Esikoista yrittämään 2011

Joo täällä jännätään.
Kävin ärrällä ostaan testiäki, tuttu täti kommentoi, että onko jännät paikat. Mie, että sitähä ei tiiä vielä :D Yleensä lörpöttelen sen kanssa, ko käyn hakemassa aamuisin pakollisen tupakka-askin. Muutenki olen semmonen rasittava aasiakas, että saatan vahingossa lärpätellä myyjien kanssa niitä näitä :D

Kävin läntisessä naapurimaassamme äsken apteekissa. JA mikäli ne menkat alkaa teen uuden vierailun kyseiseen laitokseen. Sillä tiesittekö sellaisesta valmisteesta, joka vähentää kuukautisvuotoa. Eikö ole vähän nerokasta ??? Lisäks siellä o halvempaa ko Suomen apteekeissa.

Ja tässä kuussa Prinsessa Victoria tulee tännepäin vierailulle, aion käyä moikkaamassa kyseistä neitoa. Todennäköisesti miljoonan muun kanssa, mutta siltikki :)

Olen vähä arastellu kertoa missä päin vaikutan, mutta helvetti soikoon. Molen ollu täällä yli vuoden ja muutenki lörpötän omat asiani, ni sama kai se o jos joku tuttu lukee ne netistäki :)

Täällä etoo. Koko ajan. Soitin ukolle, että tuo appelsiineja tai greippiä tai jotaki ko tuut. Oli mielenkiintoista käyä kaupassa, ko ei tehny mieli yhtään mitään. EN löytänyt yhen yhtä ruoka-ainetta, jota olisin halunnu. Mutta löysin jotakin paljon parempaa!! Hirveän satsin geelikyniä.. NEON-väreissä!! Nyt kelpaa oksennella täällä ko o värikkäitä kyniä. Tosin oksennus o lähinnä pirjo-tyyppistä ( pieni yrjö) ja röyhtäilyä.
 
millimolli Täytyy sanoa, että en ole kuullut valmisteesta, mikä vähentää kuukautisvuotoa :D Olisi tullut tarpeeseen eilen ja toissapäivänä. Nyt onneksi alkaa jo helpottamaan.

Ja vähänkö oon kade sulle, että meinaat mennä kattomaan prinsessa Victoriaa :)

Jokos oot testin tehnyt? :)

Lilly- Onhan se hyvä, että käyt edes koiran kanssa ulkona. Mie en lenkkeile/ulkoile tällä hetkellä ollenkaan :D Ainoa "ulkoilu" on se, että leikkaan nurmikon kerran viikossa tai kahdessa. Se on kyllä totta, että varsinkin sokeriset herkut kerryttävät tota vatsamakkaraa. Itse olen onneksi saanut nyt 5 cm pois viime maaliskuun jälkeen.
Toivottavasti tuleva ovis tois teille odotetun tärpin :)

Ninja09 Kiitos kp-tiedosta :) Toivottavasti sulla noi oireet olis sitä itteää, mut voivat tietysti enteillä menkkojakin :/ Ainakin sulla on ovis tapahtunut, kun lämmöt ovat pysyneet ylhäällä :) Toivotaan, että vuoto ei alkaisi ja saisit plussan testiin :)

-Liv- Kiitos tätipahoitteluista :) Eipä minua kuitenkaan tartte surkutella. Olen vain tyytyväinen, että pääsin vihdoin ja viimein uudelle kierrokselle :) En jaksa enää masistella :D Olen asennoitunut siihen, että toivottavasti ensi vuoden aikana saisin raskaustestiin plussan :)

Selia Kyllä se täälläkin sohvanpohja houkuttelee aina töiden jälkeen. Tosi vaikea jotenkin motivoida itteään. Mie aattelin nyt pikkuhiljaa lisätä kahvakuulailua (kotona) ja jos joskus lenkille kykenisi (kävellen). Lisäksi haaveilen, että saisin appivanhemmilta lainaan kuntopyörän ;) Testasin sitä viikonloppuna ja siinä tehtävä liike ei käy niin pahasti noihin mun polviin. Reisilihakset vissii vähän heikossa kunnossa, kun polvet temppuilee.

ON: Täällä ONNEKSI vuoto alkaa jo vähenemään, samoin turvotus ja yleinen ketutus. Jes.
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 6.9.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim.........................ikä........YK..............KP........ ...JÄNNÄPV

Annastiina79.....31......?...............57/32-48...............?
~Vivianne~.......29......8...............52/25-43...............?
Ninja09.......23.........13..............44/28-60...............7.9.
Juliane.............24............9...........41/32................29.8.

Jo....................30..........7 (KM yk2)..40/33................7.9.
Ambrosia85......26..........9...............29/25-32............?
millimolli..........25..........13..............27/26-30............?
-Liv-...........23..........6................26/40-55..................?

pikkumy............25......12..........25/28...................?
Suppis..........23............1...........23/28-31................?
Crystal83..........28......3...............22/28-30...............13.9.
Lilly..................24......4.............15/30.......................?

Selia.................25......3...........13/27-32.............26.9.
sindi^^............25.........14....... ....11/28-32...........?
Manda86...........24......10...........10/30...................27.9.
anfia..............23...........1............7/29-34................?

Santski.............28.........5..........5/31-60.............?
Destello............23..........4.......4/30-33...............?
Hennu86..........25..........6............3/28-70............?


:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................10.3................YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7
Tuanni.............26............23.8................1.5......................YK4
Eskapismi..........25..........1.9................8.5..................YK2

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hennu En oo menny vielä tekee testiä, ko menkkojen pitis viimeaikojen mukaan alkaa huomenna vasta ja jos uskon lääkärin ovismääritelmää niin sitten vasta viikonloppuna. Yritän nyt venttailla rauhassa.

Se varmuus, muuttu taas semmoseks menkkojen odotukseksi, että uskon kyllä että se täti tulee tälläkin kertaa. Ja sama kai se o ootella sinne tammikuulle se aika. Ei kai tässä valmiissa maailmassa nii hoppu ole. ( katsotaan viiden minuutin päästä, kuinka ehdin muuttaa mieltäni asiasta... :D )

Mulla on aikahyvin motivoinu sohvalla olo viime kuukausina. Olen vaan tehny käsitöitä 247 nonstoppina. Palkkiona superjumissa niskat ja hartiat ja leuat menee aina kanssa ko o niskat jumissa. Pitis saada ittensä liikkeelle paremmin.

Hennu mun ruohonleikkuu vois olla astetta hardcorempaa, jos mies antais mun leikata. Noin kuntoilun kannalta. Meillä o päältäajettava leikkuri. Mies sai sen porukoiltansa ko ne osti uuden. Meillä kyllä piha ei oo nii iso, että sellaista siihe tarvis, mut ainaki lapsoset tykkää leikata nurmikon nykysten :D
 
Hiiulihei :wave:
Mikäs tää millimollin huhuama ihme pilleri on vähäisempiin menkkoihin?

Täällä kanssa kärsitään vale(?)raskaudesta kuten milliskin.. Väitän tosin saaneni eilen ja tänään haamut testeihin.
Oloja on ihme kyllä ehkä normaalikiertoa vähemmän, mutta sitäkin vahvempana nämä vähäisetkin oireet.
Oon jossain kestokrapulassa ollu kohta jo varmaan viikon verran..
Kuvottaa ja oksettaa, huimaa, päätäsärkee ja hirmuisen väsynyt oon ollut.
Lisäks puskee ihan järjettömiä lähemmäs herneen kokoisia finnejä vähän sinne sun tänne jotka on hiton kipeitä ja sitkeitä pysymään.
Samalla tekee mieli hassuja juttuja kuten katkarapuja ja kahvia, ja vatsassa on ihan kuin sisäpuolella joku "kalvo" joka vetää vatsaa venyttäessä vastaan.

Muuten oon kyllä voinu ihan hyvin :D oon käyny jopa kaks kertaa tällä viikolla aamulenkin heittämässä.

Torstaina alkais taas työt runsaan 2 viikon lomailun ja puolen viikon vuorovapaiden jälkeen.
Ei vois vähempää kiinnostaa!!! Onneks töiden aloittamisesta 7viikkoa niin ollaan häämatkalla.. ehkä sen pari kuukautta jaksaa vaikka päällänsä seisten!
 
Ambrosia Sitä saa naapurimaan apteekista ilman reseptiä. Kun täti ens kerran tulee käyn hakemassa sitä ja raportoin teille kaikille siitä kuinka se toimii. Otin muka nimenki ylös, mut suprise suprise unohin sen. Siellä myydää myös muutaki sellaista hauskaa mihin Suomessa tarvii reseptin.

Reseptittömiistä ulkomaantuliaisista puheen ollen. Kerran Kanarialta mukaan tarttui nesteenpoistolääkettä, johon Suomessa pitää olla resepti. Kotimaassa matkalla kotiin jo parin sadan kilometrin automatkalla koin, että otanpas tätä nyt ko olen niin turvoksissa... JA koska olen tietenkin suvereeni kielissä niin sekoitin tablettimäärän siihen kuinka usein saa ottaa per päivä. Otin kerralla 2 kokonaista ( oikea oli puolikas). Kymmenen minsaa myöhemmin ulvoin kuskille, että pysäytä pakko päästä kuselle. Huoltsikan vessassa meni puoli tuntia kusella, siis oikeasti. Puoli tuntia jatkuvaa lirutusta, eikä ees pientä sellaista. Aivan ko olis painepesurilla lorottanu pönttöön koko puoli tuntia. Lähti nesteet pois tehokkaasti :D Jonka jälkeen opin lukemaan ohjeet pikkuse tarkemmin..
 
Pessimistinä mäkin käyn haarojani pyyhkimässä tuon tuostakin.. kävin kaupassa ja samalla apteekissa.. ellei tätiä näy niin eiköhän ne testit tehdä pois.

Tuolla yhdessä suljetussa kerhossa jaoin testistä pari kuvaakin ja muutkin niissä haamulaisen näkee. Pelottaa vaan perkules niin paljon!
Ja se että tiedän ettei se pelko mihinkään katoa vaikka haamu vahvistuisi todelliseksi plussaksi..

Millimollille tsempitykset! Toivottaavsti toi varmuus onkin ihan vääränlaista varmuutta.

Mitäs testejä ärrältä saa? ois niin paljon helpompaa jos ois vaan yhdenmerkkisiä testejä.. tunnen itteni joka kerta vaan niin tyhmäksi kun arvon että minkä testin ottais...
 
Ambrosia85 Oot saanu haamulaisia etkä ole heti tullut infoomaan meitä ;) :D Hitto, nyt kyllä toivotaan viivojen vahvistumista!!

Olen muuten haikeana katsellut, miten tässäkin pinossa on porukka on vähentynyt verrattuna ensimmäisellä sivulla olevaan listaan, joka on päivitetty 12.2.11... Ja oli muuten suorempikin lista, kun millimolli sen oli silloin värkännyt :) 17 ihanaista on plussannut tämän uuden pinon aikana ja suurin osa toukokuussa :)

millimolli Nyt täältä tsemppejä, ettei se täti kurvaa kylään!!

Täällä palasi taas turvotus heti syömisen jälkeen... Yök.
 
Noku.. ei sitä oo uskaltanu jokapaikkaan tulla ääneen ihmettelemään.. oon niin pessimisti ku ihminen voi vaan olla :(
Siltikin tässä mietin että jos oon kohta 3h sitten käyny viimeks vessassa ni voisinhan mä ihan hyvin tehdä testin..

prkl.. nyttei oo ees kyse mistään ovistesteistä joita voi ihan syylläkin tehdä pari kertaa päivässä :D
 
Paljon onnea Ninja! =) Nyt vaan tarrasukkia paljon matkaan!

Vautsivau Ambrosia, nyt toivotaan viivojen vahvistumista oikein kovasti! :heart:

millimolli täällä pidetään myös peukkuja sulle, ettei täti kurvaa kylään! :)

Hennu Hyvä, että jaksat olla noin positiivisella asenteella! :) Tosiaan lista on mukavasti kutistunut ja paljon on porukkaa jo tästäkin listasta plussannut :) Toivottavasti me kaikki loputkin saatais plussat testiin mahdollisimman pian :heart:
 
No meikäläisen plussaa ootellesa ei kannate piätellä hengitystä. Voi tulla tukalat oltavat.

Mulla alkaa oikeasti vituttamaan tämä mun elämä ja masentamaan. Ei ole töitä tällä paikkakunnalla, neki harvat työt mitä olis ja joihin olen hakenut niin en oo ees haastatteluihin päässy. Kaikki muut kyllä jakaantuu, mutta eipä ole mulla toivoa, muuta ko ootella tammikuuta, että saa ajan siitä puolen vuoden päähän ootella jotaki aukiolotutkimusta. Olen yrittäny tehdä käsitöitä, että ois ees jotakin. No sain ison tilaustyön, ja kun sunnuntaina ilmoitin, että olis valmis niin eihän kuulunu enää tyypistä mitään. Mies o valittanu tuota hammastansa. Sano että mun pitää hoitaa sille röntgen aika, no miehä soitin aamulla ko se vielä nukku. Kun heräs niin eiköhä nostanu kamalan metelin, kun aika on vasta ensi viikolla vaikka kuulemma juuri täksi päiväksi olis pitänyt olla. Eikö asiasta ois voinu mainita mulle samalla kun delegoi sen mulle, että olisin tienny. Mun elämä on sitä, että mie olen kotona 247. Istun täällä. Jos miehen lapset on, niin vien ne kouluun, ootan et ne tulee parin tunnin päästä kotiin ja olen täällä. Kaikki vaatii koko ajan tekemään tai hakemaan jotakin niitte puolesta. Millo mitäkin. Aina saa omat jutut keskeyttää. Aina vittu täällä kotona vain tai tekemässä jollekulle toiselle palvelusta. Ja tein taas typeryyksissäni testin äsken. Negahan se on.

Mie lähen oikeasti kohta jonneki hevonkuuseen. Liityn vaikka muukalaislegioonaan. Josko sieltä sais ilonaiheita, tai vaikka joutuis ammutuksi. Ainakaa ei olis jokaikinen päivä edellisen toistoa.
 
Destello
Hirveästi tullu viestejä taas viime aikoina ku en oo kamalasti kerenny seuraamaan..

Lueskelen paremmin viestejä ku vaan oma jaksaminen siihen riittää..
ON: 40 asteen kuume, enkä päässyt tänään töihin ollenkaan, avomiehen perheen nelivuotias narttukoira kuoli eilen illalla yllättäen, ja eilinen ilta, yö ja tämä päivä on mennyt utuisissa tunnelmissa pienoisen poismenosta johtuen.. On niin tyhjä olla, anoppila on niin hiljainen ilman tyttöä, kun ei ole ketään enää vastassa. Pikkuinen lähetettiin tänään viimeiselle matkalleen kohti Helsinkiä ja Eviran laitosta, jossa sille tehdään kuolinsyytutkinta kun ei kaksi eläinlääkäriä keksinyt syytä kuolemalle. Joukosta lohkesi pois niin suuri pala kultaa, ettei sitä enää koskaan voi mikään korvata.
 
Eiiij vieeelä.. eij vieeeelä.. : / :)

:heart:

millimolli, onneks se avautuminen / kiroominen ja raivoaminen sekä kirjottaminen auttaa, vaikokö? :) Ja jos se paikkakunnalta muutto tuntuis yhdeltä ratkaisulta, ni miks ei? :O :)
 
Emby auttaa. Se vaa ku täältä lähteminen tarkottas sitä, että jättäisin tuon miehen ja perheeni taakse :(
Mulla tuli äsken verta nenästäki. Taian huomenna kaivaa verkkarit esille ja lähteä lenkille kurittamaan itteeni niin saisin paremman mielen.
Olin joskus 2004 erottuani samanlaisessa paskassa mielentilassa ja silloin vain puhuin ja puhuin ja puhuin ja lenkkeilin. Joka päivä monta tuntia. Se autto. Pakko kai sen on nytki autettava. Olen tässä tunnin tai kaks vaa märissy holtittomasti. Olin jopa niin hysteerinen, että luin Johanna Tukiaisen blogia. ( se on jotenki lohduttavaa..)
 
millimolli Eikös nenäverenvuoto saata olla yksi raskausoire? ;) Ja mie veikkaisin tota pahoinvointia nyt raskausoireeks :) (enkös olekin ihanan positiivinen :D)

Mutta millimolli, ymmärrän kyllä tuon turhautumisesi elämäsi suhteen eikä ole väärin, että välillä pysähtyy miettimään, mitä elämältä haluaa. Mulla tulee kerran kaks vuodessa "identiteettikriisejä", kun mietin kuka olen ja mitä haluan ja onko tämä juuri sitä, mitä elämältä haluan. Parhaillaan tuollainen kriisi menossa.

Voisin veikata, että jos vain olet valmis, niin voithan sinä hakea apua? Jotkut ovat sanoneet, ettei tarvitse käydä juttelemassa kuin ihan pari kertaa ja alkaa olo jo helpottumaan ja näkee asiat toisella tavalla. Itse kävin aikanaan psykologilla 2,5 vuotta ja mun psykologi oli aivan ihana ihminen. Aina sieltä lähti mieli keveämpänä pois.

Nämä ovat kuitenkin niin isoja asioita, ettei niitä kannata jäädä märehtimään tai tuntea häpeää siitä, miten käyttäytyy ja reagoi joka kuukautiseen pettymykseen. Ystäväni on kertonut serkustaan, joka yritti miehensä kanssa lasta 5-6 vuotta ilman, että kävivät missään tutkimuksissa tai stressasivat tms. Täytyy sanoa, että on emännällä ollut rautaiset hermot, tai sitten on sisimmissään murehtinut ja surrut asiaa, mutta on esittänyt vahvaa naista. Mistä näitä tietää, mitä kukakin hautoo päänsä sisällä...

Destello Voi teitä, teillä on nyt suruaika siellä :hug: Lemmikin menettäminen on rankkaa, varsinkin jos se on tosissaan ollut iso osa perhettä ja yksi perheenjäsenistä. Onneksi muistot säilyy :heart:

Ambrosia85 Mie pidän peukut pystyssä, että viivat vahvistuis :)

Voi tyttölöiset... Te ette uskokaan, miten suunnattoman iso vertaistuki tämä palsta on minulle ollut! Silloin, kun kukaan muu ei ymmärrä eikä jaksa enää kuunnella, niin tänne voi purkaa tuntojaan ja tietää, että ainakin joku lukee ja ymmärtää :) Kiitos teille olemassaolostanne!! :heart:
 
Keskiviikko 7.9.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim.........................ikä........YK..............KP........ ...JÄNNÄPV

Annastiina79....31......?..................58/32-48.............?
~Vivianne~.....29......8..................53/25-43.............?
Ninja09...........23.....13.................45/28-60.............7.9.
Juliane...........24.......9..................42/32................29.8.

Jo..................30.......7 (KM yk2)..41/33................7.9.
Ambrosia85....26...... .9...............30/25-32............?
millimolli........25.......13..............28/26-30............?
-Liv-..............23........6...............27/40-55...........?

pikkumy........25........12.............26/28................?
Suppis..........23..........1.............24/28-31............?
Crystal83......28....... ..3.............23/28-30..........13.9.
Lilly............. 24........ .4.............16/30..................?

Selia.............25..........3.............14/27-32...........26.9.
sindi^^.........25.........14....... ....12/28-32...........?
Manda86.......24.........10............11/30...............27.9.
anfia........... .23..........1.............8/29-34.............?

Santski..........28.........5..............6/31-60..............?
Destello.........23.........4..............5/30-33...............?
Hennu86...... .25.........6..............4/28-70..............?


:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................10.3................YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7
Tuanni.............26............23.8................1.5......................YK4
Eskapismi..........25..........1.9................8.5..................YK2

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hennu Identiteettikriisipä hyvinki. Viime viikolla tilanne oli vielä hirveämpi. Sain kamalat raivarit miehelle ko se söi kaikki fetajuustot. Siis oikeasti kamala ylireagointi, samanlainen ko talvella ko oikeasti olin raskaana hetken ja se ei laittanu astioita ni mie kävelin töihin ja märisin ja olin tuumimassa jo poismuuttoa sen takia. ( Mitenhän sitä onki aina niin dramaattinen :D )

Tänä aamuna onki jo vähä valoisampaa. Tykkään aamuista. Saa yksin kikkailla ja o vasta heränny ja päivä on vielä iha auki. Tänään käyn lenkillä ainaki.

Käväsen tänään varmaan täällä jauhamassa ko menkat alkaa tai jossei ala nii miksi ei ala. ja sen sellaista. Suuri jännäpäivä eessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86

Yhteistyössä