Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Kuis lauwran nt-ultra meni??? :)

TERVETULOA PUUHIS ! Johan sinua on tänne kaivattukin =) :heart:

Taitaa juu tuo Esikoista yrittämään -pino olla menneen talven lumia : / Snif. :'( Monet murheet ja ilot siellä vaihdettiin !!!

millimolli Ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa :) Ja välillä vain on hiljasempia jaksoja. Ite en esim. lomalla jaksanut päivittäin täällä roikkua, mutta nyt taas arkisin pysyy hyvin perillä muiden kuulumisista :)

Vissyliini Kuulostaa ihanalta tuo sinun ensimmäinen fyysinen kontakti vauvan kanssa :heart: Sieltä ne äidinvaistot heräilee ;)

Ihanaa, kun Tupullakin alkaa liikkeitä tuntumaan :)

Uus äitiyspakkaus on hieno ja ehdottomasti semmonen otetaan =)

ON: Täällä tämä viikko ollut aika vilkas tuolla alakerrassa. Kunnon möyrintää tuntuu näin iltapäivisin ja välillä tuntuu kunnon muksauksia :) Siellä se pikkunen kasvaa :)

Hennu & Möhkö 18+4
 
nt-ultra kuulumiset heti kärkeen, eli kaikki oli hyvin! niskaturvotusta ei juuri lainkaan ja riskilaskennan tulos 1:100 000. Viikot täsmäsi kokoon (päivän heitto) ja saatiin nähdä jo 4D-kuvaakin! :D Ihanaa oli kuulla syke ensimmäistä kertaa ja nähdä pikkuiset varpaatkin! Hurjaa oli :) Saatiin yhteensä 7 kuvaa kotiin, joista kolme oli 4D-kuvia.

Noita Esikoista yrittämään ketjuja on tainnut olla kaksikin, kävin äsken jättämässä hyvästit sinne missä kirjoittelin ja sieltä taitaa tulla uusia kaksi kappaletta tänne lähiakoina :)

Hennu86, sä meet jo niin pitkällä! Ei teillä enää pitkä aika ole rakenneultraankaan :) hui! Meille varattiin jo aika rv 21+2, joten se on sitten lokakuussa.

onnellinen lauwra & sulo 12+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Onnea lauwra hyvistä ultrakuulumisista! :heart: =) Se on vaan niin sykähdyttävä kokemus :')

Joo, täällä on ollut kaksi Esikoista yrittämään -pinoa, joista tämä meidän monen kotipino aloitettiin jo vuonna 2010 :) Eikös sillä toisellakin pinolla ole täällä odotuspuolella oma pino? =)

Mut on hienoa, jos vaan jokainen löytää se oman pinonsa, jossa tuntee olonsa kotoisaksi :) Eipä sitä muuten viittis edes kirjotella :D

Tammikuisissakin on vähän hiljentynyt, kun osa kirjoittelee naamakirjan puolella ja tietyst kun tässä keskiraskaudessa ei tapahdu oikeastaan muuta ku masun kasvua ja liikkeitä alkaa tuntumaan. Alkuraskaudessa on paljon enemmän raportoitavaa :D

Täällä väsy painaa eilisestä. Olin pitkästä aikaa päivän työreissussa ja täytyy sanoa, että onneksi mulla ei ole liikkuva työ, vaan enimmäkseen saan istua omassa huoneessani :)

Tilasin tänään Vauva-lehden. :) Ostin kaupasta irtonumeron ja siellä välissä oli tilaustarjous, jossa sai valita lahjaksi joko hoitolaukun tai unipussin. Otin hoitolaukun =)
 
Mä en tiedä täällä odotuspuolella olevan kuin Esikoishaaveista ja Esikoista yrittämään plussanneet.. No tiedä häntä, tänne oon ainakin kotiutunut hyvin :)

Mä olen kans miettinyt tota Vauva-lehteä ja Kaksplussaa, mutta en usko, että tilaan.. Ostin yhden irtonumeron enkä saanut siitä lehdestä mitään irti, mä vaan kauhistelin ääneen miehelle "siis kamalaa, toikin akka imettää 3-vuotiasta" ja että "17-vuotta ja 3 lasta! järkyttävää!". Joo, ei ollut mun juttu :D
 
lauwra Joo, ei taidakaan sillä toisella pinolla olla täällä odotuspuolella pinoa, olet oikeassa :)

Muhun toi Vauva-lehti kolahti. Siellä oli ihan järkeviäkin juttuja :LOL:

Mut joo, itekin kammoksun näitä, jotka imettää vielä 3-vuotiasta... Oon ite miettin, että jos puolikin vuotta saa imetettyä (maito riittää ja kaveri haluaa sitä tissiä, nämäkään kun ei ole itsestäänselvyyksiä), niin seki on jo hyvä =)

Namppis :heart:

Puuh, turvottaa... Tai ainaki siltä tuntuu. Naama kukkii, kun milläkin teini-ikäsellä, joten tässä vaiheessa ei voida taas puhua siitä "raskaushehkusta". Kaiken lisäks oon aina loppuviikosta niin väsyny työviikosta. Lauantai meneekin yleensä ihan koomassa, ellei ole mitään menoja. Tänä viikonloppuna ei onneksi ole :)

Täytyis nyt joku päivä ottaa urakaksi nitoa nää kaikki mun kirjotukset täällä yhtiin ja samoihin "kansiin". Niistä saan hemmetin hyvän päiväkirjan tästä raskausajasta =)

Hennu & Möhkö 18+5
 
(hitto kun työkoneella ei nää lihavoinnit toimi....)

Mä oon noita Vauva-lehtiä lueskellut/selaillut neuvolassa. Jotenkin tuntuu vielä, että lehdestä aina niin vähän on ajankohtaista, kun on vasta odottaja. Tietty kun lehtiä kertyy, niin ne voi sitten lapsen eri kasvuvaiheiden aikana tarjota ihan uutta näkökulmaa.

Imetyksestä oon Hennun kanssa samoilla linjoilla. Puolivuotiaaksi ainakin, mutta lopetan kyllä ennen taaperoikää... Mä olen kauhea ihminen siinä, että mä kyllä "tuomitsen" muutoinajattelijat jos eivät pysty mulle kunnolla perustelemaan kantojaan. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä, mutta taaperoimettäjien kohdalla jotenkin tuntuu, että kyseessä on enemmän äidin kiintymys tissitakiaiseen ja tärkeyden tunteeseen, kuin lapsen tarve rintaruokaan.. noh, ehkä ei ois pitänyt tätä sanoa ääneen :D

Täälläkin turvotus jatkuu, mutta naaman kukkiminen hieman rauhoittunut. Nyt kun manasin....

lauwra & sulo 12+4
 
lauwra: vautsi, teillä oli ihan super-ultra sitten. Ja pääasia että pikkuisella on kaikki kunnossa :).

Mä oon kans tilannu Vauva-lehden, pari numeroa on nyt tullu kotiin, ja kyllä tykkään sitä lueskella. Kaksplus tuntuu olevan enemmän vähän vanhempien lasten lehti. Mä sain tilaajalahjaksi silloin Nalle puh -lakanat :).

Äitiyspakkauksen haluan myös ehdottomasti, hieno on!

Miten millimollin neuvolareissu meni?

Täällä ei meinaa flunssa helpottaa millään, kuulemma raskaus saattaa pahentaa & pidentää oireita. Kurjaa silti, ettei pääse kunnolla kuntoilemaan, lisäksi viikon päästä pitäis olla hehkeä morsian.. No, minähän en minkään lenssun anna päivääni pilata!
Liikkeitä on tuntunu nyt melkein päivittäin, meidän vaavi tuntuu olevan enemmän aamuvirkku, iltaisin se ei suostu antamaan mitään elonmerkkiä itsestään.
 
Tupu_, joo mä en kyllä ihan odottanut noin hyvää ultrakäyntiä. Ajattelin, että 4D:tä saa vasta rakenneultrassa jos sielläkään. Meillä Ylöjärvellä kaupunki on ostanut sikiöseulontapalvelut Terveystalolta, joten yksityisellä kai tekevät noin hienosti :)
Ja toivotan pikaista paranemist, upeaa säätä tulevalle lauantaille ja ikimuistoisia juhlia! *kaiholla muistelee helmikuista hääpäiväänsä*

Vissyliini, mä sairastin kans vaan pari päivää. Tarkoituksella lepäsin huolella ja join koko ajan jotain kuumaa. Oli muuten tosi outoa, kun olen tottunut kunnon flunssassa lääkitsemään itseäni finrexinillä, mutta nyt ei sitten voinutkaan! : / Ostin para-hottia, mutta se maistui ihan kaamealle ja join ehkä kaksi pussia... Näiden lääkkeiden kanssa toimiminen on ehkä ollut hankalinta mulle, koska en ruoka-asioista turhaan stressaa. Ennen on voinut ottaa mitä vaan lääkettä ja nyt kaikki tarttee syynätä kauhian tarkkaan...

lauwra & sulo 12+6 (kohta poksuu taas!)
 
Tupulla onkin jännä viikko nyt, kun häät lähestyvät! =) Kuten lauwra tuossa totesi, niin toivotaan hienoa ilmaa tulevalle lauantaille ja toivottavasti flunssakin on hellittänyt otteensa! :)

Meidän vaavi on enimmäkseen iltavirkku. Aamusta on tosi hiljaista ja möyrintä alkaa sitten iltapäivästä ja kiihtyy iltaa kohti, kun itse rauhottuu. Viime yönä valvoin aika myöhään, mutta pikkuinen piti mulle sitten seuraa, kun potkuja tuntui vähän väliä :heart:

lauwra Toi imetys on sellain samanlainen kiihkeä puheenaihe ku kotiäiti vs. työssä käyvä äiti. Mun mielestä jokainen tekee niin kuin itse näkee parhaakseen ja ihan turhaan porukka kuumentaa tunteitaan ja ottaa stressiä asioista, jotka eivät ole heidän omia asioitaan :D Varsinkin tuolla "Mitäs nyt" -palstalla saa lukea ihan mielenkiintosia väittelyitä välillä :D

Mie en oo nyt raskauden aikana ollu kertakaan flunssassa enkä kärsinyt keväällä minkäänlaisista allergioista. Mulla toisinaan koivu ja pujo aiheuttaa sen verta oireita, et joutuu lääkkeitä syömään, mut nyt ei mitään :) Oon muutenkin tosi harvoin niin kipeä, että pitää töistä olla pois. Flunssan takia oon tässä 3,5 vuoden aikana ollu tasan yhen päivän sairaslomalla :) Noin muuten saatan sit sairastaa lomilla tms., keskimäärin kerta vuoteen. Myös mies on tosi harvoin kipeä, joten toivotaan meitin pienelle hyviä geenejä sen osalta.

Flunssa on aina inhottava, tuli se sitten kuumeen kanssa tai ilman : /

Täällä on samanlainen olo kuin olis menkat... Alavatsalla menkkatuntemuksia, alaselkää jomottaa ja valkkaria lorahtelee... Viime viikolla turvotti, naama kukki, mieli oli tosi maassa, väsytti... Ihan ku PMS-oireita.

On tää jännää...

Hennu & aina vain aktiivisempi Möhkö 19+1
 
Hennu86, kiihteitä puheenaiheita on kyllä hauska seurata :D miten voikin ihmiset hiiltyä tuntemattomien kommenteista välillä tosi pahasti... Jos kauheasti tarttee omia valintojaan puolustella, niin väistämättäkin tulee olo, että ihminen on hieman epävarma valinnoistaan.

En nyt tältä istumalta muista, mutta heitellään uusi puheenaihe ilmoille. Onko kukaan ehtinyt miettiä kestovaippailua? Tästä tuntuu olevan jo aika selvät sävelet usealla odottajalla, joko sitä ollaan vastaan tai puolesta. Itse kuulun kannattajiin, vaikka vielä en tiedä juuri mitään kestovaippailun "tekniikoista" tai muusta. Joutuu opettelemaan talven aikana... Meillä äitini innostui jo kutomaan vauvalle villahousuja (vaipan päälle tulevaa, imee kosteutta)kun hänelle tästä puhuin. Äitini työskentelee eko-tarhassa, jossa siis lapsia opetetaan ekologisiksi ja kaikki arjen pienet asiat tehdään ekologisin valinnoin. Kestovaippailua siellä ei tietenkään ole, koska olisi mahdotonta säilyttää kaikkien lasten likaiset vaipat... Mutta joo, äiti ainakin tajusi ajatuksen ja on todella tukeva asian suhteen :) Mies on hieman epäröivä, mutta katsotaan sitten joskus lähteekö kestoilu rullaamaan vai hypätäänkö kertisten pariin (sitten ainakin vaadin, että ostetaan suomalaisia Muumi-vaippoja).

Tämmöstä pohdintaa tänään :)
 
Täällä ollaan sillä kannalla, että ei aleta kestovaippailemaan. :) Ei vaan tunnu siltä, että olis meidän juttu :) Mieli voi tietysti muuttua :) Ja tämäkin niitä asioita, joissa jokainen toimii tyylillään :)

Mitenhän sitä osaakin sitten kovettaa itsensä siltä osin, että minusta ei tule huonoa äitiä, vaikka jotkut mun valinnat ym. tulee menemään sillai, ettei kaikki niitä ymmärrä todellakaan? Arvostelua ja vittumaiseen tyyliin annettuja "neuvoja" saa varmasti kuulla hamaan kyllästymiseen asti...
 
Joo päivänsäde täällä terve..

Huomenna kuuluu täältä suunnalta muuten melkoista huutoa.. Aion tk:ssa huutaa naama punaisena niile vitun idiooteille, jotka ei jo eilen päästäny mua lääkärille. Vaan jouduin hoitajalle. Jouduin vieläpä ajamaan taksilla sinne..

ELi päivä 8 tässä perkeleen nuhassa.. Joka ei ole muuten normi nuha vaan suoraan, jonku paholainen alkoi riivaamaan.

Osaako kukaan sanoa onko aivan normaalia olla näin tuskassa nuhan takia ??? Märisen täällä melko lahjakkaasti kun alan olemaan jo niin väsynyt.

Mutta joo huomenna huudan tkssa..

KESTOVAIPPAILU öö, hell no. En ala kaapimaan paskoja pois ja liottamaan etikassa ja pesemään niitä. yöks. EI sovi mulle. Ajatuksena muuten paljon kivempi, mutta käytännössä ei :)

IKÄPÄIVITYS, Molen nykysin 27-vuotias jo. Ja seki piti alottaa kipeänä :(
 
Heippa pitkästä aikaa!
Täällä ollaan, elossa ja terveenä. En ole vaan pitkään aikaan kerinnyt tietokoneella istumaan.
Tuntuu että mihin tämä aika vaan häviää, monet teistäkin tutuista olette jo tosi pitkällä massun kasvatuksessa :) Ihania ultrakuulumisia täällä myös :heart:

Meillä täällä arki sujuu jo mainiosti neitin kanssa. vain kerran yössä heräilee syömään ja muutenkin on neiti aurinkoinen. Hymyä löytyy :) Mitään suurempia ongelmia ei ole tullut vastaan ja päästiin käymään jo ekan kerran ulkomailla viikonloppureissu. Uskaltaa neitin kanssa lähteä uudelleenkin.

Tsemppiä teille kaikille odotusaikaan ja ihania loppukesän päiviä :)

Sindi ja pikkuneiti 3kk
 
Haha, flunssa saanu selkeesti millimollin vähän kiukkuseksi. Toivottavasti pian helpottaa!

Ja täällähän poksu eilen, nimittäin rv13! Nyt kun rupesin ajattelemaan, niin pahoinvointi taitaa olla suurimmaksi osaksi taakse jäänyttä... *koputtaa puuta*

lauwra & sulo 13+1
 
Pikaiset kommentit hääkiireiden keskeltä. Ja kiitokset kaikille tsempeistä!

millimolli: mieti, miltä tuntuu kun nuha jatkunu 1,5 kuukautta niinku meikäläisellä? Ei yhtään ketuta ei :whistle:. Pikaisempaa paranemista sinnepäin!

kestovaippailusta: mä vähän luulen että meillä ei kauheasti innostuta asiasta. Ehkä sitä vois kokeilla ja käyttää rinnakkain molempia, niin sais edes vähän vähennettyä vaippajätteen määrää...

Tänään oli taas neuvolakäynti, jossa ei mitään ihmeellistä. Otettiin ekan kerran sf-mitta, joka oli 18 cm, ihan normaali kuulemma. Painoa kuulemma tullut lisää sopivasti (yhteensä n. 4 kg). Vauvan syke kuulu tosi kovaa, 145. Ens kerralla sitten kela-papereita, ja perhevalmennus meillä alkaisi marraskuussa. Päästään sitten synnytyssairaalavisiitillekin, mitä ei ilmeisesti kaikissa paikoissa enää ole...

Lauantaina täällä poksutaan jo 20+0, puoliväli muka jo, hui! Ja maanantaina sitten rakenneultraan, eikä vieläkään olla päätetty, kysytäänkö sukupuolta vai ei. :O

Tupu_ 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Tupulle ihania häitä!! :heart: Toivottavasti säätkin suosisivat!!

Kestovaippoja ei taideta meillä käyttää. Hieno ajatus, mut käytännön toteutus ei taida olla ihan meidän juttu. Hieman tuntuu hassulle kommentoida tällaisia kun viikkoja kasassa peräti 7+4 :D
 
Tupulla on jännitettävää oikein urakalla! Häät ja rakenneultra! Ihania hetkiä molemmille päiville :)

puuhis25, mä olin miettinyt asiaa jo kun yritys aloitettiin :D Mieli voi muuttua hyvin nopeasti kun arki vauvan kanssa iskee tai sitten ei :)

Mä koin kauhun hetkiä (ompas dramaattista :D) toissapäivänä kun olin lähdössä koiran kanssa lenkille.. Oli vähän vilposta ja laitoin fleecepaidan ja kevyen toppaliivin, JOKA EI MAHTUNU KIINNI. Siis vaikka veti vatsaa sisään. Vauvahan ei suuri ole, mutta alkaa lapsivettä kertyä ja kohtu nousta ilmeisesti. Ompas jännää :D Mies naureskeli eteisessä kippuralla, että "sä näytät ihan raskaana olevalta!" :D

lauwra & sulo 13+2
 
heip pitkästä aikaa .. täällä arki sujuun kiireiden keskellä.. pikkanen jumppailee aktiivisesti ja välillä niin kovaa että vatsa vain tärisee.. töissä edelleen kiirettä, mutta mikäs tässä kun kunto vielä ihan hyvä..

kestovaippailusta sen verran että aion käyttää molempia.. jos vain homma sujuu..
 
ONNITTELUT Tupulle, tuoreelle rouvalle !! :heart: :flower: Kuinka häät menivät? Ja tänään odotetaan niitä rakenneultrakuulumisiakin! Onnea myös puolivälistä! :)

millimollilla ei nyt vahvasti mene : / :hug: Saitko lääkäristä apua! Myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Ihana kuulla sindinkin kuulumisia =) Hienoa, että arki on siellä lähtenyt sujumaan :)

puuhis Kyllähän sitä väkisinkin tulee pohdittua tuollaisia asioita jo alussa :) Mieli voi muuttua raskauden edetessä, mutta mikään ei estä haaveilemasta ja suunnittelemasta :)

lauwra Miehän siirryin noihin aikoihin jo mammafarkkuihin, kun en viitsinyt enää tavallisiin itteäni tunkea :LOL: Siis maha ei ollut kasvanut eikä varsinaisesti lantiokaan levinnyt, mutta kyllähän ne vaan oli mukavammat päällä, kun päivän mittaan turvotus sitä massua kasvatti =) Nyt ei enää todellakaan auta vaikka kuinka vetäis vattaa sisään päin :D

melassi Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :)

ON: Täällä uutena vaivana tullut ummetus. Ruoka kulkee nyt hitaammin elimistön läpi ja sen kyllä huomaa. Ei tässä muuten, mutta parin päivän tauko tommosissa hommissa saa olon aika tukalaksi eikä ole esim. nälkä, kun vatta tuntuu olevan koko ajan täynnä. Täytyy nyt vaan kiinnittää huomioo veden juontiin ja ruokavalioon...

Mun ihanat hormonit, aloin eilen itkee, kun soitin äitille :LOL: Ei mulla mitään hätää ollut, mutta ilmeisesti oli vähän ollut ikävä :D Lisäksi luin eilen vanhaa Vauva-lehteä, jossa oli jutut raskauden keskeyttämisestä sikiön poikkeavuuksien takia rv 15, pitkästä lapsettomuudesta ja lopulta päätymisestä adoptioon ja vielä kohtukuolemasta. Voi luoja sitä pahaa mieltä ja kostuneita silmiä... :'(

Rinnoissa on havaittavissa taas ihan pientä arkuutta. Moneen viikkoon ei ollutkaan mitään. Näinkö ne alkavat pikkuhiljaa valmistautua maidontuotantoon.

Rakenneultra ylihuomenna. Jännittää.

Hennu & Möhkö 20+1

JEE, eilen poksu puoliväli !!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vissyliini
Heippa vaan!
Lauantaiset häät meni paremmin kuin hyvin, ihana päivä kertakaikkiaan ja säätkin suosi meitä. Voi tätä onnea :heart:.

Kiitos Hennu :heart:, ja puolivälin onnittelut myös sinne! Eikö tunnukin, että on niin nopeasti menny tää aika? Tsemppiä myös teidän rakenneultraan, vaikka eipä siinä mitään jännitettävää ole, hyvin on Möhköllä kaikki varmasti.

Meidän rakenneultrassa oli kaikki myös kunnossa. Sydäntä ultrattiin hirmu pitkään, ja varmuuden vuoksi myös lääkäri sen ultras, mutta "tuomio" oli että kaikki näyttää normaalilta! Painoa on pikkuisella jo 330 g ja mitat vastasi viikkoja. Annettiin vauvan päättää, kertooko meille sukupuolen, ja eihän hän sitä halunnu paljastaa, joten yllätyksenä pysyy loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja eltsu81
Jee, onnea Tupulle hyvistä ultrakuulumisista!! =) :heart:

Täälläkin rakenneultra nyt takana :heart: Poikahan siellä kellii :) Kaikki oli oikein hyvin. Mitat saatii otettua hyvin ja muutenkin pikkuinen kääntyili niin, että kaikki näky parhain päin =) Nythän on niin, että pikkunen on ottan semmosen kasvuspurtin (jos ovikseen vertaa) ja nyt viikot täsmäs menkoista laskettuun eli päivitän itelleni lasketuks ajaks 4.1. Nyt hypättiin melkein kaksi viikkoa eteenpäin ja täällä menossa jo 21+5. Painoarvio reilu 400 g =)

Saatiin monta kuvaa mukaan niin kasvoista kuin yksi pitkistä jaloistakin :) Istukka on edessä, mikä osaltaan vaimentaa liikkeiden tuntemista, mutta siitä ei noin muuten ole haittaa, kun istukka ei ole kohdunsuulla :)

On tää mamma nyt niin helpottunut! :heart:

Tupu, aika on todellakin mennyt nopeasti ja tästä se vain kiihtyy :) Kohta meillä on omat pienet nyytit sylissä :heart:

Hennu & Möhkö 21+5
 
Voi Hennu, ihania ultrakuulumisia! :heart: Ja onnittelut poikalupauksesta! Möhköhän alkaa olla jo kunnon kokoinen kaveri :).

Mullekin sanottiin, että on istukka edessä, minkä takia varmastikin aloin tuntea liikkeitä vasta "myöhään". Tänään on kyllä ollu tosi vilkas päivä masuasukilla, on hommissa mukana melkein koko ajan :).
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
onnittelut poikalupauksesta Hennulle ja ummetukseen on ainakin itsellä auttanut kun joka aamun on aloittanut kaurapuurollla.

kuin myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista tupulle

ja kaikille muillekin :kiss:


melassi 25+ 5 (hetken vielä odotusta edessä)
 

Yhteistyössä