Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Tuosta päihdevanhempi asiasta. Pari kolme päivää sitten syntyi toinen lapsi perheeseen jossa molemmat vanhemmat ovat käyttäneet jopa suonensisäisiä aineita. Isä on henkisesti kuin 14 vuotias kakara ei kykene ajattelemaan kuin itseään. Äitiä en niin tunne mutta voin sen verran luvata ettei ihan täysillä käy. Kumpikaan ei tietenkään ole töissä eikä mitään ammattia ole. Ovat sellasia että kun raskaus on niin sutten lopetetaan päihteet jne. Että nyt ollaan sitten raittiina. Kyllä on aika sairaan iso reppu lapsen selkään laittaa. Että tervetuloa pidäppä nyt vanhemmat päihteettömänä. Eikä se kauaa kestäkään.
Siihen kotiin en oikein pysty edes menemään että onneks olkoon. Aivan mahaa vääntää kun ahdistaa niin kauheasti lasten kohtalo. Mummit ja paapat ostaa ruuat ja kuskaa vanhempia kun ei ole rahaa eikä autoa. Kämpän maksaa sossu.

Itse yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista. Jotenki semmonenki olo välillä että pitäiskö korkata vielä muutama siiderikin kun on "vielä mahdollista" :D
Ovulaatiota olen testannu pari tikkua ennen pääsiäistä mut oon nyt asennoitunu niin kierto on sen 56 päivää. Ja ovulaatioon vielä joku pari vkoa.
 
Täällä tänään taas uitettiin tikkua pissassa ja tuloksena hyvin hyvin haalea plussa (tai ennemminkin haamu). Edelleen siis jatkuu epävarmuus siitä olenko vaiko enkö ole raskaana. Täytynee testata parin päivän päästä uudestaan, jos se viiva vaikka olis tummempi sillä kertaa.
Nyt sotki yövuoroputkikin tuota testaamista. En pystynyt tekemään testiä aamuvirtsasta vaan tein sen aamupäivällä neljän tunnin unien jälkeen. Huoh, hermot on jo ihan riekaleina... :ashamed:
 
Regalo, onhan se haamu jo hyvä uutinen! Tarkoittaa ainakin, että kiinnittysmisyritystä on :) Nyt vaan testailet tosiaan parin päivän päästä ja toivotaan, että viiva tummenee.

Täälläkin mieli syyhyäis testaamaan, nimenomaan tota haamua.. Kierto kun on nyt 22/25, toki voihan olla että tämä kierto venyy ensimmäistä pidemmäksi. Viikon päivät olen kuitenkin vielä päättänyt odottaa... Tänään oli kauhea siivousvimma (joka mulla yleensä enteilee kuukautisia), mutta voi johtua ihan tästä pääsiäispyhien tylsyydestä :)
 
lumihiutale92:lle jaksamista..

pinnan juttuun ja aiempiin raskaus+alkoholi/tupakka-keskusteluihin liittyen: Miten tuntuukin, ettei lapsettomuusongelmia ikinä oo niillä, jotka ei lapsistaan edes pysty huolehtimaan :( Pinnan kertomassa tapauksessa hienoa on sekin jos edes raskausajan ovat (tai äiti on) kyenneet olemaan ilman. Itsellä on lähipiirissä ihmisiä, joihin äidin raskauden aikainen päihteiden käyttö on jättänyt elinikäiset jäljet, pahimmillaan kehitysvamman, joten on vaikea ajatella aihetta ilman että alkaa hiiltyä.
 
Lumihiutale Tsemppiä! Jospa taukokierrosta tärppäis! Uuteen nousuun vaan murunen :)

Regalo Onnea haamusta!!!

pinna Mä oon jo kuukausi sitten antanu ittelleni luvan nauttia sen yhen oluen sillon tällön. Ei siitä voi olla mitään haittaa, varmaan vaan päinvastoin kun vähän rentoutuu siinä viinilasin äärellä.

Little One Voi että määki haluisin koiravauvan tätä mun hoivaviettiä helpottamaan! :D Mies ollu vaan aina sitä mieltä että meille ei koiraa tule :( Sano että hoivaa mua :D

lauwra, miimilii ja muut kiitos tsemeistä! pääsiäisloma teki hyvää ja osaan nyt ottaa tän vauvaprojektin (ainaki tällä hetkellä) paaaaljon rennommin.

Olipa ihana käydä hiihtelemässä ja laskettelemassa! Oli kyllä hieno ilma pohjoisessa! Ens viikoksi luvattu jo vesisadetta, sulaispa kaikki lumet poiS!! Jippii, kesä tulee! Just suunniteltiin miehen kans alkukesän grillijuhlia takapihalle. Ja ens viikolla vois jo kylvää kaikki siemenet ruukkuun ikkunalaudalle (ja yllättävän ovulaation varalta myös minuun :D)
 
Regalo, entäs jos kokeilisit digitestillä?

Omaa napaa: Ärsyttää olla tällainen stressaaja. Näin viime yönä unta jossa pohdin Elisabet ensimmäisen kanssa ovulaationi mahdollista ajankohtaa :whistle: Sitä olenkin pohtinut viime päivinä aika paljon. Puolitoista viikkoa sitten torstaina oli sykkivää/vihlovaa kipua vasemmalla mahassa muutaman tunnin ajan lisääntyvästi. Tuolloin minulla oli kp 44 tai 27. Silloin huomasin myös kohdunnapukan nousseen todella ylös (jota ennen oli kokoajan melko alhaalla ja kova). Napukka on siitä lähtien ollut ylhäällä ja kova (en havainnut sen missään vaiheessa olevan pehmeä, mutta en toki jatkuvasti sitä sorkikkaan).Tarkoittaiskohan tuo sitä, että ovis oli vasta tuolloin? Pohdintojeni perusteella taidan asennoitua odottelemaan kuukautisia alkavaksi loppuviikolle, niin on edes jonkinlainen "kiintopiste" (kuviteltu tai ei) tässä päättömässä odotuksessa.
 
Mieletöntä, että meitä lähtee useampi yhtä aikaa yrittämään. Muksutar ja mimmilii taidetaan olla aika samoissa lähtöpisteissä. Viimenen pilleri oli 5.4. Nyt sit vaan nämä viimeiset feikkimenkat ja sitten... Ja ties vaikka päästään jossain vaiheessa samaan plussalaisten viestiketjuun =)

En kyllä osaa stressata, olla toivomatta parasta tai pelätä pahinta. Jostain syystä vaan mukavinta elää siinä uskossa, että kyllä se tärppi tulee tässä keväällä ;) Jos sitä ekan kuukauden menis "uutuuden viehätyksellä" ja harrastais seksiä parin päivän välin, ei tartteis kyttäillä heti ovistakaan...

Pääsiäinen menny hiihdellessä ja grillikauden avajaisilla. Piti värkkäillä kaikki mun lemppari kesädrinksut (mojito, margarita ja weinschorle), jos jää drinksut tänä kesänä juomatta jostain hyvästä syystä :D

Vici: Joo kyllä miehessäkin riittäis hoitamista niin paljon kun vaan jaksaa. Jostain syystä tommonen pieni pötkö on kivempi :)
 
Moikka! :)

Piiitkään ajan jälkeen mielelläni hivuttautuisin takas esikoista yrittävien ketjuun, mikäli sopii? ;) =)
Elikkäs sen verran voin kertoa, että KM:n jälkeen (v.2010) en tosiaan enää koko foorumilla pyörinyt, koska samaan syssyyn tuli sitten ero silloisesta puolisosta ja aloitin opinnot. Ei vaan sillon ollut enää motivaatiota ja kaipas aikalisän. :/
Mut nyt ois koulut loppusuoralla ja nykyisen mieheni kanssa kovasti jo kuumeillaan uudesta tulokkaasta <3 :) ehkäpä nyt onni suosisi. ;) ((tosin tänään (ikävä kyllä) menkat yllätti 29/28-30 ja kun tää malttamaton jo testaili ja suri saanutta negaa :headwall:)) nyt siis maltti on valttia :D
Onnittelut jo plussanneille ja tsemppiä yrittäville :)
 
LittleOne plussaa toivotaan tälle keväälle kovasti myös täällä. Onnea teille yritykseen :)!

Mulla niin kova vauvakuume, on pääsiäinenkin mennyt ihan vauvahuurussa. Katsoin tänään Yle 1:sen hienon dokumentin Ihmiskehon sisällä, joka kertoi raskausajasta. Sattuko kukaan katsomaan? On se ylipäätään ihme, että lapsia syntyy, koska niin pienestä on raskaaksi tuleminen kiinni dokumentin mukaan. Siinä oli muuten nainen, joka odotti 16:sta lastaan, ja oli ollut näin ollen yhteensä elämästään 12 vuotta raskaana. Aika hurjaa! Ja aikoivat vielä tämänkin raskauden jälkeen vielä yrittää lisää lapsia. En tuomitse, mutta kuinkahan aika riittää kaikille lapsukaisille... Ei varmaan edes riitä. No kuitenkin, hieno dokumentti oli mun mielestä.

Jonna_91 tervetuloa :wave:
 
Ei mennyt taas niinkuin Strömsössä... Tänään iltapäivästä asti tihkutellut vaaleanpunertavaa limaista vuotoa eli monsuunikausi tais alkaa siitä haaleasta plussasta huolimatta. On kyllä niukempaa ja vaaleampaa kuin mun menkkavuoto normaalisti, mutta tuskin tässä enää kannattaa elätellä toiveita raskaana olemisesta. Eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Voihan sammakko! :(
 
Terveisiä mökiltä...ai että kun olisivat tulevat isovanhemmat (nähtiin siis molempien vanhempia)tienneet mitä suunnitelmia meillä on ja että pillerit on nyt jätetty pois. Mutta en todellakaan kertonu!!

Tervetuloa Jonna ja Regalo :tommonen huijaaminen on kyllä ihan hanurista,seuraava haamu sais sit kyl olla muutakin kuin haamu!

Varoitus;limatiedotus! Oon nyt siis syöny noita Multivitan Raskaus ja imetys nappeja sillä toivolla että niistä ois jotain hyötyä.Ni nyt sunnuntaina alko sitten menkat tai siis ihan normaali pillerien jälkeinen tyhjennysvuoto, niin kuvittelen ainakin et vuoto ois runsaampaa ja limaisempaa...ni mietin et voiskohan se johtua nyt siitä et noi vitamiinien foolihapot on todellakin vahvistanu sitä kohdun limakalvoa ja sen vuoksi vuotoa on enemmän?Jos tää menis mun teorian mukaan ( hih :) ni sittenhän noi foolihapot ois tehny tehtävänsä.

LittleOne: nyt ollaan kyllä samassa veneessä kirjaimellisesti,mäkin söin viimeisen e-pillerin 5.4 että huh kun on jännää!Ja oon kyl ihan samanlailla kuvitellu että ensimmäinen kuukausi pillerien lopettamisen jälkeen menee siinä uutuuden viehätyksessä kun pupuillaan ja tilaus laitetaan vetämään. Sitten todetaan että mitä hittoa,en ookkaan vielä heti raskaana :) Mutta onhan tää nyt niin huippua ku pääsin ekaks nyt noista pillereistä eroon niin on jotain konkreettista vauvun alullepanon suhteen!

Niin ja koska sodassa,rakkaudessa ja ilmeisesti vauvanteossa kaikki on sallittua niin aloinhan mä tänään maisetelemaan ekaa kertaa tuota ihmejuoma -greippimehua- Ihan hyväähän se on. Nyt sitte vaan jännätään et mikä hirviö minusta kuorituu kun 16vuoden keinotekoiset hormonit minusta lähtevät ja omat hormonit saadaan -toivottavasti- tilalle.Ihanaa ja niin jännää!
Toivoo: intotäpinä

Niin ja p.s edelliset vinkit siitä että pillereiden lopetuksen jälkeen ois ehkä viisasta olla liikaa laskematta ja suunnittelematta on varmasti totta....mutta helpommin sanottu kuin tehty :) Mutta kassellaan mitä tuleman pitää :)

Höpönlöpön...laskin väärin, siis kakstoista vuotta oon pillereitä napsinu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla aiemmin oli pohdiskeltu vähän sitäkin, että pikkasen jos lääkäreitä juksaisi, että pääsisi pikemmin tutkimuksiin ja hoitoihin. Itse en kyllä hevillä moista linjaa suosittelisi, koska valheella on kyllä lyhyet jäljet tai sitten "parhaassa" tapauksessa sitä vain sabotoi omaa asiaansa, kun ei pysty stooriaan kuitenkaan sillä tavalla kertomaan, että lääkäri saisi kehon todellisen tilanteen selville. Seurauksena siis saattaisi olla esim. liian vahvat/vääränlaiset lääkkeet jnejnejne.

Päihdeasioista myös juteltu. Se on aika kamalaa, miten harva suomalainen äiti lopettaa tupakoinnin raskausaikana. Ja alkoholia nyt ei kannattaisi pahemmin nauttia, koska ei vielä nykyään mitään turvarajoja tiedetä. Eli periaatteessa se pienikin määrä saattaa jotain vauriota lapselle saada aikaan. Jokunen hetki sittenhän tuli joku suomalainen dokkari (tyyliin Inhimillinen tekijä tms), jossa oli fasd-aikuinen kertomassa elämästään. Ei ollut hääviä. Tosi hyvä, jos menisi läpi se laki mahdollisuudesta pakkohoitoon.

Muksutar: Eikös foolihapon pääasiallinen tarkoitus ole ennaltaehkäistä sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriöitä? Mistä löytyy tietoa sen vaikutuksista kohdun limakalvoihin?

Mulla on vielä pari viikkoa pillereitä jäljellä. Ja oon nyt päättänyt, että lopetan niiden napsimisen kyllä. Tuntuu typerältä ahtaa itseensä hormoneja, varsinkin kun halut tuntuu olevan lähes nollassa, niin ei sille ehkäisylle nyt niin tiheästi edes ole tarvetta. Hah. Katsotaan nyt mitä keho tekee luomuna. Tarkoituksena kyllä olisi jonkun ehkäisyn kanssa (kondomit ja/tai ehkäisypuikko) vähän räpeltää ainakin hetki. Katsellaan nyt miten tilanne etenee.

Edit. Ainiin joo, piti tuosta dokkarista vielä sanoa. Katselin sen juuri tänään Yle Areenasta. Todella mielenkiintoinen ja tuli itsekin opittua muutama nippelitieto lisää. Kyllähän tuo raskautuminen ja lapsen elossa maailmaan saaminen joskus tuntuvat melkoisilta ihmeteoilta. Dokkari on vielä noin viikon katseltavissa Yle Areenasta, jos muitakin kiinnostaa. Linkki.
Siinähän lukemiksi sanottiin, että hedelmöittymisen jälkeisenä kuutena päivänä 70% raskauksista menee solun jakautumisen vuoksi mönkään. Eli siis ennenkuin nainen edes tietää olevansa raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos dokumentti vinkistä! Täytyy illalla katsella..

ja anteeksi keskusteluun tunkeutuminen, mutta tälläisiä vastauksia löysin Vernalle: Tutkimusten mukaan kolme neljäsosaa raskauden aikaisista komplikaatioista saa alkunsa jo alkuraskaudessa, jolloin kohdun limakalvo ja istukka kehittyvat. Foolihappoa tarvitaan tähän prosessiin.

Uusi suositus on, etta jo kaikki raskautta suunnittelevat aloittaisivat fooliohappolisän syömisen. Istukan kehitys käynnistyy jo 10 päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Jos foolihappolisän syöminen aloitetaan vasta sitten kun raskaus on todettu, se ei välttämättä enää tehoa.

Uutta näyttöä on saatu nyt siitä, että foolihappo pienentää myös keskenmenon riskiä ja raskauden myohemmässä vaiheessa ennenaikaisen synnytyksen, sikiön pienipainoisuuden ja raskausmyrkytyksen riskiä.

(itse aloitin foolihappokuurin tableteilla heti ehkäisyn jäätyä pois).

Alkaa jo jännittää! Kp 24/25.
 
Verna-: Mulla on nyt menossa toinen luomukierto ja olo on kokonaisvaltaisesti hurjan paljon parempi kuin pillereitä popsiessa. Seksin määrässä ja laadussa muutoksen etenkin huomaa. Pilleriaikaan mua halutti hyvässä lykyssä pari kertaa kuukaudessa, nykyisin meillä pupuillaan noin neljä kertaa viikossa. Mies on sitä mieltä, että pillerit on julistettu meidän huushollissa pannaan loppuelämäksi :LOL:

Muksutar: Mä aion tänään kans käydä shoppailemassa greippimehua. Ja teidän faktatietojen innostamana lisäsin ostoslistalle myös nuo Multivitan foolihappotabletit. Mulla on nyt molemmilla yrityskerroilla käynyt niin, että raskaustestiin tulee haalea haamu pari päivää ennen menkkojen alkua ja sit kuitenkin monsuuni alkaa normaalisti. Ilmeisesti siis mun munasolu kyllä hedelmöittyy, mutta ei jaksa kiinnittyä.
Josko tuo greippimehun ja foolihapon yhdistelmä sais sen viihtymään kohdussa täydet yhdeksän kuukautta :)
 
Muksutar: Oon foolihappoja popsinu nyt pari viikkoa ja greippimehua pari päivää. Niiin samat lähtökohat. Ei voida kun onnistua ;)
Ite oon kymmenen vuotta napsinu pillereitä, joten ei todellakaan voi kun jännityksellä oottaa mitä keho tykkää tästä uudesta tilanteesta :)

Jostain syystä ootan niin sitä hetkeä kun pääsis yllättämään tulevat isovanhemmat (miehen vanhemmat) raskausuutisilla. En kyllä todellakaan malttais oottaa mitään 12 raskausviikkoa yms. Vilkas mielikuvitus jo laukannu ja ehdin jo haaveilla jos olis päässy yllättämään äitienpäivänä mummo –kortilla :D En suinkaan mene asioiden edelle…. :whistle: Hih
 
Vielä tähän foolihappo/greippimehu-keskusteluun lisäisin, että se tabletti sisältää riittävän määrän sitä foolihappoa :) Samaa ainetta kun saa greippimehusta, niin yliannostaakaan ei kannata.. Itse en voi sietää greippimehun makua ja sen takia käytän noita tabletteja.

Meillä on päätetty, että heti (joskus sitten) ekan neuvolakäynnin jälkeen kerrotaan molempien vanhemmille. Ovatpahan sitten myös tukena, jos jotain tapahtuisi. Muut sukulaiset ja ystävät saavat tietää sitten 12 viikon jälkeen :)
 
Viimeksi muokattu:
lauwra: Googlaamalla löysin tuon pasteamasi jutun vain Hesarin sivuilta. Valitettavasti lähdekriittisyyttä löytyy sen verran, että haluaisin lukea tuon myös ihan jostain lääketieteellisestä julkaisusta, jotta tarkemmin sen taustat selviäisi. Mutta ei kait auta kuin odottaa, että aiheesta jossain muuallakin kirjoitettaisiin. Hesarin jutussa ei ollut edes tarkemmin mitään lähdeviittauksia, mihin voisi tutustua. Varmasti totuuden perää tuossa on, en minä sillä. Koska tottakai foolihapolla on myös muita tehtäviä kuin se hermostoputken sulkeutumishäiriöiden ennaltaehkäisy, johon tosin lääketieteelliset artikkelit keskittyvät aiheen tiimoilta. Joku toksemiahan nyt on tautina sellainen, että lisää tietoa tulee koko ajan, kun se on edelleen vähän mysteerinä, että mikä sen edes aiheuttaa.

Mutta no joo. Mä olen välillä vähän tällainen änkyrä. :D Pakkohan sitä on vähän katsoa, että minkä tiedon nielee purematta ja minkä jättää vielä niin, että asia tarvitsee lisätutkimuksia. Ja kun tuossa Hesarin jutussa on selkeästi virheellistä esim. tuo, että nykypäivänäkään suositeltaisiin kaikille raskautta yrittäville virallisesti tuota foolihappoa (ja uutinen oli jo vuodelta -09). D-vitamiinisuosituksien virallistamisessakin meni pari ikuisuutta, ja niin menee varmasti foolihapon kanssakin. Virallisiksi suosituksiksi kun asiat tarvitsevat todella vahvan ja pitkän tutkimustaustan.

Noniin, mut nyt oon aiheesta hiljaa (kunnes seuraavan kerran koen tarvetta avata suuni :D).
 
Ykskään vitamiini ei taatusti tässä kehossa ole haitaksi :whistle:
Uskon yleisesti plasebovaikutuksiin… joten itse en kaipaile lääkärin faktoja vaan riittää että itse uskon greippimehun ”mahtivoimaan" :D Tekisin vaikka kuperkeikkoja aina seksin jälkeen jos uskosin itse, että se edesauttaa raskautumaan :LOL:

Ei kaiken tarvi olla niin vakavaa

lauwra: yhtä lailla olen itse ajatellut, että haluan miehen vanhempien tietävän heti ilouutisen myös siitä syystä, että voivat olla tukena mikäli jotain tapahtuu. Muille tosiaan sitten vähän myöhemmin.
 
Verna, joo ehkei "luotettavin" artikkeli, mutta nopeasti etsittynä maallikolle melko selkein termein esitettynä pääkohtia :)

LittleOnen kanssa samoilla linjoilla oon kyllä :) Niin paljon täällä yleisesti puhutaan foolihapon positiivisista vaikutuksista, että tuskin siitä haittaa on juoda greippimehua/napsia tabletteja. Kukaanhan ei pysty sanomaan miten paljon ko asia on kenenkin kohdalla vaikuttanut.

Mutta tässä sai olla viimeinen foolihappopostaukseni. :)
 
Heip,

juu Verna, täällä olikin jo vastailtu tuosta foolihaposta.Niin siis käsittääkseni sillä on vaikutusta juurikin siihen hermostoputken kehittymiseen mutta muistan lukeneeni ihan muutaman päivän sisällä että foolihapolla olisi vaikutusta myös siihen kohdun limakalvon kasvuun. Ja monessa jutussa sanottiin, että varsinkin naisilla jotka ovat pitkään syöneet e-pillereitä on käytännössä aika usein foolihapon tarvetta sillä pillerit vaikuttavat jotenkin siihen ettei foolihappoa kehity/imeydy yhtälailla kun ei e-pillereitä käyttävillä. Lähteissä oli ihan artikkeleitä että mutu-tuntuma keskustelua joten lääketieteellisistä faktoista tai tutkimuksista en mene sanomaan mutta ajattelin ettei siitä foolista haittaakaan olis kun oon noita e-pillereitä imeny niin monet vuodet.Lisäksi kysyin farmaseutilta joka sanoi että foolihappoa suositellaan raskautta suunnitteleville.Heidän ohjeistuksensa varmasti perustuu edes johonkin tutkimustietoon :) Mutta olipa miten hyvänsä niin kyllä tää mun tyhjennysvuoto on lisääntyny/paksuuntunu edellisistä vuodoista.Mutta siis, tuskin tuosta foolista haittaakaan on,näin mä ajattelisin :)

Ja sitä jo itekin mietin et ehkä vähän turha vetää sitä greippimehua ku saan ne foolihapot tuosta Raskaus ja imetys vitamiinistakin...mutta kun hassu mieheni oli sitä mulle kaks purkkia ostanu ni kai mä ne ainaskin juon. Ja tosiaan niinku LittleOne sanoitkin ni kyllä mäkin tanssisin vaikka sadetanssia seksin jälkeen jos joku mulle sanois et se auttaa raskaaks tulemisessa :) Oon nyt vaan vähän kajahtanu ja niin onnesta soikeena et päästiin yhteisymmärrykseen miehen kans ja päästiin aloittaamaan tositoimet!!Kssellaan sitten ku hajoan ekoihin luomumenkkoihin....

LittleOne,mitähän me seuraavaks keksittäis mikä auttaa raskaaksi tulemiseen?Hartiaseisonta seksin jälkeen,aamuseksi jne? Hih, no ei oteta liian vakavasti :)
 
Muksutar: Hei, raskaus- ja ovistestikin pitää tehä aamuvirtsaan. Pitäskö ruveta harrastamaan vaan aamuseksiä? Jos siittiöt ois silloin skarpimmillaan :LOL:

Oon niin monta vuotta kuumeillu ja ODOTTANU, jossain vaiheessa ollu varma, että tuo mies ei kyllä koskaan helly tähän lapsiasiaan. Nyt tuntuu niin uskomattomalta, että ollaan molemmat samoilla linjoilla tän asian kanssa. Siks ei osaa kun hymyillä :heart:

Toki puduotus voooi olla vielä kova… :whistle:

Pitäisköhän sitä tehdä taas välillä vähän töitäkin...
 
mimmilii: Juu tuo artikkeli mulle olikin jo entuudestaan tuttu. Oon sen aiemminkin lukenut Terveysportin kautta. Mutta siinä ei tosiaan puhuttu muuta kuin noista hermostoputkiasioista. Hyvin mielenkiintoinen artikkeli kyllä!

LittleOne: Joo eihän se yleensä niin vakavaa ole ja placebollakin on yllättävän suuri vaikutus. :D Mun on vain välillä vaikea pitää ammattiminää ja vapaa-aikaminää erillään tämän aihealueen asioissa ja tulee turhan herkkään mietittyä asiaa ammattiminän kautta, eli että mitä voisin työssäni suusta päästellä aiheesta. Toisinsanoen etten voi alkaa ihmisiä ohjaamaan esim. pelkän mutu-tuntuman perusteella. Yritän vastedes olla vähän enemmän vapaalla täällä palstalla. :D

Muksutar: Joo mullekin lääkäri sanoi viime kerralla kun papassa olin ja e-pillerireseptiä uusin, niin tuosta foolihaposta. Kun tuli puheeksi pillerien lopettaminen jossain vaiheessa, niin lääkäri tosiaan sanoi sen, että kannattaa heti aloittaa sitten foolihappo, kun e-pillereitä syödessä varastot olisivat heikommat tms. Mä en nyt vain osaa päättää, että pitäiskö mun syödä joku foolihappokuuri ainakin vai ei. Koska ei tosiaan nyt mitään yrittämistä ole tarkoitus aloittaa, mutta toki kondomin yms. kanssa se ehkäisy ei välttämättä ole niin luotettavaa kuin hormonaalisten kanssa. Tai niitä ei välttämättä tule niin huolellisesti käytettyä. :D

Edit: PS. Eikös sen oo ihan todettu edesauttavan siittiöiden kulkua oikeaan suuntaan, jos nainen makoilee jonkin aikaa siemensyöksyn jälkeen, eikä pomppaa samantien ylös petiltä aktin jälkeen? Painovoiman avulla auttaa siittiöitä. Eipä tuo iso vaiva olis vähän pitää vaikka seinää vasten koipiaan pystyssä aina seksin jälkeen. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
^ Tuo koipien ylhäällä pitäminen on uskoakseni top 10 fiktioissa :) Samalla listalla oli myös, että nainen ei saa laueta ennen miestä, koska tämä emättimen supistelu aiheuttaa sen, ettei siittiöt pääset sitten enää kulkeutumaan tarpeeksi syvälle... Olikohan tässä sekin, että koira-asennossa tehdyt lapset ovat poikia yms..
Niin siis, nämä kaikki oli niitä uskomuksia. :p mutta edelleen, eipä ketään noiden kokeilu haittaakaan, varsinkaan jos se tuntuu hyvältä itsestä :)

Mä just päätin etten kyllä jaksa odottaa lauantaille testin tekemistä. Huomenna on 25/25 ja vaikka kierto venyisi, niin kai siellä haamu pitäisi näkyä jos olisi mitään luvassa... Mä oon ollut tosi toiveikas, mutta miten mua nyt alkoikin pelottaa heti, kun asian tänne kirjotin :'(
 
Viimeksi muokattu:
AnuT
Toi Prisma-dokumentti (Ihmiskehon sisällä), josta ylempänä puhuttiin, tulee tänään ykköseltä uusintana klo 22.40. Mäkin missasin eilisen esityksen, mutta laitoin jo digiboksin "nauhottamaan" ton uusinnan.

Täällä ei mitään uutta kehitystä tilanteessa. Pääsiäinen meni jonkun ihmeellisen vatsapöpön kourissa. Kerkesin jo elätellä toiveita raskausoireista, kun oli huono olo ja mikään ei oikein maistunut. Mutta taisi sitten olla kuitenkin ihan vaan vatsatautia, kun pakki oli sekaisin, ruoka ei maistunut pariin päivään ja kuumeenkin nosti. Alavatsakipuja on edelleen, mutta... En oo testaillut, mutta en usko, että on tärpännyt, pessimisti kun olen. Kai sitä vaan yrittää olla elättelemättä toiveita.. Ennen perjantaita on kai kuitenkin pakko tehdä testi, kun oon menossa iltaa viettämään kaverin luo. Tietää sitten, että mennäkkö autolla vai ei.. Tosin huomennakin on melko varmasti tarjolla alkoholia, kun mennään työkavereiden kanssa Helsinkiin seminaariin. Mitenkähän siellä sitten kieltäytyy, kun ne jotka mut tuntee, tietää että mä en yleensä kieltäydy.. :confused:

Pelottaa pirusti tehdä se testi, kun en haluaisi nähdä sitä negaa. Se pettymys on kuitenkin kova, vaikka kuinka olis siihen valmistautunut. Mä vaan haluaisin olla jo raskaana.. you know.

EDIT: Vaikka testiä ei tekisi aamulla, kai siihen ainakin haamu tulee, jos tulos on plussa?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä