Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

mulla ei kyllä pitäs olla mitään riskitekijöitä, mutta kyllähän ne varmaan sitte kattoo jos vaikuttaa tarpeelliselta..

eihän näistä tiedä aina millä tahdilla mitä missäkin paikkakunnalla katsotaan.. toiset neuvolat sanovat ettei raskaana sovi uida, hiihtää tai ratsastaa ja toiset muuta=)
 
Alle 25v tehdään sokerirasitus jos on bmi yli 25, lähisuvussa diabetesta tai jos äidillä on ennen raskautta ollut pco/pcos. Mä jouduin sokerirasitukseen kahdesti vaikka olen alle 25 koska mulla bmi oli yli 25 ja lisäksi pco. Ensimmäinen tehdään viikoilla 12-16 ja toinen 26-28.

Ps. meillä ei ole fb-ryhmää vaan salainen kerho täällä kaksplussan puolella. Tarkoitatte varmaan tammikuisten fb-ryhmää jos sellaiseen on joku karkaamassa. ;)

Namppis ja E, eilen tasan ½ vuotta!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mä uskoisin, että joudun/pääsen sokerirasitukseen vaikka iän puolesta siihen ei tarvitsisi joutua eikä painon takia. Mulla todettiin työterveyden tarkastuksessa sokerin paastoarvoksi ekalla kerralla 6.0 ja tokalla 5.9.
 
Täällä saatiin sokerirasituksesta puhtaat paperit eli uudestaan mennään sitten viikoilla 24-28. Jättäisin mieluusti väliin, mutta olkoon. Mun pitää siis käydä sokerirasituksessa pco-tyyppisten munasarjojen takia. Toivottavasti seuraavallakin kerralla saan puhtaat paperit :)

Mitä teille tytöille noin muuten kuuluu? :heart: Hiljaista ollut ainakin.

Täällä käytiin ostamassa ekat äippäfarkut toissa perjantaina. Toiset on työhousut (ne omimman näköset) ja toiset on sitä römyhousut eli slim-malliset, mistä en tykkää yhtään :D Mutta, onpa nyt kahdet farkut, kun mie oon sellain farkkutyttö. Töissä ja tietysti muutenkin tykkään käyttää.

Melkein viikon verran vaivasi päivittäinen päänsärky, mutta onneksi sekin nyt helpottanut.

Nt-ultran seulonnoista ei ole kuulunut mitään, eli ilmeisesti kaikki on ok...? Sanoivat silloin, että 2-3 viikon sisällä ottavat yhteyttä, JOS on jotain häikkää. Meillä nt-ultrasta nyt 4 viikkoa.

Rakenneultraa siirsin päivällä 28.8. -> 29.8. En yhtään muistanut silloin edellisellä käynnillä, että mulla on tuolloin 28. päivä tärkeä työjuttu.

Vauvamaha alkaa pikkuhiljaa näkymään. Ei saa enää vatsaa vedettyä sisään :D Mutta paidat vielä peittää :)

Kolmena päivänä on nyt tuntunut tuolla kohdun iholla alla sellaista pientä värinää. Tuntuu todella pienen hetken ja todella kevyesti. Olen miettinyt, että voisiko ne olla jo liikkeitä? :)
Dopplerilla kuuluu hyvin muljahdukset. Oikein korviin välillä sattuu :D Näiden äänien vierestä löytyy yleensä sitten ne sydänäänet :heart: Ei tartte nykyään kauaa niitä etsiä :) Niitä sitten isännän kanssa hetki kuunnellaan ja toivotaan, että pikkuinen siellä kehittyy ja kasvaa hyvin :)

Tänän eka päivä töissä loman jälkeen. Pienessä koomassa mennyt :D

Viikonloppuna alettiin uusimaan meidän makuuhuonetta. Sai seinät uudet värit ja lauantaina tilattiin 2 uutta vaatekaappia. Jossain vaiheessa hommataan vielä uusi sänky. Möhkön pinnasänky tulee myös meitin makuuhuoneeseen ja yksi toinen huone kunnostetaan sitten vauvanhuoneeksi noin muuten.

Tämmöistä tänne tänään :)

Hennu & Möhkö 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Hennu mulla alkoi muistaakseni samoilla viikoilla suunnilleen tuntumaan vähän niinku semmoisia elohiiren nykimisiä kohdun kohdilla. Pitkään arvelin, että voisiko olla jo liikkeitä ja kun ne vielä vaan tuntui joskus rv 17+ niin uskoin jo, että ne oli liikkeitä :)

tsude ja typy reilu 9kk
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hiljaista tosiaan on ollut, kaikki ilmeisesti lomalla (paitsi minä :whistle:). Noh, ensi viikon pidän ylityövapaita, joten laskettakoon lomaksi.

Täällä käytiin viime viikolla ekalla neuvolakäynnillä ja tosi mukana neuvolantäti meillä! Kaverini pelotteli, että ovat kauheita marmattajia, aina jostain valitettavaa. : /

Yksi mieltäni vaivaava asia on painonnousu. Huolettaako tämä muita? Itse olen aina ollut hoikka ja litteävatsainen ja tämä turvotus saa minut hermoromahduksen partaalle :ashamed: Paino noussut nyt noin +4kg ja veikkaan, että suurin osa tästä on turvotusta. Alkuraskauden olen ollut tosi huono liikkumaan tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen takia (nimimerk eilen nukkumaan klo 19.30). Ehkä se tästä tasoittuu kunhan saan taas normaalista liikuntarytmistä kiinni. Silti, en ajatellut että tämä painoasia vaivaisi minua näin paljon kun tiedän, että on aivan normaalia lihota 10-15kg, silti se vaan kauhistuttaa :x

Hieno juttu Hennu86 nuo sokerit ja onnittelut äippäfarkuista ;) itsekin odotan sitä oikeaa vauvamahaa että päästäisiin tästä turvonneesta eroon!

lauwra 9+0
 
lauwra Monille äideille muuttuva keho vaatii totuttelua :) Ja varmasti saat painon tasoittumaan, kun pääset taas liikkumaan :) Oikea ruokavalio ja liikunta synnytyksen jälkeen antaa sitten kiloille kyytiä :)

Mulla liikunta jääny oikeastaan kokonaan väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Täytyy nyt vielä syksyllä käydä jossain jumpissa ja myöhemmin sitten alkaa tekemään vaikka ihan vaan kävelylenkkejä :)

Ite olin jotenkin kuvitellut, että musta tulee melkein heti valaan kokonen turvotuksineen ym., mutta paino onkin laskenut pikkasen. Nyt vain odotan, että vatsa alkaisi kasvamaan enemmän, mutta kyllä se vielä kerkeää ja ehkä sitten oon valaan kokonen loppuraskaudessa :D

Oon vaan niin tyytyväinen, että sain painoa tippumaan ennen raskautta ja päästii BMI-arvoissa normaalin puolelle :) Voin hyvällä omatunnolla nyt lihoa sen 10-15 kg :D

Ja hienoa lauwra, että sulla on mukava neuvolatäti :) Ite en oikein omastani tykkää, kun on jääny vähä huono maku jo vuodesta 2008... Viime neuvolakäynnillä oli sijainen, joka oli tosi mukava :) Varmaan saman ikänen ku minäki :D

tsude Ehkä nuo pienet väristykset ovat niitä alkavia liikkeiden tuntua :)

Eilen dopplerilla kuunneltiin sydänääniä. Yhessä vaiheessa tuntu taas sellaista pientä värinää dopplerin alla ja samaan aikaan kuulu kunnon muksaus. Myös sydänäänet löytyi siitä kohti :)

Hennu & Möhkö 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippati hei tyttöset! :wave:

Täällähän on ollut hiljaista... Mä olen tosiaan ollut kesäloman vietossa ja tämän viikon jo töissäkin, niin on vähän kiirettä pitänyt. Rouvakin minusta tuli 14.7.2012 :heart:

Tänään käytiin rakenneultrassa ja oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen! :) Kaikki oli hyvin ja saatiin tutkittua kaikki, mitä pitikin. Kysyttiin myös sukupuolta ja pikkuinen tyttöhän sieltä on tulossa :heart: Huomenna poksuu ja ollaan jo puolivälissä!! Nyt varmaan jo uskaltaa ruveta ostamaan vaunuja yms..? Mä en ole vielä mitään uskaltanut ostaa tähän mennessä... Pikkuisen liikkeet myös tuntuvat pitkin päivää :heart: Mä niin odotan joulukuuta!!!

Mites melassi on voinut? Joko on rakenneultra ollut? :)

Hennu, joko teidän makkarin uudistus on valmis? :) Me laitetaan kanssa vähän maalia seiniin tässä ja odotan innolla, että pääsen pinnasänkyä yms. ostelemaan ja laittamaan :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Liv & pieni 19+6
 
täällä voidaan ihan hyvin, kiitos kysymästä=)
työkiireitä ollut, mutta varmaan alkaa rauhottumaan.. ensi viikon lopulla olis rakenne, mutta en tiedä koska ehin tulla kertomaan tietoja.. olen tien päällä sitte heti sen perääm.. yritän kyllä mahd nopiaan =) onnittelut rouviintumisesta liv:heart:

melassi 21+2

ps. mulla on muutamia vaatteita varattuna sekä ihana pinnis.. olen alkanut miettimaan sellasen lämpöpussin ostamista kaukalon päälle..en ees tiä mikä on oikea nimeke.. mut pistäs säästää ekan talven toppavaatteissa ja olla kätsy.. onko kellään kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
Jee, ootte ihanat kirjotelleet :) :heart:

Ensinnäkin onnittelut -Liv- rouviintumisesta ! :) Oliko toiveidesi mukaiset häät ja menikö kaikki hyvin? :)

Meitin makkarin uudistus alkaa olemaan loppusuoralla :) Eilen saatiin sänky takasin paikoilleen eikä tartte nukkua ilmapatjalla olkkarin lattialla :D (muut makkarit on täynnä muuta tavaraa) Uudet vaatekaapit kasattiin lauantaina ja uus sänky tulee ens viikolla. Sitä odotetaan ku kuuta nousevaa :)

Vielä pitäisi olla sitten tilaa pinnasängylle, joka on tarkoitus asettaa meitin sängyn viereen. Helpotaa sitten öisin, kun pieni nukkuu siinä vieressä :)

Ei muuten ole täälläkään hankittu juuri mitään tavaroita. Kaks paria sukkia oon ostan ja ystäviltä saanut jotain pientä, mutta kunnon hankintaprosessi alkaa varmaan sitten rakenneultran jälkeen :)

Onnea -Liv- hyvistä ultrakuulumisista!! :) Päivitän sulle listaan tyttölupauksen :)

melassi Hienoa, että siellä on kaikki hyvin :) Aika "myöhään" sulla on rakenneultra :) Mie jouduin työasioiden takia vaihtamaan ultraa päivällä myöhemmäks, niin silloin on nt-ultran mukaan 21+0 ja menee kuulemma just hilkulle, että voidaan tehdä. KOKS:ssa se raja kuulemma on rv 21. Nääki vaihtelee kunnittain :)

eltsu81 Tuommoinen lämpöpussi taitaa olla meilläkin hankinnassa :)

Mites millimolli, ei ole ollut linjoilla vähään aikaan?

Saadaankohan kohta puuhiskin tänne kirjoittelemaan... :)

ON: Siis täällä alkaa olo normalisoituu :) Välillä tulee pieniä kuvotuskohtauksia, mutta ne menevät ohi pienellä levolla ja sillä, että syö tai juo jotain :) Pärjäsin koko viikonlopun ilman päikkäreitä ja aika vajailla yöunilla. Varsinkin la-su välisenä yönä ei paljon nukuttu, kun ukkonen pauhas ulkona : /

Massu alkaa pikkuhiljaa näkymään. Ei sitä ulkopuoliset vielä tajua, mutta itse tajuaa :)
Mieski tunnusteli eilen tuota pötsiä ja totesi, että on tainnut turvotusta hävitä, kun pötsi tuntuu kiinteämmältä :)

Hennu & Möhkö 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Moi ja hyvää maanantaita!

Minäkään en oo valitettavasti pitkään aikaan kerenny kirjoittelemaan, ja lukemassakin vaan silloin tällöin... :ashamed: Vielä olisi hääjärjestelyissä loppurutistus ennen elokuista hääpäivää, ja sitten varmaan ehtii keskittyä paremmin tähän odotukseen ja vauvantuloon. Ei sillä ettei se olisi mielessä joka päivä muutenkin :).

Onnittelut liv rouviintumisesta, ja ihana uutinen tyttölupauksesta :heart:. Hienoa, että kaikki muutenkin oli kunnossa, nyt vaan ostoksille!

Hennu: Kiva että teillä on pesänrakennus käynnissä :). Me muutettiin vastikään uuteen taloon, ja kiva kun pääsi heti miettimään vauvanhuoneen tapettia ym.
Kyllä ne muuten varmaan liikkeitä on mitä siellä tuntuu, ihanaa! Mä oon kans yrittäny välillä kuulostella, josko jotain tuntuisi, mutta toistaiseksi ei oo löytyny vielä mitään. Eiköhän ne siitä parin viikon sisään pitäisi ala tuntua.

lauwra: En mäkään yhtään tykänny / tykkää turvotuksesta, tekee olon niin huonoksi ja vaikka olisi nälkä niin pötsi on ihan pullea. Musta tuntuu että maha paisuu vieläkin ihan valtavasti päivän aikana, vaikka nykyään mun maha pieni pallo jo aamusta alkaen. Liikunta varmasti auttaa asiaan, sitten kun jaksat taas alkaa harrastamaan. Ja terveellinen ruoka tietysti.

äitiysvaatteista: Mä yritän sinnitellä ilman mammavaatteita syksyyn asti, ja sitten käydä ostamassa farkut, housut, työpaitoja ja mitä nyt tarviikaan. Toistaseksi oon ostanu vaan yhtä kokoa isommat kesähousut ja yhteen äitiystoppiin oon sortunu (alko niin kyllästyttää ihoa nuolevat kesäpaidat, joissa näytän vaan kaljamahaiselta :D). Monet housut ei kyllä enää meinaa mennä kiinni, sen verran kokoa on jo massuun kertyny.

Neuvolasta: mä en oo omaa neuvolatätiäni vielä tavannutkaan, viime viikolla kävin toisella neuvolakäynnillä ja ekaa kertaa uuden asuinpaikkani neuvolassa, ja oma hoitaja oli vielä kesälomilla. Sijainen oli ihan ok, ja kaikki kunnossa. Painoa oli tullut vähemmän mitä pelkäsin, alle 2 kg lähtöpainosta. Pääsin myös ekaa kertaa kuuntelemaan pienen sydänääniä :heart: (meillä ei oo dopleria kotona). Selvisi muuten myös, että en joudu sokerirasitustestiin ollenkaan! Vanhassa kotikunnassa se oli pakollinen kaikille yli 25 v., mutta täällä vaan silloin jos on joku riskitekijä tai ylipainoa.

Näin pitkä sepustus tällä kertaa...

Tupu 16+2 (viidennellä kuulla jo! eikä me olla vieläkään keksitty kunnon työnimeä)
 
Onnea Liv rouviintumisesta ja tyttölupauksesta!

Äitiysvaatteista sen verran, että käytin pelkästään mammafarkkuja ja loppuvaiheessa hommasin myös pitkähihaisen peruspaidan. Yhden t-paidan ostin alussa, mutta huomasin raskauden jälkeen, että jäi sekin käyttämättä :D Muuten nuo perustrikoot hoitivat hommansa erinomaisesti. Äippähousuja aloin käyttämään jo aikaisessa vaiheessa, koska turposin ja lihoin aika kivasti ekalla kolmanneksella. Ei se maha vaan pylly :D

Kuulkaas, mä olen tosi kateellinen teidän raskauksista! :) Lauantaina kaupassa katsoin kateellisena vauvamahoja ja viime viikolla näin pienen vauvan, niin vauvakuumehan siinä tupsasti tulla. Noh, ehkä ei vielä ole toisen aika.

Kirskis ja poika 4,5kk
 
Kirskis Eihän tuo ole aika eikä mikään alkaa toista yrittämään ;) Mutta tietenkin vasta sitten, kun itsestä aika tuntuu oikealta :) Meillä kun tätä esikoista sai odottamalla odottaa, niin ei varmaan kauan jahkailla tulevaisuudessa, että yritetään saada pikkukakkonen alulle. Riippuu tietysti ihan siitä, miten arki lähtee esikon kanssa pyörimään ja miten itse toipuu raskaudesta ja synnytyksestä. En sitten taas halua mitään riskiraskautta ihan vain sen takia, ettei paikat kestä...

Äippävaatteista Mieki tuun todennäköisesti tätä menoa pärjäämään pitkälle ihan omilla paidoillani. Nyt on hyvin mennyt topit ym. lyhythihaiset ja talveksi on neuleita ym., jotka kyllä joustavat :) Tietysti jos maha ottaa ihan hirveän kasvuspurtin, niin sitten ostetaan isompia paitoja :) Vaatekaappeja siivotessani löysinkin yhdet yli-isot normaalit farkut, jotka varmasti menee tossa myöhemmin syksyllä. Onneks ei ole tullu kaikkea isoa heitettyä pois laihtumisen jälkeen :)

Tupu_ Kiva kuulla sinustakin :) Juu, täällä taitaa pesänrakennus olla käynnissä :) Seuraavaksi aletaan maalaamaan tulevaa lastenhuonetta joskus tulevana syksynä :) Sinne huoneeseen tulee sitten alkuun enimmät tavarat, lelut ja mun haaveissa oleva keinutuoli ym. Hoitopöytä yritetään mahduttaa meidän makuuhuoneeseen ja vaatteille ym. onkin yksi tyhjä kaapillinen tilaa. Suunnitelmat saattavat tosin vielä muuttua :D

Toi on jännä, miten noi sokerirasitusjututkin vaihtelee kunnittain. En ymmärrä, miksei just kaikki ultrajutut, sokerirasitukset, neuvolakäynnit ym. voi mennä samalla tavalla joka kunnassa. Esim. mie oon käyny normineuvolassa nyt 2 kertaa ja yhen kerran neuvolalääkärillä, jonka tapaamista ennen tapasin terkkarin. Jotkut taas eivät ole tässä vaiheessa saattaneet käydä kuin yhdessä neuvolassa ja tietysti nt-ultrassa. Neuvolalääkärin tapaamisesta ei ole saattanut olla puhettakaan. Hmph. Minuu harmittaa tämmöset :D

Hennu & Möhkö 16+2
 
Moikka kaikille... on pitänyt viettää hieman hiljaiseloa, kun en ole edes koneelle jaksanut istahtaa. Veto on ihan pois ja maanantaiaamuisen heikotuspyörrytyksen takia käymään lääkärissä. No siellähän tutkittiin tarkasti pissit ja veret. Ja mitään fysiologista/lääketieteellistä syytä ei heikkoudelle löytynyt. Verenpaineet loistavat (76/120) hb 140, elektrolyytit ok ja pissa puhdasta... Lääkäri laittoi puhtaasti minityypin piikkiin ja sanoi sen imevän minusta nyt kaikki mehut, joten määräsi lepoa pari päivää ja sairaslomaa. No huomenaamuna töihin uusi yritys... Kohta joutuu tunnustamaan työnantajalle missä mättää, kun ei ole saikkua tarvinnu koko töissä olo aikana ja nyt on pariin viikkoon joutunut olemaan poissa useampaan otteeseen. Ja kun minulla ei tuuraajaa töissä ole, kasautuu hommat ja sitten saa tehdä niitä niskalimassa, että saa rytmistä kiinni ja kuinka ollakkaan taas ollaan saikkuvalmista tyttöä... Ja vielä vähemmän jaksaa kotona tehdä yhtään mitään...


Tulipahan vuodatusta.. mutta jo ärsyttää... milloin tämä väsymys oikein loppuu????:mad:


Np-ultra on mulla vielä edessäpäin 13.8. eli viikkoja olisi sitten kasassa 12+4...
Jännityksellä odotetaan sitä seuraavaa etappia...

Vissyliini 10+6
 
Vissyliini Inhottavasta väsymyksestä kärsit !! : / Näinkö sieltä olisi tyttö tulossa, kun imee äitistä kaikki mehut? ;) Mutta joo. Ehkä olisi parempikin, että kertoisit työnantajalle, missä mennään? Hänhän voi olla huolissaan, että on jostain vakavemmasta sairaudesta kyse?

Mulla se väsymys on helpottanut vasta nyt viikon sisään. En nuku enää 11 tunnin yöunia + siihen päälle pitkiä päiväunia. Kesäloma meni ihan sumussa, kun olin ensin alkuraskauden sinnitelly töissä väsymyksen + pahoinvoinnin kanssa ja sit kun anto itelleen luvan LEVÄTÄ ja HELLITTÄÄ, niin johan sitä sitten levättiinkin eikä oikein muuta jaksettu.

Nyt nukun alle 8 tuntia yössä ja iltapäivällä torkahdan vähäsen. Sanotaan, että jos pahin väsymys + pahoinvointi ei helpota siihen mennessä, kun 12 raskausviikkoa on täynnä, helpottaa se siinä vaiheessa, kun liikkeitä alkaa tuntumaan. Täällä taitaa tuo päteä. Hennon hentoja väristyksiä tulee päivittäin ja yhä selkeämmin ja sitä myötä olo paranee koko ajan.

Toivottavasti Vissyliini sullakin toi pahin helpottais PIAN, koska se on niiiiiin inhottavaa ja saat multa täydet sympatiat !! Onneksi sulla ei ole ultraan enää pitkä aika :) Mulla samana päivänä taas neuvola.

Hennu & Möhkö 16+4
 
Mä huomasin, että pahin väsymys alko mulla helpottaa siinä viikolla 12-13. Tosin pahoinvointikin loppu mulla jo viikolla 10, eli oon tainnu aika helpolla selvitä :). Nyt oon tosin ollu pitkään flunssassa, mikä omalta osaltaan aiheuttaa väsynyttä oloa, eikä oo pystyny täysin voimin painamaan. No, toivotaan että tämän viikon sairasloma auttaa asiaan.

Jaksamisia Vissyliinille, nyt nukut ja lepäät kun siltä tuntuu ilman huonoa omaatuntoa sairaslomista. Ihanan asian takia tässä kuitenkin kärsitään :heart:.
 
11+0 poksistapokspoks... Siinä sissii tärkeimmät tälle päivälle :D

Töissä keskusteltu tilastani ja päätettiin lyhentää työpäivääni aamusta parilla tunnilla. Ja heti oon jaksanut paremmin, kun aamulla saanut nukkua pari tuntia pidempään.. Pienelläkin asialla voi olla joskus iso merkitys.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Täällä vain poksutaan ja on näköjään hyviä rakenneultrakuulumisiakin !! :heart:

Hienoa Vissyliini, että työpäivän lyhentäminen onnistui! Mullaki helpotti edes vähäsen lomalla, kun ei tartten raahautuu sängystä ylös klo 6.00, vaan sai nukkua sen 2-3 tuntia pidempään.

Tupu Onneksi olet selvinnyt suhteellisen vähällä väsymyksen ja pahoinvoinnin suhteen :) Toivottavasti flunssa hellittää otteensa!!

Meille tulee tänään kummityttöni (=veljentyttöni) 1v. yöhoitoon ensimmäistä kertaa. Kyllä jännittää =)
Uskokaa tai älkää, en ole esim. vaippoja juurikaan vaihdellut elämäni aikana, vaikka pienten kanssa olen ollut paljon tekemisissä :LOL: Olen jotenkin tuon vaipparallin onnistunut välttämään :) Nythän sitten tulee hyvää harjoitusta lapsen kanssa, joka ei enää pysy paikoillaan vaippaa vaihdettaessa :D Pieni jo käveleekin :)

Hennu & Möhkö 16+5 (kyllä nää viikot vierähtää...)
 
Listasta:

Valitettavasti poistin jo Laurellen, koska hänestä ei ole mitään kuulunut, ei ennen laskettua aikaa eikä lasketun ajan jälkeen? Kenelläkään tietoa, onko kaikki hyvin?

Mites Little Precious? Mitään havaintoa??

Päivitin itselleni tyttöolon, joka ollut oikeastaan alusta lähtien. Mies toivoo poikaa (luonnollisesti).

Kenellä muulla täällä oli tyttöolo? Oliko millimolli? =)
 

Yhteistyössä