Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Onnea vaan mirkkunen :flower:

Pieni purkautuminen tässä nyt sitten pitkästä aikaa. Pari viikkoa sitten kävin pitkän kierron takia tk:ssa, jossa lääkäri määräsi labroja ja sanoi että ellei menkat tule 2 vkon kuluttua niin uus yhteydenotto ja Terolutit käyttöön. Tänään kävin kysymässä labratuloksia sairaanhoitajalta, koska eihän lääkärille pääse tietenkään, soittoaikakin vasta 18.4. :( Kysyin samalla myös sitä Terolut -reseptiä, mutta sh sanoi vaan että soittoajalla sitten hoidetaan nuo asiat. Puhui mulle niinku tyhmälle "tiesitkö että jos kovasti odottaa raskautta niin kuukautiset voi senkin vuoksi myöhästyä". Ai että tiesinkö?! Tympii tuo, että aina on eri sh paikalla ja jos on edellisellä kerralla suullisesti sovittu jotain niin tää uus ei sitten tiedä siitä... (viimeksi oli puhe, että voisin saada Terot jo nyt, että sh on yhteyksissä lääkärin kanssa...) Huokaus. Eikä se osannut sanoa mitään ees labrakokeista. "Täällä on jotain tällaista otettu eikä ole viitearvoja mainittu". Noh, ymmärtäähän sen ettei kaikkea voi tietää mutta ite työni puolesta käytän sitten nettiä jos en tiedä jotain arvoja.. Nyt joudun oottamaan sinne huhtikuulle et kuulen labrojen tulkintaa, kun en ymmärrä noista itsekään. Sattuuko joku tietämään, mitä tarkoittaa jos S-LH on 4,1 ja S-PRL 349? :)

Kp77, tänään ekan kerran tuli vähän verta pyyhkiessä kun tulin tk-reissulta, toivottavasti ne menkat alkoi! Anteeksi tämä valitusvirsi, mutta nyt ei tämän parempaa kuulu..
 
Onnittelut mirkkunen :heart:

Viikonlopun reissusta selviydytty ilman pahempia allergiaoireita, vaikka käytössä oli vain nenäsuihke ja silmätipat. Nenäsuihketta nyt uskalsin käyttää ja aion kyllä käyttää koivuaikanakin. Hyvin pitivät oireet kurissa. :)

lauwra, Vici noista allergialääkkeistä juuri nuo kaksi, joita raskauden aikana voisi käyttää ei minulle sitten tietenkään sovi. Toinen väsyttää ihan älyttömästi ja ei auta itse allergiaoireisiin ja toisesta taas saan inhottavaa sydämentykytystä. Leposyke kohosi viime kokeilulla lähemmäs 120. Sitten taas se lääke, joka käy niin on kuulemma sellainen, että saattaa vaikuttaa heikentävästi raskaaksi tulemiseen ja ei siksi suositella käytettäväksi yrittämisen aikana. Ja raskaana ei suositella, kun on niin uusi lääke, ettei ole tutkimustuloksia. Mutta ainakin tämän viikonlopun kokemuksella pientä toivoa on, että keväästä selviäisi vain suihkeella ja tipoilla. :)
 
Nallukan Soita sinne uudestaan ja sano että oli sovittu että saat terot. Vaikka ne asiat on suullisesti sovittu ni luulis että ne jossain esim lääkärin papereissa lukee. ethän sää nyt kolmea viikkoa jaksa odottaa!! :D Tämmöset löyty netistä:

S-PRL: viitearvot, naiset 50 - 500 mU/l

S-LH: Naiset:

Follikkelivaihe 2.4 - 12.6 U/l
Ovulaatiovaihe 14 - 96 U/l
Luteaalivaihe 1.0 - 11.4 U/l
Postmenopaussi 7.7 - 59 U/l

eli normaaleiltahan noi vaikuttaa... Hitsi ku multa otettiin noi samat kuukausi sitten ja ku soitin vastausten perään ni ne sano labrasta että ne ei edes nää niitä mistään että kuulen sitten lääkäriltä...ööö. Mulla ei oo edes sovittu mitään uutta lääkäriä vielä. Eilen otin viimesen terolutin ja tällä viikolla pitäs alkaa menkat!! Tittidii!!

Oon nyt jotenki tosi pirteänä pitkästä aikaa! Flunssa selätetty, terokuuri takana, elämä edessä!! :D Jänkättää tuleeko menkat ja uus kesätyöpaikka ja oon ihan innoissani ens syksyn kursseista! Tänään tuli eka kertaa tän vauvaprojektin aikana semmonen olo että ei se nyt niin hirveesti haittaa jos en nyt heti tässä raskaudu. Mut sitten mun suurta iloa heti vähän pilas pieni kateuden pisto kun kuulin että serkku on taas raskaana. Niillä on valmiiksi 9kk ikänen vauva kotona ni tuli semmonen olo että "niillähän on jo vauva, mutta meillä ei" Ihan hölmöä mut silti!

muoks: Cumina Hyvä että selvisit tipoilla :)
 
Viimeksi muokattu:
AnuT
Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Ehkäsy on lopetettu ja vauva saa tulla, jos on tullakseen. Mitään himoyritystä ei oo alotettu kuitenkaan. Ikää mulla on 27 vuotta. Asia pyörii mielessä kyllä päivittäin, mutta hössötystä ei vielä havaittavissa :) Vauvakuumetta on ollut jo kauan aikaa, ja yrittäminen piti alottaa jo viime kesän jälkeen, mutta yllättävä työtarjous sai mut lykkäämään suunnitelmaa puolella vuodella. Nyt en halua enää lykätä ja toiveissa olis vauva mahdollisimman pian! :)
 
Tervetuloa mukaan AnuT! Itse tällä hetkellä hieman pelkään töiden mahdollisuutta ja sitä, että joudutaanko tätä lykkäämään.. Toivottavasti vauva saisi alkunsa tästä kierrosta (ovis tällä viikolla) niin ei tarvitsisi sitä enää miettiä!

Ja hitsi teidän kanssa, tuo vauvanvaatteiden ostokuume tarttui :) äsken citymarketista mukaan tarttui kaksi bodya, hintaa oli huimat 5e/kpl.. voi kun sen vauvan saisi yhtä helpolla :)
 
Tervetuloa AnuT Säilytä rento asenne, se nimittäin hyvin herkästi meinaa itsellä ainakin vaihtua stressaamiseksi :D

On kurjaa olla luonteeltaan tällainen, että jos odottaa kovasti jotain hyvää, niin se ilmenee lähinnä pelkona siitä, että se hyvä ei koskaan tule.
 
NinkkuOsuvasti sanottu! Olen luonteeltani just tommonen!


Täällä odotellaan menkkoja...Ens viikolla olis tiedossa mahtibileet!! Ajattelin lähtä oikeen kunnolla juhlimaan sitte ellen jostaki kumman syystä olis raskaana yhtäkkiä, tuskimpa.
 
Soitin just labraan: mun progesteroni viikon päästä mahdollisesta ovulaatioista mitattuna oli 1,5.

Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 0.3-2.5 nmol/L, luteaalivaihe 7-80 nmol/l

Eli mulla on viitearvoissa ollu, mut menkkoja ei vieläkään näy. Mulla lähtee oikeesti järki! :( Miksei ne menkat voi tulla...
 
Typy85 Kävin sillon viikko ennen tuota progeverikoetta lääkärillä joka ultras iison follikkelin ja lääkäri sano sillon et ovulaatio on just tapahtunut tai tapahtuu päivän kuluessa. Eli se vissiin laski että viikon päästä siitä ultrasta pitäs olla luteaalivaiheen korkeudella toi proge. Näin mää tän käsitän ja vedän johtopäätöksen että ovulaatio ei oo tapahtunu varmaan ollenkaan :(
 
Dea
Taidan ilmoittautua mukaan kuumeilemaan =)

Ikää on 23 ja esikoinen haaveissa. Jätettiin avopuolison kanssa ehkäisy pois pari kuukautta sitten, joten ei vielä kovin paljoa ole yritystä takana! Meillä ei tämä yrittäminen ole (ainakaan vielä) mitenkään aktiivista, tulee jos on tullakseen.

Nyt menossa kp 30? (mulla on melko pitkä kierto). Jos ei ens viikkoon mennessä oo menkat alkanu niin sitten vois jopa testailla! Kaikenlaisia raskausoireita kyllä löytyy, mutta niihin en menis luottamaan, ne on kuitenki vaan mun pään sisällä :D

Ei millään jaksais oottaa. Tuntuu että kärsivällisyys nyt jo ihan nollissa, vaikka yritystä vasta pari kk takana...
 
Tervetuloa AnuT! :)

Pakko kertoa parin päivän ihme oloista... Sunnuntaina illalla nukkumaan käydessä sattui kohdun kohdalle. Siis sillai samalla lailla, kun just menkkojen alkaessa. Paineen tunnetta ja kipua, mutta juiliminen oli paljon paljon pienemmällä alueella. Yleensä, kun menkat alkaa niin juilii ihan samalla tavalla, mutta koko alavatsan alueella. Kesti n. puoli tuntia. En muista moista olleen aikaisemmin. Tänään sitten outoa vaaleanpunaista vuotoa jäi muutamalla vessakeikalla paperiin. :confused: Voi KÄÄK, menis nyt tämä 1,5 viikkoa nopsaan, niin tietäis kuin käy!! :D

Tänään kävin ostamassa monivitamiinia, jossa sopivasti foolihappoja, mutta ei A-vitamiinia. Ei kait ne ainakaan pahaa tee. En kuitenkaan mitään mammavitamiineja vielä hommaillut, vois tulla kotona semmosista sanomista. :LOL:
 
Täällä testailtiin tänään ovista, mutta eipä näkynyt. Tosin nyt vasta kp10 ja mulla vielä 4 tikkua jälellä, testaillaan pois ja uuteen kiertoon sitten tilaan lisää jos tarttee :)

Itse oon syönyt foolihappotabletteja sen reilun kolmisen viikkoa eli heti ehkäsyn jäätyä pois. Meillä mies ei ymmärtänyt niiden tarkoitusta ja kun selitin, niin hyväksyi kyllä :) Tänään myös kerroin miehelle ovis- ja r-testien haamuista ja näytin ovistikkua niin mies vaan sanoi että "älä tuo sitä pissaista tikkua tänne!" :D
 
Rone
Mirkkuselle paljo onnea plussaamisesta!!! :hug:

Mä olen nyt sekasin ja menin tilaamaan ovis- ja raskaustestejä :snotty: Tänään ne sieltä tuli ja heti oli tietty kokeiltava ovistestiä vaikka eihän se tietenkään positiivinen ollut,mutta piti testata miten ne toimii :) Nyt siis kp 17 ja pääsiäisenä odottelen menkkoja, jos kierto olis 28 päivää. En nyt oikein tiiä että onko ollu mitään vierotusoireita pillereitten lopetuksesta, mutta seksi tuntuu luistavan ehkä paremmin. Ehkä haluttaa enempi? Ihan sama johtuuko pillereistä vai kuvittelenko vain, mutta positiivinen juttu jokatapauksessa. Naamassa on kyllä ehkä muutama finni normaalia enempi :(

Olen nyt tyhmänä mennyt kertomaan melkein kaikille kavereille ettei meillä enää syödä pillereitä... Vannotin kyllä salassapitovelvollisuutta, jotta koko kylä ei saisi tietää. Toisaalta ihan kiva että ne tietää, mutta siinä vaiheessa jos raskautuminen kestää kauan, voi olla aika inhottavaa vastata "No ootkos sä jo paksuna?" kyselyihin.

Ens viikol pitäis palata kouluun, eikä kyllä kiinnostais yhtään. Mielummin oisin töissä tienaamassa, mutta enää 2 kuukautta ja sit valmistun. Onneks lumetkin alkaa sulamaan, sillä mun viherpiipertäjäkuume on aika korkealla. Ihan kiva että saa muutakin ajattelemisen aihetta ja tekemistä tolle vauvakuumelle! Jos vaikka raskautus helpommin ku ei mieti (eipä) niitä vauvoja koko ajan :D

Osallistuimpa muuten tohon Clearbluen suomi raskaaksi juttuun.Ootteko te muut meinanu osallistua? Vai oliks täällä jo puhetta siitä? :O
 
Alle kaks viikkoa enään pillereitä :cool:
Takana pidennetty viikonloppu Tukholmassa. Teki terää ajatella muutakin kuin tätä asiaa ja päästä nauttimaan oikeasta keväästä :heart:

Keväästä intoutuneena itekin ajattelin ruveta keskittymään pihahommiin. Lisäksi väsäsin uuden hiihtotreeniohjelman vielä huhtikuulle. Aijon pitää itteni niin kiireisenä, että en edes tuu muistamaan koko vauvaprojektia :D

Ihana kyllä lukea täällä myös noita plussauutisia. Onnea Mirkkunen!
 
Täällä taas.
Onneksi olkoon mirkkunen. :)

Itsellä lääkäri huomenna joten povaan teille avautumista huomiseksi. Viime vkot yrittänyt keskittyä ihan muihin juttuihin joten en ole käynyt täällä enkä alottanut ovistestejä. Viime kierrolla plussasin siinä 39 että siihen on vielä parivkoa.

Ainiin galluppi! Itsellä ikää pian 24 ja mies on aika paljon vanhempi. Uusille ja unohtaneille päivityksenä että yritys on alotettu lokakuussa ja viime kierto oli uusi ennätys 56pv. Sitä ennen ollut 38-46.
 
pinna, anna palaa vaan jos se yhtään helpottaa.

Täälläkin yksi puutarhaihminen! Tänä kesänä aiotaan VIHDOIN laittaa piha kuntoon. Ollaan siis asuttu nyt 2v tässä rivarissa ja viime syksynä saatiin tehtyä iso terassi. Kevät tuo siis mukanaa puutarhakalusteiden ostoa, grillin hankkimista, kukkapenkkien rakentamista ja mies lupasi kasvihuoneenkin minulle tehdä :p

Ajatukset pyörivät kuitenkin nyt ovulaation ympärillä. Ei tullut plussaa tänään, ehkä ylihuomenna voisi olla se päivä... Testejä jäljellä 3 ja nyt kp11.
 
Taisikin olla tämä kierto sitten tässä. Kai... Eilisestä illasta asti tullut enemmän ja vähemmän epämääräistä ruskeaa tuhrua. Ei niin, että sidettä tarvitsisi, mutta sen verran kuitenkin, että eiköhän tuo tuosta kohta menkoiksi muutu. Nyt on vasta kp22 menossa ja edelliset kierrot olleet niin säntillisiä. Ja menkat alkaneet heti runsaina. Ei edes mitään menkkaoloja, lukuunottamatta sitä sunnuntai-illan pientä hetkellistä jomottelua. Ota tästäkin nyt sitten selvää. Tosi outoa... :confused:
 

Yhteistyössä