Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
AnuT, kai se riippuu pitkälti testin herkkyydestä ja sun "hormonipitoisuuksista". Joku testi näyttää myös muusta kuin aamupissasta hyvin, mutta voi olla näyttämättäkin jos pitoisuudet on matalat... Uskoisin. Veikkailua vain :) Varmin tapa on mennä valmistajan ohjeiden mukaan.

Tässä kun nosti päätään hieman tämä keskustelu, että koska aiotte kertoa isovanhemmille, niin kysytäänpä nyt vielä, että onko vanhemmillanne/appivanhemmillanne ennestään lapsenlapsia?

Meillä tilanne on, että miehen siskolla on kolme lasta ja siis miehen vanhemmat olleet isovanhempia jo 11 vuotta. Minun veljelläni ei ole lapsia, joten esikoinen olisi ensimmäinen lapsenlapsi äidilleni :) (Isäni on kuollut minun ollessa 16-vuotias)
 
Lauwra ja AnuT, hirmuisesti onnea testailuun :heart: Itse kans olen vähän niinkun samassa tilanteessa, eli siitä kun kohdunnapukka nousi ylös tulee torstaina kaksi viikkoa (leikin että silloin oli ovis, desperate much.. :ashamed:). Olisin tosi onnellinen jo siitäkin että kuukautiset alkaisivat, vaikka samalla hieman pettynyt toki.

Isovanhempi-asiaan: Meidän kummankaan sisaruksilla ei ole vielä lapsia. Myöskään serkuillani ei ole kenelläkään lapsia. Eli jos kaikki nyt menee hyvin, niin meidän pikkuisesta tulisi "uuden sukupolven korkkaaja"

Minä myös ostin tänään raskaus monivitamiineja, eli sitä multi tabsia, jossa on foolihappoa, mutta ei A-vitamiinia.

Täällä meneillään kp 56 tai 39. Mahdanko viikonloppuna tehdä elämäni ensimmäisen raskaustestin, vai jänistänkö kuitenkin. Osaankohan edes tehdä koko testiä oikein :LOL:

Taidankin nyt mennä katsomaan tuota linkitettyä dokkaria. Kiitos siitä <3
 
Moi! :)

Pitkään aikaan en ole kirjoitellut, mutta seuraillut kyllä teidän kirjoituksia. Itse lopetin tupakanpolton muutama kuukausi sitten. Se on ollut minulle aina itsestäänselvyys, että lopetan jo siinä vaiheessa kun lasta aletaan tosissaan edes suunnitelemaan. Lopetus kävikin helpommin kuin olisin edes uskonut, mutta mikä voisikaan olla tärkeämpi syy lopettaa!

Jos meillä tärppäisi, olisi se ensimmäinen lapsenlapsi sekä minun että miehenikin vanhemmille.

Paljon onnea testailuun AnuT ja Lauwra! :)

Täällä menossa kp 23/26? Toinen "luomukiertohan" täällä vasta meneillään joten tota kierron pituutta on tietty vaikee ennustaa... Mut alkaa kyl kiukku nostaa päätänsä ajoittain ja ruokahalukin on ihan pohjaton kuten aina ennen menkkoja. :LOL: Tullut aika vähän pupuiltua tossa oletetun oviksen aikaan, joten itse en usko, että ois ees mahollista olla raskaana. Mies tossa totesikin muutama päivä sitten, että miksi en ollut mitään vinkannut milloin mahdollinen ovis oli, johon sitten totesin, että mun mielestä se tois vaan liikaa paineita koko hommaan, koska tjot-meinigillä tässä ainakin tarkoitus ois olla liikkeellä.

MUTTA Niin paljon helpommin sanottu kun tehty, vaikka itse aluksi ajattelin, että kuhan nyt rauhassa yritellään, ilman mitään suureempia paineita ja odotuksia... :LOL: Mutta sitä niiiiin kovasti haluaisi sen pienen nyytin itselleen. :heart:

Niin ja foolihaposta vielä: mäkin oon syöny niitä raskausajan monivitamiineja, joissa on foolihappoa, mut ei A:ta. Mua vaan NIIN ällöttää niitten maku, oon meinaan sellanen sihtikurkku, et ne tuppaa jäämään mun kurkkuun kiinni ja sit joudun pyörittelemään niitä suussa iäisyyden :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan hyvin todennäköisesti ne, jotka ensimmäisen lapsenlapsen molempien vanhemmille tekevät. Kummankaan sisaruksilla ei ole vielä otollista parisuhdetta tai ikääkään, niin voisi olettaa, että me ollaan ensimmäiset. Muuten on suvussa kyllä molempien serkuilla lapsia, joten kokonaan uutta sukupolvea ei sentään päästäisi korkkaamaan.

Voi että, mulla on nyt pillereiden lopettamiseen liittyen isoimpana toiveena se, että halut kasvaisi. Tää nykynen on niin ihmeellistä jo, ja tuntuu että koko ajan vaan menee "pahempaan" suuntaan. Toki voi kait se olla ylipäätään tämä kiireinen elämäntilanne yms. syynä, mutta ainakin osan syystä haluaisin pillereille pistää. Toki myös toivon, että luomukierrot olis normaaleja. Pillereitä oon syönyt nyt kuutisen vuotta, sitä ennen oli noin puolen vuoden tauko ja taukoa ennen vielä noin vuosi. Tuon tauon aikana kierto näytti olevan n. 35pv:ää (kylläpä olen ollut fiksu, kun oon kirjaa pitänyt ja vanhat kalenteritkin vielä tallessa), joten jotain sellaista lähtisin nytkin sitten odottelemaan.
 
Rone
Voi apua kun tätä tekstiä ootte taas kirjotellut, mutta oli kyllä ihana lukea ne läpi :D

Täällä menossa kp30/?... Ehkä vähän vituttaa kun ei näy eikä kuulu niitä ekoja luomumenkkoja...Mutta,mulla oli silloin melkein 2 vikkoa sitten sitä monta päivää kestänyttä turvotusta ja mahakipua eli saattaisi olla,että ovis oiskin ollu silloin ja menkat alkais loppuviikosta. Jos ei niin teen raskaustestin,taas... Lauantaina oli tehtävä se testi,kun oli juhlimista tiedosta,mutta kuten arvelin, testi oli negatiivinen. Veikkaan että en ainakaan ennen syksyä tule raskaaksi.

Päihteistä oli paljon ollut puhetta. Itsehän vielä tupakoin, mutta tarkoitus on lopettaa heti kun sen positiivisen testin saan tai jos tässä raskautumisessa kestää kauan niin sitten aikaisemmin. Itsekkään en voi sietää raskaana polttavia/rattaita työntäviä ja samalla polttavia äitejä. Ehkä hiukan kaksinaismoralismia arvostella heitä kun itse kuitenkin polta... :ashamed:

Mulla on olevinaan hyvä suunnitelma, miten mukamas nopeutan tätä raskautumista. Elän niin kauan aivan normaalia elämää kunnes se testi näyttää positiivista. Eli alkoholia juon kuten nykyäänkin, tosin yritän sitäkin vähentää hiukan, mutta en totaalikieltäydy. Ainut ero tulee vain olemaan että teen vain sen raskaustestin kierron loppuvaiheessa jos silloin on juhlintaa tiedossa. Mutta siis olen jo suunnitellut kavereitten kanssa kaikkia kesämenoja joissa meinataan "vetää perseet" / mennään huvipuistojen hurjimpiin laitteisiin,lähtään festareille tms. Koska ilmeisesti aika monella on siinä vaiheessa tullut se plussa kun on ollut suunnitelmissa joku matka tms. mihin se raskaus ei sopisi. En nyt tiedä tajuatteko mitä tarkoitan... En kuitenkaan pysty kokonaan ottamaan tätä yritysta tjot meiningillä, joten suunnitellaan sitten kaikkia menoja joihin se raskaus ei sopisi, jos vaikka tärppäisi nopeammin. Toivottavasti tää mun mahtava tekniikka toimii.

Isovanhemmista ja niille kertomisesta: Miehen siskolla on yksi lapsi, mutta meiän porukoilla ei vielä niitä lapsenlapsia olekaan, eivätkä kyllä varmaan kauhean mielellään vielä odotakkaan niitä moneen vuoteen. (Tästä en nyt enempää jaksa selittää). Joka tapauksessa kerrottaisiin molempien vanhemmille ekan ultran tai mielellään sen 12viikon jälkeen. Kavereille varmaan ekan ultran jälkeen. Mutta aika moni mun kaveista jo tietää että yritetään, niin ne varmaan siinä vaiheessa jo arvais kun mä lopettaisin tupakoinnin.
 
Toi sun suunnitelmas on kyllä mahtava Rone. Tuntuu, että vuoskin menee niin nopeasti,että kun vaan elelisi stressaamatta vauva-jutuista, niin raskautuminenkin tuntuisi tulevan nopeasti vaikka siihen menisi se vuosikin :)

Minäkin olen ex-tupakoitsija. Teinivuosina sauhuttelin jotain viitisen vuotta, ja lopetin sitten ihan "cold turkey" vähän ennen kun täytin 20. Savuton elämä on kyllä ihanaa, varsinkin kun olen nykyään ihan urheiluhullu terveysintoilija.
 
Täällä testattiin aamulla nega. Oli kyllä automatka töihin "yhtä juhlaa", olin vähän samoilla fiiliksillä kuin oisin päättänyt luovuttaa elämän suhteen kokonaan.

Noh, tässä on päivän mittaan sitten ruvettu järkeilee, että koska en varmaa ovista bongannut (ja se mikä olisi voinut olla, oli 4pvää myöhemmin kuin aikaisemmassa kierrossa), niin voi olla että tein testin liian aikaisin. Eli odotellaan nyt siihen lauantaihin jos ei tätiä kuulu/näy. Typeräähän tämä on liian ajoissa testailla... Nyt järkevöidyn!! :)
 
Heippa kaikille!
En oo tänne muutamaan kuukauteen kirjoitellut mutta säännöllisesti käyny lukemassa että mitä teille kuuluu! Plussiakin tullut, ihana juttu :)
Mulla loppu pillerit helmikuun alussa ja tyhjennysvuoto tuli perään normaalisti mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään eli ensimmäisiä luomumenkkkoja ei näy eikä kuulu. Meillä onneks vauvan yritys alkaa vasta syksyllä niin ei oo sillai stressiä mutta olishan se kiva jos kroppa alkais toimii!!
Oon ajatellut että meen kesällä viimeistään yksityiselle niin voi sit miettiä että mitä tehdään jos ei vieläkään oo vuodot alkanu.
Oon ihan innoissani ku meille tulee lähiaikoina perheenlisäystä kun saadaan hauvavauva : ) Sit on kesäks ohjelmaa ja aktiviteettia niin ei koko ajan pyöri nää raskautumisasiat mielessä : )
 
Isovanhemmista: Miehen vanhemmilla ei ole vielä lapsenlapsia. Kovasti ovat jo vuosia kyselleet ja odottaneet lastenlasta, joten olisi tosi ihana päästä raskausuutisesta kertomaan. Miehen serkuilla on paljon pieniä lapsia, joten meidän lapselle löytyisi paljon ikäisiä kavereita :)
 
Henrietta*: Onnea hauvavauvasta.Kyllä tuo hauva piti pentuna niin kiireisenä, että ei paljon muistanu vauvakuumetta. Nyt tuosta pikkusesta on tullu tommonen maailman herttasin sylivauva niin pistää kaipaamaan syliin myös oikeaa vauvaa :) Meillä siis 1,5v Corgi.
 
Isovanhemmista meidän molempien vanhemmille olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Meillä ainakin anoppi odottaa tosi paljon lapsenlapsia, ja kait mun äitikin, vaikka se ei millään haluis olla mummoiässsä :D.

Koira löytyy meiltäkin, 2 v chihuahua. Ihana murunen <3.

Loppuviikosta pitäis tulla täti käymään. Mahassa juilii jo.
 
Tässä tulee kyllä niiin kärsimättömäksi kun täällä jo niin monet ovat yrityksen aloittaneet ja osa jo plussanneetkin! Vielä pitää itse maltella sinne loppukesään/alkusyksyyn......en kestä odottaa....

Meillä myös ihania haukkuja, kaksi toyvillistä. Ensimmäinen otettiin 2,5 vuotta sitten vauvakuumetta helpottamaan, vaan eipä auttanut ja otettiin toinen, eipä auttanut sekään. Nyt riittää koirat, seuraavaksi ihka oikeita vauvoja :LOL:
No...ovatpahan ainakin pitäneet työn touhussa ja hieman oon saanut purkaa hoivaviettiäni, meillä kun on vielä rodut jotka vaatii säännöllisen "kylvetyksen" yms.

Meidän vauvasta tulisi minun vanhemmilleni toinen lapsenlapsi, sisareni synnytti juuri viimeviikolla valloittavan pikkupojan :heart:
Miehen puolelta olisi ihka ensimmäinen.

Minä sorruin eilen tekemään jo toisen hankinnan meidän tulevalle babylle....löysin nimittäin aivan ihania itsetehtyjä pehmeitä jätskitötteröitä. En vain voinut olla ostamatta niitä :D Yksi ystäväni sanoikin että on kyllä niin taikauskoinen, että minuna jättäisi ostamatta, mutta mikäli me lapsettomuudesta kärsitään, niin en kyllä aio pistää sitä niiden tötteröiden piikkiin :LOL:
 
lapsenlapsi asiasta miehen puolella on jo pitkä liuta lapsia. mieheni ollut sen rivin korkkaamassa hänen siskonsa pyöräytti kaks ja sille päihdeongelmaiselle turahti jo kaikenkaikkiaan kolmas. valitettavasti.

eli käytännössä minä olen yksin ainoa lapseton siellä porukassa. mutta sitten taas omalle isälleni esikoisen olisi ensimmäinen. äitini on kuollut kun olin teini. isosiskollani ei myöskään ole lapsia joten se kumpi ehtii ensin korkkaa.

aivan oksettaa ihan kun ajattelee sitä miehen veljeä. oli taas jäänyt kiinnit että on alkanut käyttää huumeita. viimeisin lapsi nyt 8päivää vanha. lapsen äiti on masentunut ja saa paniikkikohtauksia. ja on molenpien raskauksien aikana käyttänyt huumeita jos ei muuten niin ollut vierotushoidossa. oksettavaa. röökin polttoa ei edes harkinnut lopettavansa. synnärillekin piti saada nopeasti joku vauvan seuraksi että pääsee röökille. ja viimeisillään ollessa poltti kolme neljäkin kertaa tunnissa. oksettavaa.

hoen tuota oksettavaa koko aika anteeks. mut kun se on. ja ei auta vaikka mitä niille niille sanoisi ta huutaisi. sairaita molemmat.

omasta navasta sen verran että odotan vaan menkkoja. tulevat varmaan nippanappa tämän kuun puolella jos kierto on sen 56. ja sen perusteella ovulaatio olis nyt viikonloppuna ja mies on poissa pe-su. että odotan siis menkkoja. ens kierrossa sitten terot.

foolihaposta oon siitä aikasemminki sanonu mut itte oon syöny jo viime kierron ja nyt tämän kierron. en tiedä johtuko foolihaposta mut se edellinen kierto oli kyllä aivan ennätyspitkä. mutta muuten ei mitään erikoista. kesto ja vuotomäärät yms ihan tavallista.

en ole juuri kenellekään läheisille puhunut että ollaan yritys aloitettu. enkä uskalla puhua siitäkään että ilman lisähormooneja me ei taideta siinä onnistua. tuntee olonsa niin epäonnistuneeks välillä. mutta en myöskään halua kyselyitä että jokos teillä on alkanut näkyä tuloksia tms. onneks enää äärimmäisen harvat uskaltaa päin naamaa kysyä että millankas meille on perheenlisäystä tulossa. tai eikö teidänki olis jo aika.

mutta pikkuhiljaa. välillä en mieti koko asiaa. välillä tekis mieli vaan makoilla sohvan pohjalla ja odottaa. välillä kimpoilen miehelle että en todellakaan halua mitään apua keltään ja välillä taas haluaisin kaiken mahdollisen avun ja tuen.

mutta kiitos teille kaikille että olette täällä ja jaatte kokemuksianne. ja kiitos jos jaksatte lukea nämä pitkät avautumiset. kiitos! :) pinna kuittaa.
 
Meillä mies on ainut lapsi joten häen isästään tulisi isoisä ja varmasti ylpeä sellainen, on jäämässä eläkkeelle joten varmasti myös auttaisi. Miehen äiti kuoli viime syksynä. Miehen serkuilla on lapsia joten hänen mammallaan on jo lapsenlapsenlapsia.

Mun puolella taas toisella isosiskoistani on kaksi poikaa(kohta 9v ja syksyllä eskarin aloittava) joten äitini on jo mummi tosin siis vauvaa ihan ei ole. Isäni kuoli 7 vuotta sitten. Serkuillani on lapsia ja kesällä yksi saa kolmannen.

Meillä vauvakuumetta on lieventänyt välillä äitienpäivänä 1 vuotta täyttävä sekarotuinen (isä jack russel ja äiti monirotuinen) poikakoira, jossa riittää paijattavaa tykkää hellyydestä =)


Koska olette ajatelleet kertoa töissä kun olette raskaaksi tulleet?
Itse asiaa pohtinut koska aloitan työt psykiatrisessa sairaalassa joten ihan vauvan ja itseni kannalta tieto pitäisi kertoa asiasta ajoissa, mutta toisaalta sitten haluaisi pitää omana tietona kunnes riskiaika on ylitetty.
 
Viimeksi muokattu:
Voivoivoi.. jos tulis vähä tänne ilmottelemaan mitä tänne päin kuuluu :) eli kp 35 ja tätiä oikeen näy :O täti olis pitäny tulla 8 päivä :O jos perjantaina tekis testin jos vielä silloinkaan ei mitään kuulu :)
 
lauwra: kyllä corgit on vienny mun sydämen jo kauan ennen tätä omaa pötköä. Erityisesti pembroket :) Ootko käynny ikinä kyseisellä sivustolla. Saa nauraa vedet silmissä :D Look At This Fucking Corgi

Työnantajalle kerominen. Olen suunnittelija, joten raskaus ei vaikuttaisi työntekooni. Varmaan kertoisin heti vk12 jälkeen. Tai jos alkaa näkymään aikasemmin niin sitten silloin.
 
Tännehän on tullu paljon tekstiä!

Olin joskus viimeviikolla löytävinäni jonkun tieteellisen artikkelin siitä että foolihappo helpottaa ovulaatioita. En nyt sitä sitten tietenkään enää löytäny. Mut nyt kun mulla ei oo vielä ekoja menkkojakaan tullu nii käytän kyllä kaiken maailman poppakonstit että edes kroppa alkais pelittään. Sit ku tulee ekat menkat ni sit määki alan seisomaan seksin jälkeen päälläni :D Syön apteeksita ostettuja mama- monivitamiini pilsuja. Aika kalliitahan ne on mut olkoon jos yhtään auttaa.

Me ollaan miehen kanssa kumpikin vanhimmat lapset eli meidän lapsi olisi eka lapsen lapsi kummankin vanhemmille. Tai mun äiti on kuollut kun oli teini, sama ku pinnalla :hug: On se niin väärin kun ei ole äitiä jolle vauvasta sitten kertoa. Onneksi mulla on ihana anoppi ja ootanki jo innolla että pääsen hänet sitten joskus tämän vauva-asian kanssa yllättämään. Meiltä ei vielä oikeen odoteta mitään kun nuo luulee että me halutaan käydä eka koulut loppuun ennen ku "hankitaan" lapsia. Tietäsivätkin mitä me puuhaillaan! :D

Minkälaisia oireta teillä on ovisaikaan?! Elättelen täällä toiveita oviksesta kun nyt kp 15 ja eilen oli menkkamaiset kivut mahassa, selässä ja etureisissä ja turvotusta ihan hulluna. Valkovuotokin alko eilen.Hmmm... vähän kyllä epätoivosta mut pakko keksiä just jotain odotettavaa itselle että jaksaa odottaa. Elämä on helpompaa kun sen ajatteleen 2 viikon pätkissä! :D

pinna Mua kans välillä ahdistaa se jos ja kun joutuu alottaan lääkkeet tähän vauvaprojektiin. Ovuloimattomuus on tosi yleistä mut silti musta välillä tuntuu että miksi juuri minä, miksi minä en toimi, eikö meidän ole tarkotus saada lapsia?? Ihan hölmöjä ajatuksia noi mut välillä on niin pettynyt itseensä. kyllä mä uskon että mulle tulis luomuoviskin joskus mut jos on olemassa turvallisia lääkkeitä joilla se saadaan aikaan aikasemmin ilman hirrrveän pitkää odottelua niin miksi en käyttäis sitä. ootko pinna käyny teromimmi-ketjua lukemassa? Tuu sinne :)
 
LittleOne, en pääse työkoneella katsoo, mutta kotona käyn vilkasees sivuston. Mulla tapahtu kyllä samanlainen rakastuminen rotuun jo ennen omaa. Mies tahtoi kultaisennoutajan, mutta ei enää voisi kuvitellakaan muuta rotua :D (me alotetaan huomenna meidän neidin kanssa näyttelykoulutus, saa nähdä miten käy...)

Työnantajalle kertominen: mun on myös pakko kertoa lähiesimiehelle, etten joudu vaarallisiin tilanteisiin etulinjassa... muuten aion pitää suuni visusti supussa niin kauan kuin mahdollista. En oo vakipaikalla, joten töiden jatkuminen on koko ajan vaakalaudalla eikä raskaaksi tuleminen tätä helpota. Voisi jopa kutsua ammatilliseksi itsemurhaksi... Noh, voihan se olla että jos tässä ei raskaudu niin ehtii jo saadakin vakityön :) Ei näistä koskaan tiedä.

Kp26/25 ja hurjaa väsymystä.
 
Pillerittömyydessä mua ahdistaa kyllä ajatuksena se, että nyt ei sitten enää tiedä milloin menkat aina tulevat. Mulla ei oo koskaan ollut mitään selkeitä oireita ennen menkkoja, joista voisi olettaa niiden pian alkavan. Varsinkin jos kierrot alkavat heittää häränpyllyä, niin onpa kiva käyttää sitten kuukuppia vaikka kuinka kauan varuiksi. Mutta onneksi nyt sentään on kuukuppi, ettei mitään siteitä tarvitse. Justiinsa tämän epävarmuuden takia mä olen pillereitä niin mielelläni pitkään syönytkin. Kauhistuttaa ajatus, että menkat alkaisivat huomaamattani töissä. Valkoiset alusvaatteet ja työasut. Huh!

Mä en välttämättä pysty itse edes päättämään, koska kertoisin työnantajalle tai muille työntekijöille. Lähinnä kyse on siitä, kuinka kauan se sattuu salassa pysymään. Ultrat tehdään äitipolilla, joka ainakin vielä on samoissa tiloissa kuin osasto jolla työskentelen. En tiedä missä valeasussa sinne pitäisi hiippailla, ettei kukaan näkisi. Ja vaikka sen onnistuisi tekemäänkin, niin paperit ovat kuitenkin kansliassa jonkin aikaa ja sieltä ne todennäköisesti jonkun silmiin osuvat, kun jonkun muun papereita etsii. Masentavaa. :D
 
Täälläpä on ollut kivan vilkasta keskustelua! :)

Meiltä kotoa löytyy kaksi pientä koiraa. Vanhempi kohta 10v ja nuorempi 2v.

Meidän molempien äidit on jo valmiiksi mummoja. Mun veljellä on kaksi lasta, samoin miehen velipuolella. Oma isäni kuoli jo ollessani lapsi. Miehen isälle olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Itse kauhulla odotan sitä, että "joudun" kertomaan omalle äidilleni mahdollisesta tulevasta raskaudesta. Olen katsellut kahteen otteeseen nyt veljeni kohdalla sitä hirveää höösäystä, hössötystä ja neuvomisen tulvaa mitä sieltä on tullut veljeni vaimolle ja samaan ryöpytykseen, ellen tyttärenä jopa pahempaan, tulen varmasti itsekin joutumaan. Ja mulla palaa hermo siihen sitten silmänräpäyksessä jo ilman mitään raskaushormonilisääkin. :mad: Mulla on vähän erikoiset välit muutenkin äitini kanssa. Ei tulla niin kovin hyvin toimeen juuri sen takia, kun äitini työntää nokkaansa vähän liikaakin asioihini. Pitää vieläkin 13-vuotiaana. :D

Työnantajalle kertoisin varmaankin vasta ekan ultran jälkeen, jos muuten pysyy salassa. Samoin kuin sukulaisille ja muille kavereille. Mulla on se inha tilanne, että olen määräaikaisessa työsuhteessa, jota on sitten jatkettu pätkä kerrallaan. Jännittää miten sen kanssa käy, jos raskaaksi tulen...

Pääsiäinen meni aika rankassa flunssassa. Saa nähdä miten vaikuttaa kiertoon. Lukenut, että sairastuminen voi venyttää tai jättää ovulaation välistä kokonaan... Katoin myös sen ylen dokkarin, kun täällä sitä suositeltiin. Ei voi muuta todeta kuin, että tieto lisää tuskaa. :D On tämä vaan niin tuurista kiinni kuin käy.

Jotain ovis oloja kuitenkin... Tänään alkoi kuivan kauden jälkeen taas runsas valkovuoto ja halut on tapissa. Nämä samat on ollut nyt parissa aikaisemmassakin kierrossa aika selkeinä ja nyt, kun laskeskelee kiertoa niin ihan suht samoihin aikoihin. Pitää yrittää ukko kellistellä tänään tai viimeistään huomenna, että tää kissa pääsee tuskistaan. :LOL: Mä niin toivoisin, että tämä neljäs olisi SE meidän kierto! Meidän vappuylläri. Jos ei, niin seuraavassa varmaan jo ihan julkisesti luovuttava tästä muka-tjot-hommasta ja aloitettava yrittäminen ihan tosissaan. :ashamed:
 
Mulla on kyllä nyt ollu ihan selvät ovis-merkit, ku alotettiin yrittäminen, aika jännää sinänsä. Siis on ollut tosi runsasta limailua ja aivan järkyttävät kivut alavatsan kohdalla, siis jotaki niin hirveää että liikkuminen jää minimiin. Mutta tietääpähän millon se ovis sitte varmasti on.
Nyt ois taas jännät paikat, viikon päästä menkkojen aika tai mieluummin ei. :) On se nyt ihme, ku kolmas yritys kerta, että alkaa jo kypsyä pikku hiljaa tähän odotteluun, nim. kärsimätön. :D
 
Rone
Niin multa jäikin eilen mainitsematta muutama asia...

Foolihappoja olen syönnyt jo n. 2 kuukautta Multivita Mama muodossa.

Mutta niihin ekoihin luomumenkkoihin liittyen kun sanoin ettei näy eikä kuulu. Noh, mulla on jo viikon ajan ollut sellasia tuntemuksia et nyt ne alko,koska valkkaria tulee aika runsaasti :O Nännit on myös ollut kipeät vähän yli viikon verran. Tai ei kipeät, mutta arat.
Ja tänään on satunnaisesti tuntunut sitä jomotusta mahassa, joka yleinsä ennakoi, että menkat alkavat muutaman päivän sisällä. Otin jo yhden ParaTabsin, koska ne mun kivut on ihan järkyttävät.... Mutta nyt ei enää tunnu missään mitään. Ehkä ne menkat viikonloppuna alkavat. Jos ei,teen se rtestin.

Työnantajalle kertomisesta Mullahan on vain kesäksi töitä tiedossa, ja sanoivat syksystä, että "toivottavasti olisi mahdollisuus palkata vakinaiseksi". Eli saa nyt nähdä... Jos tulen ennen kesää raskaaksi, he eivät voi olla ottamatta mua, koska eivät oikeastaan saa ketään tilalle. Tai siis voivat saada,mutta en usko. Siinä mielessä olisikin paras, että tulisin vasta syksyllä raskaaksi, jotta he voisivat tarjota vakipaikkaa. Tai jos ei ole tarjota, niin ehtisin hakemaan muualta vakipaikkaa.
Eli en siis aio kertoa ennen kuin on ihan pakko tai sitten rv12 jälkeen.
Yhdelle työkaverille kerroin, että yritetään. Sanoin kyllä, ettei saa kertoa muille, koska en halua sen vaikuttavan töihin. Onneksi häneen voi tässä asiassa luottaa :)
 

Yhteistyössä