Esikoista yrittämään 2011

Perjantai 23.9.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim...............ikä........YK..............KP........ ...JÄNNÄPV

melassi...........28........5.............50/28-32..........?
Ambrosia85.....26...... .9.............46/25-32..........?
-Liv-...............23........6....... .....43/40-55..........?
Mehiläinen 83..28........7.............42/31-48..........?

Lilly................24........ .4............32/30.............?
Selia..............25..........3......... ...30/27-32........26.9.
sindi^^..........25.........14....... ....28/28-32.........?
Manda86.......24.........10.............27/30...............27.9.

anfia........... .23..........1.............24/29-34..........24.9.
Juliane..........25.........10.............24/32...............2.10.
Santski.........28..........5..............22/31-60...........?
Destello.........23.........4..............21/30-33............?

Hennu86...... .25.........6..............20/28-70...........3.10.
Madde84........27.........1..............20/26-28...........3.10.
Ninja09......... 22........14.............17/28-43...........3.10.
pikkumy........25.........13.............15/28..................?

~Vivianne~...29.........9...............14/25-54.............?
millimolli.......26.........14.............14/27-30..............?
Mustika.........31.........3..............14/25-28............?
Eris..............25..........2..............10/28.................?

Tupu_..........26..........2..............10/30................14.10.
Crystal83......28....... ..4..............10/28-30..........12.10.
lakritsi............22..........2............1/30............23.10.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................10.3................YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7
Tuanni.............26............23.8..............1.5....................YK4
Eskapismi..........25..........1.9................8.5..................YK2
Suppis...........23...............?.....................?....................YK1

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Ninja09 Raskaus ei ole alkanut, koska en todennäköisesti ovuloi, joten sen takia ei tule menkkojakaan ilman apuja... Mutta mutta, mun kierrot terojen avustuksella on olleet noin 27-29 päivää eli ihan normaali :) Ilman teroja ne onkin sitten 60-70 päivää...

lakritsille tätipahoittelut : /

ON: Tänne ei mittään. Tissikipu pahenee, mutta tätä oli havaittavissa jo viime kierrossa. Rintsikkaostoksille täytyis suunnata...

Huoh. Tuli ruokiksella itku, kun työkaveri kysyi, että karppaanko nykyään. Siin sit vaatimattomasti sanoin, etten vedä mitään tiukkaa linjaa, mut oon yrittän vähentää hiilareita ja on vähä painooki tippun ja senttei lähten vyötäröltä...

Sitten toinen työkaveri alkoi tuttuun tyyliinsä paasaamaan siitä, että pitäisi vain syödä 5-6 kertaa päivässä ja pieniä annoksia. Ei tartte vähentää mitään hiilareita jne.

Tähän jo totesinkin kyyneleet silmissä, että olen ihan terveydellisistä syistä vähentänyt ylimääräisiä hiilareita/sokereita ja tämän ansiosta vatsa kiittää ja kroppa muutenkin. Joku kysyi, että mitkä on terveydelliset syyt, johon pystyin vain toteamaan, ettei noi hormonit oikein pelaa. Sit veti hiljaseks tää, joka vannoo Painonvartijoiden ohjeistukseen...

Vielä en ole niin "sinut" tän jutun kanssa, että pystyisin työkavereille koko totuuden kertomaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Hennu86 Mä olen nyt karpannut kans koko tän vuoden, en mitenkään tarkkaan ole laskenu mitään, mut silleen kun on tuntunut hyvältä. Ja olen kohdannut todella paljon samanlaisia juttuja. Miks ihmisiä niin paljon kiinnostaa mitä toinen syö. Jos on ja tuntuu hyvälle ni eihän sen pitäis toisille kuulua. Mulle on kans kommentoitu et eks olis niinku hyvä syödä kaikkee sopivasti ja kyllä sun nyt kyllä kolesteroolit nousee ja jne. Tää on vaan mun juttu en ole enään iltaisin ilmapallo ja eikä oo kauheita vatsakipuja ja onhan se hyvä että kaupanpäälle on vielä painokin tippunut 13kg. Ja sit mua myös ärsyttää se kun ihmiset puhuu siitä diettinä kun mulle tämä on elämäntapa enkä koskaan aio palata entiseen.
Anteeks avautuminen, mutta toi asia on vaan niin sellanen herkkä kohta mulle :)

Muuten täällä rupee vointi oleen parempi, kova yskä on vieläkin mut kait se siitä. Mieskin kohta palailee Tampereelta :) ni päästään taas vähän treenaamaan...

Nii ja isot onnittelut vielä plussanneille!!!!

PS. KP olis täl hetkellä kyllä vasta 17, menny jossain vaiheessa varmaan sekaisin tuossa listassa
 
Viimeksi muokattu:
Tulkitsin sen RT-"haamun" kp 15 nyt sitten ovulaatioksi. :) Herkkä testi kyseessä.

Nyt on siis dpo 8 ja EILEN mun suuhun tuli illalla ihmeellinen maku, ikäänkuin veren maku, muttei yhtä vahvana.. :D TODELLAKIN mahdollista että kuvittelin, mutta oisko se ollu kuuluisa "raudan maku" -oire, tiedä sitten.. :p

Myös lämmöt on tavallista korkeemmalla (36,6-37,2) ja palelen varsinkin iltaisin, tosin tänään on ollut aika normaali olo.. Vatsaa nipistelee, mutta sitä se tekee joka kierrossa.. :)
Myös järjetöntä heittohuimausta on ollut?!? luulen kyllä olevan jotain flunssan jäänteitä välikorvassa. :p

Tänään aamulla oli huono olo ennen kuin leivän sain syötyä, mutta SEKIN voi olla kaikkea muuta kuin raskausoire. :D
Hulluksihan tässä tulee, en ois itestäni uskonu, mutta nyt kun "annetaan vauvan tulla", olen tarkkaillu itseäni kuin elinkautisvankia. :D

Keskiviikkona poikaystäväni kihlasi mut, ja olen onneni kukkuloilla. :D <3
Kumpa vielä plussa pärähtäisi tikkuseen, niin olis mahtavaa. :)

Huomenna aamulla testaan, vaikka tuskin (vielä) mitään näkyykään jos on näkyäkseen, mutta jätän baarin väliin, jos ees haamujenhaamu näkyy. :)
Keskenmenon kokeneena ei vaan tee mieli riskeerata mitään, mitenkään. :p

Onnea plussanneille, ja toivottavasti pikkuset pysyvät matkassa! <3

 
Viimeksi muokattu:
heips

Oma napa tällä kertaa vain..olen varmaan saanut käsrisä ovuloimattomasta kierrosta ja sen perään on missattu oikea ovulaatio.. Menkat alkoivat tänään eli kp1 nyt sitten vaan taas Maanantaina gynelle, mutta käydään nyt sitten katsomassa että kaikki vaikuttaa olevan ok.
Plussatuulia ja parempaa onnea teille kaikille..
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielettömästi onnea Mehiläiselle ja Sindille!! :flower: :heart:

Pahoittelut menkoista lakritsi ja melassi :hug:

Onnea kihloista anfia! :)

Täällä ei menkkoja, ei plussaa. Eiköhän ne menkat nyt viikonlopun aikana kuitenkin ala tai viimeistään maanantaina. Luulis kuitenkin, että jos olis tärpänny, niin ois jo näyttäny ees hailakkaa positiivista, joten en usko enää ollenkaan tärpin mahdollisuuteen tässä kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: anfia
Voi ihanuus Mehiläinen83 ja sindi^^!!! Tervetuloa tuonne odottajien puolelle! :heart:

Hennu86 Toisten kommentit omasta ruokavaliosta kannattaa (yrittää) jättää omaan arvoonsa. Aina on niitä ihmisiä, jotka tietävät muka paremmin kuin sinä itse, mistä sinä pidät ja mikä on sinulle hyväksi. Tsemppiä jatkoon!

Kirskis ja Kaiku 15+4
 
Isot kiitokset onnitteluista :)
Taidan siirtyä pikkuhiljaa tuonne odottajien puolelle. Eilen sain vielä apteekin omaan vahvan viivan ja tänä aamuna cb:n digi näytti raskaana 2-3, joten uskottava kait tämä on.
Kiitokset teille aivan mahtavasta seurasta ja tsempistä mitä tämän yli vuoden aikana täällä on kokenut :heart: Huonoilla hetkillä tämä paikka on ollut semmoinen "henkireikä" ja on taas jaksanut eteenpäin.
Paljon plussatuulia ja tsemppiä teille kaikille, etenkin teille listakamuille, jotka ootte pitempään yrittäneet:hug:
Nyt miut voi siirtää plussanneisiin
sindi^^, 26v, plussa 22.9, LA 2.6.2012 ja yk 14
 
Hei,

kuinka monella tesitä on tutkittu kilpirauhasen toiminta? Itse olen tiennyt omasta vaivasta, mutta en tiennyt sen vaikuttavan piilevässä muodossakin näin vahvasti.. aloitan lääkityksen pian, mutta jos teitä ei ole tutkittu ja kuitenkin suvussanne sitä on..niin käykää verikokokeissa tarksitamassa asia. Se nimittäin vaikuttaa kaikkeen..
 
Kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos kaikille onnittelijoille. Sunnuntaina (eli viikko sitten) tuli se ensimmäinen haamu ja keskiviikkona 21.9. cb digitalilla raskaana 2-3. Kai se on siis uskottava, että siellä jotain on. Silti olen todella pessimistinen, enkä uskalla kauheasti vielä hehkuttaa. Varhaisultraan varasin ajan ja menen sinne 6.10. Toivottavasti sieltä saan itselleni edes vähän mielenrauhaa ja varmistusta laskettuunaikaan yms. kun tuo mun kierto heittelee niin suuresti. 10.10. on sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Luin jostain, että vaikeasti raskautuneilla on todella pitkään pessimistinenn ja epäuskoinen asenne siihen, ettei olisi oikeasti raskaana. Tunnistan kyllä niin itseni tuosta!!!

Oireita on tullut jo jonkin verran. Menkkamaisten kipuilujen vuoksihan tein ensimmäisen testinkin ja nämä "menkkakivut" jatkuvat yhä. Välillä jopa niin kovina etten saa kunnolla öisin nukuttua. Parin viimeisen päivän aikana on ilmennyt myös väsymystä, tukkoista nenää ja kuvottavaa oloa.

Ehkä nyt kuitenkin uskallan siirtyä jo plussanneiden joukkoon:
Mehiläinen 83, 28v, Plussa 18.10., LA 25.5.2012 ja yk 7

Plussatuulia kaikille ja sindillekin tarrasukkia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Mulla tänään kp 1/28-32, yk 4 ja jännäpäivä 27.10.

: /

En olekaan vielä vastannut tuohon kysymykseen raskaudesta kertomisesta (jos tässä nyt joskus raskaaksi tullaan). Niin tosiaan, jos nyt tästä kierrosta tulis raskaaksi niin joulun aikaanhan olisi hyvä aika kertoa. Mutta en halua varmaan kertoa ennen rv 12 tai ennen sitä niskaturvotusultraa kenellekään, joten sekin sitten varmaan vähän määrää sitä milloin kertoo. Luulisin että vanhemmillemme kerrottais ihan puhelimitse, jos ei käynti sielläpäin maata osuisi sopivaan ajankohtaan.
 
Kilpirauhasesta, mulla ainakin tutkittiin kun menin yksityiselle valittamaan pitkiä kiertojani, joskin mullahan syy löyty pco:sta eikä kilpparista mutta olihan se hyvä tarkistaa kun oli tota elopainoakin kertynyt ihan kiitettävästi.

Käyn teitä muruset edelleen kurkkimassa ja onnittelut plussan saaneille :flower:
Namppis ja tirppa 22+3
 
Paljon onnea taas plussanneille!!! :)

Ajattelin vähän kertoa fiiliksistä näin viikonloppuna. Olo on ollut hieman omituinen, ( en tiedä johtuuko kaikki vaan siitä että kuulostelee itseään tarkemmin??) ihmeellistä alavatsa julimista (välillä vaan toisella puolella ja välillä taas koko alavatsalla), ihmeellisen itkuherkkä olen ollut ja seksi ei ole kiinnostanut olleenkaan... No kaikkiin oireihin kyllä varmasti löytyy selitys ilman että on kyse raskaudesta.... Nythän on vasta dpo 6. Lämmötkin on koholla, mutta olinhan koko viime viikon flunssassa. Välillä niin vahvasti tunne että kyllä se nyt on tärpännyt ja välillä taas sellainen olo ettei ole tässä kierrossa mitään toivoa. No viikko tässä nyt ainakin tarvii odotella ennen kuin rupeaa noita raskaustestejä tuhlaamaan :)

No mutta ihanaa tänään ei ole ollenkaan satanut =)
 
mulla ollu viikonverran sairas olo, pahaa oloa, mut ei oksentelua, lämmöt 37.2-37.6 koko ajan väsyttää ja ruoka maistuu huonosti. alavatsaa nipistelee. nyt vaan pelkään et aukiolotesti on tehnyt hallaa kun se tehtiin kp 33. 20.9, ja samana päivänä aloitin femar lääkkeen...
 
Maanantai 26.9.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim...............ikä........YK..............KP........ ...JÄNNÄPV

Ambrosia85.....26...... .9.............49/25-32..........?
-Liv-...............23........6....... .....46/40-55..........?
Mehiläinen 83..28........7.............45/31-48..........?
Lilly................24........ .4............35/30.............?

sindi^^..........25.........14....... ....31/28-32.........?
Manda86.......24.........10.............30/30...............27.9.
anfia........... .23..........1.............27/29-34..........24.9.
Juliane..........25.........10.............27/32...............2.10.

Santski.........28..........5..............25/31-60...........?
Destello.........23.........4..............24/30-33............?
Hennu86...... .25.........6..............23/28-70...........3.10.
Madde84........27.........1..............20/26-28...........3.10.

Ninja09......... 22........14.............20/28-43...........3.10.
pikkumy........25.........13.............18/28..................?
~Vivianne~...29.........9...............17/25-54.............?
millimolli.......26.........14.............17/27-30..............?

Mustika.........31.........3..............17/25-28............?
Eris..............25..........2..............13/28.................?
Tupu_..........26..........2..............13/30................14.10.
Crystal83......28....... ..4..............13/28-30..........12.10.

lakritsi..........22..........2..............4/30................23.10.
melassi.........28..........6..............3/28-32............?
Selia.............25..........4......... ....2/27-32..........27.10.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................10.3................YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7
Tuanni...............26............23.8..............1.5.................YK4
Eskapismi..........25............1.9................8.5.................YK2
Suppis............ ..23..............?.................?...................YK1
Mehiläinen83......28............18.9.............25.5................YK7
sindi^^.............26............22.9.............2.6..................YK14

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Listasta. Toivottavasti tiedot on suht ok. Joku muukin saa esim. viikonloppuisin listaa päivitellä :)

Annastiinalle Onnea plussasta! :)

anfia Paljon onnea kihlauksen johdosta! :)

Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Kilpparin vajaatoiminta. Multa otettiin verikokeet viime keväänä ja kaikki näytti olevan kunnossa kilpparin osalta. Kyl se mulla on toi PCO, mikä vaikeuttaa tätä hommaa...

Kirskis ja Madde84 Joo, kyl mie aion jatkaa samalla linjalla syömisen suhteen :) Voin paljon paremmin, kun en joka päivä saa kauheaa hiilariyliannostusta. Jos yrittäisin syödä 5-6 kertaa päivässä jotain pientä, niin ei onnistuisi ja olen sitä myös kokeillut. Nyt syön 3-4 kertaa päivässä ja oikeastaan missään vaiheessa päivää ei tule ihan kunnolla nälkä eikä verensokerit ala heittämään häränpyllyä. Mutta, tää näyttää sopivan mulle ja alan olemaan tyytyväinen itteeni :)

ON: Täällä ollaan kyllä satavarmoja, ettei ole vielä tärpännyt. Eipähän tartte tippua pilvilinnoista, taas vaihteeksi. Minkäänlaisia "oireita" ei ole, ei tuleviin menkkoihin eikä raskauteen viittaavia. Uskonkin, ettei edes ovulaatiota kerennyt tapahtumaan, mikä nyt meikäläisen tapauksessa ei ole yllätys.
 
  • Tykkää
Reactions: anfia
Oikein paljon onnea plussasta Annastiina79! :flower: :heart:

Kiitos Hennu86 taas kerran listan päivityksestä, mulla on ainakin kaikki tiedot oikein. Hienoa, että sä olet löytänyt itsellesi hyvin sopivan ruokavalion joka toimii toivotulla tavalla. Kannattaa tosiaan toisten arvostelevat puheet laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, itse kuitenki tiedät mikä itsellesi parhaiten sopii!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää maanantaita taas kaikille!

Hennu: Lista näyttää hyvältä omalta osaltani, kiitokset päivityksestä! Mä voin sitä yrittää kans välillä päivitellä. Ei sitä varmaan ihan joka päivä edes tarvi...?

Annastiinalle onnittelut plussasta! :flower: Voi kun sama tahti jatkuis tässä pinossa ja saataisiin kaikki plussa :) Maddella ainakin on lupaavaan kuuloisia oireita.

Selia: Ei siinä mun mielestä mitään pahaa jos päiviä laskee ja suunnittelee, mutta kunhan ei liika ala stressaamaan asiasta. Hyvähän se vaan että tulee tärppipäivät hyödynnettyä. Odottavan aika kun on pitkä, niin pitäis vaan ajatella että se tulee kun on tullakseen. Mulla onneks on paljon työkiireitä ja muutakin menoa oon nyt haalinu paljon, ettei ehdi liikaa vauva-asiaa miettiä.

ON: Täällä ollaan taas flunssassa, jo toinen kerta kk sisään. :( Ja ikävintä tilanteessa on se että ovis olis oletetusti tällä viikolla. Toivottavasti ei mee ihan mönkään kaikki tän takia. Tänään tuli ihan haalea viiva testiin, mutta kuten sanottua en Davidin testeihin kauheasti luota. Haluaisin vaan saada varmistusta että se ovulaatio ylipäänsä tapahtuu.
 
Destello
Annastiinalle kovasti onnea ja tarrasukkia! :flower:

muoks. Mulle voi korjata tuohon listaan kp26, näyttäis että pari päivää on jäänyt lisäämättä siitä. Mut suurkiitos Hennulle joka listaa jaksaa aina niin ahkerasti päivitellä!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa tytöt taas pitkästä aikaa! :heart:

On taas ollu niin paljon kaikkea et ei oo hirveesti koneella jaksanu käymään :/ Mut mulle voi päivittää kp 6/30 ja yk 5 ja ikää voi laittaa 25.

Plussia oli tullut, suuret onnittelut :heart:

Omaa napaa ja oikein urakalla. Menkat siis alko viime ke eli 29/30. Aika kovat kivut tuli ja itse asiassa kesti perjantai iltaan asti. Mulla kun normaalisti menkkakivut kestää sen aikaa kunnes kunnon vuoto alkaa. No, nyt ei tosiaan helpottanut kunnes pe iltana tuli sitten ihan sellanen kunnon "klimppi" ulos, eli ilmeisimmin mulla olis jotain siellä tapahtunut, mut ei matkassa kuitenkaan pysynyt??! ja siis kivut loppui kun se klimppi oli tullut ulos ja vuotokin melkein kokonaan. Lauantaina ei tullut enää kun vähän tuhrua.. Mitäs ootte mieltä tytöt?
 
Viimeksi muokattu:
Destello
Lilly Voi olla että tämä "klimppi" on vaan ollut kuollutta solukkoa, joka jostain syystä ei oo irronnut ihan kunnolla aikaisemmin ja on sitten lähtenyt yhtäkkiä irti. Mulla on kerran käynyt noin, ja suoraan sanottuna se sattui ihan saatanallisesti, tuntui kuin joku olisi repinyt riekaleita vatsasta irti. Lähinnä ajattelisin, että ku noilla kp:llä tuommoinen on tapahtunut, niin voi johtua limakalvoista yhtä hyvin kuin mistä tahansa muustakin.

Mulla molemmat keskenmenot on olleet hieman erilaisia, ensimmäinen meni myöhään kierron ollessa jo ylipitkä, ja tällöin (ällötysvaroitus) kivut nousivat maksimaaliseen mittaan, ja ensin tuli hetken aikaa norona vain verta, ennenkuin loppupeleissä tunnin vessassa oltuani se kyytiläisen alku tippui matkasta pois. Tämä ei ollut mikään ihana näky, eikä mikään pienikään kooltansa, joten muistikuvat on tästä hyviä varmaan lopun elämää. Jälkimmäinen meni melkein heti hedelmöittymisen jälkeen kesken, haalean viivanpaikan kerkesi saamaan ennenkuin kaveri tipahti kyydistä todella runsailla vuodoilla.
 

Yhteistyössä