Esikoista yrittämään 2011

Ikä 22 YK 13 kierron pituus 28-60 :D on niin epäsäännöllinen kierto et en osaa yhtään sanoa, mut suunnilleen tuollainen. Nii ja "yritystä" on jo 2,5 vuotta, mut koko aikaa en laske yrittämiseksi :D toivottavasti saitte selvää.
Oletetun oviksen mukaan menkkojen pitäis alkaa ti-ke, eli jännäks menee :p

Destello
Ninja Teillä on aika kauan kuitenki tota varsinaista yritystä takana, ootko mitään teroja syönyt/harkinnut, tai ootteko käyny jossain klinikoilla varsinaisen yrityksen aikana? Ku oot noin nuorikin, niin kävi vain mielessä. Tai ootko tikutellu ovista koskaan? Jännäillään nyt kuitenkin, ja toivotaan plussaa sinne! Monilla käy niin että liittyvät tänne, ja parin ekan kierron aikana plussaavat, toivotaan että sullakin onni potkasis samalla lailla :) Ja tervetuloa! :flower:

Moikka!

Eskapismille oikein paljon onnea plussasta!! :heart: :flower:

Harmittelut niille joilla alkoi menkat taas :hug:

Tervetuloa uudet, Lilly- ja Ninja09 :wave:

~Vivianne~, hyvä että kaikki vaikutti ainakin olevan kunnossa, toivottavasti ne kierrot siitä tasottus ja lyhenis.

Onnittelut Ambrosia85 rouviintumisesta :flower: :)

Kysymyksiä: Ootteko jotenkin muuttanut elämäntapojanne kun ootte alkanut yrittää? Syöttekö jotain tiettyjä vitamiinejä, entä sitä foolihappoa?
Tuossa vitamiinivalmisteessa mitä muutenkin syön, on kyllä foolihappoa, se kyllä varmaan riittääkin.

Elämäntapamuutoksista
foolihappoa syön silloin kun muistan, ja ostan tietosesti sillontällöin greippimehua.
Tupakoinnin lopetin ja oon lisännyt liikuntaa ja pyrin syömään terveellisesti.

Tosin toi tupakoinnin lopetus, lisätty liikunta ja terveellisempi ruoka on kyllä ihan mua itseäni varten ja toivottavasti pysyvä muutos ;)

Uusille tervetuloa myös mun puolesta :wave:

Destello Juu terolutti ollu käytössä, mut siitä huolimatta kierto on pitkä.
Mulla todettiin PCOS noin vuosi sitten. Kaikkia mun keskenmenoja ei ole kirjattu ylös, koska en ole niistä ilmoittanut. (ajattelin silloin, että kyllä seuraavalla kerralla menee loppuun asti). Eli olen ilmoittanut kolmesta keskenmenosta. Lääkäriltä tuli lausunto kotiin missä sanottiin, että voimme mieheni kanssa vuoden sisällä ilmottautua lapsettomuushoitoihin. Olimme pistäneet lapsen hankkimisen jäihin vähäksi aikaa, koska alkoi olemaan liikaa stressiä koko hommasta. Nyt jatkettu "yrittämistä" (ei käytetä ehkäisyä).
Katsotaan joulukuussa, että mikä on tilanne ja ollaanko valmiit lähtemään hoitoihin.

Nyt jännäilen yksin asian kanssa, koska en halua miehelleni enempää stressiä. Tässä kierrossa oviksen tunnistin ja siitä tiedän milloin menkkojen kuuluis alkaa jos on alkaakseen.
Muutama nega testi tehty (one step liuskatestillä) kaapissa apteekin oma odottamassa. Nyt onn sellanen olo, et olis voinu taas tärpätä, mut en uskalla toivoa liikoja. :confused: :)

Tervetuloa uusille! :)

Elämäntapamuutoksista. Ostin Multivitan raskaus ja imetys -vitamiineja ja niitä oon nyt noin kuukauden popsinu kerran päivässä tai silloin ku muistan. Eipä mitään sen kummempaa oo tullu muutettua ku melko terveellisesti oon syönyt jo pitkään. Ehkä light-limun käyttöä vois vähentää, tosin sitäkin juon lähinnä viikonloppuisin.

ON: Eipä ihmeempiä, paitsi vähän levoton olo kun taas pitää jännäillä. Viikon päästä meinasin testailla onko kolmas yk tuottanut tulosta. :)

Täällä taas valeraskaus nostaa päätänsä. Tällä kertaa oireet ovat varsin realistiset.
Nokka on tukossa, mahaa juilii koko ajan, ummetusta. Ja tissit ei ole ollenkaan kipeät nyt! Vaikka menkkojen pitis alkaa ke-la akselilla.
Niin ja olen oksentanu pari kertaa. ( jäätelö!) Jos nyt olisinki paksuna niin eikö vois olla sillälailla, että mie oksentaisin vaikka jostaki tosi vittumaisesta ruuasta, niinku vaikka seistä. Mutta en jätskistä.
Oltiin äitin ja veljien kanssa kauppakeskuksessa niin mulla tuli pikkunen kiire juosta vessaan siellä laattaamaan, olinhan juuri syönyt jäätelöä.

Mulla pelottaa melkee nää mun psykosomaattiset oireet. Kuinka voin kehitellä tällaiset oireet tosta noin vaan. Ja onkohan mulla kenties myös telepaattisia kykyjä ?? Pystynkö kenties teleporttaamaan esineitä paikasta toiseen, mikä selittäisi villalangan löytymisen jääkaapista ja dvd:n kaukosäätimen löytymisen vessan peilikaapista. ( Niin joo olen unissakävelijä ja siivoilija :D )

Nyt on kp25. Eli pari päivää aikaa vielä jännäillä ja mietiskellä näitä mysteerejä. Niin ja haluan esittää valamiehille todistuskappaleen c. Pömpöttävän mahan..

Keksin tässä oivan jutun millä sitten aikanaan piilotan raskauden muilta. Olen sitten aloittanu champixit uudelleen, niin siksi en polta ja en juo, koska niitte kanssa ei kannata juua. ( Mulla meni viimeks vähä överiks sen kanssa viimeks ko oli, niin opin ettei kannata.)

Elämäntapa muutoksista. No söin vuoden niitä raskaus ja imetysvitamiineja ja tulin siihe tulokseen, että vitut ne ole mitää auttanu ja lopetin ne. Tupakoin edelleen. Ja alkoholia menee samaan malliin ko parina viime vuotena, eli tuskin lainkaan. Välillä jos otan niin otan sitten kunnolla. Mutta en harrasta saunasiidereitä jne. Oikeestaan en oo muuttanu mitään muuta, paitti lisänny stressin määrää, ko olen tämän vauvaprojektin ittelleni ottanu :D

• Tykkää
Reactions: Lilly-
millimolli Mä oon oksentanu jätskistä ;) Mut siinä vaiheessa oli kyllä jo niin huono olo muutenki että oisin varmaan oksentanu muutenki, mut kuitenki :D Mut nuo sun tekstit on kyllä niin viihdyttävää luettavaa, että lukisin niitä mielellään tuolla odottajien puolella jatkossa :) Toivottavasti et pahastu tuosta edellisestä kommentistani mut mun mielestä tuo sun asenne on vaan niin mahtava! Peukut täältä että nyt ei ole kyseessä valeraskaus! d=)b

MM-11 13+1

Tervetuloa uusille! toivottavasti vierailunne täällä jää lyhyeksi ;)

Ja vastausta kysymykseen: Enpä ole tainnut muuttaa mun elintapoja yrityksen aloittamisen jälkeen..Syön omasta mielestäni ihan terveellisesti ja liikun päivittäin (satoi tai paistoi, kun meillä on 2 koiraa), enkä polta. Aluksi ajattelin että en myöskään käytä alkoholia lainkaan, mutta sen ajatuksen olen kuopannut, kun tässä ei näköjään mitään tapahdu...ja olen vähän ymmärtänyt että alkukierron ottamisella ei oo väliä. Otan kyllä aika harvoin muutenkin. Kesällä oli yhdet häät ja tein raskaustestin ennen kuin päätin ottaa vähän skumppaa.

Oispa se vaan niin ihanaa kun alkais odottamaan...ihailin nyt viikonloppuna shoppailureissulla vauvanvaatteita salaa :) Ja haluaisin niin paljon ommella jotain söpöä itsekin. Ei kuitenkaan voi vielä alkaa hankkia mitään. Vähän kyllä nyt jänskättää tää touhu, kun oon taas uudelleen niin kovin toiveikas asian suhteen.

Ja täälläkin on sulle millimolli peukut pystyssä!

Viimeksi muokattu:
MM-11 En todellakaan pahastunut :) Mie olen ehkä vähä omituinen ko naureskelen itteki omille jutuilleni, vaikka aika monesti ne o aika ufoja :D

Täällä kädet kramppaa. Sain ison pitsimaton tänään virkattua ja sitten olenki neulonu pitkää tuubia ja nyt alpakkakynsikkäitä. Neulominen vetää kädet aivan tönkkiin. JA tuo maton virkkaus sai mut kaipaamaan sirdaludeja. Mut en tosin nyt uskalla ottaa, josko tää tällä kertaa oliski muutaki ko valeraskaus.. ( Aina voi toivoa :) )

Vivianne Mulla o menny vaatteiden ihastelu ohitte, ja pinnasänkyjen sun muiden. Olen vissii liika kauan ihastellu niitä. Ihme vaan ettei se vauvojen ihastelu aiheuta samaa.

Niin tuosta jätskin syönnistä vielä. Mie kyllä olinn raxin buffetissa sillo. Ja siellähän saa syyä niin paljon ku haluaa. Koska olen sen verta pihi niin rakastan tällaisia tarjouksia, jolloin voin yrittää päästä tasoihin sen kahdeksan euron eestä. Mielelläni syön hieman yli, että koen pääseväni kunnolla voitolle :D

Maanantai 5.9.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim.........................ikä........YK..............KP........ ...JÄNNÄPV

Annastiina79.....31......?...............56/32-48...............?
~Vivianne~.......29......8...............51/25-43...............?
Juliane.............24............9.............40/32................29.8.
Jo....................30..........7 (KM yk2)..39/33................7.9.

Ambrosia85......26..........9...............28/25-32............?
millimolli..........25..........13..............26/26-30............?
-Liv-...........23..........6................25/40-55..................?
pikkumy............25......12..........24/28...................?

Suppis..........23............1...........22/28-31................?
Crystal83..........28......3...............21/28-30...............13.9.
Lilly..................24......4...............14/30.......................?
Selia.................25......3...........12/27-32.............26.9.

sindi^^............25.........14....... ....10/28-32...........?
Manda86...........24......10...........9/30...................27.9.
anfia..............23...........1............6/29-34................?
Destello............23..........4..........5/30-33...............?

Santski...........28.........5..........4/31-60...............?
Hennu86.....25..........6............2/28-70..................?
Ninja09.......23.........13............?/28-60...............7.9.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................10.3................YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7
Tuanni.............26............23.8................1.5......................YK4
Eskapismi..........25..........1.9................8.5..................YK2

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Viimeksi muokattu:
ARGHGHH

Heräsin yöllä siihe, että maha oli aivan sikakipeä. Ei kuitenkaan sekaisin, mutta kuitenkin sellainen, että piti istua puoli yötä vessasa. Sama tahti jatkuu nyt aamulla. Ja illalla oksensin, ja nyt oksettaa. Eli enköhän mie ole jonku pirullisen vatsataudin napannu.
Kaiken kruunas, se ko viimein sain nukuttua niin mies herättää ja valittaa ko hammas on niin kipeä.. Ja ei aio silti mennä hammaslääkäriin, ko ei tiiä mitä sanoa sinne. ( siis oikeasti!) Mie sanoin sille, että jos et mene ni mie en halua kuulla enää yhtään valitusta piste.

Tää maha ei oo koko aikaa kipee, välillä vaa o pakko olla kaksinkerroin. Täytyypä käyä kaupassa ostamassa lisää rättejä, ko kohta tulee tädin joka kuukausittainen vierailu.

Tervehdys ihanaiset! :wave:

Tännehän on tullut tekstiä ja paljon uusiakin on liittynyt joukkoon. Teretulemasta vaan! :)

Listan tarkastus. Tarkastakaa, että teillä kaikilla on tiedot oikein listassa :)

E-pillereiden pitkäaikainen käyttö. Kyllä mie alan uskomaan, että pillereiden pitkäaikaisella käytöllä voi olla negatiivisia vaikutuksia raskaaksi tulemiseen, lähinnä kiertojen pituuden takia. Mulla tietysti se PCO taustalla, mutta kuitenkin... Ja kiitos PCO:n, kierrot eivät ole tasoittumassa mihinkään ja pillereiden lopettamisesta tulee ens viikolla 9 kk... Sitä oon miettiny usein, että olis vaan pitänyt lopettaa pillerit aikasemmin! Hittoako mie niitä söin, jos oon ehkäsyä koko muija.

Elämäntapamuutokset. Mulla "radikaalimmat" elämäntapamuutokset ovat liittyneet varmaankin ravintoon. Eli PCO-diagnoosin jälkeen olen yrittänyt vähentää valkoisen jauhon, pastan, riisin, perunan, leivän ja ylimääräisen sokerin käyttöä. Eli sokeriset mehut/limpparit olen vaihtanut kivennäisvesiin ja limppareista suosikki on Zero Cokis ;) Ruoaksi syön lähinnä lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia. En tosin ole aivan ehdoton tuon ruokavalion suhteen, varsinkin jos syön jossain muualla kuin kotona/töissä. Yritän sitten vain tehdä omia valintoja eli mahdollisimman vähän perunaa tai muuta hiilareita. Leipänä syön lähinnä Uotilan maalaisruislimppua (Voiko karppaaja syödä leipää? - Uotilan Leipomo - Perunalimppu ja ruislimppu - Hyvinvointia leivästä). Sokeriset herkut olen yrittänyt vähentää minimiin, tosin nyt on päässyt vähän lipsumaan : /

Tupakoin edelleen, mutta alkoholia kuluu vähemmän kuin viime vuonna. Liikunnallisesti en ole hirveästi aktivoitunut. Kesällä tuli leikattua viikottain nurmikkoa ja uitua tietysti. Eilen tein pitkästä aikaa yhteensä 40 minuutin kahvakuulatreenin ja treeni kulki yllättävän hyvin melkein puolen vuoden tauon jälkeen.

Lisäksi syön päivittäin magnesium-/kaliumtabletteja, Multivitan Raskaus- ja Imetysvitamiinei, D-vitamiinia ja maitohappobakteereja.

millimolli Jospa noi sun oireet olis nyt sitä itteää ;) Pidän peukkuja!

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille!!

ON: Tättärää, kuten huomaatte, sain jättää listan kärkipaikan Annastiinalle (,josta ei muuten ole kuulunut vähään aikaan?) :) Eli lauantaina alkoi tuhruvuoto ja eilen aukesi sitten hanat ihan kunnolla. Eipä ole näin runsaita ollut vähään aikaan. Ja turvotus on ihan hirveää! No, 2-3 päivää vielä kun kestää, niin helpottaa...

Hennu Mie olin eilen illalla aivan varma, että nyt se on sitä itteään. Mutta jossakin välisä yötä päädyin tähän vatsatauti-diagnoosiin.

Mulla olis apteekin oma tuolla hengailemassa kaapissa, sillä on kovin yksinäinen olo, että varmaankin hommaan sille kavereita. Joko iha raskaustestejä. Vai luuletteko, että se pärjäis ovistestien joukossa ? Ei kai sille tulis orpo olo, olla yksin erilainen porukassa? Kiusaako ne ovistestit noita raskaustestejä, vai onko ne laumaeläjiä? Nimimerkillä. Huolestunut testin omistaja.

Ninja09 Ilmoitteletko, mikä kp sulla on menossa, niin osataan laittaa sut oikealle kohdalle tossa listassa :)

millimolli Mie taas haluisin uskoa, että noi oireet kielis raskaudesta... :) Mutta jos on jotain mahatautia, ni perkele :( Ja toi miehen valitus... Meilläki isäntä valittaa milloin mistäki vaivasta, mutta lääkäriin ei suostu menee. Mie jouduin isolle miehelle varaa ajan hammaslääkäritarkastukseen, kun reppana ei osannu itte soittaa! V***u... Välillä kyllä mietin, et mihin oon itteni laittanu... Onneks ei vielä naimisissa asti olla...

Eiköhän se yksi raskaustesti kestä olla siellä ovistestien joukossa ;) Ja ite näkisin, että r-testi on "arvokkaampi" kuin ovistestit ;) Sehän on nyt vähä niin ku kingi siellä ;)

Hennu Joo mieki soitin sille viimeks ja ne ihmetteli miks ei aikuinen ihminen soita itte. Sanoin, että kuuleppa ko se o mies, nii siksi ei :D

Mut tosiaa jos se r-testi on kingi niin herää semmoinen pelko, että onko se diktaattorina siellä? Tuleeko siitä tyrannihallitsija? Pelotteleeko se ovistestit piloille??? Huoh, onko kellään kokemuksia tällaisesta.

Seki ko vielä ei ees vaikuta testata. Olen taas juonu kaksi kuppia ( lue tuopinkokoista mukia) kahvia ja kusettaa koko ajan. Nyt oikeasti riipii, onko oksennustautia vai sitä itteään. Eilen olin niin VARMA. Viimeks ko olin varma niin olin oikeasti. Mutta kuitenki ko vuoden ylikki o jo hengannu niin, ei oikee tiiä enää mistään mitään.

Niin ja yks kaveri saa kolmoset kohta. Toiset ei saa ees yhtä. jahans taas vessa kutsuu..

Kyllä mä pyrkisin sellaiseen tasapainoon noiden testien välillä että esim. 3 raskaustestiä ja 12 ovistestiä niin sit noilla r-testeillä olis varahenkilöstöä jos joku niistä vaikka sairastuu ja noi heikommat ovistestit alkais hyppii silmille. Niin meidän vessan laatikossa oli ja aika rauhalliselta vaikuttivat :D

Ja sori et käyn vieläkin täällä teidän pinossa pomppimassa mut minkäs sitä utelias luonnolleen mahtaa :D

millimolli Et usko kuinka hyvät naurut sain tuosta sinun tekstistä! :LOL: Vaikka asiahan ei tietenkään ole millään tapaa naurettava mutta kirjoitat ihanasti :heart: Toivottavasti sun oireet olisi sitä mitä pitäisikin eikä mitään typerää vatsatautia :heart:

Elintapojen parantamiseen Mä en ole kyllä muuttanut mitään mihinkään suuntaan.. Tupakoiminen piti lopettaa kesällä, mutta eihän siitä sitten mitään kuitenkaan tullut.. Noita vitamiineja on ollut tarkoitus ostaa, mutta aina jääny kun on apteekissa käynyt.. Mulla ei meinaan oo ihan hirveen monipuolinen ruokavalio kun on hieman rajoittunut (lue: helvetin nirso) joten ei tekis muutenkaan pahaa syödä vitamiineja. Mun suurin paheeni on limu. On niiiiin koukussa kokikseen että kotona on aina pakko olla sitä. Se pitäis ehdottomasti lopettaa, alkaa meinaan tuo vyötärön mitta kasvaa kiitettävästi, vaikka ei mulla vielä ylipainoa olekkaan :ashamed: Mun liikkuminen on tällä hetkellä koiran lenkkeilyttämisen yhteydessä, ei mitenkään kovin kummosta. Ennen ratsastin, vuos sitten lopetin kun oman jouduin myymään pois :( Salille on kyllä jäsennyys mut ei vaan tuppaa siellä ehtimään ( siis jaksa) käydä.. Pitäis kyllä ottaa itteä vähän niskasta kiinni, mutta sohva vetää aina niin kovasti puoleensa :ashamed:

Omaa napaa Täällä alkaa ovis lähestymään, tästä kierrosta en luultavimmin sitä aio tikuttaa vaan ihan fiilis pohjalta mennään ja ainakin joka toinen päivä touhuillaan :) Myös lomareissu etelän lämpöön lähestyy, kolme päivää olis lähtöön =) Melkein puolentoista viikon loma tiedossa jos viikonloput lasketaan mukaan! Ihanaa :heart:

Plussatuulia kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa :heart:

Hennu86 Kp 43
Nyt jännitetään et alkaako vuoto parin päivän sisällä :| Päivittelen ens kierrossa paremmin missä menen ku nyt on taas niin sekava kierto eikä oo oikee mitään kerrottavaa. Vattaa vihloo, rinnat TODELLA kipeät, väsyttää ja lämpö ollu oviksesta asti iltasin 37,3 - 37,5 . Testejä tehty, mut tullu negaa ja viivanpaikkoja.

Onnea kaikille yritykseen :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:

Hennu, pahoittelut tädin kohtaamisesta! :hug: ja ainakin mun tiedot näyttäis olevan kunnossa listassa, kiitos vaan :)

millimolli, toivotaan tosiaan, että kyseesä ei olisi vatsatauti, vaan jokin ihan muu :heart:

Elämäntapamuutokset: Mä olen kanssa kovasti yrittänyt hillitä herkuttelua, mutta välillä se on vaan niin kauhean vaikeeta! Ihan senkin takia oon yrittänyt hillitä, kun tää naama kukkii niin älyttömästi, että jos viel älyttömästi vetäis rasvasta ruokaa, niin olisi varmaan paaaljon pahempikin.. Olen myös yrittänyt lisätä vihannesten ja hedelmien syöntiä. Liikuntaa on ollut tarkoitus lisätä, mutta enpä ole oikein saanut itseäni niskasta kiinni :( Ja tärkein muutosyritys on ehkä se, että yritän olla stressaamatta liikaa! Mulla on ollut vähän tapana stressata ihan pikku jutuistakin, niin nyt oon yrittänyt ottaa vähän rennommin :)

ON: Luulen, että täällä oli ovis pe tai la... Perjantaina nippaili oikealta puolelta vatsaa, välillä ihan tosi kovaa. Lauantaina oli päivällä todella märkä olo ja pieniä vatsavihlaisuja ja illalla sitten heiluteltiin peittoja. Toivon mukaan ei oltu liian myöhässä liikenteellä.. Olen lähdössä viikonloppuna juhlimaan ja en kyllä ajatellut olla juomatta. Kuitenkin on niiiiin pieni todennäköisyys, että raskaudun....

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Suppis!

Toivon kyllä, että millimollin oireet johtuvat raskaudesta, eikä vatsataudista!! Mutta hurjaa, että kaverisi saa kolmoset, ei kai ne kovin yleisiä ole.

Lilly-: voi kun ihanaa varmasti lähteä pian matkalle :) Toivotan jo nyt hyvää ja rentouttavaa matkaa sulle!

Kiitos Hennu86 listan päivittämisestä, mulla on ainakin kaikki tiedot oikein!

Vielä noista elämäntapamuutoksista. Niin en oo vielä ite oikeastaan mitään tehnyt, monivitamiinivalmistetta syön jo muutenkin. Sitten ajattelin, että särkylääkkeistä ibuprofeenin vois vaihtaa parasetamoliin (vaikka aika harvoin tulee tarvittua, mutta välillä särkee päätä sen verran että pakko ottaa) ja noita makeutusaineita (ainaki aspartaamia) ajattelin vältellä. En tupakoi, mutta alkoholin käyttöä vois hiukan kyllä vähentää, samoin kahvinjuontia. Enpä nyt alkoholiakaan mitenkään hirveästi käytä, mutta silloin kun lähtee viihteelle, niin tulee yleensä otettua ihan riittävästi ja tätä vois vähän vähentää. Herkkuja tietysti vois kans vähentää (limsa, suklaa tms.). Liikuntaa tarvis lisätä, mutta jotenkin on niin poikki töistä, että sohvanpohja vie monesti voiton. Lähinnä lenkkeilen kävellen ja juosten, mutta nyt ajattelin alkaa käydä myös jumpissa ja uimassa. Ja nuo liikunnat nyt on melkeen semmosia muutoksia, mitkä nyt ei varsinaisesti yrittämiseen liity, mutta eipä ne varmaan haittaakaan siinä :) Niin joo, ja kovasti yritän olla säästökuurilla myös :), sekin nyt ihan tietty muutenkin kuin mahdollisen joskus toivottavasti tulevan perheenlisäyksen vuoksi.

Yhteistyössä