Esikoista yrittämään 2011

Heippa pitkästä aikaa.
Olen kyllä käynyt selaamassa teidän kuulumisia, mutten ole kirjoitellut mitään. Tuolla lukee, että meillä yritys alkaa tässä kuussa. Näillä näkymin ehkä kuitenkin ensi kuussa. Pitäisi alkaa miestä muistuttelemaan, että voitaisiin jättää kumit pois, jollei ole muuttanut mieltään.

Kuukautiskierto on on joulukuussa lopetettujen pillereiden jälkeen vakiintunut. Pitäisi varmaan alkaa syömään noita vitamiineja. Hassua, kun nyt tuntuisi töissä kaikki tosi mielenkiintoiselta. Kuten olen ehkä joskus maininnut, minun vauvakuumeeni iskee yleensä ennemmin syksyllä. En pysty kuitenkaan perustelemaan, miksi tätä pitäisi enää siirtää. Lapsia tahdotaan ja koskaan ei ole se paras hetki. Kaikki on kuitenkin valmista lapsen tulla. Ei sitä tiedä kuinka pitkään sitä raskautumista saa odottaa. Minulle saa päivittää tuonne myös uuden iän, maailma pyörähti taas eteenpäin vuodella.
 
Huomenta!

Täällä kärsittiin eilen päivällä todella pahasta olosta. Hyvä, ettei tarvinnut mennä moikkaamaan WC-pönttöä norjan kielellä :/ Iltapäivästä paha olo oli aaltoilevaa. Helpotti hetkittäin, mutta tuli taas takaisin. Illalla oli jo normaali olo. Veikkaan, että oma mieli teki taas tepposet ja aiheutti ton pahan olon.

Alavatsan nippailut jatkuu edelleen ja valkovuoto on runsastunut entisestään. Varsinkin öisin herään asentoa vaihtaessa siihen, että jotain lorahtaa ja pelkään heti tädin saapuneen, mutta aamusta saan todeta, että valkovuotohan se siellä kiusaa... Ei nimittäin näy merkkiäkään tädin vierailusta.

Eli tässä edelleen odotellaan tätiä saapuvaksi tai plussaa raskaustestiin pe-aamuna...

Ylipainosta. Olisihan se hienoa saada edes kolme kiloa pois, mutta ei sekään niin helppoa tunnu täälläkään olevan vaikka lisäisi liikuntaa ja vähän kattoisi mitä syö... Viime syksynä kuukauden verran yritin, mutta paino ei laskenut mihinkään. Täytyy nyt kevään tullen alkaa käymään edes kävelyllä. Mulla on myös tota vyötärölihavuutta, mutta jos sekin tässä tasottuisi pikkuhiljaa...
 
Hennu86 Mie oon nyt päättänyt, että lisään sitä liikuntaa ja jos paino ei tipu niin sitten ei tipu. Voinpahan kuitenkin sanoa hyvällä mielellä, että tulee sitä liikuntaa harrastettua.

Sitten omasta olosta. KP 3 menossa, menkat edelleen käynnissä. Ihmeellistä vaan, että ikinä menkkojen aikaan miulla ei oo ollu näin huono olo. Siis ihan yrjöttää ja vatsassa kiertää. Vatsa tuntuu myös tosi pinkeältä. Yöks mikä olo. Mielenkiintoista huomata myös, että röyhtäyttää koko ajan. En uskalla ees syödä mitään kiinteää kun äskenkin lensi laatta sen vuoksi kun söin leipää.

Tää paha olo alkoi siis eilen illalla tuossa yhdentoista aikaan - juuri ennen nukkumaanmenoa. Onko kellään muulla alkanut tällein ykskaks kesken menkkojen yrjöttään? Niin ja koko yön nippaili mahaa - ei oikein tiennyt miten päin olisi ollut. Nytkin oksettaa. Ärfh. Kun vertaan tätä maha"kipua" teini-ikääni kun johtui kuukautisista niin ei tää samanlaista ole. Silloin miun mahaa oikein viilsi ja kipu oli tuskaista. Nyt tää on vaan tällaista kuvotusta. Pakko lisätä vielä tää ´kamala väsymys. Hyvät yöunet takana, mutta silti tuntuu ettei silmiään saa auki :/
 
Viimeksi muokattu:
jjuuli Ajattele positiivisesti, sun kroppa toimii ja menkat tuli heti pillereiden jälkeen, jee ! :D Joillakin voi kai mennä monta kuukautta että hormonit herää...

Tuanni Hommiin vaan siitä! :) Jos te molemmat haluatte lapsen, niin mitäs sitä odottelemaan! En usko että tulee mitään erikoista hetkeä jolloin sisäinen ääni sanoo että "nyt on aika tehdä se lapsi"... Siis tarkoitan just sitä että ei oo mitään erityisesti "Hyvää" hetkeä koskaan.
(Tietysti on aina vähemmän hyviä hetkiä, kuten esim. tilanne jossa raskaus on vahinko eikä ole parisuhteessa yms. mutta se on eri juttu kuin meillä jotka täällä palstalla kuumeillaan)
 
Keskiviikko 5.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................62/?.........................?
Namppis88..22................4.................44/28-60..................?
Hennu86........25...............2...............40/?.........................5-7.4
Mehiläinen 83..27.............3...............35/29-44............1-14.4.

Katharsis.........26............2........ ......32/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............32/30-36..............4-10.4.

Avocado.......29...............6................29/26-31....................?

Renesmee....29................5........ ......27/28.....................7.4.
Laurelle.......23................1............ ..27/28......................7.4

kaisla86_......24................5................22/30-35.....................?
milizza.........25................3................17/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................18/28.....................22.4.
millimolli......25...............8..... ..........11/26..........................?

Juliane.........24................5...............11/33.........................29.4
Kristiina84....26...............4............ ...9/30-40.........................?
pikkumy.......25................7................8/28..........................?
Jo...............30...............3(KM yk2)...............4/37..............10.5.
Mircea.........21................9...............3/32............5.5.
Manda86.......24..............5................3/27-28.........2.5.
jjuuli............19.................2.... ...........3/27.........................?
PikkuMyy87....23.............1............................?...................?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa


sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Kirskis..............25...............31.3...........28.11........YK3


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE][/QUOTE]
 
Yritin nyt päivitellä taas listaa... jjuuli ja Tuanni katsoisitteko että meni nyt oikein :)

Todellakin jjuuli ajattele positiivisesti, itselläni meni lähes pari vuotta että kierto normalisoitui edes kohtalaiseksi pillereiden jälkeen. Toki itselläni on myös rasitteena PCO, mutta nopeasti olet päässyt normirytmiin :)

Itse en vieläkään usko että täti on tulossa kylään...tein testin First Signalilla, mutta tänään ostin jo clearblue digital, jolla aion testata uudelleen ensi viikolla jos täti ei ole siihen mennessä tullut...kunpa nyt vain jaksaisin odotella reilu viikon verran ennen kuin pissailen tikulle...
 
Hihii, joku teistä ihanista oli laskenut mun uudet tiedot tuohon taulukkoon - niitä kun tulin tänne kertoilemaan. Iso kiitos!! :) :)


Hennu86 tee testi jookosta? Jännään sun puolesta ja toivon parempaa onnea sinne!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas

Lueskelin tossa laihduttamisesta ja suosittelen kyllä karppausta, jos haluaa tiputtaa omalla tavallaan "helposti" painoa. Mä laihdutin tässä vaalean viljan, perunan/pastan/riisin ja sokereiden pois jättämisellä viime syksynä n.4-5kg. Voin kyllä suositella! :) Ja edelleen pidän jossain määrin tota karppilinjaa eli en syö noita perunaa/pasta tms.

Sitten mut vois seuraavalla päivityksellä lisätä listaan.. Eli ikä 28, KP 4/31 ja YK 2. Mutta eipä tässä erikoisempia. Hämmästellen kevättä eteenpäin :cool:
 
En oo ehtinyt tänne päivittelemään, kun olen ollut kellon ympäri töissä. Huoh. Ja lisäksi maanatai-aamuna ehdin tehdä testin eneen kuin tajusin että menkathan ovatkin jo alkaneet. Kierto sen kuin lyhenee??? Eli mulle voi päivittää kp 3/25-31 yk 7 ja jännäpäivät olisivat kai n.27.4.-3.5.?

ON : Nyt jo toivon, että jos en plussaa niin menkat sitten alkaisivat ennen vappua... Saisi sitten mielenrauhan juhlia. (Melko realistisiksi nämä plussaushaaveet ovat muuttuneet.) Vaikka tottahan se on, että ei sitä voi kuukausitolkulla pullossakaan elää...

Lisäksi nyt kun on varmaa, etten enää tänä vuonna plussaa (seuraava laskettu olis jossain tammikuun alussa 2012), niin nyt sillä ei sitten ole enää niin kiirusta (vaikka toivonkin toki plussaavani.... Työttömyys nimittäin alkaa elokussa ja jos saan uuden työn se kestäis luultavasti seur. kesään saakka. Jos saisin oikeasti hyvän paikan, pitäis pitää pieni tauko yrityksessä ja alkaa taas suunnitelemaan ens kesäksi lisääntymistä. Pätkätyöläisen arkea.... :/

Ei siis mikään yllätys tämä menkkojen alku taaskaan...No, ainakin tässä kiertojen kuluessa vahvistuu tunne siitä, että silloin muutama kierto sitten varmaankin oli kyseessä kemiallinen raskaus, koska silloin kierto venähti (muuten ollut ekaa luomukiertoa lukuunottamatta 25-28 pv) ja fiilis oli jo ennen testin tekemistä sen mukainen että osasin jotain arvella. Oireita ei nimittäin ollut juurikaan. (Yleensä menkkojen tulon aavistaa jo hyvissä ajoin kaikenmaailman jomotuksista).
Vähän sain uutta toivoa tosin nyt sunnuntai-iltana kun tein ovistetsin huvin vuoksi a se näytti melko vahvaa viivaa... Onkohan se normaalia? Raskaudenhan se voisi näyttäää, mutta kohoaako lh-taso muuten ylös ennen menkkoja? Tuli jo mieleen et jos ovuloin kuukautisten aikaan. Heh.

Minusta Hennun86:n oireet kuulostavat lupaavilta!

Painoasiasta: vaikka 7 kierros lähti käyntiin olen kyllä ihan normaalipainoinen, hitusen ollut jopa alarajoilla. Nyt taas kertynyt hiukka painoa, kun laihdutin parantaakseni oloa n. 5-6 kg viime keväänä, silloin olin vähän päässyt pullistumaan. Mulla on kyllä tästä normaalista bmi:stä huolimatta kunnon vatsamakkara. Kaikki paino kertyy vatsaan ja tisseihin... Olenkin pohtinut. että jos pääsisi tuosta parin kilon ? kääröstä vatsalla eroon niin helpottaisko se tätä lisääntymishommaa, saisi toisen käärön sinne mahaan. Tuo keskivartalolihavuushan on muutenkin vaarallisinta. Mulla vaan karkaa tuo laihduttelu helposti semmoiselle alle tuhannen päivittäisen kalorinilinjalle (oon kärsimätön, en anorektinen ;) ) , ja se tuskin taas lisää hedelmöitysmahdollisuuksia. Varmaankin aika rauhalliseen tahtiin kannattaa painoa pudottaa jos yrittää lasta, säästöliekillä oleva kroppa ei ole hyvää kasualustaa lapsukaiselle kun kroppa luulee että on tullut katovuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Minä täällä silmät ristissä kommentoin vielä sen verran, että nyt muutaman tunnin ollut aika oireeton olo. Pari kertaa vähän nippassu tuolta alavatsasta. Samanlainen olotila oli itseasiassa tasan viikko sitten, kunnes oireet taas nostivat enemmän päätään.

Testejä tilasin eilen ja toivottavasti tulisivat huomenna, jotta voisin pe-aamusta testailla. Jos se täti sattuu kurvaamaan kylään, niin ainakin mun elimistö on antanut itestään paljon merkkejä tämän kierron aikana... Ja jos nämä oireet ovatkin alitajunnan temppuja, niin ihmismieli saa kyllä ihmeitä aikaseksi!

Kirjoittelen huomenna lisää. Nyt on kauhea väsy päällä, kun olen jotenkin nukkunut huonosti. Vissii niin paljon jännittää testien tekeminen... Ja tosiaan öisin heräilen siihen valkovuodon lorinaan, jos saan nätisti sanoa :LOL: Unet ovat sekavia, mutta kuitenkin sen verran selkeitä, että aamulla niistä muistaa jonkin verran...
 
Tervehdys!

Minut voi nostaa takaisin yläkertaan. Eli
Syksy2010........30........6.......16/31-35..............22.-26.4.


YK:sta en ole 100 varma, muistaakseni oli jäänyt vitoseen. Noh, ei sillä kauheesti merkitystä ole.

Minullakin oli kertynyt painoa viime kuukausina. Aina ollut hyvin hoikka. Lisäksi vatsa oli jatkuvasti erittäin turvonnut. Kävin lääkärissäkin. Mitään erityistä ei löytynyt mutta huomasin, että jättämällä hiilarit pois (valkoinen leipä, pasta, riisi, olut...) turvotus laski jonkin verran.
Uusia vaatteita jouduin kyllä ostamaan. Ikävintä koko jutussa oli se, että vatsani näytti todella pyöreältä ja esim. anoppi oli varma, että olin raskaana ja ilmoitti asiasta esim. vaatekaupan myyjälle kun olimme ostoksilla: " hän ei mahdu enää vaatteisiin koska on raskaana".
Tein sitten raskaustestin ja hän uskoi lopulta eikä enää kommentoinut vatsastani.

Nyt elellään taas kahdestaan mieheni kanssa ja tilanne rauhoittunut sen verran, että meillä on taas omaa yksityisyyttämme ja lapsikin voisi mahdollisesti tulla jos niin on tarkoitettu.
Purisitin juuri itselleni greipin, nam nam :)
 
Täällä masennellaa nyt sen verran, että tod.näk. en ole raskaana, vaan minulla nyt vain on jotain pms-oireita, mitkä ovat vaivanneet ovulaatiosta lähtien jne.

Negaa varmaan testi näyttää huomenna ja tätiä odotetaan kylään (vois muuten tulla jo!). Jos ja kun testi on negatiivinen, jätän varmaan tämän palstan seuraavan kierron ajaksi. Tuntuu, että mitä enemmän lueskelee ja miettii, sitä enemmän on "raskaana". Että näin...
 
heipä hei kaikki :) saako tänne tulla jos on yritys alkanut jo 11/09 :stick: no, hope so :)

ikää täältä löytyy molemmilta 20v, yritys tosissaan alotettiin jo 2009 alussa, välissä pari taukoa, piti antaa mielen levätä kun kävi stressaamaan niin pahasti (silloin siirryin hetkittäin pillereille takaisin, jälkeenpäin ajateltuna, mikä typerä idea)

Yrityskertoja on kerennyt kertymään niin, että tuossa 3 päivää sitten lähti yk13 käyntiin.. eli menossa siis kiertopäivä 3/? (on ollut sekavaa, aiemmin 45-65pvää, viime kierto 29 :S)

Nämä olivat sitten ensimmäiset luomumenkat, jestas että osaavatkin olla kivuliaat. Oksentamaan asti pistivät ja töistä jouduin jäämään kotiin lepäämään. Kohta kaksi viikkoa ollut jokapäivä huono ja krapulainen olo, kai se mieli käy tekemään näitä muitakin raskausoireita kun tarpeeksi luulee ja uskottelee :)

mutta eipä miulla tässä muuta, toivottavasti hyväksytte joukkoonne hurjaan :D
 
Torstai 7.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................63/?.........................?
Namppis88..22................4.................45/28-60..................?
Hennu86........25...............2...............41/?.........................5-7.4
Mehiläinen 83..27.............3...............36/29-44............1-14.4.

Katharsis.........26............2........ ......33/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............33/30-36..............4-10.4.

Renesmee....29................5........ ......28/28.....................7.4.
Laurelle.......23................1............ ..28/28......................7.4

kaisla86_......24................5................23/30-35.....................?
milizza.........25................3................18/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................13/28.....................22.4.
Syksy2010.....30............6.............16/31-35..............22.-26.4.
millimolli......25...............8..... ..........12/26..........................?

Juliane.........24................5...............12/33.........................29.4
Kristiina84....26...............4............ ...10/30-40.........................?
pikkumy.......25................7................9/28..........................?
Jo...............30...............3(KM yk2)...............5/37..............10.5.
Mircea.........21................9...............4/32............5.5.
Manda86.......24..............5................4/27-28.........2.5.
Santsi..........28................2...............5/31......................
jjuuli............19.................2.... ...........4/27.........................?
Avocado.......29...............7................4/25-31...........27.4.-3.5
Someoldsong..20..............13..............3/?......................?
PikkuMyy87....23.............1............................?...................?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Kirskis..............25...............31.3...........28.11........YK3


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Kristiina84
Tervetuloa joukkoon sameoldsong :wave: Plussatuulia sinnepäin, pitkään olette jo yrittäneetkin. Toivottavasti ei tartteis enää kauaa. Mulla myös luomumenkat pillereiden jälkeen ja nyt terolut-menkat ovat olleet tooodella kipeät, pillereiden aikaan ei juuri mitään tuntemuksia : /

Tervetuloa takaisin Syksy2010 :)

Hennu86 älä vielä menetä toivoasi, jos menkat ei ole alkaneet! Täällä pidetään kovasti peukkuja!

Mehiläinen83 huomasin tuossa, että mainitsit pco:n. En tiiä oletko maininnut sen jo aikaisemminkin, mut multa on valitettavasti se mennyt ohi. Onko sulla kuinka se vaikuttanut elämään, lähinnä siis käytätkö teroluteja yms. kiertoihin? Meille terolut-mimmeille ja pco:laisillekin on oma palsta tuolla, mut sattui vain silmään mainintasi ja ajattelin uteliaisuuttani kysyä :) -> plussatuulia sinnekin jännäpäiviin!

ON: uskomatonta, mutta minäkin ostin greippimehua :D En tosin edelleenkään täysin ymmärrä, mitä sen pitäisi tehdä mutta näimpä vaan kaupasta lähti ostoskoriin. Vieläkin mietin niitä ovistikkuja, mutta ehkä en taida jaksaa alkaa niillä sompailemaan. Masennun vaan, kun tuskin ne näyttää yhtikäs mitään...

Muuten ei mitään erityistä, peittoja on koeteltu heiluttaa vaikka mulla on taas kerran flunssa ja muutenkin iltaisin molemmat on tosi väsyneitä töistä. Välillä tuntuu, että onko tässä touhussa mitään järkee, mutta sitten taas vauvahaave nostaa päätään. Ja vaikkei sitä ovista mun kohdalla tapahtuisikaan, niin mitään ei ainakaan sata varmasti tapahdu jos ei makkarin puolella käy kuhina :D Just eilen totesin ukolle, että se on vaan heiluteltava peittoja, kun ei ne haikarat valitettavasti niitä lapsia ovelle asti tuo :)

Tsemppiä kaikille!
 
Hei

Taitaa olla täällä pientä "raskausoire" -ongelmaa muillakin. Mulla ollut nyt viikon kaiken maailman tuntemukset ja toivo korkealla. Julmaa. No, tänään R-testistä puhdas nega. Menkkoja ei vielä näy. Mieluummin olisin oireeton, niin ei tulisi turhia toivoja. Miten ootte ajatellu, että erotatte todelliset ja kuvitellut oireet? Mä en näköjään osaa.

Kevät sentään tulossa, kai sekin voi vähän auttaa. Pääsiäismunia kasvattelemaan vaan ;)
 
Kristiina84
Kiitos eltsu uudesta linkistä :) Toivotaan, että mahdollisimman moni liittyisi teidän joukkoon pian. Kateellisena aina välillä käyn lukaisemassa teidän jutusteluanne siellä :)

Renesmee pahoittelut negasta! Mut uutta testiä vaan kehiin muutaman päivän päästä, jos ei menkkoja kuulu. Voihan olla, että mitään ei vielä näy :) Peukut pystyyn!

Noista oireista... mulla oli pitkässä yk1:ssa ihan "selkeitä" oireita siihen asti, kunnes pco löydettiin ja se palautti mut nopeesti maan pinnalle. Sen jälkeen ei oo ollu juuri mitään oireita, tai ainakaan en ole antanut niille valtaa. Huomasin nimittäin, että meikäläisen mielikuvitus lähti erittäin nopsaan lentelemään. Joten uskoisin(tai ainakin toivon), että jos joku kaunis päivä plunssaan, niin oireet on todellakin silloin oikeita enkä touhota mitään muuta älytöntä:D
 
Täällä testattiin tänään negatiivinen. :( Vaikka sen tiesin, tuli silti tippa linssiin.

Sitten eilen välähti mieleen, että olisko mulla kuitenkin ollu ovis vasta tällä viikolla?? Runsas valkovuoto (tai joku vuoto) + toissapäivänä nippas ihan kunnolla tuolta vasemmalta puolelta. No, jos oli ovulaatio, ni eipä sitä hyödynnetty.

Minut voi siirtää taustalle.
 
Täällä kanssa testattiin nega aamulla. Eilen illalla oli kyllä todella paha olo mutta jotenkin silti arvasin että nega sieltä tulee. Silti ihmettelen ettei menkkoja kuulu. Vähän on ruskeaa vuotoa kahtena aamuna tullut mutta ei verta ollenkaan. Odotellaan nyt sitten niitä menkkoja, mielenkiintoista miten pitkäksi tämä kierto menee.
 
Huomenta!

Täällä eilen tais olla ovis. Mutta hyödynnettiin se.

MUTTA
mulla o ny viikon ollu niskat nii jumissa, että hyi. Eilen kävin TK:ssa saamasa pari piikkiä relaksantteja persauksiin ja sirdalud resepti. Eli lienee all hope gone tältä kuulta taas. Ja kuinka yllättävää, että vaihteeksi iskee nuha!

Koiranpennut kasvelee ja on ihania. Äitikoira ei ole enää ollenkaan ihana.. Muuttu ittepäiseksi lutkareeksi joka kusee ja paskoo sisälle pennut tehtyään. Siis odotan, että pennut saa uudet kodit, että pääsee tuo isompi hurtta ulos taas asustelemaan ja saan kodistani taas jonkinnäköisen ihmisasumuksen :)

Painogalluppiin virallisesti olen normaalipainon ylärajoilla, mutta lihas painaa enemmä ku läski. JA olen suhteellisen pitkä ( päälle 180cm) niin johan se olis aika naurettavaa jos painaisin esim. 60 kiloa. Tällä luustolla olen jo aikaa sitten hyväksyny, että minusta ei tule eteerisen kaunista keijukaista. Olen siis mieluummin vahva :) Yläosa o kokoa s-m ja perse kulkeekin sitte iha erilukemissa. Tosin paidat o kaikki liian lyhyitä pääsääntöisesti mulle.

Meillä tulee ens kuussa taas vakkaripaikka auki ja olis mahikset siihen. Tai en oikeestaan ees tiiä onko mahikset. Kovasti ovat lupailleet, mutta toisaalta mie olen jo kaks vuotta niitä lupauksia kuunnellu.. :)
 

Yhteistyössä