Esikoista yrittämään 2011

Maanantai 2.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................88/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 66/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................66/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......58/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............58/30-36................4.-10.4.
Tnya.............21............2.................40/28....................20.4
pikkumy...........25...........7................34/28...................26.4.
PikkuMyy87......23..........1.................32/24-30..............25.4.-1.5.

Santsi..............28...........2...............30/31.....................3.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....30/37...................10.5.
jjuuli................19...........2.... ...........29/27...................30.4.
Mircea..............21..........9...............29/32.....................5.-6.5

Sameoldsong....20..........13..............28/?........................?
Namppis88........22...........5...............25/28-60..................?
Renesmee........29..........6................23/29.....................8.5
Laurelle............24...........2.......... .....22/28-31...............8.-11.5.

kaisla86_........24............6...............17/30-35..................15.5
Mehiläinen 83..27............4...............14/29-47..................?
LeenaT............25...........5(KKM yk3)..12/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...11/25-35................16.-26.5.

Syksy2010.......30............7...............11/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............10/29.....................21.5.
millimolli..........25............9....... ......7/26-30..................?
Juliane.............24...........6................6/32-33................29.-30.5.

Avocado...........29...........8................4/24-29...............?
Manda86..........24...........6... ............2/27...................28.5.

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)
syysmyrsky (KKM, yk12)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................?................YK1
köppiäinen........24.............7.3.................?................YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............?...................YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Onnea onnea onnea Mehiläinen83!!! :flower:

Manda86 Pahoittelut tätistä. Jospa tämä uusi kierto olisi juuri SE kierto :)

Onko kukaan kuullut seuraavista: Laku91, Katharsis, Ngale ja Tnya?? Heillä kaikilla on nyt kiertopäivä yli 40, eikä heistä ole mitään kuulunut? Jotta oisko heillä hyviä uutisia?! :) Minulta on voinut mennä jotain hyvin lahjakkaasti ohitse... Niin ja syysmyrsky on nyt siirretty taustaan, kun ei kiertopäivistä tietoa ja ei ole kirjoitellut aikoihin tälle puolelle.

ON Eilen oli tuntemuksia tuolla alakerrassa, mutta lie vääntelyä sitten. Huomasin kans, että greippimehu on mennyt vanhaksi... Täällä leikitään petteripunakuonoja ainakin nenän perusteella, flunssa vaivaa :snotty:

Hurjasti onnea Mehiläinen83!

Mä en ole kuullut noista Kirskiksen kyselemistä henkilöistä mitään.

ON: Vapun feikkaus meni loistavasti läpi! Tosin heti alkuun kaveri kantoi kyselemättä pöytään kaikille rommidrinkit ja olin hetken ihan paniikissa et mitäs nyt tehdään. Maistoin sitten mukamas ja totesin ettei ollut ihan mun makuun ja et en ole koskaan tykännyt rommista. Meni sitten nopeasti parempiin suihin ;) Muuten illan aikana en usko et kukaan aavisti ellei nyt joku itsekseen ihmetellyt miksi en ottanut ollenkaan boolia. Itelle tuli vaan kauhee turvotus limpparin kittaamisesta. En pystynyt kun kolme juomaan. Sen ei kuitenkaan pitäis ketään ihmetyttää, koska mullakin on ollut jo jonkin aikaa se et en juo kun muutaman.

Tänään olen ollut sitten taas välillä pelonsekaisin tuntein kun pientä vuotoa aamulla taas tuli, mutta onneksi ei paljon. Kiitos tsempistä. En ole koskaan ajatellut et pelkäisin ja jännittäisin raskaana näin paljon. Olin ajatellut et se on sit vaan pelkkää onnellisuutta ja hymyä.(no ehkä vähän kärjistäen).

Paljon tsemppiä teille kaikille!Pidän kaikille teille peukkuja että tuutte mukaan oikein joukolla tuonne plussanneiden puolella. Toki käyn täälläkin edelleen. En tiedä millä oli mitäkin vaikutusta plussaan, mut ite aloitin juuri tässä tärppikierrossa greippimehun juonnin ja monipuolistin vitamiineja ja lisäksi jäin aina seksin jälkeen hetkeksi makoilemaan lantio ylhäällä. ;)

Onnittelut Mehiläinen! =)

Kirskis: Syysmyrskystä, en usko että seurailee enää tätä ketjua, kirjoittelee tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa ja siellä kiertopäivätkin tiedossa.

ON: Ovis lähestyy, enää pari päivää (toivottavasti). Sitten pääsee taas jännäilemään ja tunnustelemaan kroppaa. Alkukierto ennen ovista on niin hemmetin tylsää, mutta toisaalta toki rennompaa.

Muoks: Milizzan raskautumisvinkkeihin voisin liittää omani. Kummallakin tärppikerralla jäin nukkumaan "tavarat" sisällä. Pöksyt jalkaan ja vähän paperia pöksyihin sotkun välttämiseks. :)

Viimeksi muokattu:
Tiistai 3.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

Laku91.........19.............2................89/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 67/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................67/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......59/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............59/30-36................4.-10.4.
Tnya.............21............2.................41/28....................20.4
pikkumy...........25...........7................35/28...................26.4.
PikkuMyy87......23..........1.................33/24-30..............25.4.-1.5.

Santsi..............28...........2...............31/31.....................3.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....31/37...................10.5.
jjuuli................19...........2.... ...........30/27...................30.4.
Mircea..............21..........9................30/32...................5.-6.5

Sameoldsong....20..........13..............29/?........................?
Namppis88........22...........5...............26/28-60..................?
Renesmee........29..........6................24/29.....................8.5
Laurelle............24...........2.......... .....23/28-31...............8.-11.5.

kaisla86_........24............6...............18/30-35..................15.5
Mehiläinen 83..27............4...............15/29-47..................?
LeenaT............25...........5(KKM yk3)..13/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...12/25-35................16.-26.5.

Syksy2010.......30............7...............12/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............11/29.....................21.5.
millimolli..........25............9....... ......8/26-30..................?
Juliane.............24...........6................7/32-33................29.-30.5.

Avocado...........29...........8................5/24-29...............?
Manda86..........24...........6... ............3/27...................28.5.

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Viimeksi muokattu:
Lista syysmyrsky pudotettu pois kokonaan ja lopuillekin odottajille merkattu LA. Nappasin ne tuolta odottajien pinon puolelta.

Raskautumisvinkeistä Greippimehu oli minullakin käytössä ekaa kertaa kierrossa, josta tärppi kävi. Eli jatkossakin tulen sitä pahanmakuista juomaan.

Täällä jännät päivät meneillään.. Eli ekassa kierrossa pillerien lopettamisen jälkeen kierto oli 27 päivää ja tällä hetkellä menossa "jo" kp30. Vatsa on enemmän ja vähemmän kipeänä sekä yövessailua ollut. Minkäänlaisia pahanolon tuntemuksia ei ole... Odottelen vielä varmaankin huomisen ja ehkä ylihuomisen ja sitten testailemaan. En uskalla kovinkaan posiitivisena odotella, koska saattaa olla, että kiertokin vielä heittelehtii ja kaiken lisäksi ukkoseni oli kolmen päivän reissussa mikä mielestäni osui juuri oviksen kohdalle.... Mutta saahan nyt nähdä kuinka käy :p

Heips leidit!

Tiiättekö mun työnantaja ei maksa mulle saikusta palkkaa, koska kuulemma työuupumuksesta ei tarvi! Kysy multa maililla olenko raskaana! Vittu mitä touhua. Soittelin sit liittoon. JA nyt on sota...
Lähetin mailia, että se että olenko vaiko enkö ei kuulu teille paskan vertaa. Te ette saa semmosta kysyä ja mun ei tarvi vastata. Kyselin myös, että tuntuuko fiksulta kysyä lapsettomalta ihmiseltä onko se raskaana, esim. mun tilanteessa niitä lapsia ei ole tullut mun toivosta huolimatta, että tuntuu aikamoiselta iskulta kasvoja vasten. Tilanne meni nii arseksi, että kysäisin mikä olikaan irtisanomisaika mulla. Kuulemma kaks viikkoa.

No soittelin sitte pari puhelua. Huomenna työhaastattelu toiseen paikkaan. Vielä en irtisanonu itteeni. Mut se päivä lähenee. Jätän toiset vaan aikamoiseen kuseen jos ja kun lähden sitä märissy päivän. Mut sitten tajusin että niin ne on kyl tehnyt mun elosta siellä työpaikasta aika veemäistä, että paskaakos noille.

Nyt ekaa kertaa pitkään aikaan hymyilyttää, vaikka työpaikanvaihdosta johtuen kesälomaa esim ei olis. Mut aivan sama! Olis varmana laadukkaampi arki :)

Sit menkat kesti ennätysvähän 3 päivää, sit oli päivän tauko ja sit sunnuntaina tuli yhdellä kertaa vähä verta ( seksiä harrastettaessa tai sen jälkeen hoksasin et oho). Nyt aivan ko olis ovis. Lima sinkuu. Aika mielenkiintoista. NIIN JA TÄRKEIN UUTINEN: Perjantaina pääsen terkkarille alottamaan tutkimukset!
Ehkä tää selkeentyy tästä viel.

Suuresti onnea kaikille plussanneille ja avioituneille!

Millimolli, aika kamalaa käytöstä sun pomolta. Sun tilanteessa työpaikan vaihtaminen on varmaankin paras ratkaisu. Toivottavasti pääset parempaan paikkaan. Itse vaihdoin työpaikkaa tammikuussa ja jos en olis sitä tehnyt, niin olis kyllä pää hajonnut. Sitä kun itse antoi kaikkensa, mutta ei saanut mitään kiitosta. Uudessa paikassa asiat on onneksi toisin.

Noi raskausviittaukset on aina pahoja niille, joilla on ongelmia lastensaannin suhteen. Ollaan tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjussa just keskusteltu näistä asioista ja ihan kamalia kommentteja ovat ihmiset saaneet. Mua ärsyttää se, kun veljen avokki koko ajan valittaa Facebookissa siitä kuinka väsyttää ja vauva potkii masussa niin että sattuu. Pelkkää valitusta, ei mitään odotuksen iloa. Ja tietää kyllä meidän tilanteen. Tekis mieli kommentoida sille, että vaihdetaanko: anna mun olla raskaana. Mut on sit jäänyt sanomatta ainakin vielä ja ainakin julkisesti, kun en halua tätä asiaa koko maailmalle kuuluttaa.

ON: Ovis on tänään tai huomenna testien ja nippailujen perusteella. Täytyy siis houkutella toi mies tänään petipuuhiin. ;)

LeenaT Joo mulla kans useampi kaveri naamakirjassa paksuna. Ärsyttää se. Sit useammalla o vauva. Ku se ei nuku, ku sitä ja tätä ei saa tehä. Sanon vaa että HV niillekki!
Mun työpaikan esimies sano et sano niille ja soita liittoo muttei tee elettäkää mun puolustamiseks. Olen siis vuokrafirman kautta, ollu jo kaks vuotta. Nyt taitaa loru loppua kohtapuoliin. Saa nähä mille sitä alkaa.et sinnitteleekö kesän yli vai saako jonku muun paikan sitä ennen.

millimolli Huhhuh, mitä toimintaa! En oo mikään palkka-asiantuntija, mutta mä oon aina luullut, että myös työuupumuksen takia olevasta saikusta maksetaan normisti. Ja sun ei todellakaan tarvitse miettiä sitä, että jätät muut pulaan siellä nykysessä paikassa. Elämä on ja nyt on kyse sun elämästä. Paskassa ei tarvitse elää. Tsemppiä haastatteluun!

jjuuli ja Mircea Kovasti pidän tsemppejä teille! Yövessailut ja nännikipeilyt voivat viitata plussaamiseen :)

ON Meidän talossa alkaa kohta julkisivuremontti, joka kestää kolmisen kuukautta. Pikkusenko ottaa hermoon!!! Parveketta ei saa käyttää, ikkunat huputetaan jne. Ollaan tässä vuokralla ja olen miettiny vuokranalennusta. Onko teillä kokemuksia asiasta? Ei oikein tiedä, paljon viitsisi kysyä sitä alennusta.

Keskiviikko 4.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

Laku91.........19.............2................90/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 68/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................68/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......60/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............60/30-36................4.-10.4.
Tnya.............21............2.................42/28....................20.4
pikkumy...........25...........7................36/28...................26.4.
PikkuMyy87......23..........1.................34/24-30..............25.4.-1.5.

Santsi..............28...........2...............32/31.....................3.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....32/37...................10.5.
jjuuli................19...........2.... ...........31/27...................30.4.
Mircea..............21..........9................31/32...................5.-6.5

Sameoldsong....20..........13..............30/?........................?
Namppis88........22...........5...............27/28-60..................?
Renesmee........29..........6................25/29.....................8.5
Laurelle............24...........2........ .....24/28-31...............8.-11.5.

kaisla86_........24............6...............19/30-35..................15.5
Mehiläinen 83..27............4...............16/29-47..................?
LeenaT............25...........5(KKM yk3)..14/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...13/25-35................16.-26.5.

Syksy2010.......30............7...............13/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............12/29.....................21.5.
millimolli..........25............9....... ......9/26-30..................?
Juliane.............24...........6................8/32-33................29.-30.5.

Avocado...........29...........8................6/24-29...............?
Manda86..........24...........6... ............4/27...................28.5.

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3

millimolli Hurjaa toimintaa :/ Toivottavasti pääset uuteen työpaikkaan ja arki alkaa helpottumaan :)

Kirskis Valitettavasti työuupumuksesta johtuvasta sairauslomasta ei ole pakko maksaa palkkaa :/ Käytäntö tietysti vaihtelee yrityksittäin.

Näiltä sairauslomalaisilta voi lähteä palkka — Uusi Suomi
Työuupumus kaataa | TEK

Naamakirjasta Itteäni ottaa suuresti pattiin äidit, jotka valittavat JOKA asiasta, mikä vain liittyy arkeen lasten kanssa (kaupassa käynnit, flunssat, mahataudit, sotkeminen...) Eräälläkin kaverillani on 2 pientä lasta (3 v ja 1 v) ja kolmas tulossa... Raskaudet on hänelle ollu tosi vaikeita eikä heidän pitäny enää kolmatta hommata, mutta niin on taas pullat uunissa. Mies on reissuhommissa, joten on aina viikot pois kotoa, joten kaikki on tälle äidille aina niin VAIKEAA, kun hän ihan YKSIN yrittää hoitaa kaiken. V***u kukaan vissiin pakottanut hommaamaan niitä lapsia! Eikä se meno tule tosta ainakaan helpottamaan... Päin vastoin.

Mekin kuullaan nykyään enemmän tai vähemmän kysymyksiä: "No koskas työ niitä lapsia hankitte?". Ennen vastattiin, että sitten, kun niiden aika on. Nykyään vähän kärkevästi kommentoin, että ei niitä lapsia noin vaan HANKITA. :(

Kirskis Kyllä te varmaan voitte yrittää sopia vuokranalennuksesta?

Remontti alentaa vuokraa haittojen m

Tsemppiä kaikille jännääjille! Toivotaan, että plussat pärähtävät testeihin!! :)

>Naamakirjaäitejä miullakin. Pahimpia ovat ne jotka ovat laittaneet sinne kansion: "Raskausmahakuvat" ja "Meidän pienokainen" ihan ku jotain eläintä esittelis. Siinä sitten itse puree huulta, kun katsoo kaverin kasvavaa masua tai parin viikon/ kuukauden ikäistä vauvaa.

Olen niin tuskastunut tähän kaikkeen, että iltaisin kyselen jo taivaastakin että miksi miun raskautuminen on näin vaikeaa. Onko mitään mitä voisin tehdä toisin? Sitten kun joskus raskaudun niin kiittelen kaikkia oireita pahoinvoinnista selkäsäkyihin ja supistuksiin. Nytkin oikein toivoo, että aamuisin olisi paha olo mutta ei.

Itselläni nippailut vatsassa jatkuu, kuten myös arat nännit ja alaselkäkivut.
Voimia ja plussatuulia kaikille <3

Hei kaikille! Mahtaisikohan tänne mahtua uusi esikoista yrittävä ihmislapsi :)

Ollaan oltu ukkosen kanssa tässä kyllä ilman hormonaalista ehkäisyä jo pari kuukautta, mutta käytettiin kortsuja kun halusin vähän tasata hormoneja välissä. Hämmentävä tasaista on elämä ollut pillereiden jälkeen, vaikka kahdeksan vuotta söin niitä. Kuvittelin muuttuvani hirviöksi, joskin melkein olenkin sellainen menkkojen alla :D

Tämä kierto on nyt oltu ihan naturellina petipuuhissa ja vähän käytetty maailmaan suotua tekniikkaakin hyväksi ja puhelimen yhdellä sovelluksella arvioitu ovispäivää :) Oviksen huudeilla oli kyllä poikkeuksellisen vilkasta makuuhuoneessa :D

Niin ja jos joku minut tuonne listaan päivittää niin ikää on 27 vuotta, kierto on 27-29 päivää (ei pysty noiden parin kierron perusteella vielä sanomaan tarkasti) ja nyt on menossa 19. kiertopäivä. Jännä päivä on noin 13.-15. päivä ja olen sillon ulkomailla joten joutunen odottamaan testin kanssa pidempään :)

Tänään on väsyttänyt ihan superpaljon ja aamulla tuntui, että kaikkialla haisi rauta. Hämmentäviä fiiliksiä :)

Täällä täti ei tänäänkään ole tullut kyläilemään.. Vatsanippailut jatkuvat edelleen ja alaselässäkin poltteli tänään.. Viime yönä meni myös nenä ihan tukkoon ja sama on jatkunut koko päivän, viluakin pukkaa. Tosin sen pystyy selittämään peruskevätflunssalla. Myös unen saaminen on illalla hankalaa ja heräilen joka yö pyörimään..
Toivottavasti ei nyt hormonit tee mulle tepposia, huomenna tai ylihuomenna ajattelin testata :)

jjuuli, oletpa ihanan kärsivällinen! :) Mä taas just kirosin ku löysin sittenkin kaks r-testiä vessan kaapin perältä. Tulee nekin kuitenkin hätäpäissään tuhlattua.

Tervetuloa {Anskutin}!

ON: Jep, ovis tais olla yöllä nippailuista päätellen. Myöhään illalla tehtiin talletukset. Tosin se oli kyllä työn ja tuskan takana. Juuri tärkeänä päivänä miestä väsyttää ja hän haluaa vaan nukkua!! Parhaani mukaan yritin vietellä, mutta ei häntä saanut edes silittää! En aluksi viitsinyt puhua mitään homman tärkeydestä, ku en halua että ottaa stressiä asiasta. Pakkohan mun oli sit sille sanoa, ku purskahdin ihan kamalaan itkuun. Melkein tunnin itkin ihan hysteerisesti kuinka me ei taaskaan saada vauvaa. Ja vaan sen takia ku miestä väsyttää! Mutta kyllä mä lopulta sain mitä halusinkin. ;)

Tervetuloa uudelle yrittäjälle!

LeenaT, itselläni ollut pari kertaa sama tilanne mieheni kanssa. Hänellä on tuhottaman pitkiä koulupäiviä joskus ja mie vaan kitisen. Silti kuin ihmeen kautta olen saanut hänet innostumaan ;>

Lämpimät onnittelut Mehiläinen83 avioitumisesta! :)

Tervetuloa porukkaan Anskutin :wave: Paljon plussatuulia! :)

millimolli voi ei!! On sulla kyllä kaikkea vastoinkäymistä koko ajan. Jos vaan uusi parempi paikka löytyy, niin anna mennä vaan. Älä ajattele miten pahaan pulaan muut jätät, koska eihän tuollaista menoa kukaan jaksa. Tsemppiä!

jjuuli
plussatuulia ja tärppionnea!! :)

facebookkailusta mulla on aika vähän (vielä) siellä kamuja, jotka olis raskaana. Mutta kyllä jotkut tosiaan laittaa sinne kuvagallerian tyyliin jokaiselta raskausviikolta ja mahankasvusta jne. Sen verran oon päättänyt, että jos ikinä tulen raskaaks, niin koskaan en sinne mitään ultrakuvia ala laittaa, sen verran henk.kohtaista tavaraa. Muutenkin mua suoraan sanoen v****taa ihmiset, jotka jaksaa valittaa, miten lapsi vie kaiken ajan eikä itselle jää yhtään omaa aikaa käydä vaikka jossain hemskutin fitnessjumpassa tai shoppailla tai kattoo sitä lempparisarjaa telkusta. Miks niitä lapsia silloin täytyy hankkia. Käyttäisivät triplaehkäisyä.

ON:
ovistestien viivat on haalennut reilusti, eli jotain sunnuntain testissä oli ovikseen viittaavaa, mut katsotaan minne se riittää :) Muuten ei ihmeempiä, niin hirveesti koko ajan väsyttää töiden takia, että ajatukset on välillä (onneks) muuallakin kuin vauvoissa. Noh, pakko tunnustaa että oon minäkin yks kyylien kyylä. Oon jo jonkun aikaa kattonut naapurin naista, että oottaako. Äsken se tuossa pihalla marssi kävellä ja nyt oon satavarma, että paksuna on. Oikein rehellisesti kyttäsin sitä :D Siis oikeasti ihana juttu, ne on jotain meidän ikäisiä. Mutta kyllähän se taas vähän kirpas. Joka puolellla tuntuu olevan raskaana olevia.

Ai niin, LeenaT ja Mircea täällä on myös jouduttu joskus käyttämään naisellisia taitoja saadakseen mitä haluaa :D Mut itse asiassa eilen puhuttiin ukon kanssa , että on tämäkin ihan älytöntä kun pitää oikein ajoittamalla ajoittaa ja sit vaan aletaan toimiin ja kohta nukkumaan :D Ei se aina sellaista oo, mutta välillä on pakko hieman "oikaista", koska aina ei jaksa/kerkiä niin pitkän kaavan mukaan mennä.

Yhteistyössä