Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
mirkkunen_, kertomus vanhempiesi kihlaus+naimisiinmenosta oli hauska :)

Täällä jo odottelin kuukautisten alkavan, tänään siis dpo11 ja aamulla oli nähtävissä hieman verta. Noh, nyt ei ole näkynyt, toivottavasti hanat aukeaisi pian tai tulisi plussaa testiin. Jos ei kuulu eikä näy, niin maanantaina testaillaan..
 
Luen noita teidän oireiluja ja kuukautiskiertojen laskentaa niiin kateellisena. Toivottavasti mua ei ymmärretä väärin :ashamed: Siis varmasti turhauttavaa kun ei tärppää tai jos kierto venähtää... Ite kun odottaa vaan sitä, että pääsee edes kokeilemaan. Muista edes aikaa ennen pillereitä, joten kaikki tulee olemaan "mielenkiintosta" ja uutta =)

Onko teillä pillereiden lopettaneilla keho reagoinnut miten? Naama ruvennut kukkimaan? Painon heittelyä? yms?

Varmaan ainakin tuo kierron tasaantuminen on aika lailla kysymysmerkki :confused:
 
Mä lopetin pillerit tasan kaks vuotta sitten, ja oon kyllä "tuntenut sen nahoissani". Niin positiivisella tavalla kuin negallakin.
Finnejä on ollut tasan siitä saakka kun lopetin, vaikka aikaisemmin ei ole ollut ollenkaan, ei edes teini-iässä.
Kuukautiset on todella kivuliaat, ja joudunkin syömään lääkettä jo ennen kuin kuukautiset alkaa, jotta pysyn tolpillani. (kaksi kertaa pyörtynyt kivusta)
Mutta mielieala taas on hurrjasti parempi nykyään....taisin olla melko itkuherkkä ja kiukkuherkkä ennen, toisin on nyt, ja olen saanut kyllä palautettakin tästä lähipiiriltä että olet kuin eri ihminen :)

Ja Naimisiin menosta: Itselleni on sillä merkitys, että olen naimissa ennen kuin saan lapsia. Se vain jotenkin tuntuu "omalta" tavalta. Mutta en kritisoi muita jotka eivät ole. Eihän se naimisiinmeno takaa parempia olosuhteita lapselle.
itse haluan kuten moni muukin jo kommentoi, että on yhteinen sukunimi kaikilla, ollaan "virallisesti" perhe, ja ainahan olen haaveillut hääpäivästä ja upeasta sormuksesta, vaikken koruihminen olekkaan ;)

Itse hääjuhlia minäkään en halua. Meidät vihitään lähimpien kesken rannalla, ja pidetään rennot pienimuotoiset juhlat, ja panostetaankin sitten valtavan hääkatraan ruokkimisen sijasta parempaan hemmotteluhäämatkaan :)
 
Kuukautiskierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen: itse lopetin pillerit nyt helmikuun alussa ja ensimmäinen kierto kesti 38 päivää. Ollut koko kierron ajan enemmän kipuja kun mitä aiemmin, mutta positiivisena tuli, että nyt itse vuodon yhteydessä kivut olleet jokseenkin siedettävät, ei niinkuin teininä kun meinasi taju lähteä kivusta. Mutta tosiaan mulla oli maha kipeä melkein viikon varmaankin ovulaation tienoilla. Ihon kunto mennyt ehkä hieman huonompaan, mutta ei merkittävästi. Nesteet on tuntunu kertyvän aika voimakaasti kroppaan, odottelen jos tässä alkais helpottaa pikkuhiljaa (nyt kp 3). Ainiin ja itse menkkavuotoa tullut hieman enemmän kun pillereiden kanssa. Merkittävin muutos on ihon rasvoittuminen. Tukka on aivan pakko pestä joka toinen päivä ja oli pakko käydä ostamassa rasvaisen päänahan shampoota. Naama kiiltelee iltapäivästä kun naantalin aurinko. Luotan kuitenkin siihen, että nämä tästä tasottuisivat pikkuhiljaa... Toivossa on hyvä elää :)

Naimisiin menosta: itse haluaisin naimisiin ja ihan hääjuhlan, mies ei halua hääjuhlaa ja korkeintaan naimisiin maistraatissa jos sieläkään. Olen yrittänyt vedota järkisyihin tuon asian puolelta (kuolemantapauden varalta, lapsen saamisen kannalta) mutta toistaiseksi tuo ukko ei halua. Välillä se on puhunut siitä, että jos saatais se lapsi niin ristiäisten yhteydessä voisi sitten ehkä meidätkin vihkiä... onneksi olen kuitenkin itsekin sen verta ailahtelevainen tuon hääasian kanssa, etten nyt sentään ala kalppia miehen eriävän mielipiteen takia. Uskon kuitenkin, että jossain kohtaa se tapahtuu, viimeistään sen lapsen saamisen myötä.
 
Mulla tilanne sinänsä vähän "outo" kun olen käyttänyt viimeset 3 vuotta hormonikierukkaa (sitä ennen 5v pillereitä) kuukautiskipujen hoitoon, näitähän ei normaalisti laiteta jos ei ole synnyttänyt.. Ja ymmärrän miksi! Sen laitto oli TUSKAA.

Mutta joo, nyt lähinnä pelkään millaisina kivut tulevat ja minkälaisia ovat kiertojen pituudet. Koskaanhan mun luomukierto ei ole ehtinyt säännöllistyä.
 
Adalina elämäntilanteenne kuulostaa siltä kuin meistä olisit puhunut :) Meillä myös vuokra kaksio ja kaksi koiraa.Opinnot vielä tällä haavaa kesken,tarkoitus olisi kuitenkin keretä valmistumaan (gradu ja pari tenttiä puuttuu) ennenkun mahdollinen vauvis astuisi kuvioihin.Ja juuri näiden kouluhomminen vuoksi yrittäminen aloitetaan vasta toukokuussa jotta jos tärppäisi pian niin saisin vähän etumatkaa hoitaa koulun alta pois. Ja sehän se mua tässä pelottaakin että herranjumala ku eihän sitä tiedä vaikka yrittämiseen menis kuinka kauan.Stressaava ajatus.

Muutenkin oon mennyt ihan sekaisin :) !! Päähän ei muuta mahdu kuin vauva,kalenterin katselu (milloin pillerit loppuu,ovis jne.) ja kaikki vauvaan liittyvä. Eilen "realisoin" vauvakuumeeni kun ostin ensimmäisen vauvanvaatteen!!Ja juu tiedän,on tosi ennenaikaista mutta kun....pää on ihan sekaisin.En jaksaisi odottaa enää,edes yrityksen aloittamista.

Pelottaa vaan tämä näin pian vauvakuumeesta sekoaminen sillä mahdolliseen omaan vauvaan on vielä piiiiiitkä matka.Noh,onneksi voin purkaa tänne sydäntäni :)

Ai niin se vielä,mulla taitaa olla maailman ihanin mies. :heart: Oon ihan ymmälläni et kuin hyvin ja mutkattomasti hän on tän vauva-asian ottanu.Ajattelin et kypsyttelyyn menis viel aikaa mut ei,hän ilmoitti että kahden pilleriliuskan jälkeen voidaan hänen puolestaan alkaa yrittämään.Ihanaa! Ja eilen kun lähdin kauppaan ja mies ties et menisin hipeltämään vauvan vaatteita ni se vaan sano et älä villiinny liikaa.Ei siis saanu slaagia ku esittelin ekaa vauvanvaatetta...totes vaan et kauheen ison potkarin ostit ;)
 
Ei me ajateltu että ennen lasta pitäisi olla naimisissa, naimisiin meno tuntui lähinnä vaan hyvältä ajatukselta ja viime kesä oikealta ajankohdalta.

Meillä mies on ainakin tosissaan kuumeessa mukana, tuli yhtenä päivänä töistä ja tuumasi kertoessaan työkaverinsa saavan jo toisen (esikoisesta vielä äitiyslomalla), että kyllä nyt täytyy alkaa vielä enemmän tekohommiin. Miettii myös usein tulevaisuutta niin, että kun on se vauva toivon mukaan kuvioissa mukana. Jaksaa kivasti kuunnella omia höyryjä. :D

Nyt onneksi ajatuksia itsellä välillä vauvasta vie pois uusi työpaikka ja remontointi.
Tosin tällä hetkellä pyörii vain vauva kun on ovis lähellä ja ekat tikutukset tehty. Ei vaan malttais odottaa että aika menis eteenpäin ja pääsis testailemaan. :)
 
Muksutar, itse oon aina hypistellyt vauvanvaatteita ja meinannut niitä alkaa jo ostelee alesta ja mies on jopa rohkassut :D Mut sit oon malttanut mieleni ajatellen, että sitten jos yritys pitkittyy, niin vauvanvaatteet saattaa "harmittaa"...

Noh tää mun logiikka joutaa nyt roskakoriin, koska sain kaveriltani hänen vanhat äitiysvaatteensa ja nyt sovittelen niitä ja venyttelen vatsaresoreja :D :D
 
Muksutar ja lauwra: Ne lasten vaatteet vaan on niiin ihania.... mäkin olen käynyt hypistelemässä mut vielä en oo sortunut ostamaan :)

Mutta...mäpäs olen myös tehnyt ensihankintani. Siskoni tulevalle vauvalle tilasin aivan ihanan vauvan ensikirjan, ja olipahan samalla vaivalla tilattava myös itselleni ;)

Meilläkin mies ottanut hyvin nämä mun hömpötykset. Muutama kuukausi sitten pistin sille töihin viestin intona, että tässä olis sitten meidän lasten nimet, ja vastauksena sain että okei, ompas kivat :D

Mulla on vielä opintoja kesän jälkeen 2 vuotta jäljellä, ja voi olla että jatkan opiskeluja senkin jälkeen vielä. Mutta meillä ajatuksena, että yritys saisi alkaa nyt syksystä, ja jos sattuisi heti tärppäämään, niin silti ehdin käydä sen lukuvuoden koulua, ja sitten vois pitää vuoden paussin jos sattuis se baby heti tärppäämään.
Mutta ollaan päätetty ettei stressailla, jos ei mitään kuulu, niin päsempähän aina pidemmälle mun opinnoissani. En vaan uskalla ootella enää yrityksen alottamista, ku eihän sitä tosiaan tiedä vaikka tässä menis piitkä aika!!
 
Heissan pitkästä aikaa!

Muksutar: Olen kans hypistellyt vauvan vaatteita ja selaillut netissä vaunuja, mutta vaatteet on jäänyt kauppaan (ja vaunut myös ;) ). Aijon ostaa vasta sitten, kun testi näyttää plussaa. Mutta mulla on sellainen "vaunurahasto". Olen laittanut jouluusta asti joka kuukausi 100e säästöön rahaa, jotta voin sitten ostaa just ne vaunut yms, jotka haluan :). Juu, oon suunnitelmallinen ;).

Mulla tuli menkat viikon myöhässä tässä kierrossa, kerkesin tehdä jo varmaan kymmenen testiä. Mulla menkat on säännölliset, enkä oikeasti muista milloin mulla olis tullut myöhässä, on mulla ollut millainen elämäntilanne tahansa stressiä jne. Kummallista. Ja kerkesin keksiä jo vaikka mitä oireitakin :D. Enää yhdet kuukautiset, ja sitten täällä alkaa yritys, jännää!
 
Ekat vauvanvaatteet tuli ostettua jo opiskeluaikana kun olin töissä H&M:lla. Piti hyödyntää henkilökunta-alennus. Tietty ostin muka sillä verukkeella, että voi sitten vaikka lahjaksi antaa. No en todellakaan ole raaskinut luopua :LOL:

mimmilii: vaunut on kyllä minullekin jokin hyvin suuri intohimo. Nyt jo luettu englantilaiset ja saksalaiset vertailut lempparivaunuista...ja olen tainnut käydä jo kaupassakin vähän hypistelemässä. Vaunuista ei tingitä :p
Itsellä kans enään yhdet kuukautiset...ja sitten....yritys! Päästään samoihin aikoihin jänskäämään :)
 
LittleOne hyvä että löytyy toinenkin, joka on jo suunnitellut kaikkea. :)
Itse olen kanssa sortunut ostamaan pari potkupukua, olivat vaan niin suloisia ettei voinut jättää ostamatta. Miehelle vetosin, että kyllä ne aikanaan tulee käyttöön. Täällä ootellaan kuumeisesti ensiviikkoa, että alkaako menkat vai ei. Järkyttävää tämä odottaminen, miten sen ajan saa kulumaan ettei ajattele joka hetki vain sitä vauvaa? Huoh. Hetki kerrallaan..
 
Moikka pitkästä aikaa! :) Olipa kiva lueskella kaikkia hääjuttuja... Just kattelin neljät häät -ohjelmaa telkkarista. Noi kaikki hääohjelmat on ihania! :LOL: Satuhäät on kyllä paras, vaikka onkin vuosien saatossa menny vähän huonompaan suuntaan...

Mulle on kans ollu aina jotenki itsestäänselvää, että naimisiin mennään. En välttämättä halua mitään kovin suuria ja mahtipontisia häitä, mut jotkuu meijän näköset bileet ois aika jees! Ja vihaan kaikkia leikkejä, niitä ei meidän häihi tarvita :LOL:

Kihloissa siis ollaan.. Häiden ajankohdasta ei olla juteltu. Meille ei oo mitenkää pakollista olla naimisissa ennen lapsen syntymää. Eikä siis varmaan olla lähiaikoina naimisiin menossakaan. Mutta mun mielestä tuntuu kans, et kaikki asiat ois vaan jotenki yksinkertasempaa, kun oltais naimisissa. Ja kyllä se yhteinen sukunimikin mun mielestä luo perheen tuntua... Mutta jokainen tietty tyylillään! :)

Täällä eilen alkoi menkat... Blaah... :| Siis toisaalta hyvä, sillä kierto oli perus 26 päivää (kuten silloin joskus ennen pillereiden alottamista)... Mut tietty mä salaa toivoin, et oisin raskaana. :LOL: Vaikkakin juuri otollisimpana ajankohtana jäi noi peiton heiluttamiset aika vähille, ku mies kärsi kaameesta flunssasta. Mulle ei oo ainakaa nyt ihmeemmin tullu iho -ongelmia nyt pillereiden lopettamisen jälkee, vaikka taipumusta niihin onkin. Mutta menkat on kyllä melko paljon runsaammat ku silloin ku söin pillereitä... Se on aika iso miinuspuoli...

Itse en oo tulevalle vauvalle vielä mitään ostellu.. Enkä oikeestaa oo siinä mielessä ees katellu mitään. Jotenkii en ehkä uskalla haaveilla vielä mistään konkreettisesta ennenku vauvauutiset on varmoja... Onneks noille kummilapsille voi ostella kaikenlaista. :D

Aurinkoista kevättä kaikille! Ja paljon plussatuulia jokaiselle! :) Ihanaa, mulla alkoi vapaat.
 
Olipas kiva tulla lueskelemaan kun on niin vilkkaaksi yltynyt keskustelu :D

Vauvanvaatteita tai muuta vauvakamaa en ole hankkinut yhtään. Olen ehkä sellainen ihminen joka haluaa "säästää hyvää", eli hillitsen itseni, kunnes saan oikeasti luvan ostella pikkuvaatteita ihan aidon tarpeen takia. Sama äitiysvaatteiden kanssa, eli aion mennä ostamaan niitä vasta kun voin tehdä sen hyvillä mielin, tietäen että en mene asioiden edelle.

Minulla pillereiden poisjättämisestä reilu kuukausi, joten en osaa ehkä hirveän laajasti vielä vaikutusista kertoa, mutta kerrompa silti kokemukseni :) Iho on lähtenyt pikkuhiljaa paranemaan, jota osasin jo odottaakin. Pillerit, etenkin Qlaira, aiheuttivat minulle aknen. Turvotukset ovat vähentyneet, lukuunottamatta mahaa :| Noiden lisäksi erilaisia mahatuntemuksia on ollut enemmän tai vähemmän useamman viikon ajan. Ekassa kierrossa siis olen yhä.

Kp 34, taidan pian liittyä pitkäkiertolaisten joukkoon :attn: Testaamaan en rupea vielä tässä kuussa, koska kohdun limakalvo silloin kp 20 (5.3.) oli vielä siinä määrin ohut, että uskoisin ettei siihen ole voinut mikään tarttua kuukautisteni esteeksi.
 
Vauvanvaatteista yms Oon samoilla linjoilla ninkun kanssa noista hankinnoista. Minäkin haluan ns "säästää hyvää" Että on sitten jotaki tekemistä sille 9 kk odotusajalle! :D En oo siis vielä oikeestaan mitään kattellu. Tai no kerran kävin Stockan lastenosastolla äkkiä hypistelemässä. Kamalan kalliita ne lasten vaatteet! Onneksi on kirpputorit olemassa. Ja rattaat on meidän rahatilanteessaa pakko pyytä lahjaksi vanhemmilta. Voisin kyllä mimmiliin tavoin alottaa vauvarahaston kartuttamisen! Ei olis huono idea.

Mulla on läheinen kaveri menossa reilun vuoden päästä naimisiin ja se kattelee nyt innoissaan pukuja yms suunnittelee. Mulle on kasvanu tässä (vähän liiankin innokkaana) sivusta seuratessa joku ihmeen "weddingblues" tiiättekö? Oon alkanu miettiin kaikkea typerää että vitsi kun on ihania pukuja, miksen ottanu tommosta tai tommosta! vaikka siis mun puku ja hääpäivä ja kaikki oli ihan täydellistä! Jotenki se puku oli mulle niin tärkeä ja kun saa vaan yhden valita tärkeälle päivälle niii :D oon aina ollu vähän semmonen jahkailija et ku otan jonku ni haluaisinkin sittenki sen toisen ja toisin päin! Eli te jotka ette ole vielä naimisissa: nauttikaa häitten järjestämisestä ja hääpäivästä! Se oli ihana projekti. Tulis nyt vauvaprojekti ni saisin muuta ajateltavaa :D
 
Mä voisin haluta semmosen vauva-OFF napin aivoihin :kieh:

Tälläkin hetkellä töissä työhuoneen ovi kiinni ja selailen kaiken maailman vauvapalstoja. Aamulla kesken projektipalaverin laskeskelin, että jos tulen raskaaksi heti olen jo äitiyslomalla ennen kuin projekti valmistuu… :ashamed:
Entäs sitten kun alotetaan yritys? Pystyykö sitä ajattelemaan tai keskittymään mihinkään muuhun : /
Tää vauva-asia saa ihmisen ihan höperöksi ja jopa hölmöksi :)

Onko teille muuten koskaan gynekologi sanonut mitään kohdun asennosta?
Minulle sanottiin aikanaan jo 18 vuotiaana pillereitä hakiessa, että ”sinullapas on kohtu todella paljon eteenpäin kalleellaan”. ”Tulet sen huomaamaan jos joskus tulet raskaaksi.” Vähän olin silloin ihmeissäni, että mitäs tuo nyt meinas.
 
Kylläpäs oli hyvä idea kirjautua tänne....mä kun olen luullut että olen ainut höperö näiden juttujeni kanssa, mutta onhan teitä muitakin :)
Mulla kun kaverit vain heittävät vitsiä mun kuumeestani, eivätkä oikein tahdo ymmärtää, kun eivät itse koe tällaista tunnetta vielä.

Littleone: mulle sanoi aivan samoin gyne viimekäynnilläni noin vuosi sitten. Empäs siinä sitten hoksannut itse kysyä, että mihin se oikein vaikuttaa?

Tää on kyllä niin uskomatonta, miten nää vauva jutut valtaa ajatukset täysin. Mulla on tänään tentti, ja siihenkin lukeminen on toosi pahasti häiriintynyt, kun mun ajatukset harhailee jatkuvasti...nimilistoista sisustussuunnitelmiin, vaatehaaveisiin, ihaniin retkiin ja vaunukävelyihin, vaipanvaihtoon ja yöherämiisiin.
Mä tarvitsisin myös sen OFF -nappulan :D

Mä oon kans pohtinut jo kovin vaunuasioita, ja taisimpas jo löytää mulle mieluisat. Tosin ne ovat valkoiset, ja vaikka se onkin mulle lemppariväri niin taitaa olla melko arka vaunuissa. hmmm....

Me ollaan jo miehen kanssa muutama vuosi säästetty hiljalleen vähän mahdollista tulevaa lasta varten.

Onkohan täällä linjoilla muuten ketään, joka haaveilisi adoptiosta omien lasten lisäksi? Meillä on haaveissa...että jos nyt kaikki menisi juuri kuten itse tahtoo, niin kaksi omaa biologista lasta ja yksi adoptio lapsi (afrikasta) olisi meidän unelmien täyttymys <3
 
Mua myös kiinnostaisi tietää, ootteko jo keksineet paljon lasten nimiä, tai jopa päättäneet? Ja jos niin millaisia?

Itselläni kun on jo melkeimpä "lukkoon lyöty".

Anteeksi jos tämä meni aiheen vierestä ja kuuluis jonnekin muihin ketjuihin :D :D
Mun sydäntä lähellä on nää nimijutut niin kiinnostias kuulla muidenkin mietteitä ;)
 
Adalina: Ite kyselin nyt myöhemmin mitä se tarkottaa. Tuo eteenpäin kalleellaan on se ”normaali”, sit tosiaan voimakkaasti kallellaan tekee sen, että raskausmaha rupee näkymään vähän aikasemmin ja loppuvaiheessa saattaa sitten olla semmonen hyvinkin komea iso ”pystypallomaha”. Ei siis mitään haittaa.

Täälläkin on luettu nimikirjat huolella läpi :) Oma lempparinimien lista on vielä tosi pitkä. Sen sijaan tytön ja pojan toiset nimet on jo aika lailla valittu. Lähinnä sen takia, että molemmat halutaan että toinen nimi olisi suvusta periytyvä nimi, jolla olisi jokin merkitys ja tarina.Eka nimi olisikin sitten vaikeampi päättää.
Meillä oli jostain syystä pojan nimi jo aikanaan valmiiksi päätetty. Vuosi sitten hankittiin koira ja annettiin se sille :LOL:

Joudun kyllä myöntämään, että en oo koskaan ajatellu adobtoimista omalle kohdalle.

En oo kyllä ikinä ajatellu olevani mitenkään älyttömän materialisti, MUTTA jotenkin kaikki vauvan tarvikkeet, vaatteet, VAUNUT, huonekalut…tekee musta materialistin! :p
 
LittleOne oli kysellyt pillereiden lopettamisen sivuvaikutuksia ja niitä ainakin minulla on riittänyt! Olen niitä täällä kertoillutkin, mutta kootaanpa neljän kuukauden jälkeen yhteen:

- akne palasi pahempana kuin vuosiin (myös selkään, ehkä jopa pahemmin selkään.. onneksi ei ole vielä kesä)
- mielialat on vaihdellut enemmän
- ensimmäiset "luomukuukautiset" oli TODELLA runsaat ja kivut kauheat
- paljon erilaisia raskausoloja on ollut, vaikka tulos on ollut pyöreä nolla
- halut ovat jonkun verran kasvaneet
- liukuvoiteista on voitu luopua kokonaan, myös yhdyntäkivut kosteuden lisääntymisen myötä ovat kadonneet
- orgasmit ovat olleet voimakkaampia :D
- kierto palasi heti normaaliksi

Eli summa summarum, jos akne ei olisi palannut, olisin jo vannottanut, että en enää koskaan ala pillereitä uudestaan syömään. Mutta jos näyttää siltä, että ihon kunto ei ala tästä puolenkaan vuoden sisällä paranemaan, käyn kyllä ihotautilääkärillä. Jos apua en saa sitä kauttaa, joudun varmaankin palaamaan pillereiden popsijaksi mahdollisen ensimmäisen lapsen jälkeen. En kestä tätä naamaa!

Nimistä ja hankinnoista ollaan jo miehen kanssa paljon puhuttu. Pojalle olisi jo nimi valmiina, mutta tytölle ei. Vaatteiden ja vaunujen suhteen olen jo selvillä vesillä sen suhteen mitä hankitaan :D Vaatteiksi haluan mahd. neutraaleja ja ajattomia kokonaisuuksia. En halua kasvattaa mitenkään sukupuolineutraalisti lastani, mutta en vaan tykkää siitä, että lapsia puetaan kuin pieniä aikuisia (ts. vauvoilla "farkkuja", kauluspaitoja ja slipovereja). En ole myöskään koskaan tykännyt pastelliväreistä, joten aika paljon valkoista, harmaata ja beigeä vaatetusta siis tiedossa. Tämän kun saisi vielä tulevien isovanhempienkin päähän!

Mulla on nyt pahin vauvakuume helpottanut ja asia ei pyöri enää 24/7 päässä. Kuume on oikeastaan muuttunut sellaiseksi jatkuvaksi pienokaisen kaipuuksi, joka tuntuu ajoittain jopa oikeana pahointivointina. Sellainen pieni jäytävä olo sisällä kun asia tulee mieleen. Innostuneisuus on muuttunut kaihoksi... Eiköhän se onni meillekin jossain vaiheessa suoda :heart:
 
Nuo kohtujen eri asennot (eteenpäin tai taaksepäin kallistuneet sekä ns. suorassa olevat) on vaan eri variaatioita, sen suurempaa merkitystä niillä ei mihinkään tärkeään ole. Eteenpäin kallistuneessa tosiaan raskausmaha monesti pumpsahtaa esille nopeammin ja se on helpommin synnytyksen jälkeenkin tunnusteltavissa se kohtu. Taaksepäin kallistuneella kohdulla ehkä vatta pysyy hetken pidempään piilossa ja saattaa olla joskus vaikeampi kokeiltava. Mulla itellä tais olla taaksepäin kallistunut jonkun lekurin mukaan. Se taaksepäin kallistunut taitaa kaikkein tyypillisin ollakin.

Vauvanvaatteita tms. ei ole tullut katseltua. Toki töissä nyt saa niitä sairaalan pikkuvaatteita hiplata ihan riittämiin. Kotikotona olen kyllä katsonut jo varmaan pari vuotta sitten läpi omat ja sisarusteni vauvanvaatteet ja pistänyt sellaista vähän käyttökuntoisempaa sivuun. Ne voi sitten tarkemmin käydä läpi, kun aika on.

Yritin tuossa uusituttaa pillerireseptiä, mutta eihän ne sitä täällä suoriltaan uusineet kun on uusi paikkakunta kyseessä. Pitäisi siis perhesuunnitteluneuvolaan jaksaa vääntäytyä, jos tuon reseptin uusittua haluaa. Pitänee nyt vähän keskustella miehen kanssa, että mitä se on mieltä, josko voisin jättää pillerit pois. Toisaalta voisin kyllä ite alkaa täysin ehkäisymättömälle linjallekin, mutta ilman mitään sen kummempaa yrittämistä. Noooh, katsotaan mitä tulee.
 
Kohdun asennosta Mulle gynekologi sanoi viime käynnillä, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Nimiasioista Musta on kans ihana ajatella kaikkia nimiä valmiiksi. Pojalle on vaikeampi. Tyttöjen nimiä, mitä oon ajatellut: Ellen, Sofia, Amalia, Iida ainakin. Pojalle en osaa sanoa :)
 
Hankinnoista vielä mainittava, että ystävältä (joka lahjoitti myös äitiysvaatteensa) on tulossa meille perintönä myös vaunut. Kahden lapsen käyttämät, mutta ystävä ei ole hinnassa säästellyt ja vaunut on tilattu Saksasta.. Eli en aio edes alkaa katselemaan vaunuja, koska tiedän saavani hyvät :) muutenhan tässä voisi mieli vaikka muuttua!

Ja nimiasioista sen verran, että ollaan pojan nimesta aika varmoja (kaikki kolme nimeä tulevat suvusta) ja tytön nimiä pohditaan vielä. Mutta listassa on ollut muun muassa Sulo, Arvo, Eino, Edvin, Eetu ja tytöillä Lempi, Linnea ja Silja.
 

Yhteistyössä