun kun pääsen sukuloimasta. Toivottavasti ei ole mitään graavilohia sun muita tarjolla.... :O


T:Lunea ja ehkä joku outo tyyppi 3+5
 
Huomenta!

Minä palaan takaisin kuumeilun puolelle. Meidän pikkuinen ei jaksanut pysyä kyydissä mukana. Nyt on ihan kunnon menkkavuotoa ja tänään tuli jo testiin nega. Illat on mennyt itkiessä epätietoisena siitä, onko vielä raskaana vuodosta huolimatta. Parhaasta joulusta tulikin jotain aivan päinvastaista. Kenellekään ei ehditty kertoa ja toisaalta hyvä niin. Vaikka tuntuukin pahalta katsella, kun veljen vaimoke esittelee ensimmäisiä äitiysvaatteitaan. Kun nyt sitten vaan loppuis tää vuoto, niin pääsisi taas yrittämään uudestaan. Kiertopäivästä ei ole aavistustakaan nyt, kun en tiedä, mistä se lasketaan. Eka vuoto tuli siis 20.12. tuhruna ja eilen vasta alkoi menkkamainen vuoto. Toivottavasti kroppa palautuu pian. Miehellekin jo tuossa sanoin, että ens kerralla testataan vasta sitten, kun menkat on kunnolla myöhässä. Ei tunnu kivalta tietää, että on ollut viikon pari raskaana. Taidanpa soittaa tänään lääkäriin, että tarviiko siellä käväistä.
 
Osanoto LeenaT, meidän kaikkien suurin pelko ja pahin painajainen.. Toivottavasti pääset pian takaisin paremmalla onnella! Voimia. :hug:

Tätä mäkin pelkään, ja silti olen jo kailottanut kummilapsien vanhemmille, omille vanhemmille, ja mies kertoi siskolleen. Toisaalta läheisten tuki on tarpeen ainakin mulle, jos käy se pahin vaihtoehto. Toistaiseksi aamuinen digi ilmoitti, että 2-3 viikkoa raskaana, nyt lopetan testaamisen hetkeksi ja ajattelen vain mukavia asioita.
 
Valtavasti voimia LeenaT:lle. :'(

En pystynyt laittamaan tuohon pinoon monikossa "suru-uutisen kohdanneet". Meitä on niin vähän, että toivottavasti ei tällaisia enää enempää tulisi, vaan kaikki saisivat pitää pienensä. Tuota heinäkuisten pinoa ei edes melkein uskalla avata, kun aina on joku kokenut menetyksen :(

Lunealle onnea vielä kerran ja tervetuloa pinoon! Eiköhän sut uskalla jo lisätä listaan, kun digi näytti jo noin :) Mitä siis laitan tiedoiksi?

Omaa napaa... Eilen oltiin tapaninpäiväbileissä, joissa oli tarjolla kaikkea ihanaa, juustoja ja sushia (!) jne. No, yritin luovia parhaani mukaan, mutta paria kovaa juustoa maistoin, vaikken ihan tarkkaan tiennytkään, mitä ne ovat. Illan emännälle taisin kyllä paljastua, kun halusin tsekata, mitä makeutusaineita limsassa on :)

Huomenna ultraan, onneksi! Huoli on suuri, vaikka yritän pitää sen taka-alalla ja luottaa siihen, että kaikki on niin kuin pitääkin. Onneksi ollaan menossa jo aamupäivällä sinne.

- Liisakaisa ja Myyrä 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Lunealle ! :flower: Ja paljon voimia LeenaT:lle...:':)hug:
Pelko on itselläkin että jotain kauheaa vielä käy..mutta ei auta kun yrittää luottavaisin mielin mennä eteenpäin.
Omaa napaa: Mulla on nyt alkanut aamu-ja iltapahoinvoinnit. Kolmena aamuna ja parina iltana ollut semmonen öklö olo, aamuisin etenkin. En oo oksentanut, mutta semmonen tosi yököttävä olo on ollu. Tänä aamunakin oli paha olo ja vielä aamupäivälläkin. Mutta voisin sanoa, että tää on vielä lievää pahoinvointia kun ei kerran yökkö lennä! Mutta paha olo kiertää ja on pala kurkussa...Mutta eipä tällä kertaa muuta...
Liisakaisalle tsemppiä huomiseen ultraan ! =)

Sassy 6+5
 
4.9.
Lunea.....28.....?Jorvi?

Nyt on menkat ihan virallisesti myöhässä, dpo 16. :) Ei oikein vieläkään mitään kummempia oireita, mahaa jomottelee aina välillä, mulla päin vastoin tulee huoli, jos ei hetkeen tunnu mitään. Koko eilinen päivä oli aika hiljaista. Tisseissä en edelleenkään huomaa mitään eroa. Sellainen ylensyönyt olo on tuli eilen ihan hiiren annoksesta. Ja pienestä määrästä makeaa tulee olo, kun olis syöny koko suklaakakun tai monta pussillista karkkia. Ja karkkisyöppö kun olen aina ollut, niin sitä karkkia saa yleensä ahtaa aika hyvin, että mulle saa edes vähän huonon olon. :D
 
Heippa ja terveiset ultrasta!

Siellähän se pieni mennä vipelsi :heart: Vastasi viikkoja, sydän löi jne. Ainoastaan napanuoran kiinnityskohdassa näkyi jotain ylimääräistä - suolisto ei ole ehkä kokonaan vetäytynyt vatsan sisälle, eli kyseessä on napanuoratyrä. Tilannetta seurataan, eikä se välttämättä vaadi mitään toimenpiteitä, voi korjaantua vielä itsekseen, kun viikkoja on näin vähän. Palaan asiaan, kunhan jotain kerrottavaa on. Kätilö konsultoi lääkäriä ja näyttää kuvat hänelle, ja sovitaan jatkosta. Luultavasti siis pikkuista tsekataan uudelleen jo ennen rakenneultraa. Mistään vakavasta ei siis todennäköisesti ole kyse.

White goldille jaksamista epävarmuudessa elämiseen! Toivottavasti oireet ovat hyvä merkki.

- Liisakaisa ja Myyrä 11+2
 

Yhteistyössä