Esikoista yrittämään 2011 vol3

Btw. Tuli tässä mieleen, että nyt kun vuosi 2011 alkaa pikkuhiljaa olemaan loppusuoralla, niin täytyis ehkä miettii uus nimi meidän pinolle?

Gallup: Mikä olisi hyvä nimi meidän pinolle vuonna 2012?


Tuolla kuitenkin on jo toi Esikoista yrittämään 2012, joten me voitais keksiä jotain muuta?
 
Gallubbiin eikös nimi voi pysyä samana?
Tai tyyliin "esikoista yritetty vuodesta 2011 - yritys jatkuu"
Jotenkin jos unohdetaan tää vuos ja otetaan suoraan ketjuun vaan vuos 2012 niin tuntuu "tyhjältä" tää vuos :D en osaa selittää mut musta olis kiva jos tää kulunu vuos olis jotenkin "mukana" ens vuoden puolellakin :)


Hennu toihan on tosi hyvin! Pitäs tosiaan kaivaa se mittanauha jostain - en vaan ymmärrä minne se on karannut?
Ja vaikeintahan se oli se lähteminen. Nyt tosin ei enää tosiaan malttais enää paikoillaan maata. Nytkin tahtois vetää verkkarit jalkaan ja painua tonne pururadalle :LOL: Siinä on vaan se että mies puhu että jos vedettäs illalla kunnon treenilenkki ja itse stressaan et jaksanko enää illalla toista. Toisaalta, jos nyt meen, niin tässä ois kuitenkin yli 8 h aikaa palautua :D
Totta turisee myös lenkkari, että on tosi virkistävää että on muutakin ajateltavaa ku "vauvaprojekti" sekä duunit.. tai kotityöt... :)

Lenkkari, joo, aletaan me keräilee oireita ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hennu mulla on kymppejä, eli pitäs lähipäivinä näkyä jos on näkyäkseen..ei tuo paljon tarvi vahvistusta että väri näkyisi jos on tässä kierrossa näkyäkseen..

gallup: Esikoishaaveet 2011-2012 tai esikoista yrittämään vuodesta 2011
 
Viimeksi muokattu:
Päivää arvon naiset!

Aamulla kävin gynellä, mutta ei siitä nyt hullua hurskaammaksi vielä tässä vaiheessa tullut. Ultrasi ja näkyi limakalvo paksuudeltaan 11 mm, vasemmalla puolella näkyi myös keltarauhanen. Lääkäri rauhoitteli ettei mahdollinen raskaus voisi vielä näkyä, sillä kasassa olisi vasta 4+4 viikkoa ja ovulaatiosta vasta 18 päivää. Varattiin uusi aika kahden viikon päähän perjantaille. Ei halunnut teettää edes verikoetta. Vuodosta totesi että ollut varmaan vain ns. haamuvuotoa ja hän ei aamulla havainnut enää kuin normaalia valkovuotoa.

Sanoi ettei kannata nyt turhaan murehtia mitään asioita ennen tuota 2.12. ultraa vaan minun täytyisi koettaa ottaa ihan rennosti. Kaikki näytti kuitenkin ihan normaalilta, vaikkei vielä voi sanoa raskauden suhteen puoleen taikka toiseen. Sorrun varmaan vielä testailemaan "muutaman" kerran ennen tuota 2.12. ultraa :ashamed:. Kaapissa polttelee mm. vielä se viikkonäytöllinen CB-digi ja yksi apteekin oma raskaustesti :D.

Melassilla, Satskilla ja Barbababylla on kanssa jännät päivät :heart:. Omalla kohdallani ensimmäinen haamujenhaamu piirtyi kymppiherkkyyksiseen testiin dpo 9 (kp 24), mutta se oli kyllä tosiaan sellainen että näkyi ehkä hyvällä tahdolla käännellen ja väännellen. Dpo 11 viiva oli jo sellainen että puolisonikin havaitsi sen - ei kuitenkaan todellakaan mikään kiistaton vielä sekään.

Minä koetan nyt vähän rentoutua ja ottaa päivän kerrallaan tämän asian kanssa. Lopputulokseen kun ei itse kuitenkaan voi vaikuttaa vaikka kuinka siitä murehtisi. Lääkäri muistutti että lopullisesti varmuuden siitä että kaikki on kunnossa saa aina vasta sitten kun lapsi on syntynyt.

Minä haluaisin nyt vielä nämä pari viikkoa ainakin pysyä tässä ketjussa ja katsellaan tilannetta sitten uudelleen sen seuraavan ultran jälkeen, mikäli se vain sopii?

Paljon plussa- ja ovistuulia puhaltelen kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: melassi ja Hennu86
Kyllähän tuo ambrosian muotoilema otsikko kuvannee palstaamme kaikista parhaiten..=)


Esikko hyvältä kuitenkin kuulostaa..itsekin varmasti teksiin varmistuksen varmistuksen varmistuksia kunhan sen yhden vastauksen saisin ensiksi=)
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin, mitä jos jätetään ketjun nimi nykyiselleen ja lisätään vaan loppuun tuo yritys jatkuu (en muista pystyinkö itse muuttamaan tuon otsikon jopa vai pitääkö pyytää modeja muuttamaan jos ei haluta pätkästä listaa vuodenvaihteeseen).

Hennu: kyllä täs kai ois pakko hoitoihin vähitellen hakeutua, ajattelin seuraavalla kerralla kun tk:hon on asiaa jutella aiheesta. Kun eipä ne hoidotkaan kovin nopeasti ala. Tai pääsis ees tutkimuksiin et onko jotain vikaa, sitä kun en tiedä kestänkö niitä hormoneita (keltarauhashormoneista kun ainakin iskee kivat migreenit tai niin ainakin tähän asti).
 
Onnittelut Esikolle!! :heart:

Melassi, sun oireet kuulostaa hyvinkin tutuilta... Testailehan vielä uusiks muutaman päivän päästä! En hoksannut katsoa ennen kirjotusta, et mikä kp sulla on menossa, mutta niin kauan kun tätiä ei näy on toivoa!! :) PLUSSAPUHURIA!

Itsellä myös nenä tukkoinen ja tissikipu ei hellitä, varsinkin kun ottaa rintsikat pois, niin tosi arat. Ja vatsan nippailut/vihlaisut jatkuvat edelleen. Tänään olin jo aivan varma, et nyt täti kurvasi, mutta ei! Sellasta ihmeellistä rusehtavaa tuhrua tuli pikkasen päivän aikana ja nyt ei mitään. Pistää miettimään.. No, laatikossa odottaa kaks david:n r-testiä, joista toisen ajattelin huomenaamulla käyttää. :)

Plussarikasta viikonloppua myös oviksen metsästäjille!
 
Huomenia kaikille :)

Gallup: Kannatan kans Ambrosian ehdotusta :)

toivottavasti melassi, barbababy ja santski sais niitä plussia pian :heart:

Haleja ja tsemppiä myös kaikille muille, oli se sit ovisplussa tai kierronkartoitus :)

Pikkumy, toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Nää lapsentokoasiat voi olla niin pienestä kiinni, että onnistuu. :heart:

Apua/kommentteja kaipaisin: Mähän meinasin pitää nyt terotauon ja katsoa, tuleeko menkat itsestään. Sit kävin siellä gynellä, jossa oli tosiaan kp12 yli 10 niitä pientä, 5mm rakkulaa. Gyne käski syödä vaan niitä teroja vielä muutaman kuukauden. Huomenna olis kp15. En nyt osaa päättää, otanko terot vai en. Toisaalta, pääsis varmasti nopeammin seuraavaan kiertoon, toisaalta olis kiva nähdä, toimiiko tää kroppa yhtään. Vaikka eipä se kummosesti taida toimia, jos ultralla on todettu taas tuo rakkulamäärä.
 
puuhis, en osaa kyllä sanoa... Pitäiskö sun kuitenkin mennä gynen neuvojen mukaan...? Tsemppiä päätöksien tekoon :heart:

ON: Nopeasti tulen ilmoittelemaan, että testasin tänään aamulla negan :'( Testinä oli Pregent stick, jonka herkkyydestä mulla ei oo tietoo. Nyt on sit 8pv vikasta terosta eikä siis myöskään menkat ole alkaneet. Nyt kyllä pistää niin vihaks tää oman kropan toimimattomuus, jos ei edes avustuksella menkat ala! En tiiä pitäiskö tässä vetäytyä koko touhusta vai mitä.. :(
 
Lauantai 19.11.2011

Omaa nyyttiä toivovat:
nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

Lilly-..................25...............5.............60/30.................
Esikko83.............28..............4............34/26-28...........11.11
-Liv-...................23.............7.............34/40-55..............?

Santski...............28..............7.............30/24.................?
Selia...................25.............5.............29/27-32.............23.11.
Barbababy..........25..............4.............26/25-29...............?

melassi...............29..............7.............24/28-32.............?
Destello..............23..............6.............20/32-33..............?
Ambrosia85.........26.............11............20/26-.................?

~Vivianne~........29..............11............18/25-54...............?
pikkumy.............26..............15............18/25-28...............?
anfia..................23..............3.............18/31...................?

lenkkari..............27...............4.............17/32-33..............6.12.
Puuhis25............25...............4.............14/29-32...............6.12
Hennu86............25...............8.............14/27-37..............11.12.

Tupu_.................26.............4............5/28-34............17.12.
millimolli............26..............16.............x/24-30..............?



:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27..............6.10...........13.6.................YK1
Poikkka.............21.............13.10............. ..................YK14
Manda86...........25............25.10.................................YK11
Tuikkiva.............27.............2.11.................................YK 4
Tuttava1985.......26............12.11.................................YK4



Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi -Liv-! :hug: Ikävä kuulla. Toivottavasti saat kuitenkin voimia vielä jatkaa tätä touhua. Ei kai tuossa sitten auta muu kuin odotella. Kärsivällisyyttä!

Minulla oli muuten tarkoitus listassa olla kiertopäivät 5/28-34.

Listasta: Mun mielestä voitaisiin mennä tällä samalla nimellä siihen asti kun lista on "täynnä", ja sitten seuraavaan vasta vaihtaa nimen? Jos siis nimen vaihto ei tähän samaan helposti onnistu.

puuhis25: hankala tilanne kyllä.. tietysti jos haluat testata ilman teroja niin mikäs siinä, saahan ne aloitettua myöhemminkin jos kierto venyy. Ehkä sinuna ne kuitenkin aloittaisin nyt, jos siitä voisi jotain apua olla...

Esikko83: myös sinulle paljon voimia odotteluun! onneksi tuli noin ihania uutisia, ja kyytiläinen on matkassa kunnes toisin todistetaan :heart:

Santski: tsemppiä huomiseen testailuun, odotellaan jännityksellä! oireet ainakin on lupaavia ;)
 
Pahoittelut Liv ja voimia! :hug:

Puuhis, mulle gyne sano sillon, että 3kk syödään teroja ja sit pidetään tauko. Mutta muuten en kyllä osaa ottaa kantaa, että miten kannattaa tehdä. :)

Itsellähän on tosiaan nyt eka luomukierto 3kk terojen jälkeen... tein tosiaan David:n testin tossa aamulla ja haamu sieltä tuli! =) Mutta en uskalla innostua vielä liikaa. Ajattelin hakea apteekista vielä CB digitestin, koska toi oli tosiaan haamu. Jännittää... Ja mieskään ei oo kotona viikonloppuna, joten joutuu täällä yksin jännittää.:mad:
 
-Liv- Jos tosiaan olet ovuloinut esim. terojen aikana, käynnistyy silloin sun oma keltarauhashormonituotanto ja menkat alkavat noin 14 vrk oviksen jälkeen. Näin nimittäin tais mulle käydä viime kierrossa, ainakin lämpö nousi ja tissit kipeyty vasta silloin, kun otin vikan teron. Kahdessa sitä edellisessä kierrossa tissit kipeyty jo ekan tai tokan teron ottamisen jälkeen. Siksi sain viime kierrossa odotella menkkoja melkein 2 viikkoa vikan teron ottamisesta. Toivotaan siis, että olisit ovuloinut ja siksi terot eivät käynnistäneet vuotoa :) Haleja :hug: Itsekin olin todella masentunut viime kierron lopulla ja kirosin omaa kroppaani. Asiaa ei auttanut todella rankat henkiset PMS-oireet, kun itkua tihrustin harva se päivä, töissä ja kotona :(

Santski Oi että, ihania uutisia!! :heart: Toivottavasti haamu siitä vahvistuu!! :)

puuhis25 Itse varmaan söisin sen 3 kk:n Terolut-satsin ja sitten kattoisin, alkaako kroppa toimimaan. Mulla ei silloin alkanut ja jouduin syömään vielä toiset 3 kk. Nyt olen kaikki syönyt ja tässä kierrossa mulla on tauko. Saa nähä, pyydänkö gyneä uusimaan reseptin sitten kun menen siellä käymään 30.11. Silloin pitäisi olla kierron loppuvaihe menossa ja jännään, alkaako menkat ihan itekseen vai ei.
 
Kokeilin, saan muutettua vuodenvaihteessa otsikkoon sen jatkopalan (tai vaikka koko otsikon). Että siitä syy alotusviestin alareunan "muokattu" vaikka mitään en tehnyt :D

Tuli eilen käytyä käsityömessuilla (ja nehän ei täällä Tampereella oo mitkään pienet) ja huomas kyllä tänään olossa et tuli eilen 6h oltua jalkojen päällä noin vähintään. Onpahan taas lisää ajankulua. Kun nyt eka toivun eilisestä :D Meinas olla tän päivän kauppareissu vähä liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kiitos kaikille mielipiteistä tuohon teroja vai ei teroja -hommaan. Ehkä mä teen nyt kompromissin, ja odottelen ihmettä eli ovista vielä muutaman päivän ja jos ei näy, niin alan napsia teroja siinä kp 18-20 paikkeilla. Mä en osaa luovuttaa, vieläki haluan ajatella että joku niistä mun 10+ minirakkulasta ottais spurtin ja irtois :D Ovistesti edelleen hyvin selvä nega, eikä limat tai lämmötkään tue ajatusta oviksesta. En vaan osaa luovuttaa :) Pidän sit seuraavan kierron terotaukoa, kun tulee sit kolmen terokierron putki täyteen (sitä ennen yks luomukierto välissä ja sitä edellisessä myös terot).

Ihanaa Hennu, että säkin pääset gynelle pian selvittelemään asiaa :heart:

Santski, valtavan suuret onnittelut haamusta!! Eiköhän se vielä plussaksi vahvistu :heart: Vihdoin saadaan niitä plussia tähänki pinoon!!!

-Liv- mullaki tuli viime kierrossa täti vasta 8. päivänä vikasta terosta. Kuten Hennu sanoi, uskon sun ovuloineen vasta terojen aikana ja siitä johtuu tädin viivästyminen. Eiköhän se sieltä pian tuu, tai sitten onkin kyytiläinen matkassa :heart:

melassi, mä edelleen niin odotan sitä sun plussauutista :hug::heart:

Toivottavasti kaikilla on ollut rentouttava viikonloppu :heart:
 
Santskille onnittelut täältäkin haamusta! :) vahvistumista odotellessa. :)

Ja hyvä puuhis kun et luovuta, ei sitä tiedä mitä spurtteja siellä vielä tehdäänkään. :) aina on toivoa.

Täällä sunnuntain "iloksi" ei plussaa, ei menkkoja, ei oireita. Tai siis ainakaan selviä oireita. Että ota siitä sitten selkoa. Joko siis kierto venyny pitkäksi tai sitten mun jännitys ja stressi tekee temppuja, että varmasti saa ihmetellä päänsä puhki. Noh, mites sitä sanottiinkaan, ennen kun ei menkkoja kuulu niin on vielä toivoa.. Eli katellaan/odotellaan, kun se onkin se mun lempipuuha! :D
 
CB digital ilmoitti tossa äsken, että "raskaana 1-2". :) Vähän sellainen outo fiilis, että voiko tää tosiaankin olla totta. taidan odotella nyt muutaman viikon ja sit hkeudun varhaisultraan, niin varmistuu että kaikki on kunnossa. :heart:

Nyt vain plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Sunnuntai 20.11.2011

Omaa nyyttiä toivovat:
nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

Esikko83.............28..............4............35/26-28...........11.11
-Liv-...................23.............7.............35/40-55..............?
Selia...................25.............5.............30/27-32.............23.11.

Barbababy..........25..............4.............27/25-29...............?
melassi...............29..............7.............25/28-32.............?
Destello..............23..............6.............21/32-33..............?

Ambrosia85.........26.............11............21/26-.................?
~Vivianne~........29..............11............19/25-54...............?
pikkumy.............26..............15............19/25-28...............?

anfia..................23..............3.............19/31...................?
lenkkari..............27...............4.............18/32-33..............6.12.
Puuhis25............25...............4.............15/29-32...............6.12

Hennu86............25...............8.............15/27-37..............11.12.
Tupu_.................26.............4..............6/28-34............17.12.
millimolli............26..............16.............x/24-30..............?



:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27..............6.10...........13.6.................YK1
Poikkka.............21.............13.10...........26.6................YK14
Manda86...........25............25.10.................................YK11
Tuikkiva.............27.............2.11.................................YK 4
Tuttava1985.......26............12.11.................................YK4
Santski...............28............19.11.................................YK 7


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris. Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Onnea Santski, ihana tulos! Siirsin sinut plussanneisiin eilisellä pvm:llä, ok?

Siirsin listalta nyt Lillyn myös kadonneisiin, kun meni kp:t niin pitkälle. Meillä alkaa väki olla mukavasti vähentynyt, hyvä niin! Minä vaan saan yksinäni tylsistellä täällä alkukierrossa...
 
heippa,

onnea santskilleolen iloinen puolestasi..:):heart:;)

kaikille muillekin tsemppejä;)

odotanko: dpo 14 tein davidin ja viivanpaikalla edelleen tummentuma ilman selkeää väriäps. muoks. kiertopäiväni varmaan kuuluisi olla 28 tuon 25 sijasta, mutta ei annate sen haitata..sillä vaan jos joku ihmettelee kp päiviä ja mun dpo päiviä
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita!

Täällä selvitty honeymoonista ja palattu kotiin :) Lueskelin pikaisesti läpi monet sivut täältä, ihanaa, kun muitakin plussanneita tullut! Onnea siis heille :)

Itsellä vieläkin epätodellinen olo, ei meinaa ymmärtää, että siellä masussa todella joku pieni kasvaa. Ultra vielä eessä, ehkä sen jälkeen, kun selviää onko pikkuinen oikeassa paikassa varmasti, uskaltaa tosiaan iloita kunnolla ja tajuaa, että totta tämä on. Oireista sen verran, että mahakipuja ollut. Koviakin välillä oli ja soitin jo neuvolaan, josta sanottiin, että voivat olla normaaleja kohdun kasvukipuja. Kivut siis samanlaisia kuin ennen menkkoja, mutta jopa kovempia. Säikäyttihän se aika paljon ja vielä kun tuolla reissun päällä olimme kaukana. Nyt rauhoittuneet selvästi, toivotaan siis, että kaikki kunnossa ja kivut ei olisi mitään vakavaa.

Toivon paljon kaikille plussauksia <3 Ja ihanaa talven alkua. Sataisipa jo lunta.
 
Kiitos onnitteluista! Tupu on ihan ok siirto, toivottavasti siellä myös pysytään. :)

Tuikkiva, mulla myös mahassa möyrii ja ajoittaista kipuilua tai vihlomisia. Jospa ne tästä helpottaa..

Melassi, odota rauhassa muutama päivä ja testaile sitten uusiksi, kun menkat ois myöhässä. :) Pidän peukkuja että pääset siirtymään myös plussanneiden puolelle!!
 

Yhteistyössä